| 2009 wordt HET jaar |
| eens |
|
42% |
[ 11 ] |
| oneens |
|
57% |
[ 15 ] |
|
| Totaal aantal stemmen : 26 |
|
| Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 Volgende
|
| JasperCLA |
Geplaatst: 02 Dec 2008 20:14 Onderwerp:
| |

|
| Gezer schreef: | | JasperCLA schreef: | Heavy rain, is die ook niet op Xbox geweest??
2009 zal geen topjaar worden, mss zal het wat beter gaan voor de ps3 maar ik verwacht er niet veel van. 2005-2006 en eigenlijk 2008 waren de jaren van de xbox 360. Met die prijsverlaging en nog een heleboel topgames denk ik dat 2009 er ook wel zal bijkomen... |
WTF??! Sinds wanneer is 2008 het jaar van de 360? De meest verkochte exclusive dit jaar is op de PS3, de hoogst scorende exclusive is op de PS3, PS3 heeft 1 AAA titel meer dan de 360 dit jaar en dan nog kom je met zo'n reactie wow just wow! En nee kom nu niet met consolesales want wij zijn gamers en sales interresseren ons niet, zolang de games ons plezier bieden.
ps: lol @ "heavy rain op 360" |
Mijn fout over heavy rain, ik verwarde het met een kutgame over zomies die al op de Xbox 360 was geweest en later voor de ps3 zou komen ik kan even niet op de naam komen. En dat die PS3 een goed verkopende exclusieve game had, daar is ook een goede reden voor... Maar ik ga me bek houden voor ik hier weeral een fanboywar tot stand breng... |
|
| Terug naar boven |
|
|
| konnichiwa |
Geplaatst: 02 Dec 2008 20:32 Onderwerp:
| |

|
Dead rising . |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Roderick |
Geplaatst: 02 Dec 2008 20:51 Onderwerp:
| |

|
7-8 uur is zelfs nog hoog ingeschat.
Daarnaast: meer triple A games? Laat me niet lachen...best verkochte game? Laat me niet lachen.
2008 is duidelijk een beter jaar voor de 360, zegt genoeg aan mijn consolegebruik: PS3 staat hier amper aan. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| JasperCLA |
Geplaatst: 02 Dec 2008 21:16 Onderwerp:
| |

|
| konnichiwa schreef: | Dead rising . |
Nope Vampire Rain was het, ik ben op de naam gekomen. Wat een kutspel was dat zeg  |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Zokun90 |
Geplaatst: 02 Dec 2008 22:46 Onderwerp:
| |

|
| Roderick schreef: | 7-8 uur is zelfs nog hoog ingeschat.
Daarnaast: meer triple A games? Laat me niet lachen...best verkochte game? Laat me niet lachen.
2008 is duidelijk een beter jaar voor de 360, zegt genoeg aan mijn consolegebruik: PS3 staat hier amper aan. |
Hoe dom kun je zijn. Dit is toch nog altijd wel iets subjectiefs.... Om te beginnen heb ik een PSN buddy op mijn lijst waar het precies het tegenovergestelde is. Hij gebruikt zijn 360 ook maar amper. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Joni Philips |
Geplaatst: 02 Dec 2008 22:51 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
2008 is het jaar van de PS3 want ik had niet eens een 360 nodig om een jaar lang te gamen Ik heb eigenlijk geen nood om te weten wiens jaar dit is, ik heb alleen nood aan games. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Roderick |
Geplaatst: 02 Dec 2008 23:02 Onderwerp:
| |

|
| Gezer schreef: | | Citaat: |
Daarnaast: meer triple A games? Laat me niet lachen...best verkochte game? Laat me niet lachen. |
Ja meer AAA games in 2008, ja meest verkochte exclusive in 2008, heb je gelachen? |
Mario Kart Wii is veruit de best verkochte exclusive van 2008. Verder is 2008 nog niet voorbij en kun je je centjes erop zetten dat Gears 2 MGS4 ook nog wel even te kakken zet.
Triple A games is een kwestie van mening, ik vind dat de 360 er meer heeft.
2008, net als 2007 en 2006, is van de 360. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| koekiemonster |
Geplaatst: 02 Dec 2008 23:13 Onderwerp:
| |

|
| Gezer schreef: | | Citaat: |
Daarnaast: meer triple A games? Laat me niet lachen...best verkochte game? Laat me niet lachen. |
Ja meer AAA games in 2008, ja meest verkochte exclusive in 2008, heb je gelachen? |
verklaar de term AAA aub.
meest verkochte exclusive doel je op MGS4 neem ik aan?
Ook dat is dus niet waar.
Leuk geprobeerd. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Bekos |
Geplaatst: 02 Dec 2008 23:17 Onderwerp:
| |

|
| Maakt het eigenlijk iets uit wiens jaar het is? Alle consoles hebben genoeg goede titels om je mee bezig te houden. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Roderick |
Geplaatst: 02 Dec 2008 23:53 Onderwerp:
| |

|
Nee de Wii mag je niet niet-meerekenen. De reden dat ik hem daar niet in heb staan is omdat ik a) niet wijs word uit de shovelware en b) het systeem me persoonlijk niet zo boeit. Kwa cijfers is de Wii het meest interessante platform deze gen.
PS3 heeft er bij die vergelijkingen trouwens niet meer, jij rekent er voor je eigen plezier maar even een paar 360 games niet bij. Daarbij heeft de 360 een stuk meer 8+ games dan de PS3, een stapel meer exclusives en algeheel betere multiplatform games.
Weet je waar ik me nou aan erger bij jou? Dat je je compleet raar gedraagt als 360 eigenaar, verkoop dat ding en koop er een PS3 van man, ben je een stuk meer tevreden mee. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Bekos |
Geplaatst: 03 Dec 2008 13:36 Onderwerp:
| |

|
Jongens toch waar zijn we mee bezig. Alle platformen hebben hun goede games en het ene platform spreekt de ene meer aan als het andere. Is dat nu zo moeilijk om dat te begrijpen.
Ik ontkent niet dat de XBOX 360 een heel aantal toppers heeft maar de exclusives van de PS3 boeien me bijvoorbeeld gewoon meer. Ik speel liever Uncharted, Ratchet and Clank en Metal Gear Solid als Gears, Halo en Fable.
Wilt het daarom nu zeggen dat ik de PS3 moet gaan opheiligen of de XBOX 360 niet in zijn waarde laten? Neen!
Ik herhaal:
Ieder platform heeft zijn topgames en die kunnen je lang genoeg bezig houden. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Roderick |
Geplaatst: 03 Dec 2008 13:46 Onderwerp:
| |

|
| Gezer schreef: | En welke 360 games reken ik er niet bij Roderick? Waarom zou ik mijn 360 verkopen als ik er plezier mee heb? Ik heb toch nooit gezegd dat 360 inferieur is aan de PS3 of dat ik er alles aan doe om mijn 360 kapot te maken sjeezes, ik typ gewoon de waarheid neer, ga dus niet meteen in attack mode  |
Je faalt alleen:
http://www.gameplayer.com.au/gp_documents/081203Whowon2008.aspx |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Roderick |
Geplaatst: 03 Dec 2008 14:26 Onderwerp:
| |

