Auteur |
Bericht |
|
Wickey de Viking |
Geplaatst: 06 Dec 2006 20:26 Onderwerp: Gamed eindelijk gezwicht..?
| |

|
In de week dat de Gouden Loeki verkiezing weer is begonnen voor de beste reclame van het jaar, lijkt Gamed nu van een reclame-vrije site veranderd te zijn naar een site die nu (welliswaar slechts één) een betaalde banner heeft.
Slimme zet? Of irritante reclame? Ik zeg: "Goed idee... er is geen makkelijkere manier om geld te verdienen."
Wat denken jullie, mijn mede Gamed-gebruikers... goed idee, meer reclame betekend meer inkomsten, dus ook meer goede reviews. Of vinden jullie het maar onzin... weg met die banners! |
|
Terug naar boven |
|
|
Cubic X |
Geplaatst: 06 Dec 2006 20:30 Onderwerp:
| |
|
onzin weg ermee!
ik erger me altijd dood aan dat soort shit...erg jammer dat Gamed dit nu ook doet
Ik kwam bij gamed niet vaak voor de reviews...ik kijk ALTIJD 5-8x perdag naar het nieuws...dat telt het meest bij mij, en daar blinkt gamed erg in uit.
Dus ik vindt de reclame irritant en overbodig  |
|
Terug naar boven |
|
|
Gideon |
Geplaatst: 06 Dec 2006 20:34 Onderwerp:
| |
![]()
|
Umm, ik zie de link niet helemaal tussen reclame en reviews, maar dat terzijde
Het is jammer, maar de site moet ook betaald worden natuurlijk  |
|
Terug naar boven |
|
|
Joker |
Geplaatst: 06 Dec 2006 21:02 Onderwerp:
| |

|
Het probleem is dat alles moet worden gefinancierd, zonder echte vaste inkomsten. Ik vind het erg jammer dat het niet zo kan met games gerelateerde reclame, omdat de meeste uitgevers simpelweg niet verder kijken dan de allergrootste sites. Natuurlijk hebben wij geen bezoekersaantallen als deze grote concurrenten, dus zullen we alles zelf moeten regelen en betalen.
Maar goed, hopelijk is er een betere oplossing te vinden in de toekomst.  |
|
Terug naar boven |
|
|
L!nk |
Geplaatst: 06 Dec 2006 22:34 Onderwerp:
| |

|
we hebben al eerder reclame op de site gehad trouwens, en een tijdje ook zo'n google banner op het forum  |
|
Terug naar boven |
|
|
Cubic X |
Geplaatst: 07 Dec 2006 08:04 Onderwerp:
| |
|
als ik nu gwn heeel vaak klik op de banners....gaan ze dan weer eerder weg?  |
|
Terug naar boven |
|
|
Sn34ky |
Geplaatst: 07 Dec 2006 08:50 Onderwerp:
| |

|
Ik snap de vraag niet echt .. Ik zie wel van die Ads by Google boven het forum. |
|
Terug naar boven |
|
|
Tom_V |
Geplaatst: 07 Dec 2006 09:47 Onderwerp:
| |

|
Bwah, ik ken weinig games sites zonder reclame. Dus dat stoort me hoegenaamd niet. De host kosten moeten ook betaald worden...
Aan de andere kant zou het wel leuker zijn dat - als reclame dan toch een noodzakelijk kwaad is - er wat meer audience-gericht te werk zou worden gegaan. Games of multimedia reclame met andere woorden. Ik denk maar aan sites als Amazon of Ebay (tot 24 euro per ebay inschrijving te verdienen en commissie op biedingen).
Het lijkt me ook geen slecht idee om als Nederlandse site eens bij Gamemania te rade te gaan. Zij hebben onlangs hun eerste winkel in Nederland geopend en wie weet zien ze wel een sponsoring zitten. |
|
Terug naar boven |
|
|
FreeMad |
Geplaatst: 07 Dec 2006 11:33 Onderwerp:
| |

|
ik vindt het jammer dat er reclame in voor komt maar als het nodig is omde site beter te maken vindt ik het goed.
zolang de reclame bij de site past |
|
Terug naar boven |
|
|
Neerhof |
Geplaatst: 07 Dec 2006 12:12 Onderwerp:
| |
|
Het maakt me niks uit want ik kijk toch nooit op de mainpage Kan me goed voorstellen dat een banner geplaatst wordt aangezien een site onderhouden niet goedkoop is. Ik denk trouwens niet dat er opeens betere reviews zullen verschijnen omdat er reclame opstaat. |
|
Terug naar boven |
|
|
NL|MegaMika |
Geplaatst: 07 Dec 2006 17:57 Onderwerp:
| |

|
Bruno's portemonnee stond droog, vandaar de banner. Naast, zoals gezegd, de server, moeten ook reviewexemplaren van games naar de betreffende redacteurs verstuurd worden, scripters en designers betaald etc. Het is jammer, maar het hoort erbij op internet ^^ |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 07 Dec 2006 18:08 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
tarantino schreef: | Aan de andere kant zou het wel leuker zijn dat - als reclame dan toch een noodzakelijk kwaad is - er wat meer audience-gericht te werk zou worden gegaan. Games of multimedia reclame met andere woorden. | De bedoeling is idd dat we ook meer gamegerelateerde reclames gaan doen, zoals die van Contact Data vorig jaar of van de DS nog langer geleden Het zal echter niets aan Gamed veranderen, deze v3 is zo ontworpen dat er zonder problemen banners kunnen op bepaalde plaatsen. Je moet geen irritante toestanden zoals bij IG gaan verwachten. |
|
Terug naar boven |
|
|
Azazel |
Geplaatst: 08 Dec 2006 14:57 Onderwerp:
| |

|
Ik vind het wel jammer hoor, hoe hebben jullie het de voorgaande jaren overleefd dan? |
|
Terug naar boven |
|
|
L!nk |
Geplaatst: 09 Dec 2006 19:26 Onderwerp:
| |

|
Azazel schreef: | Ik vind het wel jammer hoor, hoe hebben jullie het de voorgaande jaren overleefd dan? |
Bruno betaalde het zelf, we hebben wel een lange tijd terug een leuke deal met Nintendo gehad, en voor de rest nog Contact Data en Google Ads  |
|
Terug naar boven |
|
|
Jean |
Geplaatst: 10 Dec 2006 17:46 Onderwerp:
| |

|
Ik zou zeggen knal er een webshop bij of regel wat advertenties met publishers. Is ook leuker als een google banner die gaat over de Actuele snelheidscontrole, sinterklaas boot en lening.nl. Lijkt me sterk dat veel bezoekers daarop klikken. Publishers hebben bovendien inmiddels ook baat bij jullie bestaan. Googleadvertenties schiet je weinig mee op maar ik ben wel eens dat het beter is als niets. Verzin een project samen met een ontwikkelaar. Zijn genoeg mogelijkheden met de nieuwe Wii en toekomstige PS3 om iets leuks te verzinnen. Gamed is klaar voor het commerciele werk maar moet dat wel gaan doen. |
|
Terug naar boven |
|
|
heempie |
Geplaatst: 11 Dec 2006 09:14 Onderwerp:
| |

|
Kijken jullie ooit naar die reclame? Ik doe er nooit wat mee :p |
|
Terug naar boven |
|
|
link0007 |
Geplaatst: 11 Dec 2006 18:03 Onderwerp:
| |

|
hehe, download gewoon FF met ad-block en je ziet ze niet meer
Ik hoor er nu pas over
Dus, download FF en weg is je gezeur!
Misschien kunnen jullie een Paypal account openen ofzo, zodat mensen kunnen sponsoren? |
|
Terug naar boven |
|
|
Rene Groen |
Geplaatst: 11 Dec 2006 19:15 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Als jullie het irritant vinden doneren jullie gewoon een leuk bedrag aan Gamed en dan halen wij hem weg  |
|
Terug naar boven |
|
|
link0007 |
Geplaatst: 11 Dec 2006 19:16 Onderwerp:
| |

|
en waar moeten we dan doneren  |
|
Terug naar boven |
|
|
NL|MegaMika |
Geplaatst: 11 Dec 2006 19:20 Onderwerp:
| |

|
Jean schreef: | Ik zou zeggen knal er een webshop bij of regel wat advertenties met publishers. Is ook leuker als een google banner die gaat over de Actuele snelheidscontrole, sinterklaas boot en lening.nl. Lijkt me sterk dat veel bezoekers daarop klikken. Publishers hebben bovendien inmiddels ook baat bij jullie bestaan. Googleadvertenties schiet je weinig mee op maar ik ben wel eens dat het beter is als niets. Verzin een project samen met een ontwikkelaar. Zijn genoeg mogelijkheden met de nieuwe Wii en toekomstige PS3 om iets leuks te verzinnen. Gamed is klaar voor het commerciele werk maar moet dat wel gaan doen. | Webshops komen vaak met voorstellen waarbij zij veel meer winnen dan wij, veelal in de vorm van een banner van hun op Gamed, krijgen wij een linkje naar Gamed op hun site voor terug. Voor geld zijn ze vaak nogal schuw.
Google Ads hoort zich aan te passen aan de site. Wellicht hebben wij de juiste termen niet goed (genoeg) doorgegeven, maar daar wordt ongetwijfeld aan gewerkt. Vooralsnog heeft het al wat geld opgeleverd, hopelijk wordt dit voldoende voor Bruno om in ieder geval alle verzendkosten van de games te kunnen dekken. |
|
Terug naar boven |
|
|
Jervans |
Geplaatst: 11 Dec 2006 19:22 Onderwerp:
| |

|
Girorekening 6287970 Tnv Jeroen van Swigchem
dan komt het allemaal wel in orde  |
|
Terug naar boven |
|
|
sandr |
Geplaatst: 11 Dec 2006 21:03 Onderwerp:
| |

|
kheb wel ut idee dat Gamed sinds die ads sneller is geworden
hebben jullie een ander hosting pakket genomen ofzo?
verder vind ik het niet echt irritant ofzo |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|