| Wat vinden jullie van WoW? |
| Goed spel omdat... |
|
54% |
[ 20 ] |
| Slecht spel omdat... |
|
45% |
[ 17 ] |
|
| Totaal aantal stemmen : 37 |
|
| Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4 Volgende
|
| Orian |
Geplaatst: 02 Okt 2008 07:37 Onderwerp:
| |

|
Het ligt met name aan je smaak denk ik. Ik heb ongeveer 2 jaar wow gespeeld, nooit echt heel intens, maar wel 1 of 2 uur per dag. Er is dan niks mis mee, je moet gewoon niet teveel spelen.
Daarnaast is het een gewoon een geweldig leuk spel. Niet qua graphics, en er zijn ook games met gameplay, maar qua sfeer is het gewoon onovertroffen. De eerste keer dat je stranglethorn vale (een grote jungle) of Winterspring (een ijsland) binnen loopt zal je mond gewoonweg openvallen.
Niet omdat alles nou 16x AA en dikke bloom heeft, maar omdat alles klopt. Elke boom staat waar hij moet, elke kloof waar hij hoort enz.
Als er een game is waar je het gevoel krijgt een onbekende wereld te verkennen is het wow wel. Dat was toch wel het beste imo.
De reden dat ik gestopt ben is dat ik inmiddels alle gebieden wel ken, maar als er ooit nog eens mooie dingen bij komen zal ik zeker wel even een blik daar werpen.
Daarnaast moet het je natuurlijk liggen. Wil je wel zoveel quests doen? dit heeft verder niets met wel/geen tijd te maken, omdat 99% van de quests geen tijdslimiet heeft. (Je kan met gemak een week niet spelen, er gebeurt niks, geen penaltie ofzo)
Pas op lvl 70 heb je echt hele lange quests/dungeons die in een keer moeten, en zelfs dat hoeft niet (heb ik ook nooit gedaan). Het is maar wat je wil.
Mocht je 13 euro per maand te veel vinden (het is een boel, ik was blij dat mijn pa ook speelde die de helft betaale ) dan kun je uiteraard ook op een illegale server spelen. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| JasperCLA |
Geplaatst: 02 Okt 2008 09:03 Onderwerp:
| |

|
Maar speel jij ook iets anders dan WoW  |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Zuigertje |
Geplaatst: 02 Okt 2008 10:18 Onderwerp:
| |

|
Als je vrienden samen met je gaan spelen dan is het leuk, het is nog veel leuker als je met vrienden samen levelt die ook nog nieuw zijn. Samen dingen ontdekken terwijl je levelt is erg leuk.
Maar als je er alleen voor staat en pas samen met je vrienden kunt spelen wanneer je level 70 bent dan zou ik er niet aan beginnen. Niet alleen kom je niemand tegen tussen level 1-60, maar het duurt nog eens weken zo niet een maand of 2 voordat je level 70 bent (de pros doen het stukken sneller uiteraard). |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Orian |
Geplaatst: 02 Okt 2008 16:09 Onderwerp:
| |

|
| JasperCLA schreef: | Maar speel jij ook iets anders dan WoW  |
In de periode dat ik WoW speelde heb ik niet veel andere games gespeeld, maar zeker wel de toppers die toe n uitkwamen. WoW was imo gewoon leuker dan veel games die toen uitkwamen. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| JasperCLA |
Geplaatst: 02 Okt 2008 16:24 Onderwerp:
| |

|
| Maar wat denk je nu? Als Far cry 2, Fable 2, Fallout 3, Saints Row 2, Nieuwe NFS,... uitkomen, zou WoW dan nog voorgaan? |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Robert |
Geplaatst: 02 Okt 2008 16:43 Onderwerp:
| |

|
@ Commentaar tegen mij
Het blijft een feit dat, dat kind door wow nu echt geen leven/vrienden meer heeft. ik denk zeker dat als er geen WoW was dat hij nu wel vrienden zou hebben. Verder is het spel gewoon RUK, ik weet toevallig dat je voor een quest ofzo drankjes moet maken, en dat schijnt dan 2 uur in beslag te nemen. nou nou wat een lol en de gevechten zien er niet eens spectaculair uit.
mischien heb ik hierboven wat mensen beledigt door een verglijkbare situatie voor te leggen, en dat sommige mensen zichzelf daarin herkennen.
bewijs maar dat het een leuk spel is, en dat het ook gespeeld kan worden door mensen die minder dan 2 uur per dag gamen. ik sta open voor discussie... |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Joni Philips |
Geplaatst: 02 Okt 2008 16:54 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
| N!CE schreef: | | Het blijft een feit dat, dat kind door wow nu echt geen leven/vrienden meer heeft. ik denk zeker dat als er geen WoW was dat hij nu wel vrienden zou hebben. |
Of speelt hij zoveel WoW omdat hij geen vrienden heeft... Verslaving komt trouwens door opwekking van stoffen die een goed gevoel veroorzaken. Hij is verslaafd aan WoW, dus de game is goed. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Robert |
Geplaatst: 02 Okt 2008 16:55 Onderwerp:
| |

