Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Bepalen games een groot deel van je leven?
Absoluut ze zijn mijn lust en mijn leven!
9%
 9%  [ 5 ]
Niet alles maar wel belangrijk
53%
 53%  [ 28 ]
Een beetje maar
17%
 17%  [ 9 ]
Ik kan prima zonder
19%
 19%  [ 10 ]
Totaal aantal stemmen : 52

Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2  
Simon BerichtGeplaatst: 25 Okt 2008 13:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Vroeger hadden we al heel lang een SNES, maar daar had ik niet echt interesse in. Toen waren twee vrienden vlak achter elkaar jarig (28 januari en 2 februari) en zij kregen allebei een GBC met Pokémon Red of Blue. DAMN! Dat was zo verschikkelijk cool! Gelukkig naderde mijn verjaardag ook al (9 april) en natuurlijk vroeg ik ook een GBC+Pokémon. En dat kreeg ik ook! Met ook nog een Mario erbij, ben de titel vergeten, iets met six golden coins en op het laatst moest je Wario verslaan. Wow, daar heb ik van genoten. Ik wist toen nog niet eens wat Nintendo was, maar het was het begin van een tijdperk waarin ik Nintendo echt zou gaan aanbidden.
Geen 360 meer kopen.

Laatst aangepast door Simon op 19 Nov 2008 19:51; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lawliet BerichtGeplaatst: 25 Okt 2008 14:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Verrader? Je houd van gamen en dan is het ook natuurlijk dat je wat andere games gaat verkennen. Ik kan niet op een console blijven want dan mis ik zo veel ander toppers van de concurenten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Token BerichtGeplaatst: 25 Okt 2008 15:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik kan makkelijk zijn maar het is gewoon vet

Ik ben door men neven gaan gamen. Ik weet nog dat ik de NES, SNES en N64 van hun kregen nadat zij weer het nieuwste van het nieuwste kochten =)
Terug naar boven
pizzarulez BerichtGeplaatst: 25 Okt 2008 15:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Mn oudes hadden vroeger een nes voor ons gehaald, alleen snapte ik er toen nog niet zoveel van.

Wat later kregen wij de N64 (als 1e in onze stad )

En toen begon ik engels wat te begrijpen (lezen etc)

En daar begon het allemaal mee ;-)
Terug naar boven
Toretto BerichtGeplaatst: 06 Nov 2008 22:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Een eeuw geleden, toen spellen nog op één diskette paste, ben ik beginnen met gamen door m'n vader. Die had de computer ontdekt en games als Prince of Persia, en Kings Quest. Prince of Persia vond ik destijds te eng, ik had een nachtmerrie van het skelet dat je tegenkwam

Heb toen in het begin ook een Atari gekregen waar ik maar één casette voor had - wel met zo'n 30 games op - omdat we het destijds niet zo breed hadden. Veel geld hadden we niet voor consoles en zo, dus bleef het bij gamen voor de PC.

Ben heel lang een PC gamer geweest, totdat de Xbox op de proppen kwam. Heb daarna eigenlijk de PC links laten liggen - sorry, oude vriend - en ben een x-bot geworden . PC gamen is gewoon een beetje te duur naar mijn smaak, al zou ik het me wel kunnen permitteren. Ik vind consoles gewoon lekker spelen.

@ de pol: Het wisselt af, soms bekijk ik mijn games niet en andere periodes speel ik als een gek, if that makes sense...
Terug naar boven
Mrakz0r BerichtGeplaatst: 07 Nov 2008 10:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Vroeger, heeel lang geleden, toen ik nog op de basisschool zat, had ik een vriendje. Wie niet? Maar dit vriendje was een heeel speciaal vriendje want zijn ouders hadden een computer. We praten hier over een Commodore 64, de best verkochte computer ooit.

Die computer hadden ze overigens niet gewoon ergens staan zoals je dat tegenwoordig veel in de woonkamer of speciale computerkamers ziet. Nee, deze was opgeborgen in de kast, helemaal boven in met een slot erop.

Eens in de zoveel tijd mochten we een avondje 'computeren'. Op een vrijdagavond bleef ik bij dat vriendje eten en ik bleef dan ook logeren. Na het eten deden we keurig de afwas in een razend tempo, want we wisten allebei wat er daarna ging gebeuren.

De kastdeur ging los en alle onderdelen werden op de tafel neegelegd. Het was aan ons om de computer op te zetten, wat in die tijd een behoorlijk karwei was. Na een half uur hadden we het dan eindelijk voor elkaar: het veel te kleine televisieschermpje gaf ongeveer het volgende scherm weer:

Onze hartjes begonnen sneller te kloppen en dat had niets te maken dat we zo knus naast mekaar zaten. Terwijl de grote floppybak er fanatiek bij werd gehaald had ik met alle enthousiasme de joystick al vast. Welk spel doen we erin? Giana Sisters? Turrican? Ghostbusters? Double Dragon?

Vervolgens pakte mijn vriendje de eerste toffe titel die hij tegenkwam en de floppy ging erin. Dan typte hij wat op het toetsenbord waar ik toendertijd geen verstand van had (mijn vriendje was zoooo slim). Uiteindelijk sloot hij af met de commando "Run" en toen wist ik dat het ging gebeuren. Het spelletje wordt gestart! Yes!!! Eindelijk!!!!!!

