Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Bepalen games een groot deel van je leven?
Absoluut ze zijn mijn lust en mijn leven!
9%
 9%  [ 5 ]
Niet alles maar wel belangrijk
53%
 53%  [ 28 ]
Een beetje maar
17%
 17%  [ 9 ]
Ik kan prima zonder
19%
 19%  [ 10 ]
Totaal aantal stemmen : 52

Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2  Volgende  
Nibor BerichtGeplaatst: 20 Okt 2008 20:42    Onderwerp: Hoe ben jij met games in aanraking gekomen? Reageren met citaat

Dus hoe komt het dat jij eigenlijk bent gaan gamen en wat voor gamer ben je nu geworden?
Ben jij echt iemand die dag en nacht speelt of ben je meer van het uurtje per dag, focus jij je echt op één genre of ben je meer mainstream? Kijk jij altijd de reviews voordat je een game koopt of ga je af op je gevoel?

Deel het met ons!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MarcianoNL BerichtGeplaatst: 20 Okt 2008 21:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Me vader bracht me aan het gamen, zo deden we toen ik klein was racegames met zo'n stuurtje of speelde we Doom.
Ik ben 2 jaar verslaafd geweest aan het modden voor games oa. Jedi Knight: Jedi Academy en de GTA serie.

Ik ben nu echt een gamer(voor mijn gevoel althans) die echt alles een kans wilt geven zolang het maar een redelijke prijs heeft. Ook koop ik dure games alleen als ze ook echt van kwaliteit zijn en mij ook kunnen boeien voor een lange periode, zo zul je mij geen Guitar Hero zien kopen voor 60,00 maar voor een eurotje of 20/25,00 zou ik hem wel meenemen.

Ik kijk wel naar reviews, maar ik ga eerst nadenken bij mezelf of ik het echt leuk ga vinden(Wat vooral lastig is in deze periode) en wat ik er van vindt, daarna ga ik kijken naar de reviews om vooral meer te weten te komen over de inhoud van een game(Dit is de grote reden waarom ik me zo erger aan reviews van Gamekings, hun geven hun mening maar zeggen amper iets over de inhoud van een game) Het cijfer maakt me niet zo heel erg veel uit, wanneer iets onder de 6 komt ga ik twijfelen want alles boven de 6 is meestal nog goed te doen voor mij.
Terug naar boven
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 20 Okt 2008 21:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben er mee opgegroeid. Mario en Luigi waren onderhand broers van mij. Later hadden we Link geadopteerd en kregen we maar liefst 151 vrienden.
Terug naar boven
rolf BerichtGeplaatst: 20 Okt 2008 21:29    Onderwerp: Reageren met citaat

mijn ''grote broer'' speelde altijd games, en mijn broer was altijd een groot voorbeeld voor mij dus ging ik het ook doen, en ik keek ook altijd als hij aant gamen was
Terug naar boven
Nibor BerichtGeplaatst: 20 Okt 2008 21:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Erg leuk dat je met drie reacties al zo'n verscheidenheid hebt, erg leuk!
Terug naar boven
Silverblade BerichtGeplaatst: 20 Okt 2008 21:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Voor mijn 4e verjaardag kreeg ik een racestuur met NFS II SE erbij Die heb ik helemaal gaar gespeeld Sindsdien een grote fan van NFS en racespellen in het algemeen Later ben ik mijn interesses uit gaan breiden naar FPS en Freeroam
Terug naar boven
MarcianoNL BerichtGeplaatst: 20 Okt 2008 21:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Free Roaming games waren trouwens vroeger echt mijn ding, nu zit ik er niet meer echt op te wachten en bijna elke game gaat nu de free roaming richting in..

Hetzelfde geldt met coversystemen, bij sommige games vind ik het echt heel vet en nodig zoals in Gears of War en Rainbow Six Vegas maar ik vind het dan weer onnodig in Resident Evil 5 en James Bond Quantum of Solace.
Terug naar boven
konnichiwa BerichtGeplaatst: 20 Okt 2008 22:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Eventjes stelen van een andere forum: Let niet op mijn Engels XD.