|
als je het zo stelt.....
Een junk is verslaafd aan drugs, dus de drugs zijn goed! |
|
| Terug naar boven |
|
|
| JasperCLA |
Geplaatst: 02 Okt 2008 17:21 Onderwerp:
| |

|
| JasperCLA schreef: | | Maar wat denk je nu? Als Far cry 2, Fable 2, Fallout 3, Saints Row 2, Nieuwe NFS,... uitkomen, zou WoW dan nog voorgaan? |
Iemand?  |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Orian |
Geplaatst: 02 Okt 2008 17:32 Onderwerp:
| |

|
@N!CE
Om te beginnen: moet een spel zo zijn dat het voor iedereen geschikt is, dus ook diegene die niet 2 uur spelen. Imo hoeft dat neit, anders kan je beter alleen nog maar the sims achtige dnigen maken.
Daarnaast is WoW weldegelijk geschikt voor mensen die minder spelen. Je moet gewoon wat dingen laten (raiden) die anderen wel doen. Niks mis mee imo, er is volop anders te doen. Ik heb zo'n 2 jaar gewowd, en slechts 1(!) keer een raid dungeon betreed. Hier was ik ook na zo'n 1,5 uur alweer weg, omdat we moesten eten.
Verder heb ik heel veel lol gehad, met mensen van over heel europa. WoW is gewoon een geweldige manier om vrienden te maken, want een stuk of 5 spreek ik nog regelmatig op verschillende fora.
En voordat je begint te roepen dat dat triest is, bedenk even wat je hierdoet.
Ik vraag me altijd af waarom de enigen die commentaar hebben degene zijn die het nooit hebben gespeeld, maar er enkel over hebben gelezen of "het weleens bij een vriend hebben gezien". Over het algemeen komt het erop neer dat ze een zielig vervormd beeld hebben van MMO spelers, en blijkbaar bang zijn dat anderen hun ook zo zullen noemen als ze toegeven dat MMO's wel leuk zijn. Misschien omdat ze zelf weten dat ze eigenlijk behoorlijk op die types lijken die zij noemen?
Degene die WoW hebben gespeeld zeggen bijna allemaal dat het een geweldige game is. Ik ken zo'n 10 mensen IRL die het (hebben) gespeel/spelen en 1 daarvan is na 2 weken gestopt omdat het niet zijn ding was. Vreemd dat het dan zo'n klotespel is? Daarnaast is er 1 vriend die het misschien wat teveel heeft gespeeld, hij raide zo'n 3 keer per week. Hij zei echter nooit afspraken af, of ging minder uiit. Zijn schoolwerk leed er wel onder, maar hij heeft uiteindelijkg ewoon het jaar gehaald.
@jasperCLA: dat is dus puur je eigen keuze. Als ik nu weer wow start is het gewoon saai, omdat ik alle (voor mij haalbare) dingen gedaan heb. echter, als ik het nog niet zou hebben gespeeld zou het met gemak boven fable 2, saints row 2, nieuwe NFS (wat ik zoiezo niks vind :p), FC 2 en Fallout 3 zetten.
Zoals anderen al zeiden, probeer het eens een maandje. het kost tegenwoordig nog maar 20 euro geloof ik, das inclusief de eerste maand. Als je het een maand speelt en daarna niet meer is het alles behalve zonde van het geld, want over het algemeen zijn 60 euro games al uitgespeeld binnen de maand. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Zuigertje |
Geplaatst: 02 Okt 2008 17:55 Onderwerp:
| |

|
| N!CE schreef: | @ Commentaar tegen mij
Het blijft een feit dat, dat kind door wow nu echt geen leven/vrienden meer heeft.
Leuk dat je de feiten uit je kont haalt. Ik kan net zo goed zeggen dat het niet zo is, of dat het niet aan WoW ligt.
ik denk zeker dat als er geen WoW was dat hij nu wel vrienden zou hebben.
zie boven.
Verder is het spel gewoon RUK, ik weet toevallig dat je voor een quest ofzo drankjes moet maken, en dat schijnt dan 2 uur in beslag te nemen. nou nou wat een lol en de gevechten zien er niet eens spectaculair uit.
Ik vind dat niet.
mischien heb ik hierboven wat mensen beledigt door een verglijkbare situatie voor te leggen, en dat sommige mensen zichzelf daarin herkennen.
Je stereotypering is idd beledigend. Tis net zoals een non-gamer zegt dat alle gamers geen leven hebben terwijl de non-gamer totaal geen weet heeft van de gamewereld. In jouw geval: jij weet nauwelijk iets van WoW, je mag een oordeel hebben, maar je standvastigheid in je eigen oordeel over WoW is vele malen groter dan de mensen die het spel hebben gespeeld (vandaar dat ik je vergelijk met de gek genaamd jack thompson).
bewijs maar dat het een leuk spel is, en dat het ook gespeeld kan worden door mensen die minder dan 2 uur per dag gamen.
lol wtf...
Er zijn veel mensen die het een leuk spel vinden, wat valt er te bewijzen. En Orian speelt 1-2 per dag, of geloof je hem ook al niet.
ik sta open voor discussie...
ik sta open voor fatsoenlijke redeneringen
|
|
|
| Terug naar boven |
|
|
| Robert |
Geplaatst: 02 Okt 2008 18:01 Onderwerp:
| |

