Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Mrakz0r BerichtGeplaatst: 10 Nov 2008 12:27    Onderwerp: Een tsunami aan nieuwe doch teleurstellende games? Reageren met citaat

(ik had 'm ook op een ander forum gepost, maar boeit niet lijkt me)

Het zijn goede tijden voor rijke gamers en slechte tijden voor arme gamers. Zoveel grote titels die we het liefst allemaal tegelijk spelen. Daar waar we maanden lang met oude games moesten en soms zelfs een mindere game hebben aangeschaft omdat er verder weinig soeps was is het nu uitkiezen welke game je wilt halen.

Natuurlijk is het voor de gemiddelde gamer te duur om gewoon alles in huis te halen en moet je helaas wat titels (tijdelijk) links laten liggen.

Graag zou ik van iedereen korte reviews en first impressions willen weten van de games die je de laatste tijd heb gespeeld. Ik zal zelf aftrappen:

Call of Duty: World at War (PC, eerste indruk):
Daar waar ik Call of Duty 4 helemaal te gek vond vind ik CoD5 teleurstellen. Niet dat hij slecht is, maar goed vond ik 'm ook niet. Grafisch deed 't mij niet zo veel hoewel het er niet slecht uitzag. Qua gameplay had ik een behoorlijk gevoel van "been there done that". Ik heb het dan ook puur over het singleplayer gedeelte. Met CoD games moet je het vooral van de "ooh's" en "aah's" hebben en dat heb ik hier niet echt mee. Multiplayer lijkt deze me ook een stuk minder dan CoD4.

FarCry 2 (PC, eerste indruk):
Ook deze vond ik een beetje tegenvallen. De setting vind ik behoorlijk geslaagd. De graphics zijn oke maar me mond viel er niet van open. Alles is eigenlijk tof aan deze game totdat je met spelen begint. Genoeg nieuwe dingen maar qua gameplay komt het toch weer neer op free-roaming objectives. Bij FarCry 1 was dit behoorlijk vernieuwend en supertof. Nu heb ik weer dat gevoel dat 't meer van hetzelfde is. Ook Crysis Warhead vond ik om deze reden gewoon niet meer tof. Ik vind de game tot nu toe nog niet echt boeiend maar veel heb ik er nog niet van gezien.

Red Alert 3 (PC, eerste indruk):
In tegenstelling tot bovenstaande games vind ik deze game best tof tot nu toe. De campaign mode is leuk gedaan zoals altijd met toffe filmpjes. De gameplay is goed zoals we dit ook wel van Red Alert gewend zijn. Toch heeft de game in mijn ogen grote minpunten. Een groot minpunt is dat deze game te futuristisch geworden is. Red Alert was juist altijd tof om tanks te bouwen etc. Nu is het meer Command and Conquer geworden en mag het eigenlijk de naam Red Alert niet dragen. Ook merk je dat de game niet meer is gemaakt door Westwood wat ik gewoon mis. Maar verder een toffe game.

Fallout 3 (PC, eerste indruk):
Ik snap niet waarom mensen deze game zo tof vinden. Goed, ik vond games als Oblivion en Mass Effect ook niet tof dus het is puur een smaak-kwestie.
Ik snap best dat dit een game is waar je goed moet voor gaan zitten. Je moet je helemaal laten opzuigen door de game. Ik was bereid dit te gaan doen, maar het spel oogde zo saai. De omgevingen vind ik er voor het grootste gedeelte saai uit zien. De gameplay is ook niet echt voor mij weggelegd, want volgens mij is deze game gewoon weer een samenhang van quests. Natuurlijk werken deze verslavend als je er eenmaal inzit. Ook vind ik dat de game er technisch goed uitziet (textures etc) maar het design spreekt me verder niet aan.

Tomb Raider Underground (PC demo, eerste indruk):
Dit is een game waar ik wel erg naar uit kijk. Ik heb de demo op de pc gespeeld. Game ziet er grafisch leuk uit, niets mis mee. Enige minpunt zijn de controlls op de pc. Op een gegeven moment stond ik in een hoekje en ik kon daar niet meer wegkomen omdat de camera automatisch meedraaide zodat Lara weer andersom stond. Misschien is deze game gewoon beter te spelen op een console?

Little Big Planet (PS3, na 3 avonden spelen):
In 1 woord: GEWELDIG! Tijdje geleden heb ik een avondje LBP beta gespeeld. Daar zag ik dat iedereen in de huiskamer (6 personen) een grote glimlach kregen op hun gezicht. Mensen die normaal helemaal niet van dit genre houden waren bijna niet achter de PS3 weg te schoppen. Toen ik de game vorige week heb gekocht ging ik er eens goed voor zitten met mijn huisgenoten. De game begint met een grote glimlach op je gezicht en eindigt daar waar je in je broek pist van het lachen. Nou ja, eigenlijk eindigt het niet want je blijft maar doorspelen. Deze game is de hype meer dan waard!

Mirrors Edge (PS3 demo, eerste indruk):
Ik had niet zoveel van deze game verwacht maar na het spelen van de demo was ik behoorlijk onder de indruk. Lekker orginele gameplay. Erg mooie vernieuwende graphics. Lekker sfeertje met (wat ik denk) een mooi meeslepend verhaal. Toffe muziek. Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat deze game te repetitief wordt na een aantal uur spelen. Het lijkt mij dan ook een "1-keer-spelen-en-daarna-nooit-meer" game. Het lijkt mij dan ook een aanrader wanneer je toch geld over hebt.

Verder heb ik Gears 2 nog niet gespeeld. Maar aangezien deel 1 ook erg tof was lijkt mij dat deel 2 dat ook is. De 1 roept dat het Gears 1.5 is terwijl de ander dit de beste game ever vindt.
Fable 2 heb ik heel even gespeeld afgelopen weekend en hij leek me wel tof. Hoewel ik fable1 een grote teleurstelling vond (ik verwachte teveel een Zelda of Final Fantasy game) zal deel 2 misschien ook niet voor mij zijn weggelegd. Technisch vind ik deze game grafisch niet helemaal top, maar het design van de wereld is wel machtig mooi. Als deze ooit voor de PC uitkomt ga ik mij er weer aan wagen, maar of ik tof zal vinden dat weet ik niet.

D'r zullen vast weinig mensen met mij eens zijn gezien de verkoopcijfers maar jah, meningen zijn meningen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
dark lars BerichtGeplaatst: 10 Nov 2008 12:33    Onderwerp: Reageren met citaat

lekker ff gelezen! gelijk heb je wel hoor,k heb dan nog wel niet alles gespeeld wat jij hebt gespeeld maar toch

ik kan wel bevestigen dat gears 2 dat ook echt is, veel vernieuwingen gewoon,klaar!

fable2 vind ik echt tegenvallen,heel erg
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Divine Rage BerichtGeplaatst: 10 Nov 2008 12:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Fallout 3 is een geweldig spel, ontdanks zijn vele probleempjes.

Far Cry 2 is ook een erg goed spel, hoewel het een beetje eentonig kan zijn. Maarja, het moet je ding zijn.

LittleBigPlanet... Moet ik het wéér herhalen? Oke dan, Geweldig!
Terug naar boven
Jelle Havermans BerichtGeplaatst: 10 Nov 2008 13:09    Onderwerp: Reageren met citaat

ik vind littlebig alle beloften waar maken, wat een game is dat zeg, zeker in coop. mijn score zou een 95 zijn.

far cry 2 vind ik ontzettend goed, vooral sniperen (die oorverdovende knal die je hoort na een schot ) en de vuur vind ik zeer geslaagd,
helaas word het reizen na zo'n 4 uur erg herhalend en saai. mijn score zou een 85 zijn.

de rest van de games heb ik (nog ) niet gespeeld en ik kan er dus geen oordeel over vellen.
Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 14 Nov 2008 12:12    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

CoD5: Akkoord, teveel 'been there done that' gevoel om nog interessant te zijn (had ik eigenlijk ook al bij CoD4, maar in mindere mate).