My gaming history:

On a cold terrifying winter night in Belgium (where I saw the first time snow in my life that is also why it was a terrifying night) my uncle (a 27 year old sweeting troll looking thing who I still suspect of inventing the nerd-style) gave me his old gaming consoles a Nes and the Sega Mastersystem with around 80 cartirdges.

It was a hard choice for me to find out witch game I should started out first and I picked up Zelda (because the cartridge didn't looked like the others).
But I was not directly in love with gaming though, my uncle was sitting behind me yelling at me what I have to do (don't ya hate it when people do that?) and it was a bit complicated for me to find out what is going on especially when you know the game was in English and that I only spoke French and a bit of Dutch.

So my uncle chosen a other game for me and putted Mario Mario in and that was a game that I loved from the beginning so it also started my gaming obssession.... After playing a lot of great games on my Nes and Mastersystem my uncle gave me the Genesis and his Snes (Why? He found a women couldn't really tell though she was female and he tried to convince me she was from Germany but I still suspect that he found her/it in a cave in a Norway);

Oh then something happened with me;...I met a character that I became a big fan of....SONIC.....Yes I really loved that speedy hedgehog especially because he was cool.... I have to tell you I loved other game characters as well but Sonic was really something I wanted to be.....(Come on, don't tell me you want to be that Italian plumber guy..Don't ya?) And he made me a huge game fan.
Terug naar boven
Urkie BerichtGeplaatst: 20 Okt 2008 22:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Toen ik 7/8 jaar was door een NES emulator op de pc die we toen hadden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Asianator BerichtGeplaatst: 20 Okt 2008 22:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben de eerste die "Ik kan prima zonder" heeft gestemd. Het lijkt misschien een rare keus, gezien mijn collecite, maar als ik genoeg andere bezigheden heb kan ik, zoals het hoort, prima zonder videogames. Ik zou er zelfs over denken om heel mijn handel te verkopen mocht mijn 'significant other' dat van me vragen (echter moet ik haar dan wel eerst vinden).
Terug naar boven
Lawliet BerichtGeplaatst: 20 Okt 2008 22:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Mijn vader had ooit een NES gekocht voor dat ik geboren was en toen ik er eenmaal was speelde ik op de NES, toen later de SNES, etc. Dus ik game al voor dat ik zindelijk was. Hardcore genoeg? Maar mijn lust voor gamen groeide toen ik 8 was. Mijn oom maakte me jaloers met zijn SEGA Mega Drive en mijn interesse groeide dieper en dieper en ik kreeg later op pakjes avond een N64 en op me verjaardag een PS1. Huurde vroeger veel games bij de videotheek en kreeg nachtmerries van Mortal Kombat II en Turok II. Maar Mario, Sonic en Banjo trooste me met hun toffe games. Keek ook veel Captain N, Super Mario Show en The Adventures of Sonic the Hedgehog. En de Super Mario Bros movie was mijn favorieten film aller tijden. Dus ja, mijn jeugd ging meer met games dan Action Man.

Games is voormij belangrijk maar als er nu geen games meer zal komen zal ik he best wel zonder kunnen. Maar aan de andere kant is het ook een lust van mijn leven. Mensen houden van schilderijen kijken en ik vergelijk een game met kunst en boeken die je fantasie geven. Naast dat speelt de muziek van games ook een grote rol. En ik kan niet voor uren lang spelen, max 5 uurtjes per dag hangt van de mood af. En ben van alle markten thuis met de games en de consoles.
Terug naar boven
Urkie BerichtGeplaatst: 20 Okt 2008 22:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Ik ben de eerste die "Ik kan prima zonder" heeft gestemd. Het lijkt misschien een rare keus, gezien mijn collecite, maar als ik genoeg andere bezigheden heb kan ik, zoals het hoort, prima zonder videogames. Ik zou er zelfs over denken om heel mijn handel te verkopen mocht mijn 'significant other' dat van me vragen (echter moet ik haar dan wel eerst vinden).