Helaas kregen we altijd ruzie omdat ik nooit zo lang aan de beurt mocht dan mijn vriendje, en uiteindelijk was de avond ook gewoon veel te kort. Maar achteraf kon ik toch zeggen dat het weer een van mijn mooiste avonden was als klein jongetje. Spelletjes spelen op de Commodore 64! Ik had nog nooit iets mooiers meegemaakt.

Toen ik een jaar of 12 was en ik de laatste klas van de basisschool zat kreeg ik het mooiste cadeau wat ik ooit van mijn ouders heb gekregen. Een Commodore Amiga 500. Mijn eigen computer. Mijn droomwens was daadwerkelijk uitgekomen en ik heb nooit meer zoveel op een computer of console gespeel dan in de jaren dat de Amiga 500 de computerwereld regeerde.

De Amiga 500 was overigens niet de eerste computer voor mij. Daarvoor had ik een Atari 2600. Een retro console met games als pac-man en space invaders. Hoewel ik erg blij mee was heb ik dit toch nooit zo tof gevonden als de Commodore 64 van mijn vriendje.

Ik denk dat dit verhaal wel een redelijk beeld weergeeft van hoe ik in de gameswereld ben gerold.
Terug naar boven
AmazingShikoku BerichtGeplaatst: 19 Nov 2008 18:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Toen ik in 1995 een kleine drie jaar oud was kocht mijn vader een hypermoderne Windows 95 PC. Toevallig zat er in de doos ook een collectie aan floppydisketten genaamd 'Commander Keen' Het 2D witte mannetje met gele Football helm en een voorliefde voor het verzamelen van rode lollies (Of wat het ook waren) was dan ook mijn allereerste ontmoeting met het fenomeen dat 'videogames' heet.
Terug naar boven
ace_quorthon BerichtGeplaatst: 22 Nov 2008 11:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Toen ik op de basisschool ergens in groep 3 of 4 zat, ben ik met m'n pa eens naar de videotheek geweest. Daar hebben we toen sega/nes gehuurd (weet niet eens meer welke het was). De eerste game die ik me herinner is Rock N' Roll Racing op de snes/sega. Nog steeds één van de beste racegames ooit Dat vind ik vast door de nostalgische waarde die er voor mij aanhangt. Na lang zeuren en vaker huren heeft m'n pa toen een snes voor me gekocht met het onvermijdelijke super mario world. Nog steeds geweldig! Na de uitgave van N64 werd het al helemaal geweldig, toen kon ik plots zelf ook nadenken en werkelijk games uitspelen (als kind kon ik SMW nooit uitspelen ). Toen ik eenmaal Super Mario 64 en Ocarina Of Time in handen had gehad was er geen houden meer aan en ben ik sindsdien op zoek naar games die eenzelfde euforisch gevoel kunnen leveren als die games deden. Het is jammer dat er sindsdien maar heel weinig games zijn geweest die dát konden evenaren.
Terug naar boven
Bats BerichtGeplaatst: 23 Nov 2008 13:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben waarschijnlijk bij games uitgekomen door mijn broer die natuurlijk al de Nintendo en Sega etc. heeft gehad

ben nu echt wel hardcore gamer, meerdere uren per dag. Maar als je mijn Playstation afneemt kan ik gemakkelijk zonder hoor
Terug naar boven
Jelle Havermans BerichtGeplaatst: 23 Nov 2008 15:25    Onderwerp: Reageren met citaat

de eerste game die ik speelde was tomb raider 1 of prince of persia (de classic) dat weet ik niet meer precies. nouja, het was in ieder geval bij een vriend van me toen ik 6 a 7 was ofzo. vooral tomb raider vonden we erg leuk, en ik persoonlijk heb later geen enkele tomb raider gemist. (zelf de slechte delen niet), moet alleen underworld nog spelen. hoewel ik mn geld liever besteed aan betere games als fallout of gears. tsja. mn liefde voor de rondborstige gamevriendin gaat een beetje over.

overigens zijn games wel iets waar ik me enorm mee vermaak, maar met vrienden/vriendinnen bijv. rockband spelen amuseert mij toch veel meer
dan in me uppie. ik merk dat gamen steeds wat minder belangrijk voor me word, en ik me de laatste tijd, wegens tijd/geld gebrek beperk tot de toptitels.
Terug naar boven
Matesers BerichtGeplaatst: 23 Nov 2008 20:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Mijn broers hadden samen een snes. Daar speelde ik af en toe op. Toen mocht ik hem kopen voor 100 gulden inclusief alle games. En ongeveer 2 jaar later nam ik een ps2.
Die snes verkocht ik toen, daar heb ik nu echt spijt van. Dus... NOOIT CONSOLES WEGDOEN tenzij ze stuk zijn.
Terug naar boven
Stammetje91 BerichtGeplaatst: 24 Nov 2008 00:20    Onderwerp: Reageren met citaat

@Bats
Dan heb je zeker je PC'tje nog staan?
Terug naar boven
marino BerichtGeplaatst: 24 Nov 2008 00:37    Onderwerp: Reageren met citaat

De snes
Terug naar boven
Bats BerichtGeplaatst: 24 Nov 2008 06:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Stammetje91 schreef:
@Bats
Dan heb je zeker je PC'tje nog staan?

nee hoor, mijn PC doet het voor geen meter, en ik game nooit op de PC
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 2 van 2

Ga naar: