Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
eehbiertje BerichtGeplaatst: 11 Dec 2008 11:39    Onderwerp: dlc Reageren met citaat

hoi heb een vraag
heb laatst mijn oude xbox verkocht en een nieuwe gehaald.. (hdmi nu)
maar de dlc die ik op mijn hd opgeslagen had is nu niet meer geldig op die nieuwe... full games zijn nu opeens trail XD

(mijn account staat op amerika en kan niet op eu) dus met 2e accoutn gedownload op de xbox maar daar pakt hij de arcades ook gewoon als trial de mass effect addon pakt hij wel maar bij normale account niet

meer mensen met dit probleem en/of weet iemand of hier wat aan te doen is
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 11 Dec 2008 11:42    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Als je verbonden bent met Xbox Live en ingelogd met de gamertag waarop je ze gekocht hebt, zouden ze normaal moeten werken.
Terug naar boven
eehbiertje BerichtGeplaatst: 11 Dec 2008 11:46    Onderwerp: Reageren met citaat

hmm oke maar heb ze dus op de download account gekocht en daar zijn die games nog steeds trail...

die mass effect addon werkt wel maar daar heb ik geen zak aan aanegzien ik op de normala account game.. 0_o
waarom pakt die hem dan niet..

want als ik hem opstart geeft hij aan dat ik hem fout gedownload heb en opnieuw moet downloaden (ping ping kassa) maar met die andere doet hij dat niet en zou ik het gewoon moeten kunnen spelen (maarja geen savegame)
Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 11 Dec 2008 11:55    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Waarom heb je nou 2 accounts nodig? :s

Het is toch logisch dat aankopen geregistreerd worden per account en er 2 hebben is dan ook in mijn ogen gewoon om problemen vragen...

Ik kan mijn HDD op elke Xbox360 (met internet) zetten en alle games/addons spelen die ik heb gekocht.

Misschien dat de NXE er nu voor zorgt dat dingen die je download accountgebonden zijn? M.a.w. Als je iets download (en betaalt) via je download account, dan kan je het niet gebruiken op je andere game account.

Denk eraan: Aankopen van Xbox Live zijn account/gamertag-gebonden en niet HDD/console-gebonden.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 11 Dec 2008 12:06    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

MaartenL schreef:
Misschien dat de NXE er nu voor zorgt dat dingen die je download accountgebonden zijn? M.a.w. Als je iets download (en betaalt) via je download account, dan kan je het niet gebruiken op je andere game account.
Als hij zijn originele Xbox 360 had gehouden, was er geen probleem. De licentie voor downloads ligt op de 360 bij gamertag+console, dus als je console verandert, moet je continu ingelogd zijn op de juiste gamertag. Zo kun je geen downloads doneren aan vrienden.
Terug naar boven
eehbiertje BerichtGeplaatst: 11 Dec 2008 12:12    Onderwerp: Reageren met citaat

MaartenL schreef:
Waarom heb je nou 2 accounts nodig? :s

Het is toch logisch dat aankopen geregistreerd worden per account en er 2 hebben is dan ook in mijn ogen gewoon om problemen vragen...

heb ik hier boven uitgelegd omdat 1 op amerika staat en dat niet naar europa kan!

(had vroeger hotmail op amerika staan ivm 1gb opslag en nooit veranderd als je dan punten koopt hier in europa kun je ze niet invoeren.. ivm met copyrights enz aangezien je daar veel meer films kunt krijgen heb m$ aan telefoon gehad over dat probleem namelijk)

daarom die 2e account om die punten te kunnen toevoegen en te downloaden (had net jaar gold op die 1e gezet ga ik hem verwijderen cker)

dus moet het gewoon opnieuw downloaden op deze console?
dat vind ik dan weer flink genaaid aangezien je iets koopt mag je ook verwachten dat het van jou is.. (is niet mijn schuld dat xbox dood was)
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 11 Dec 2008 12:22    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

- Die uitleg klopt niet als ze beweren dat het puntenprobleem komt door de Video Marketplace. Die is namelijk IP locked, je kunt er sowieso niet in om te downen
- Je kunt Amerikaanse punten kopen voor je Amerikaanse account
- Je probleem kun je oplossen door je gamertag over te zetten, geloof ik (Recover Gamertag) Heb echter geen ervaring hiermee
Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 11 Dec 2008 12:25    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Toen je naar MS had gebeld, heb je toen al gevraagd of het mogelijk was om je 2 accounts tot 1 te laten omvormen? Lijkt me goed mogelijk zolang er geen EU/US copyright-schendend materiaal opstaat.