Scheer je weg
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Djierod BerichtGeplaatst: 20 Okt 2008 23:19    Onderwerp: Reageren met citaat

net als lilyman, heb ik ook prima zonder gekozen. Begrijp me niet verkeerd, maar er zijn ook nog zeker andere zaken in het leven wat prachtig is. Door mijn broer ben ik in contact gekomen met gamen, waarschijnlijk door Doom ofzo en dat heb ik overgenomen en is alleen maar erger geworden. Tot dat ik een leuk meisje tegen kwam en in eens veranderde veel. Heb nu geen tijd meer voor te gamen, heb huiswerk, vrienden, hobby's. Kijk dagelijks nog wel het nieuws, dat is gewoon leuk bij te houden, maar gamen is niet meer voor mij zoals het is geweest. Ik kan prima zonder gamen, maar ik moet het wel 1x in de maand doen om bij te blijven en om even te ontspannen.
Terug naar boven
JasperCLA BerichtGeplaatst: 20 Okt 2008 23:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Als je met lego speelt heb je maar een aantal blokken, buiten spelen moet je je wassen, kost meer moeite en is mnder leuk. Als je ouders je dan nog eens laten doen en je komt niet met drugs in contact dan was gamen de oplossing
Ik kan niet zonder Games maar er zijn wel nog andere dingen in het leven, zoals bv. meisjes
1ste game: Verover de oudheid dat gratis ergens bij een boekske te krijgen was
Terug naar boven
L!nk BerichtGeplaatst: 21 Okt 2008 01:52    Onderwerp: Reageren met citaat

heb ook 'kan prima zonder'
hoe het begon: NES met Mario Bros. 1, heb die game uuuuuuuren gespeeld. daarna wat andere NES games, overgestapt op PC gaming, toen N64 en GameCube (tegen die tijd kwam ik ook bij Gamed terecht als hoofdred.) en mn laatste game waar ik veel tijd in heb gestoken is WoW.
momenteel speel ik af en toe wat op mn NDS, het interesseert me tegenwoordig vrij weinig meer. druk genoeg met andere dingen en ik heb het idee dat ik alles al wel een keer voorbij heb zien komen.
Terug naar boven
kletske BerichtGeplaatst: 21 Okt 2008 14:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik meen als je steld "ze zijn mijn lust en mijn leven" als je er geen proffesioneel in bent, ik bedoel je verdiend er je brood mee, dit kan zijn bvb als je werkt voor een tijdschrift of andere professionele toestand hieromtrend, dan ben je juist bezig...als je dit daarentegen meent, en het enkel je hobby is, dan vind ik dat je verkeerd bezig bent. , dus ik neem "niet alles maar wel belangrijk"

ik kwam voor het eerst games tegen, toen een pak van mijn vrienden destijds een commodore of ATARI hadden,ik kwam bij hen thuis en toen speelden we daar veel mee, ik moest er dan ook 1 hebben en destijds had de lieve sint er eentje gebracht, ik spreek dan over 1983
Terug naar boven
CengizMan BerichtGeplaatst: 21 Okt 2008 21:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Niet alles, maar wel belangrijk.

Ik had eerst niet zo'n relatie met gamen. In groep acht sprak een vriend van mij aan en vroeg mij of ik de liedjes van Super Mario Bros. ook al zo goed vond. Ik dacht er aan, en ik kwam tot de conclusie dat bijna alle spellen wel prachtige muziek hebben. Nou, dat ging zich dus steeds verder opbouwen. De jaren daarna was ik een beetje op het net surfen en niets bijzonders aan het doen, sprite editing was een kleine hobby. Ik vond in 2006 de Smash Bros. Dojo, ik was echt helemaal gehypt en kon niet wachten op het spel! Een vriend van mij ei later op msn dat Sheik in het spel zou zitten. Ik wilde weten waar hij het vandaan haalde en hij verwees me naar deze site. Hier op Gamed begon het echt! Ik kwam steeds meer te weten over de game industrie, ik wist wat Zelda precies was, ik kwam erachter wat achievements waren en ik kwam er achter dat Rare weg was bij Nintendo, dat THQ een bedrijf was en nog véél meer!