Far Cry 2: In zijn opzet erg geslaagd, free-roamen werkt bij een shooter. Ze hadden alleen wat meer diversiteit in het reizen mogen maken (of fast travel for that matter) en de opbouw/objectieven van (sub)missies. In ieder geval was het wat anders dan de pure lineaire shooters.

C&C Red Alert 3: Leuk voor 10 matches maar dan heb je ook alles gezien. Ondanks alle beloftes is de strategie nog altijd zo oppervlakkig zoals in C&C3 (al kon hier de uitbreiding wél betere strategie bieden) en de Red Alert feeling (High Tec WWII / Steampunk of hoe je het ook 'kan' noemen) is compleet verbannen voor een futuristische overhaul. Teleurstellend dus.

Fallout 3: Alhoewel niet veel unieks uit Fallout overblijft, is het toch een enorm goede RPG. Het heeft nog wel gebreken maar in zijn geheel is een aardige prestatie. De omgeving is inderdaad wat eentoning qua kleur, maar qua inhoud is het aardig genieten. Samen met Mass Effect en The Witcher zijn het de beste RPG's die ik recent gespeeld heb.

Tomb Raider Underground: Ik was allesbehalve onder de indruk van de demo. Ik had verwacht dat ze de kwaliteit van de vroegere TR's terug gingen brengen maar het komt zo niet over iig.

LBP: Nog niet gespeeld maar eigenlijk kan het spel me ook maar weinig interesseren. Goed gevonden en vast een top-game, maar niet een game wat ik graag speel.

Mirror's Edge: Leuke demo maar ik krijg het gevoel dat de game toch ietwat kort gaat zijn, al zal dat weinig probs geven met replay waarde.

Gears of War 2: Nog niet gespeeld en zal ik ook niet halen. Ik wacht op de PC versie 'die niet zal komen'.

Fable 2: Tot nu toe een verbetering op 1 op alle vlakken, ik zit echter niet ver genoeg om tevreden te zijn met het totaal aan content. Ik ga pas mijn mening hierover geven als ik veel gezien heb.
Terug naar boven
Mrakz0r BerichtGeplaatst: 14 Nov 2008 12:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb laatst Fable 2 bij een maat van me gespeeld maar hij was er niet al te enthousiast over. Hij vond deel 2 te makkelijk en totaal niet meer uitdagend omdat je niet echt meer dood kunt in de game.

Klinkt wel weer als een pluspuntje voor mij :')
Terug naar boven
JasperCLA BerichtGeplaatst: 14 Nov 2008 16:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Fable 2... Je komt er zo in, hij speelt zo goed, moeilijke dingen waar je tussen moet kiezen op bepaalde plaatsen in het verhaal...
Ik heb de meeste laatste nieuwe games gespeeld (behalve PS3 games en Gears 2) en ik kan zeggen dan ik Fable 2 erg vermakelijk vond. Ik zou er zelfs maandelijks voor willen betalen als ze er steeds nieuwe content in zouden stoppen. Een meesterwerkje
Terug naar boven
Mrakz0r BerichtGeplaatst: 19 Nov 2008 09:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb Need for Speed Undercover ook gespeeld gisteravond. Deze game komt bij mij bovenaan het lijstje met crap-games. Letterlijk! Als je deze game bezit, dan heb ik 1 tip voor je: Spaar 2 dagen lang je stront op, leg de dvd in de wc en laat hier de grootste drol op vallen die je ooit heb geproduceerd. Wees daarna trots op jezelf en vergeet deze titel gewoon.

Om eerlijk te zijn ik heb ik nooit meer serieus een need for speed gespeeld sinds Hot Persuit 2. Ik had redelijke verwachtingen voor deze game en hoopte ook dat hij tof zou worden. Maar toen ik gister begon met spelen wist ik niet wat ik zag. Graphics die 6 jaar geleden nog slecht zouden worden bestempeld. Slechte lightings, weinig detail, bijna geen auto's op de weg, dikke framedrops in de bochten en de slechtste besturing die ik ooit voor een racegame heb ervaren. Laat ik nog niet over de glitches beginnen. De makers van deze game mogen zich echt gaan afvragen of game-development wel wat voor hun is.

Ik dacht altijd dat Need for Speed zo'n beetje de koning van de street-race games was. Tering zeg. Nu snap ik ook de 3/10 die Edge magazine gaf voor deze game.

Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 19 Nov 2008 11:09    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Need for Speed was de koning van street-racing games.

De hele succesformule werd echter verknoeid bij elk deel na Hot Pursuit 2 (door vele NFS fans als dé beste in de reeks bestempeld). Op zich jammer dat Undercover, die een revival voor de reeks moest betekenen, compleet faalt
Terug naar boven
Zuigertje BerichtGeplaatst: 01 Dec 2008 18:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Je noemt echt alleen maar imo kutgames op (als ik het zo mag verwoorden), behalve fallout3 uiteraard!

Binnenkort komt de SDK (G.E.C.K.) voor de pcversie van fallout, dat wordt echt smullen en niet te vergeten de expansions. Ik speel nu fallout 3 voor de derde keer uit, en bij de derde keer ga ik echt alle sidequests proberen te doen.
Het is echt genieten, wat ik vooral leuk vind zijn de verhalen (er zijn bijv. ook superhelden in de wereld van fallout3 en ook helemaal te gek is wanneer ik een computer terminal vind ergens in de middle of nowhere met boordevol informatie. Lekker achterover all die dingetje lezen
Terug naar boven
Orian BerichtGeplaatst: 01 Dec 2008 19:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb niet alles gelezen, maar ik vind ook dat er de laatste tijd niet veel interessants uitkomt. Mijn laatste aankopen zijn dan ook wel van een tijd geleden (begin oktober), en dan ook nog oude games (mass effect PC en civilization beyond the sword). Enige game waar ik echt naar uitkijk is FEAR 2, en dan met name vanwege het geweldige verhaal
Terug naar boven
Nibor BerichtGeplaatst: 01 Dec 2008 20:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Mijn meest teleurstellende game van het jaar is ongetwijfeld Mirror's Edge, ik met de release meteen naar de winkel om de game te halen maar die viel me toch tegen.
Veel te repetitief en te kort, ik kon de game dezelfde dag nog terug brengen naar de winkel en heb hem toen geruild voor LBP.
Terug naar boven
Mrakz0r BerichtGeplaatst: 02 Dec 2008 14:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik moet toch even mijn mening over Call of Duty 5 bijstellen. Heb de halve game nu uitgespeeld samen met een maat van me (co-op dus) en dat is best tof. Terwijl de game nog steeds niet echt vernieuwend is is deze ook niet slecht. Ook biedt het co-op hiervoor erg toffe gameplay.

Resistance 2 is ook tof maar het splitscreen co-op is teleurstellend omdat de stats voor player 2 niet worden gesaved. Als ze hier nog een patch voor uitbrengen zoals ze gezegd hebben dan is dit echt een topgame.

Left 4 Dead ook gespeeld. Erg toffe gameplay als je co-op speeld. Helaas blijft deze game niet zo tof. Het is echt de serious sam van nu. Leuk om je een paar avondjes mee te vermaken.
Terug naar boven
Orian BerichtGeplaatst: 03 Dec 2008 07:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Onverwacht toch een hele toffe game uitgekomen, tamriel rebuilt map 2 (beta) is een paar dagen geleden vrijgegeven
Terug naar boven
Nelus BerichtGeplaatst: 03 Dec 2008 17:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vond Cod WaW wel heel vet. Intense gameplay en toch wel anders dan CoD 1t/m3

Fallout 3 vind ik zeker weten vet, gewoon de vrijheid en het begin van het spel is meesterlijk, hoe ze je erin zetten.

Saints row 2 is voor mij een spel dat de hype heeft waargemaakt alleen jammer vond dat het dezelfde stad was en de graphics hetzelfde waren. Beetje een soort van expansion pack. Ik wil dan ook dat Saints Row 3 met een ander verhaallijn begint, want deze is gewoon klaar.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: