Graphics boven Gameplay tegenwoordig? |
Eens omdat: |
|
31% |
[ 9 ] |
Niet mee eens omdat: |
|
68% |
[ 20 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 29 |
|
Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina 1, 2 Volgende
|
MarcianoNL |
Geplaatst: 10 Sep 2008 13:14 Onderwerp: Graphics boven Gameplay tegenwoordig?
| |

|
Tijd voor de 2e poll(mijn idee was: om de (1)2(3) weken een poll op het forum te zetten, nu maar efe kijken of dit een leuk idee was.)
Tegenwoordig zien games er steeds mooier en mooier uit en af en toe heb je zo'n game die er iets slordiger uitziet. Maar ik vind zelf dat ze meer op de Gameplay moeten gaan letten, een game als Banjo Kazooie, Street Fighter 2 of Pacman kan mij nog steeds boeien ookal ziet het er niet zo meer mooi uit. Een game als Conan,GTA IV of Battlefield speel ik efetjes en leg het dan weer weg omdat het snel verveelt. Games als Saints Row en Timesplitters laten zien hoe het moet als je het mij vraagt. Maar wat vinden julie? |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 10 Sep 2008 13:19 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Niet mee eens omdat: Wat heb ik aan GFX als ik de game niet leuk vind? xD
Ik kijk gewoon naar het type game -> Is het een genre dat ik leuk vind?
Vervolgens het hoofdpersonage -> Is een het superheld die ik interessant vind (Spidey ftw!)? (komt niet altijd aan bod)
Daarna kijk ik naar de game zelf -> heeft het features die me aanspreken?
Meestal eindigt het daar... Alleen als de graphics in de weg van de gameplay zitten zal ik er op letten (slechte framerate, veel engine problemen etc.) maar voor de rest draait het bij mij puur om de game  |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 10 Sep 2008 13:27 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Als een game lelijk is, waarom zou ik dan €60 betalen om hem te kopen. Als een game slecht speelt, waarom zou ik dan €60 betalen om hem te kopen. Ik wil een totaalpakket. |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 10 Sep 2008 13:49 Onderwerp:
| |

|
Ik ben er gedeeltelijk mee eens. Crysis had een kort verhaal, multiplayer is niets maar dat uitzicht!!
Echt een topper Gameplay is ook zeer belangrijk maar als far cry 2 de graphics niet had, hoeveel zouden hem nog kopen? |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 10 Sep 2008 14:04 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
JasperCLA schreef: | maar als far cry 2 de graphics niet had, hoeveel zouden hem nog kopen? |
Shooters hebben weinig keus tegenwoordig lijkt het. Op gebied van graphics moeten ze daar altijd serieuze dingen uit de kast halen om aandacht te trekken.
Het verschil is: Haal bij Crysis de top-GFX weg en je hebt een simpele shooter terwijl je bij FC2 nog altijd vernieuwende gameplay-elementen hebt. |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 10 Sep 2008 14:15 Onderwerp:
| |

|
Dat is waar maar zonder de graphics hadden veel mensen Crysis ook 3 keer niets gevonden. Graphics zijn belangrijk maar ze moeten samen gaan met Gameplay. Eigenlijk is dit een dom topic  |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 10 Sep 2008 14:35 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
JasperCLA schreef: | Eigenlijk is dit een dom topic  |
Heus niet ^_^
Het is waar dat GFX hand in hand met gameplay gaan (physics zijn eigenlijk een gameplayelement bijv.) maar het is niet verplicht: kijk maar naar XBLA titels, die worden toch aardig verkocht en grafisch zijn ze zeker niet om naar huis te schrijven  |
|
Terug naar boven |
|
|
onno |
Geplaatst: 10 Sep 2008 16:43 Onderwerp:
| |

|
graphics boven gameplay? hmm ik zie het meer als een vriendin je valt op haar vanwege haar uiterlijk maar als ze eenmaal geen leuk karakter is ben je snel weg bij haar. |
|
Terug naar boven |
|
|
Pantoffelman |
Geplaatst: 10 Sep 2008 17:25 Onderwerp:
| |

|
onno schreef: | je valt op haar vanwege haar uiterlijk |
Ohja? |
|
Terug naar boven |
|
|
Master Bates |
Geplaatst: 10 Sep 2008 17:42 Onderwerp:
| |

|
je kunt een lelijke game spelen als hij leuk is maar je kunt geen moeie game spelen als die niet leuk is. kijk maar naar retro games, arcarde games enzo
maar beiden is het beste natuurlijk  |
|
Terug naar boven |
|
|
Lawliet |
Geplaatst: 10 Sep 2008 17:52 Onderwerp:
| |

|
Yep. Neem Super Mario Galaxy bijvoorbeeld. Als er een Mario game kwam met de graphics van Mario 64 maar met uitstekende gameplay voor de Wii dan zal ik het halen. Werk eerst aan de gameplay en dan de graphics. Maar graphics zijn natuurlijk ook erg belangrijk want daarom kopen we natuurlijk elke generatie een nieuwe console voor. |
|
Terug naar boven |
|
|
MarcianoNL |
Geplaatst: 10 Sep 2008 18:21 Onderwerp:
| |

|
Valve doet het als je het mij vraagt ook erg goed, ze nemen een engine die al klaar ligt en poetsen die vervolgens op en werken voor de rest aan de gameplay (The Orange Box is een groot voorbeeld hiervan) pas bij een nieuwe Half Life komt er een nieuwe engine. |
|
Terug naar boven |
|
|
Niels |
Geplaatst: 10 Sep 2008 18:41 Onderwerp:
| |

|
niet mee eens omdat:
We kunnen niet ontkennen dat de graphics alleen maar beter worden. Maar volgens mij geldt hetzelfde voor de gameplay. games worden steeds langer, met meer mogelijkheden en een steeds dieper verhaal. Bij sommige games als Oblivion (en binnenkort Fallout3) kan je zelfs gemakkelijk 50 uur spelen zonder ooit aan het eigenlijke verhaal te beginnen.
Andere games zoals LBP geven gamers de kans om hun eigen games te maken en die te delen over de hele wereld. Dit soort interactie en extra mogelijkheden zullen samen met de graphics alleen maar groeien.
Natuurlijk zullen sommige studio's altijd voorlopen op andere, maar algemeen gezien hebben games nu meer vrijheid en mogelijkheden dan vroeger. |
|
Terug naar boven |
|
|
Orian |
Geplaatst: 10 Sep 2008 18:52 Onderwerp:
| |

|
Ten eerste: erg leuk idee zo'n poll, die is hopelijk wat levendiger dan die op de frontpage
ik heb gestemd dat ik vind dat ik wel graphics boven gameplay vind gaan. Waarom? Omdat ik gewoon merk dat oude games mij niet boeien. Uitzondering hierop zijn games die ik vroeger (toen de graphics goed waren) wel speelde. Die vind ik vaak nog wel leuk, maar dat is om nostalgische redenen, iets heel anders imo.
Daarnaast vind ik dat je een te sterke afscheiding maakt. waar zit het verschil tussen gameplay en graphics? Als een omgeving te vernietigen is, is dit dan gameplay (je moet een nieuwe schuilplaats zoeken) of zijn het graphics (het ziet er wel realistisch uit, zelfs in oude games "verdwijnen" muren niet zomaar).
Daarnaast zie ik ook gewoon in de media dat er vooral op graphics word gelet. Neem Oblivion, die had (in 2006) misschien wel de beste graphics, en kreeg geweldige cijfers. Haal echter de graphics weg, en je ziet dat het qua gameplay niet veel voorstelt, itt morrowind. Toch krijgt deze game gigantisch goede cijfers. (overigens een beetje een slecht voorbeeld vanuit mijn kant, omdat ik oblivion een uitzondering vind, die was gewoon slecht, ondanks de graphics maar ik weet geen betere zo :p ) |
|
Terug naar boven |
|
|
konnichiwa |
Geplaatst: 10 Sep 2008 21:01 Onderwerp:
| |

|
Bij mij is het Gameplay >>>Sound > Graphics. |
|
Terug naar boven |
|
|
Zanar |
Geplaatst: 11 Sep 2008 09:57 Onderwerp:
| |

|
Ik ben eerder geneigd om een game te skippen als de gameplay klote is, dan wanneer de graphics slecht zijn. Een game kan nog zo mooi zijn, maar zonder een goeie gameplay (of verhaal) is de lol er snel af en is het uiteindelijk gewoon zonde van je geld.
Graphics zijn niet altijd wat een game goed maakt. Ik kan nu zelfs nog makkelijk N64 of vroege PS2 games spelen zonder dat ik mij stoor aan de graphics, puur vanwege het feit dat de gameplay, bij de meeste spellen zo vet is en ze gewoon leuk zijn. En vergeleken met nu zijn die graphics toch echt slecht en verouderd.
Maar eerlijk gezegd komen mijn eerste meningen en oordelen van een game toch bijna altijd uit de graphics die ik bv. zie in een review. tenzij de game uit een serie komt die ik al eerder heb gespeeld. Maar deze worden altijd bijgewerkt wanneer ik gameplay footage zie.
En jah, zoals Konnichiwa hierboven ook zegt; Een goeie soundtrack is ook belangrijk.
Conclusie: Ik kies gameplay boven graphics, maar heb uiteraard het liefts een goeie combinatie van de twee. |
|
Terug naar boven |
|
|
N-Sortin |
Geplaatst: 11 Sep 2008 11:27 Onderwerp:
| |