En nu ben ik hier... Op het verjaardagsfeestje van Gamed.nl
Terug naar boven
Djierod BerichtGeplaatst: 21 Okt 2008 23:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Gaat bij mij anders prima, en ik volg dagelijks het nieuws en game dagelijks.

ik volg ook dagelijks het nieuws, maar ik heb gewoon geen tijd meer voor de ps3. niet nu in ieder geval, heb echt heel veel huiswerk en ja als je dan ook nog eens msn hebt opstaan, dan is je avond er zo doorheen.
Terug naar boven
N-Sortin BerichtGeplaatst: 23 Okt 2008 14:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Optie 2: Niet alles maar wel belangrijk
Terug naar boven
vinnie13 BerichtGeplaatst: 23 Okt 2008 14:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Voetbal Pwnt ook.
Terug naar boven
Pantoffelman BerichtGeplaatst: 23 Okt 2008 14:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Games zijn een leuk tijdverdrijf als je echt niets beters te doen hebt. Optie 4 dus.
Terug naar boven
JasperCLA BerichtGeplaatst: 23 Okt 2008 16:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Pantoffelman schreef:
Games zijn een leuk tijdverdrijf als je echt niets beters te doen hebt. Optie 4 dus.

Ik heb bewondering voor je dat jij zonder kan.
Terug naar boven
Orian BerichtGeplaatst: 23 Okt 2008 17:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Zolang ik me al herinner hebben we al een pc staan, ben dan ook begonnen met secret agent en duke nukem 1 en 2 op een windows 3.11
Uiteindelijk een GBC met pokemon yellow gekregen voor mijn verjaardag en de sint samen, en toen een cube gekocht, omdat mijn vader steeds minder vaak pc's kocht, waardoor het steeds moeilijker was om nieuwe games te kopen, en een eigen pc toen gewoon te duur was.
Terug naar boven
Nibor BerichtGeplaatst: 24 Okt 2008 11:51    Onderwerp: Reageren met citaat

leuk dat iedereen zo zijn geschiedenis verteld en ik denk dat ik dan maar niet achter kan blijven :

Ik ben er al vrij vroeg mee begonnen en dat komt ook omdat ik in '92 ben geboren en toen was gamen al een beetje op gang aan het komen. Ik begon met een Game Boy Pocket en toen naar de Color en verder, ondertussen ontdekte ik de PSX bij mijn neef die ik later kreeg toen hij een ps2 kocht.
Na ongeveer een jaar met de PSX te hebben gespeeld ben ik overgestapt op de ps2 en sindsdien game ik op alles van Sony (ps2,ps3,PSP) en wil ik ook graag een xbox 360.
Ik ben niet zo gecharmeerd van de Wii, dat is niet echt een gameconsole maar meer een familieconsole imo.
Samen erg leuk maar alleen niet zo leuk vind ik.

p.s 100ste bericht
Terug naar boven
Niels BerichtGeplaatst: 24 Okt 2008 14:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Wel toen ik 5-6 was hebben mijn broer en ik via mijn oom een tweedehands-console gekocht, het was een NES en wij hebben er toen 2000-3000 BEF (hey, ik was jong en ik weet het niet meer exact ok?) voor betaald (games inclusief).

Toen was dat nog iets "speciaals": we moesten telkens eerst toestemming vragen en hem dan voor de tv installeren (Toen mocht een console niet zomaar voor je tv staan, stel je voor dat er bezoek kwam ). Later heb ik voor mijn eerste communie een gameboy gekregen met Pokémon (RED, mijn broer was Blue ). Toen heb ik een N64 gekocht en daarna een PS2.

Het is eigenlijk pas vanaf de PS2 dat ik "serieus" ben beginnen gamen en echt spelletjes kocht met mijn eigen geld ipv wachten op nieuwjaar enzo.

Nu ben ik overgestapt op de PS3 en ik ben nog steeds even enthousiast over alles. Mijn broer daarentegen is sinds een paar jaar ongeveer gestopt en speelt niet meer (zelfs niet sporadisch), wat leuk is voor mij aangezien ik nu niet meet moet delen.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 2

Ga naar: