| Auteur |
Bericht |
|
| NL|MegaMika |
Geplaatst: 11 Sep 2008 19:01 Onderwerp: Spore DRM
| |

|
De meesten van jullie zullen het wel al gehoord hebben, maar Spore komt met een belachelijke vorm van DRM (http://www.marketingfacts.nl/berichten/spore_drm_leidt_tot_massale_kritiek_gamers/). Op Amazon wordt de game helemaal platgebrand.
Nu snap ik best dat bedrijven hun games tegen illegaal gebruik willen beveiligen, maar 1) haalt dat toch niets uit gezien de immense hoeveelheid torrents met de game + crack er nu al circuleren en 2) gaat deze beveiliging me veel tever (lees het artikel onder bovenstaande link).
Op zich vind ik het niet zo'n ramp, Spore boeit me toch niet, maar naar het schijnt krijgt Red Alert 3 een soortgelijke beveiliging (ook EA dus eigenlijk wel logisch). En daarmee ben ik vanaf nu officieel C&C-piraat.
De hele collectie staat bij me in de kast: van de oude Windows 95-C&C tot en met Kane's Wrath, bijna allemaal zelfs dubbel i.v.m. die blauwe verzamelbox. Prachtige games, installeren is irritant door die CD-key's maar daar is mee te leven. Maar deze aankomende DRM: no way.
Ik download Red Alert 3 wel. Niet alleen heb ik dan geen last van irritante DRM-/aanmeldprocedures (die hacken ze er ongetwijfeld binnen een dag uit), ook kan ik de game tot in den treure blijven spelen, scheelt het me een ritje naar de Media Markt en heb ik de game waarschijnlijk eerder omdat een of andere magazijnknaap bij een gamesboer hem wel jat zodra hij binnen is.
Het enige punt voor mij is het doosje en de handleiding, die zet ik toch wel érg graag naast zijn oudere broers. Ach, daar staat dan weer een besparing van vijftig euro tegenover. Geld dat ik graag aan deze game heb uitgegeven, maar helaas wil EA me geen exemplaar verkopen. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Orian |
Geplaatst: 11 Sep 2008 19:29 Onderwerp:
| |

|
| Jup belachelijk idd. Overigens niet de eerste game met zulke irritante beveiligingen, mass effect en bioshock hadden ook zulke belachelijke. Als de game al niet zo slecht ontvangen (ik bedoel niet de cijfers, maar het feit dat de game volgens velen erg kort en slecht uitgewerkt is) werd, was dit wel de reden hem niet te kopen. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Cubic X |
Geplaatst: 11 Sep 2008 20:19 Onderwerp:
| |
|
Vind het wel lachen. Speel Spore al vier dagen voor de release en heb nooit last van DRM gezeik, cracks ftw  |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Robert |
Geplaatst: 11 Sep 2008 22:35 Onderwerp:
| |

|
| een beetje triest is dit nu wel om Ra3 NIET te kopen vanwege DRM, bioshock heb ik ook gewoon gekocht (met DRM ja) maar ik had van iemand een tooltje gekregen en RITS weg is de DRM, dat gaat ook gebeuren met RA3. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| GekooktEi |
Geplaatst: 11 Sep 2008 22:44 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Sorry hoor jongens, maar ik ben niet echt bekend met de term DRM, ik weet dat het met beveiliging te maken heeft en dat iedereen het irritant vind ... ... maar waar staat het voor ook alweer? |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Asianator |
Geplaatst: 11 Sep 2008 23:49 Onderwerp:
| |

|
| GekooktEi schreef: | Sorry hoor jongens, maar ik ben niet echt bekend met de term DRM, ik weet dat het met beveiliging te maken heeft en dat iedereen het irritant vind ... ... maar waar staat het voor ook alweer? |
Digital Rights Management.
Het is wel stom, overigens. Dus je PC mag maximaal maar 2 keer stuk gaan nadat je het spel gekocht hebt? Da's onzin...
Zo kun je het spel ook niet uitlenen aan vrienden, en nog lang niet idereen heeft internet... |
|
| Terug naar boven |
|
|
| NL|MegaMika |
Geplaatst: 12 Sep 2008 20:27 Onderwerp:
| |

|
| Lilyman schreef: | | GekooktEi schreef: | Sorry hoor jongens, maar ik ben niet echt bekend met de term DRM, ik weet dat het met beveiliging te maken heeft en dat iedereen het irritant vind ... ... maar waar staat het voor ook alweer? |
Digital Rights Management.
Het is wel stom, overigens. Dus je PC mag maximaal maar 2 keer stuk gaan nadat je het spel gekocht hebt? Da's onzin...
Zo kun je het spel ook niet uitlenen aan vrienden, en nog lang niet idereen heeft internet... | Check het artikel in de eerste post ^^ |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Devilly |
Geplaatst: 12 Sep 2008 20:33 Onderwerp:
| |
![]()
|
| Lilyman schreef: | | ...en nog lang niet idereen heeft internet... |
Dat is toch wel een gewaagde uitspraak. |
|