|
Nee JIJ zegt dat er meer zijn voor de PS3...8-8 is een gelijke stand...
Daarbij heeft de 360 dus een hogere score volgens die site...16 versus 14. En achja, dan heb je Bioshock nog...een jaar te laat, een tik lagere resolutie en niks extra's...lekker interessant hoor... |
|
| Terug naar boven |
|
|
| BengaBenga |
Geplaatst: 03 Dec 2008 14:38 Onderwerp:
| |
|
Uiteraard weer een jaar waarin de Wii alle andere totaal vermorzeld in verkopen. Wii MotionPlus wordt echt heel groot en kan een nieuwe revolutie in gaming betekenen.
Gelukkig beginnen de 3rd party core games nu ook echt te komen met
MadWorld, Tales of Symphonia 2, The Conduit, House of the Dead, Fragile, Arc Rise Fantasia, Muramasa, Dead Mountain, Overlord, Fatal Frame 4 en nog een hoop andere.
Ik hoop dat er een nieuwe Zelda wordt aangekondigd. En ben benieuwd of de rumours over Kid Icarus waar zijn. Als Factor 5 daar daadwerkelijk aan bezig is kan het heel vet worden.
Verder Resident Evil 5! Een van mijn meest verwachtte sequels! Ik hoop dat ie goed wordt, vooral het verhaal. Wat we tot zover gezien hebben wordt het genieten. En ik hoop Mass Effect 2 te zien. Het eerste deel was echt fantastich. En ik hoop dat Tales of Vesperia naar Europa komt.
Oh en Star Ocean 4 niet te vergeten. En Alan Wake, ben heel benieuwd naar die titel.
Ben bang dat Final Fantasy nog even op zich laat wachten.
Oh en de DS heeft natuurlijk Suikoden, Dragon Quest 9 en Chrono Trigger! Hopelijk komt er ook nog een FF6 remake.
Kortom wordt een goed gamejaar! |
|
| Terug naar boven |
|
|
| banned_glenn |
Geplaatst: 03 Dec 2008 14:56 Onderwerp:
| |

|
| Roderick schreef: | Nee JIJ zegt dat er meer zijn voor de PS3...8-8 is een gelijke stand...
Daarbij heeft de 360 dus een hogere score volgens die site...16 versus 14. En achja, dan heb je Bioshock nog...een jaar te laat, een tik lagere resolutie en niks extra's...lekker interessant hoor... |
Bioshock niets extra? Nja dan heeft Gta iv voor de 360 ook niets extra ? Of vergeten we de dlc die de overgrote meerderheid niet koopt maar toch eigenlijk wel iets extra is. (Al is op de aankoop disc natuurlijk niets extra)
trouwes even hiervoor MGS4 sales vergelijken met Gears 2?
Natuurlijk verkoopt Gears 2 beter, het is een shooter.
Shooters hebben een vele grotere doelgroep als stealth games (en bijna alle genres)
Dat Fallout 3 matig verkoopt is ook niet omdat die slecht is, dit is door de smalle doelgroep.
Als redacteur moet je hier toch rekening mee houden en geen uitspraken in de wilde weg over doen vind ik.
Btw: Zielig dat dit onderwerp moet uitdraaien op een fanboywar. (waar zelfs roderick aan mee doet?!) Iedereen kijkt uit naar verschillende games (ja dit heeft met je console te maken). Vertel gewoon in dit topic naar welke games JIJ uitkijkt en begin niet de oorlog te starten met mensen die een andere console hebben. (wanneer je dit wel doet kom je over als een jaloerse puber die jaloers is dat die game niet op zijn geliefde console komt).
Logisch dat wii, ps3 en 360 naar andere games uitkijken. Respecteer dit, vertel over jouw games en niet over andere hun games. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Roderick |
Geplaatst: 03 Dec 2008 15:42 Onderwerp:
| |

|
Voor de allerlaatste keer, de meest verkochte exclusive is Mario Kart.
En voor zover ik weet moet je betalen voor de extra's die BioShock zogenaamd heeft voor de PS3. GTAIV op de 360 heeft idd ook niks extra's, tenzij je er volgend jaar nog eens voor betaalt...Wél heeft GTAIV op de 360 een hogere resolutie en loopt de game beter.
Verder ben ik wel eens met Gezer dat 2009 er nu al uitziet als een prachtjaar voor de PS3. Mocht ook eens tijd worden, want ik sta op t randje van verkopen van het systeem. Heb de PS3 dit hele jaar amper aangeraakt en voor een apparaat van 400 euro is het zonde. Mijn hoop is dan ook dat Killzone 2 groots wordt, heel groots. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Joni Philips |
Geplaatst: 03 Dec 2008 15:46 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
| banned_glenn schreef: | | Logisch dat wii, ps3 en 360 naar andere games uitkijken. Respecteer dit, vertel over jouw games en niet over andere hun games. | Lees dit eens goed. Hierna zal ik beginnen met modereren en warnings uitdelen voor discussies over welke console beter is in dit topic. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| konnichiwa |
Geplaatst: 03 Dec 2008 15:57 Onderwerp:
| |

|
Sorry Roderick maar dit jaar had PS3 toch de meeste tripla AAA exclusives.
LBP en MGS 4 , X360 GEOW 2 en Wii: Brawl.
En de meeste verkochte Wii exclusive is niet Mario Kart Wii maar Wii Fit. Verkoopcijfers zeggen natuurlijk niet hoe goed een game is. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Roderick |
Geplaatst: 03 Dec 2008 16:02 Onderwerp:
| |

|
| Vergeet je alleen doodleuk een game als Fable 2 even bijvoorbeeld. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Joni Philips |
Geplaatst: 03 Dec 2008 16:06 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
| Het gaat hier toch echt om 2009! en niet om 2008. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Nelus |
Geplaatst: 03 Dec 2008 16:56 Onderwerp:
| |

|
Ik wil heel graag Mafia 2 zien (om me maar ff niet te focussen op de consolewar onderling) en een aankondiging van de volgende GTA, duidelijk dat ie beter moet worden want ik me voel fucking hard genaaid door GTA4, dat fucking saai was, en depri er uit zag.
Maar goed, ik ga volgend jaar waarschijnlijk een PS3 aanschaffen, dan heb ik veel blu-ray films erbij want ik heb een HDTV hier en die wil ik goed benutten. MGS4 ga ik dan eindelijk spelen, en Heavy Rain wil ik eigenlijk ook heel graag. Killzone 2 zal me aan me reet roesten, en andere exclusives zoals Resistance, Uncharted en LBP wilde ik eigenlijk altijd nog ff spelen.
Kijk het meest uit naar Mafia 2, en die aankondiging van de nieuwe GTA, en dat ie exclusief wordt voor de PS3, zodat ze misschien ook nog wat vooruitgang kunnen boeken in de engine en ruimte enzo (mijn zicht op blu-ray is positief, en op DVD-DL heel slecht voor deze tijd)
Ik zou het eigenlijk leuker vinden als ze volgend jaar al met nieuwe consolesaankondigingen komen want de techologie in de PS3 en 360 is alweer oud vergeleken met de PC hardware. Schamele RAM van 512 mb, donder op man, dat moet echt veranderen!
Voor de rest wil ik volgend jaar me diploma halen, ga ik eindelijk naar de universiteit, ben ik in het bezit van twee diploma's (HAVO en VWO dan) en ga ik relaxed met vrienden op vakantie.
Dan nog mijn doelstellingen voor volgend jaar qua gewicht: 90kg en ik weeg nu 104kg, dus ik heb nog wat te doen. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| BengaBenga |
Geplaatst: 03 Dec 2008 17:27 Onderwerp:
| |
|
| Nelus schreef: |
Dan nog mijn doelstellingen voor volgend jaar qua gewicht: 90kg en ik weeg nu 104kg, dus ik heb nog wat te doen. |
Misschien dan toch maar een Wii met Wii Fit ipv een PS3? |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Joni Philips |
Geplaatst: 03 Dec 2008 17:35 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
| Echt sporten werkt beter, zeker omdat Wii Fit gebaseerd is op Aziatische fitnessmethodes. EA Sports Active zou beter moeten zijn voor zulke doeleinden. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| BengaBenga |
Geplaatst: 03 Dec 2008 17:42 Onderwerp:
| |
|
| Joni Philips schreef: | | Echt sporten werkt beter, zeker omdat Wii Fit gebaseerd is op Aziatische fitnessmethodes. EA Sports Active zou beter moeten zijn voor zulke doeleinden. |
Zou kunnen, maar Bozon van IGN was toch meer dan 10 kg afgevallen met Wii Fit. Uiteraard is echt sporten altijd beter. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Nelus |
Geplaatst: 03 Dec 2008 19:27 Onderwerp:
| |

|
| Ik zit op de sportschool, lijkt me meer dan voldoende, daarbij wil ik niet afvallen aan de hand van een spelcomputer. |
|
| Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 Volgende |