|
EENS omdat allerlei bedrijven nu prul uitbrengen en voor de kids omdat ook rommeltje bedrijven 3d kunnen creeren!
ONEENS aan echte spellen ziet u wel dat er magnifiek aan gesleutelt is en dat totallbeeld de ingredienten zeer variererend is  |
|
Terug naar boven |
|
|
Moonblade |
Geplaatst: 16 Sep 2008 18:25 Onderwerp:
| |

|
Graphics zijn belangrijk en worden te vaak afgewimpeld als eye-candy. |
|
Terug naar boven |
|
|
Stammetje91 |
Geplaatst: 16 Sep 2008 18:54 Onderwerp:
| |

|
Ik heb hier maar een ding over te zeggen: Jammer genoeg wel... |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 16 Sep 2008 20:12 Onderwerp:
| |

|
Als de gameplay zuigt is het nog altijd leuk om de game als benchmark te gebruiken, 2 in 1 dus ofzo  |
|
Terug naar boven |
|
|
im2 |
Geplaatst: 16 Sep 2008 20:25 Onderwerp:
| |

|
Films bevatten helemaal geen gameplay en daar klaagt ook niemand over. Ik ben dus voorstander van de stelling  |
|
Terug naar boven |
|
|
N-Sortin |
Geplaatst: 18 Sep 2008 12:20 Onderwerp:
| |

|
Gezer schreef: | Das ni moeilijk eh, herken je het woord play in gameplay? |
Play is spelen het belangerijkste element wat nooit vergeten mag worden. |
|
Terug naar boven |
|
|
BDDesigns |
Geplaatst: 18 Sep 2008 18:28 Onderwerp:
| |

|
Niet mee eens:
ik ben er niet mee eens omdat zoals zovele al zeggen:
Gameplay is belangerijker dan de graphics.
Wat ik persoonlijk een goeie vergelijking vind is ermm GTA IV met WarRock. (alhoewel)
GTA IV was een groot gehype met enorm goeie graphics.
Maar ik vind/vond de gameplay niet boeiend genoeg om me uren vast te houden en gewoon niet weer achter m'n 360 weg te komen.
Ik speelde voorheen altijd het gratis te downloaden FPS WarRock op de PC.
Toen deze game nog in z'n open BETA 3 was was het de beste game ooit.
Er zat geen verhaal lijn etc. in omdat het alleen maar online is/was.
Maar de gameplay was zo ontziegelijk goed.
het speelde gewoon heerlijk weg.
Immidels heeft K2 Networks de hele game z'n beetje letterlijk verkr*cht (sorry als dit soort taal niet kan >.<) maar de gameplay is gewoon overheerlijk.
Terwijl de game gemaakt is voor 800 mhz pc's geloof ik met onboard videocards, nou dat zijn slechte graphics hoor.
Maar het is gewoon een goeie game.
Dus onthoud kinderen:
Don't do drugs, Don't do alchol let me take care of those.
And always go for games with good gameplay.
Nuff said |
|
Terug naar boven |
|
|
Lawliet |
Geplaatst: 18 Sep 2008 21:51 Onderwerp:
| |

|
Gezer schreef: | N-Sortin schreef: | Gezer schreef: | Das ni moeilijk eh, herken je het woord play in gameplay? |
Play is spelen het belangerijkste element wat nooit vergeten mag worden. |
Ik zei dat omdat films geen gameplay konden hebben snap je  |
In de toekomst komt zeker wel een interactieve film. Of was Dragon Lair een interactieve film? Je kan het wel mee vergelijken... |
|
Terug naar boven |
|
|
Sirfalas |
Geplaatst: 29 Sep 2008 09:25 Onderwerp:
| |

|
In vin Graphics en Gameplay allebei belangrijk.
De gameplay moet heel goed zijn om lelijke graphis goed te maken.
Maar een game die mooi en leuk is om te spelen krijgt mijn voorkeur natuurlijk. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina 1, 2 Volgende |