Auteur |
Bericht |
|
Tom_V |
Geplaatst: 16 Dec 2006 21:12 Onderwerp: NY Times: "Koop Wii of 360, geen PS3"
| |

|
Een verrassend artikel in de New York Times van 6 december, dat vreemdgenoeg weinig ruchtbaarheid krijgt in Europa.
Voor het gemak heb ik de belangrijkste stukken even vertaald, wie het volledige artikel wil lezen surft naar www.nytimes.com , registreert zich en zoekt naar het artikel "CHOICES; Duking It Out for a Houseful of Smiles" door Seth Schiesel.
"Een spelletjessysteem kopen moet makkelijk worden in de komende eindejaarsperiode. Het grote publiek hoeft immers maar te kiezen uit 3 systemen - met één daarvan die al makkelijk van het lijstje te schrappen valt."
...
"Als jij of je gezinsleden ook nog maar half-fanatiek met spelletjes bezig zijn en als jullie bovendien willen genieten van high definition graphics en miljoenen online tegenstanders, koop dan de Microsoft Xbox 360.
Aan de andere kant, als de meest recente graphics niet zo belangrijk zijn en je gewoon een pretentieloze game-ervaring wil delen met je hele familie - zelfs met mensen die met schrik weglopen van een joystick - probeer dan een Nintendo Wii te pakken te krijgen."
...
"Als je niet onder de noemer 'Sony fanboy' valt, blijf dan ver weg van de Playstation 3 tijdens deze eindejaarsperiode. Zelfs als je er één op de kop kunt tikken, zul je merken dat de overhypete Playstation 3 zijn prijskaartje niet weet te rechtvaardigen."
Daarna schetst Schiesel een ruwe vergelijking tussen de PS3 en 360.
*Games-aanbod: 360 overduidelijke winnaar, met iets meer dan 100 games. Tegen het einde van dit jaar zijn het er nog geen twee dozijn voor de PS3. Met uitzondering van Resistance: Fall of Man zit er trouwens niets bijzonders tussen de PS3 exclusives.
*Online-dienst: een slamdunk voor de 360 ... het PlayStation Netwerk is traag en maakt het terugvinden van je online vrienden niet bepaald makkelijk.
*Graphics: een gelijkspel. De PS3 heeft meer pk's onder de motorkap, maar experts zeggen dat het moeilijk is om voor de PS3 te programmeren. Het komt erop neer dat dezelfde spelen er nagenoeg hetzelfde uitzien op beide consoles en dat de beste 360 exclusives er beter uitzien dan watdanook op de PS3.
*Film playback: Moeilijk in te schatten. Met de PS3 kun je direct na aankoop Blue-Ray films spelen. De 360 ondersteunt het HD-DVD format na aankoop van een extra HD-DVD lezer. De 360 komt dan weer met een universele afstandsbediening om films te kunnen afspelen, terwijl de films op PS3 moeten 'bestuurd' worden met de gewone spelletjescontroller.
...
"Momenteel is de 360 de superieure console en het is de vraag of Sony een comeback gaat maken volgend jaar. Misschien tekenend voor de huidige situatie is dat Sony exclusiviteitscontracten heeft verloren. Twee van de meest gewilde games voor volgend jaar, Grand Theft Auto IV en Assasin's Creed, zullen op beide consoles verschijnen."
...
"Als carjackings en middeleeuwse steekpartijen niet jouw stijl zijn, als toeters en bellen je niet interesseren of als je gewoon plezier wilt maken; dan is de Wii iets voor jou.
...
"Met twee excellente consoles op de markt kun je gewoon geen verkeerde keuzes maken komende kerstvakantie." |
|
Terug naar boven |
|
|
Rene Groen |
Geplaatst: 16 Dec 2006 21:18 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Ik ga tot op bepaalde hoogte met ze mee. Het verlies van o.a. Assassin's Creed en GTA IV doen Sony inderdaad geen goed en als het netwerk inderdaad matig is dan is dit een flinke domper, mede omdat Xbox Live zo goed werkt.
Daarentegen behandelen ze ook punten die ik onzinnig vind. Films met een controller besturen zal zo'n ramp niet zijn, meestal heb je enkel play en pause nodig terwijl je aan het kijken bent en ik neem niet aan dat dit nu zo'n ramp is of dat de Xbox 360 hier een grote overwinning haalt door een afstandsbediening. Dat de games nog niet voldoende zijn ligt natuurlijk aan smaak, daarnaast is een directe vergelijking met de Xbox 360 natuurlijk onzinnig. Voor de Wii merken ze ook niet op dat Zelda dé systemseller is, zoals ze Resistance: Fall of Man wel zo neerzetten. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joker |
Geplaatst: 16 Dec 2006 22:41 Onderwerp:
| |

|
Ik had de NY times er niet voor nodig om tot deze conclusie te komen voor deze kerst. Het enige wat zij vergeten is de toekomst en de houdbaarheid. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 17 Dec 2006 09:38 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Geen enkele console is de moeite met de launch, je gaat enkel voor een console op launch voor de eer. |
|
Terug naar boven |
|
|
Martijn Steinpatz |
Geplaatst: 17 Dec 2006 10:20 Onderwerp: Re: NY Times: "Koop Wii of 360, geen PS3"
| |

|
tarantino schreef: | Een verrassend artikel in de New York Times van 6 december, dat vreemdgenoeg weinig ruchtbaarheid krijgt in Europa. |
Sorry, sorry. Ik wou er aandacht aan besteden, maar het is me op een of andere wijze ontschoten.
Ik vind de argumentatie een beetje flauw. NATUURLIJK heeft de PS3 minder games dan de 360. De laatste is er al een jaar, terwijl de eerste net op de markt is. De online service zal een probleem voor Sony zijn (want gebrek aan ervaring) maar niet iedereen zal online willen (en vooral hoeven) gaan om speelplezier te hebben. En wat is er mis met een controller als afstandbediening? Scheelt je weer geld.
Tsja, en dat GTA IV en Assassins Creed ook op 360 komt, dat vind ik geen doodsteek voor de console. Er zullen genoeg PS3 exclusives zijn om de console aantrekkelijk te maken.
Niet dat dit betekent dat PS3 weer de grote man gaat worden, Sony heeft problemen zoals de prijs en de productie, maar een consolewar is een marathon geen honderd meter sprint. Het hangt er vanaf wie de langste adem heeft en de Playstation heeft genoeg bewezen dat het een grote longinhoud heeft. |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 17 Dec 2006 10:52 Onderwerp:
| |

|
Jesse schreef: | Ik had de NY times er niet voor nodig om tot deze conclusie te komen voor deze kerst. Het enige wat zij vergeten is de toekomst en de houdbaarheid. |
Helemaal mee eens. PS3 is momenteel zijn centen niet waard en iemand die nu 600 euro voor t ding uitgeeft kan niet anders dan hardcore gamer of sony fanboy zijn. De andere gamer wacht gewoon even tot de console meer te bieden heeft en zal em dan zeker kopen. Ik weet zeker dat we ook deze gen niet om Sony en al haar toppers heen kunnen, de vraag is alleen: vanaf wanneer. Ik schat dat we eind 2007/begin 2008, met de toppers en een prijsverlaging, allemaal wel anders tegen de PS3 aankijken dan nu, een stuk positiever iig. |
|
Terug naar boven |
|
|
Sn34ky |
Geplaatst: 18 Dec 2006 14:29 Onderwerp:
| |

|
Ik haat iedereen die een beetje loopt te zeiken dat ps3 20 keer zo goed is als de 360. Ik kan echt niet tegen zoiets.. Ik heb al eerder gelezen dat ps3 ongeveer hetzelfde te presteren heeft als een 360. Tuurlijk heeft de ps3 betere apparatuur onder de kap zitten maar dat hoeft niet te betekenen dat hij 20 keer zo goed is. |
|
Terug naar boven |
|
|
ms90isr |
Geplaatst: 18 Dec 2006 15:10 Onderwerp:
| |
![]()
|
|
Terug naar boven |
|
|
Sn34ky |
Geplaatst: 18 Dec 2006 18:04 Onderwerp:
| |

|
Nee zo bedoel ik het nie  |
|
Terug naar boven |
|
|
Cain |
Geplaatst: 03 Jan 2007 17:50 Onderwerp:
| |

|
Ik geef de beste man grotendeels gelijk. Hij heeft het hier ook over een console keuze voor deze kerst. Als je kijkt naar het huidige aanbod dan wint de 360 dubbeldik.
De playstation zal na verloop van tijd echt wel meer selling points krijgen maar voorlopig is er nog geeneen reden om een PS3 aan te schaffen. Als je zo graag MGS en GT wil spelen kan je beter je geld in je spaarpot houden en wachten totdat die games uit zijn, dan is de console ook gelijk goedkoper. 600 euro betalen om te pronken en te gaan zitten wachten op echte games is onzinnig. Ik heb mijn Wii ook niet gekocht omdat ik 'm met launch wilde hebben. Ik heb 'm bij launch gekocht omdat ik zo snel mogelijk Zelda wilde spelen. De GC kocht ik ook pas toen Smash Bros Melee uit was. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|