Allersinds, zonder tussenkomst van MS kan ik niet inzien hoe je het opgelost zou krijgen als DLC zowél account- als consolegebonden zijn.

Recover gamertag zou misschien wel kunnen helpen MAAR voorzichtig zijn. Je savegames zijn namelijk onder je GTag opgeslagen en die worden overschreven/verwijderd bij het recoveren (voor zover ik me kan herinneren). Zou wel kunnen dat ze bewaard blijven, maar zeker ben ik niet.
Terug naar boven
JasperCLA BerichtGeplaatst: 11 Dec 2008 13:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja inderdaad wees er voorzichtig mee, ik spreek uit ervaring
Terug naar boven
Kenobixios BerichtGeplaatst: 11 Dec 2008 14:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Wij hadden hetzelfde probleem.
Nieuwe xbox gekocht en inhoud harde schijf van 20 GB overgezet naar 120GB

Alles wat goed gelukt (DLC, savegames, profielen)
Alleen waren onze aangekochte spellen weg.
Stonden alleen trails op.

bleek dat de licentie van de spellen op de oude console stonden.

Blijkbaar moet je in sommige gevallen de licentie overzetten.
http://www.xbox.com/nl-NL/support/drm/

Eenmaal dat gedaan was moet je naar je nieuwe xbox gaan en naar download geschiedenis.
Daar kun je dan je spellen opnieuw afhalen (Haalt alleen de licentie effe af denk ik want het duurt maar 1 sec voor af te halen)
Terug naar boven
Toretto BerichtGeplaatst: 11 Dec 2008 23:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Klopt wat kenobixios... je kan niet zomaar je harde schijfs tussen xdozen uitwisselen. Je games zijn trouwens gekoppeld aan je xbox, en niet je harde schijf.
Terug naar boven
eehbiertje BerichtGeplaatst: 12 Dec 2008 11:06    Onderwerp: Reageren met citaat

MaartenL schreef:
Toen je naar MS had gebeld, heb je toen al gevraagd of het mogelijk was om je 2 accounts tot 1 te laten omvormen? Lijkt me goed mogelijk zolang er geen EU/US copyright-schendend materiaal opstaat.

nee heb gebeld want kon geen punten invoeren op mijn account
had ze immers hier gekocht en had het net opgen gekrast

eerst live ingevoerd op gamertag en toen wou ik de punten doen...
dat werkte niet dus maar m$ gebeld daar kreeg ik na tijden wachten iemand aan de lijn..

nadat hij op mijn hotmail account kon kijken bleek die dus op amerika te staan wat hij niet kon veranderen...

kon de kaart ook niet invoeren omdat ze daar netflix enz enz hebben en dat ivm copyright dus niet in europa mag (raar verhaal maar is zo)

dus tjah toen kon ik nieuwe gamertag maken = jaar gold die ik net ingevoerd had weg en al mijn gamerpoints/saves

dus maar 2e account gemaakt om die shizzle te kunnen downloaden...
en de rest is bekend.. rukzooi dat ze dat niet even kunnen veranderen 0_o bijf m$

@Kenobixios

heb ook andere site gevonden (zit op stage op een schoolproxy die games enz blokt) waar het allemaal opstaat zal het hier even neer zetten

1: ga op je pc naar www.xbox.com/drm
2: login met je hotmail account
3: volg instructies op de site tot je op je xbox in moet loggen op xbox live
4: als de site je xbox gevonden heeft klik je op confirm (30 minuten de tijd voor)
5: login op live ga naar marketplace > account management > download history en download alles opnieuw 1 voor 1

alles is nu weer gekoppeld aan je xbox dit kun je eenmaal per jaar doen.
Terug naar boven
eehbiertje BerichtGeplaatst: 13 Nov 2009 13:19    Onderwerp: Reageren met citaat

k gooi deze even up..

aangezien die voor mij van belang is weer...
en misschien voor anderen ook
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: