Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina 1, 2 Volgende
|
Jonezy |
Geplaatst: 30 Dec 2008 00:03 Onderwerp: Reglementen
| |

|
Ja ik ging dus naar The Dark Knight met m'n vader, zegt die mevrouw achter de balie.
BEN JIJ AL 16
Ja.
KUN JE DAT FF LATEN ZIEN
Nee.
NOU DAN MAG JE LEKKER NIET
IK: *************,
vet boos. ging echt schelden op de bioscoop.
M'n pa had zoiets van wtf. Ik ook.
Was echt heel boos, stelletje *****, mij een beetje verbieden een film te zien. Toen gingen we maar naar Wall-E. Was hele avond pissed off. Toen we zo naar binnen lieten en onze kaartjes aan zo'n gozer gaven, zei m'n pa ludiek, nou, we dachten de dark knight te zien, maar daar mocht m'n zoon niet heen. Dus die downloaden we thuis lekker wel! Zo gevat, die man wist gewoon niet wat hij moest zeggen. Maar ondertussen heb ik hem nog steeds niet gezien, en heb ik sindsdien een hekel aan onze regering.
EDIT: Heb mijn originele verhaaltje even veranderd, schreef het in een boze bui en zo kwam het een beetje over alsof ik een psychopaat ben 
Laatst aangepast door Jonezy op 30 Dec 2008 15:11; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
RH |
Geplaatst: 30 Dec 2008 00:09 Onderwerp:
| |
|
Jonezy schreef: | Ja ik ging dus naar The Dark Knight met m'n vader, zegt die hoer achter de balie.
BEN JIJ AL 16
Ja.
KUN JE DAT FF LATEN ZIEN
Nee.
IK: GODVERDOMME,
Was echt heel boos, stelletje Nazi's, mij een beetje verbieden een film te zien. Toen gingen we maar naar Wall-E. Was hele avond pissed off. Toen we zo naar binnen lieten en onze kaartjes aan zo'n gozer gaven, zei m'n pa ludiek, nou, we dachten de dark knight te zien, maar daar mocht m'n zoon niet heen. Dus die downloaden we thuis lekker wel! Zo gevat, die man wist gewoon niet wat hij moest zeggen. Maar ondertussen heb ik hem nog steeds niet gezien, en heb ik sindsdien een hekel aan onze Nazi regering. |
Dus je bent owned door de bios en je vader? |
|
Terug naar boven |
|
|
Jonezy |
Geplaatst: 30 Dec 2008 00:09 Onderwerp:
| |

|
RH schreef: | Jonezy schreef: | Ja ik ging dus naar The Dark Knight met m'n vader, zegt die hoer achter de balie.
BEN JIJ AL 16
Ja.
KUN JE DAT FF LATEN ZIEN
Nee.
Was echt heel boos, stelletje Nazi's, mij een beetje verbieden een film te zien. Toen gingen we maar naar Wall-E. Was hele avond pissed off. Toen we zo naar binnen lieten en onze kaartjes aan zo'n gozer gaven, zei m'n pa ludiek, nou, we dachten de dark knight te zien, maar daar mocht m'n zoon niet heen. Dus die downloaden we thuis lekker wel! Zo gevat, die man wist gewoon niet wat hij moest zeggen. Maar ondertussen heb ik hem nog steeds niet gezien, en heb ik sindsdien een hekel aan onze Nazi regering. |
Dus je bent owned door de bios en je vader? |
Nee alleen de bios. |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 30 Dec 2008 00:13 Onderwerp:
| |

|
Dat ze daar zo moeilijk over doen... Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt. |
|
Terug naar boven |
|
|
Rene Groen |
Geplaatst: 30 Dec 2008 00:45 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Jonezy schreef: | Ja ik ging dus naar The Dark Knight met m'n vader, zegt die hoer achter de balie.
BEN JIJ AL 16
Ja.
KUN JE DAT FF LATEN ZIEN
Nee.
Gezien deze reactie heeft de bioscoop het juiste besluit genomen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 30 Dec 2008 09:31 Onderwerp:
| |

|
Nou ik moet het helemaal met Jonezy eens zijn in dit geval. Als je als twaalf jarig ventje met een vriend er naartoe gaat kan ik het me voorstellen (al ben ik nog compleet tegen leeftijdsratings op films als regel om mensen te weren. T moet een adviesregel zijn) maar als je met je fucking pa bent moet het toch geen probleem zijn? |
|
Terug naar boven |
|
|
pizzarulez |
Geplaatst: 30 Dec 2008 09:52 Onderwerp:
| |

|
Roderick schreef: | Nou ik moet het helemaal met Jonezy eens zijn in dit geval. Als je als twaalf jarig ventje met een vriend er naartoe gaat kan ik het me voorstellen (al ben ik nog compleet tegen leeftijdsratings op films als regel om mensen te weren. T moet een adviesregel zijn) maar als je met je fucking pa bent moet het toch geen probleem zijn? |
Klopt idd geen fuck van, normaal hoor je met begeleiding er zo in te kunnen.. echt slecht dit...
___
Gisteravond Twilight gezien.. ook een best goede film :3 |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 30 Dec 2008 10:52 Onderwerp:
| |

|
@ Jonezy
Waarom denk je dat supermarkten en dergelijken jouw geen Alcohol mee geven? niet omdat ze jou haten hoor. Zij krijgen namelijk wel een dikke boette als de politie er achter komt dat zij alcohol verkopen aan <16-jarige. zelfde geld voor films en games als het goed is. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 30 Dec 2008 11:04 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
De bioscoop was in zijn recht om jou te weigeren, artikel 240A van het Nederlandse wetboek stelt dat -16 jarigen niet mogen toegelaten worden tot een +16 film, zelfs niet onder begeleiding van ouders. De verkoper kan tot een jaar gevangenisstraf krijgen, daarvoor zou ik geen kind binnenlaten in de bioscoop hoor. Het kan erger, ik ontdekte net dat bioscoopbezoek onder de 16 jaar in België gewoon verboden was tot 2005. |
|
Terug naar boven |
|
|
im2 |
Geplaatst: 30 Dec 2008 11:32 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Het kan erger, ik ontdekte net dat bioscoopbezoek onder de 16 jaar in België gewoon verboden was tot 2005. |
Is dit een grap? |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 30 Dec 2008 11:53 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
im2duvi schreef: | Joni Philips schreef: | Het kan erger, ik ontdekte net dat bioscoopbezoek onder de 16 jaar in België gewoon verboden was tot 2005. |
Is dit een grap? | Nee, ging om uit een wet van 1920 die niet werd geschrapt |
|
Terug naar boven |
|
|
Jonezy |
Geplaatst: 30 Dec 2008 12:22 Onderwerp:
| |

|
Ik snap ook wel dat ze volgens de regels gehandeld hebben, maar ik ben het gewoon niet eens met die regels. Ik ben 15 jaar, heb nooit psychische problemen van wat voor aard ook, ben een harstikke rustig en normaal mens voorzover ik weet, en als ik een beetje om me heen kijk ook nog eens met een volwassen kijk op de wereld. Ik kijk veel nieuws, ben op de hoogte van wat er in de wereld gebeurt, en snap harstikke goed dat alles wat er in films en games gebeurt niet werkelijkheid is. Dan is het toch harstikke belachelijk dat een wet beslist dat als ik op 16 September 2009 naar een 16+ film ga, ze me weigeren, omdat ik het niet mag zien, en als ik een dag erna ga, ik hem wel mag zien omdat ik 16 ben. Vind het gewoon raar, ze moeten ook wel ergens een grens stellen, maar als mijn vader er zelfs bij is, hij is toch degene die mij opvoedt en weet wat ik wel en niet kan zien (alles), dan zou het toch gewoon moeten kunnen. De regering is niet degene die mijn opvoeding hoort te bepalen zolang ik geen problemen veroorzaak. |
|
Terug naar boven |
|
|
Pantoffelman |
Geplaatst: 30 Dec 2008 12:33 Onderwerp:
| |

|
Jonezy schreef: | Ik ben 15 jaar, heb nooit psychische problemen van wat voor aard ook, ben een harstikke rustig en normaal mens voorzover ik weet, en als ik een beetje om me heen kijk ook nog eens met een volwassen kijk op de wereld. |
...
...
...
Was echt heel boos, stelletje Nazi's, mij een beetje verbieden een film te zien. |
|
|
Terug naar boven |
|
|
Jonezy |
Geplaatst: 30 Dec 2008 12:34 Onderwerp:
| |

|
Ja, ik was zo boos omdat ik er heen ging met het idee dat ik die film ging zien, er was helemaal niets aan de hand, gewoon gezellig met m'n pa naar Batman. En dan zo abrupt wordt je plezier verpest. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 30 Dec 2008 12:51 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Jonezy schreef: | De regering is niet degene die mijn opvoeding hoort te bepalen zolang ik geen problemen veroorzaak. | Regels zijn er om alles in goede banen te leiden. Ouders bepalen misschien je opvoeding, maar ouders zijn niet noodzakelijk betrouwbaar. Als ouders voldoende zouden zijn, dan mag een 3-jarigze naar de film als zijn ouders erbij zijn. |
|
Terug naar boven |
|
|
Bekos |
Geplaatst: 30 Dec 2008 13:52 Onderwerp:
| |

|
Pantoffelman schreef: | Jonezy schreef: | Ik ben 15 jaar, heb nooit psychische problemen van wat voor aard ook, ben een harstikke rustig en normaal mens voorzover ik weet, en als ik een beetje om me heen kijk ook nog eens met een volwassen kijk op de wereld. |
...
...
...
Was echt heel boos, stelletje Nazi's, mij een beetje verbieden een film te zien. |
|
 |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 30 Dec 2008 14:27 Onderwerp:
| |

|
Belachelijk gewoon. Ik bestelde een automatische Airsoft van 0.5 joule ongeveer 3 jaar geleden op het internet, niemand die iets vraagt. Ik was toen 12 jaar. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 30 Dec 2008 14:45 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Grote kans dat in hun gebruiksvoorwaarden stond dat je een bepaalde leeftijd nodig had voor registratie. |
|
Terug naar boven |
|
|
Jonezy |
Geplaatst: 30 Dec 2008 14:49 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Jonezy schreef: | De regering is niet degene die mijn opvoeding hoort te bepalen zolang ik geen problemen veroorzaak. | Regels zijn er om alles in goede banen te leiden. Ouders bepalen misschien je opvoeding, maar ouders zijn niet noodzakelijk betrouwbaar. Als ouders voldoende zouden zijn, dan mag een 3-jarigze naar de film als zijn ouders erbij zijn. |
Misschien moeten de regels anders? Ik mag de film namelijk wel zien, op DVD, er zijn geen regels die zeggen dat het niet mag. Er zijn wel regels die zeggen dat ik het niet in de bioscoop mag zien. Dat vind ik zo krom aan deze regelgeving. |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 30 Dec 2008 14:50 Onderwerp:
| |

|
En wie gaat dat controleren? Je mag dus wel al op XXX sites gaan kijken, en al die films op tv ook. Maar in de bioscoop een film kijken mag dan niet? |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 30 Dec 2008 14:56 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
De ervaring in een bioscoop is intenser, als je een horrorfilm in de bioscoop kijkt heb je het geluid van alle kanten en een enorm beeldscherm. Dat is het excuus waarom dat beleid strenger is. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 30 Dec 2008 15:08 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
JasperCLA schreef: | En wie gaat dat controleren? Je mag dus wel al op XXX sites gaan kijken, en al die films op tv ook. Maar in de bioscoop een film kijken mag dan niet? | Bedoel je die sites die openen met 'Indien je onder 18 bent, sluit dan deze site.' Zelfs XXX sites moeten zulke reglementen volgen als ze in Europa gelegen zijn. Op televisie zijn er trouwens regels over het tijdstip van uitzending. De controle is misschien moeilijker. Wie gaat controleren of je dronken rijdt? Je kunt niet continu gecontroleerd worden, maar het is duidelijk dat je het niet doet. |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 30 Dec 2008 15:18 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Goed dat je even een nieuw topic hebt aangemaakt, Joni, om lekker los te discussiëren .
Ik dacht al toen ik in mijn mailbox "Melding van het plaatsen van een reactie - Reglementen" binnen kreeg, maar dat is dit dus nu . |
|
Terug naar boven |
|
|
Sjoerd van der Meer |
Geplaatst: 30 Dec 2008 15:41 Onderwerp:
| |
![]()
|
Spellen boven de 16 jaar mag je ook niet kopen als je jonger bent. valt onder de zelfde regeling.
http://wetboek.net/Sr/240a.html
Citaat: | Artikel 240a
Met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van vierde categorie wordt gestraft hij die een afbeelding, een voorwerp of gegevensdrager, bevattende een afbeelding waarvan de vertoning schadelijk is te achten voor personen beneden de leeftijd van zestien jaar, verstrekt, aanbiedt of vertoont aan een minderjarige van wie hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, dat deze jonger is dan zestien jaar. |
Citaat: | Categorie Hoogte van boete
Eerste €370
Tweede €3.700
Derde €7.400
Vierde €18.500
Vijfde €74.000
Zesde €740.000 |
Gelukkig letten de meeste game-winkels hier niet zo op
Maar bij de bios hadden ze je gewoon door kunnen laten. In de wet staat namelijk
Citaat: | .........aanbiedt of vertoont aan een minderjarige van wie hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, dat deze jonger is dan zestien jaar. |
Ze kon gewoon doen alsof ze het niet wist. |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 30 Dec 2008 15:50 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Bedoel je die sites die openen met 'Indien je onder 18 bent, sluit dan deze site.' Zelfs XXX sites moeten zulke reglementen volgen als ze in Europa gelegen zijn. Op televisie zijn er trouwens regels over het tijdstip van uitzending. De controle is misschien moeilijker. Wie gaat controleren of je dronken rijdt? Je kunt niet continu gecontroleerd worden, maar het is duidelijk dat je het niet doet. |
Jij weet dat goed zeg  |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina 1, 2 Volgende |