Auteur |
Bericht |
|
Azazel |
Geplaatst: 26 Sep 2006 15:17 Onderwerp: [Preview] Gears of War
| |

|
Gears of War preview
Gears of War is een 3d person shooter voor de Xbox 360. De Game komt op 17 november 2006 uit.
Het verhaal
Gears of War speelt zich af op aarde, waar de mensheid zich moet verzetten tegen de vreselijk, afschuwelijke en monsterlijke Locust Horde, die ontwaakt is uit zijn slaap, en vanuit de diepte van de aarde naar boven is gekomen. Tijdens de game speel je als Marcus Fenix, die opgesloten zit in een militaire gevangenis zit, en door een paar vrienden wordt bevrijd, op voorwaarde dat hij meevecht tegen de Horde. Al snel zit je dus midden en de actie, en moord je je een weg uit de gevangenis.
Dekking zoeken!
Dat moorden staat niet geheel centraal in de gevechten van Gears of War, hoewel het wel een shooter is. Als je in een gevecht beland is het eerst noodzaak om dekking te zoeken, want in dit spel, niet zoals bij andere shooters zoals Halo, kan je niet erg veel schade verdragen. Als je eenmaal een veilig muurtje hebt gevonden, kan je voorzichtig vijanden beginnen af te schieten, en met een druk op de knop van rots naar pilaar rollen, duiken en springen.
Graphics
Zoals jullie waarschijnlijk al eerder hebben gezien hier op gamed, zijn de screenshots en de trailers van Gears of War extreem mooi en gedetailleerd. Ongekend mooie omgeving die helemaal kapot geschoten zijn, en overal brute monsters die op je af komen rennen. Het rondspattende bloed als je met een kettingzaag in een vijand ramt, ziet er ook top uit.
Xbox Live
Gears of War heeft een zeer grote singleplayer campaign, maar als je die uitgespeeld hebt, kan je ook nog online gaan me deze game. En dát gaat groot worden in deze game, zijn de verwachtingen. Je kan alleen, of met teams tegen andere spelers vechten, en hierbij staat (als je met teams speelt) teamwork centraal. Ook in de multiplayer moet je altijd proberen zo snel mogelijk dekking te zoeken, en met elkaar communiceren om te winnen.
Guns
Gears of War kent een varia aan brute en meedogenloze wapens, waaronder het machinegeweer met kettingzaag. Er zit ook de traditionele shotgun in, in een niet zo traditioneel jasje, en de lange afstand wapens.
(voorlopige) Conclusie
Volgens mij gaat Gears of War een hele vette game worden, en zal hij ook online erg groot gaan worden. Mensen zullen echter wel even moeten wennen aan het gevechtssysteem van eerst dekking zoeken en dan schieten, maar als je dat eenmaal onder de knie hebt, denk ik dat je van dit spel heel blij gaat worden! |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 26 Sep 2006 15:47 Onderwerp:
| |

|
Leuke preview! Al had je wat meer detail kunnen geven over de wapens bijvoorbeeld en de motivatie van de makers (Destroyed Beauty staat centraal met wat de Locust allemaal op hun geweten hebben)
De single player campaign gaat zo'n 10 uur duren, zeer groot issie dus helaas niet, maar ik weet zeker dat ik em meer dan 1 keer ga uitspelen
Kan niet wachten tot Emergence Day  |
|
Terug naar boven |
|
|
Rene Groen |
Geplaatst: 26 Sep 2006 15:48 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Ok, ik heb er even kritisch naar gekeken zoals ik dat ook naar een ander artikel zou doen. Laat het je niet afschrikken, maar kijk ernaar en haal eruit wat je voor jezelf nuttig lijkt.
1) Je werkt heel veel met komma's, waardoor zinnen soms erg lang worden. Het is wellicht een idee om met wat kortere zinnen te werken, om zo het verhaal wat vloeiender te laten lopen.
2) Je geeft goede informatie, maar wel wat summier. Bij een volgende preview is het wellicht interessant om sommige dingetjes nog wat uit te diepen.
3) Je verdeelt je preview in stukjes, met daarboven een titel. Wellicht is het een idee om met wat speelsere kopjes te spelen of ze zelfs helemaal af te schaffen en het geheel in één verhaal te werken. De afscheidingen kun je dan maken met een witregel of met een plaatje.
Verder compliment voor het gebruik van plaatjes die goed bij je geschreven tekst bevatten. Het leest ook lekker weg qua inhoud, dus ook daar zit je al heel goed. Keep up the good work! |
|
Terug naar boven |
|
|
Azazel |
Geplaatst: 26 Sep 2006 15:53 Onderwerp:
| |

|
Ik zal het de volgende keer zeker gebruiken als ik weer iets schrijf! bedankt voor de opbouwende kritiek! |
|
Terug naar boven |
|
|
Charmeister |
Geplaatst: 26 Sep 2006 16:18 Onderwerp:
| |
|
Leuk geschreven, ook al weet ik hier geen moer van ((p)reviews schrijven)
Ik kijk ernaar uit om je in te maken online  |
|
Terug naar boven |
|
|
Rene Groen |
Geplaatst: 26 Sep 2006 20:29 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Azazel schreef: | Ik zal het de volgende keer zeker gebruiken als ik weer iets schrijf! bedankt voor de opbouwende kritiek! |
Graag gedaan! |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|