|
1. jij kan zeggen dat het niet zo is, maar ik spreek de waarheid, mischien ligt het idd niet aan wow maar waar aan dan wel? aangezien hij verder NIKS doet behalve huiswerk.
2. zie boven
3. Je kan het spel leuk vinden, maar op de rest geef je geen passend antwoord
4. ik heb blijkbaar een vervormd beeld over wow-spelers, dat komt waarschijnlijk omdat ik nooit een ' normaal ' persoon ben tegengekomen die dit spel speelt. (verder zie je op TV ook wel eens wowspelers en daar hoef ik geloof ik niet verder op in te gaan)
5. leg is uit wat er dan leuk aan is, als ik een spel tof vind kan ik duidelijk maken wat er zo vet aan is. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Joni Philips |
Geplaatst: 02 Okt 2008 18:04 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
| N!CE schreef: | | Een junk is verslaafd aan drugs, dus de drugs zijn goed! | Een game is goed als ie een goed gevoel geeft. Drugs geven ook een goed gevoel, maar in jouw redenering: drugs zijn gezond, zit mijn redenering niet inbegrepen |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Robert |
Geplaatst: 02 Okt 2008 18:06 Onderwerp:
| |

|
ik zeg niet dat drugs gezond zijn hoor?!?
en volgens mij is een game goed als die leuk is om te spelen. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Joni Philips |
Geplaatst: 02 Okt 2008 18:10 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
| N!CE schreef: | | ik zeg niet dat drugs gezond zijn hoor?!? | In dat geval, ja, drugs zijn goed want ze geven je een goed gevoel. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Robert |
Geplaatst: 02 Okt 2008 18:13 Onderwerp:
| |

|
dat meen je serieus niet.
ik kan nu een heeeeeeeeeel verkeerd (extreem) voorbeeld gaan geven met een pedofiel en een goed gevoel, daar kan je toch ook niet van zeggen dat het goed is?!?! |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Joni Philips |
Geplaatst: 02 Okt 2008 18:15 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
| Je bent een gamer, je gebruikt veel te veel elektriciteit en olie voor je hobby. Het is mentaal en fysiek niet verantwoord. Drugs ook niet. (Maar laten we niet hypocriet doen, wiet is zo goed als normaal hier en sigaretten zijn een pak erger) Pedofilie is iets anders, je kwetst er een ander mee en het is niet om een goed gevoel te krijgen, het is meestal uit een psychisch probleem. Wij spelen geen games omwille vna psychische problemen. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Robert |
Geplaatst: 02 Okt 2008 18:19 Onderwerp:
| |

|
Nee dat is waar, maar ik vind de visie; het geeft een goed gevoel dus het is een goed product, toch nog steeds vreemd. maar oke er zit een kern van waarheid in, en ik geef je alsnog grotendeels gelijk.  |
|
| Terug naar boven |
|
|
| VHsBack |
Geplaatst: 02 Okt 2008 18:27 Onderwerp:
| |

|
Volgens mij is N!CE een beetje jaloers omdat hij geen geld heeft om het te kopen.
Ik vind wow leuk omdat er zoveel te doen is. Er zijn erg veel landen te ontdekken. Je kan instances en raids(raids doe ik eigenlijk nooit omdat ik te weinig tijd heb) doen en als je geen tijd hebt doe je quests of pvp. En ik vind het ook leuk omdat ik een gezellige guild heb. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Joni Philips |
Geplaatst: 02 Okt 2008 18:29 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
| VHsBack schreef: | Volgens mij is N!CE een beetje jaloers omdat hij geen geld heeft om het te kopen.
| Het kopen is geen probleem, kun je de game niet gratis & legaal downloaden en simpelweg kaartjes in de winkel kopen om te spelen? |
|
| Terug naar boven |
|
|
| JasperCLA |
Geplaatst: 02 Okt 2008 18:29 Onderwerp:
| |

|
Wat is dat nu voor een reactie, jaloers?  |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Robert |
Geplaatst: 02 Okt 2008 18:30 Onderwerp:
| |

|
| geldgebrek is geen probleem, ik heb het er alleen niet voor over... |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Zuigertje |
Geplaatst: 02 Okt 2008 18:41 Onderwerp:
| |

|
| N!CE schreef: | 1. jij kan zeggen dat het niet zo is, maar ik spreek de waarheid, mischien ligt het idd niet aan wow maar waar aan dan wel? aangezien hij verder NIKS doet behalve huiswerk.
Er kunnen vele redenen zijn. Ik kan alleen maar speculeren, en jij ook blijkbaar.
2. zie boven
zie boven.
3. Je kan het spel leuk vinden, maar op de rest geef je geen passend antwoord.
Als mensen het leuk vinden om 2 uur lang een potion te brouwen, dan moeten zij het toch weten. En waarom ze het leuk vinden doet er niet toe, ze vinden het gewoon leuk, punt.
4. ik heb blijkbaar een vervormd beeld over wow-spelers, dat komt waarschijnlijk omdat ik nooit een ' normaal ' persoon ben tegengekomen die dit spel speelt. (verder zie je op TV ook wel eens wowspelers en daar hoef ik geloof ik niet verder op in te gaan)
Uiteraard kom je alleen maar kansloze WoWers op tv. Daar kun je een sensationeel programma over maken. Net zoals "gamen leidt tot geweld" in de media de aand8 trekt.
En ik kan er niks aan doen dat je alleen maar kansloze WoWmensen in je leven tegenkomt.
5. leg is uit wat er dan leuk aan is, als ik een spel tof vind kan ik duidelijk maken wat er zo vet aan is.
Dit zijn een van de dingen die ik leuk vond aan WoW:
- ik gank graag
- veel verschillende classes
- eerste spel voor mij waarbij ieder echt een bepaalde rol moest aannemen om bijv. een baas te verslaan.
- grappige artwork
Lees anders gewoon een van de honderden reviews, het slaat echt totaal nergens op dat je het pas accepteerd wanneer ik het je uitleg wrom ik het spel leuk vind. Sorry dat ik je niet blij kan maken door te zeggen dat ik 120% verslaafd was aan WoW en dat ik geen leven had.
Ik speelde het spel, vond het leuk en had en heb nog steeds een leven.
kheb meer het gevoel dat je gewoon niet begrijpt waarom zoveel mensen het spel leuk vinden, je frustratie uit je dan op deze manier.
|
|
|
| Terug naar boven |
|
|
| Robert |
Geplaatst: 02 Okt 2008 18:51 Onderwerp:
| |

|
1. ik speculeer niet, ik observeer
2. -
3. tja als je 2 uur drankjes gaat maken, heb je geloof ik echt niks beters te doen
4. ik kan er ook niks aan doen, blijkbaar is het toevallig dat ik alleen maar nerds tegen kom die dan toevallig ook wow spelen.
5. welke frustratie? denk je dat ik boos ben ofzo? verder maak je mij ook niet blij als je geen leven hebt dankzij wow. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Zuigertje |
Geplaatst: 02 Okt 2008 19:02 Onderwerp:
| |

|
| N!CE schreef: | 1. ik speculeer niet, ik observeer
Duh, je moet eerst observeren voordat je een conclusie kunt trekken, en je maakt mij wijs dat jouw conclusie als feit beschouwt kan worden. Je speculeert, gewoonweg omdat je niet alle feiten hebt. Je ziet B en denkt dat A de oorzaak is. Je zegt zelf, "waar moet het anders aan liggen, hij doet alleen maar zijn huiswerk naast WoW." Nou waar het aan kan liggen weet ik niet, je moet gewoon toegeven dat je niet alle feiten hebt.
Ik denk bijv. dat hij gewoon zowieso al geen leven had, in de zin van; hij had zowieso al niet veel vrienden.
2. -
3. tja als je 2 uur drankjes gaat maken, heb je geloof ik echt niks beters te doen.
Dit is jouw probleem in deze hele discussie, jij snapt niet hoe iemand dit leuk kan vinden. 2 uur drankjes maken is niet veel anders dan 2 uur mensen aan gort schieten die maar blijven respawnen in een FPS game.
4. ik kan er ook niks aan doen, blijkbaar is het toevallig dat ik alleen maar nerds tegen kom die dan toevallig ook wow spelen.
Zolang je maar weet dat lang niet elke WoWer zo is.
5. welke frustratie? denk je dat ik boos ben ofzo? verder maak je mij ook niet blij als je geen leven hebt dankzij wow.
Je maakt je er in ieder geval wel druk over, deze hele discussie heb je uitgelokt door een kinderachtige reply te posten.
|
|
|
| Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4 Volgende |