Auteur |
Bericht |
|
Joni Philips |
Geplaatst: 04 Dec 2006 21:35 Onderwerp: Handhelds een noodzake voor echte gamers?
| |
Eindredacteur

|
Naar aanleiding van de pollvraag was ik me aan het bedenken dat in vergelijkg met de consoles de handhelds zwakker lijken. Zes handheld games staan er in de top 100 van GameRankings en vier daarvan zijn er ports van SNES toppers. (Alle zes zijn het GBA games) Dan vraag k me af of het echt nuttig is om als gamer een handheld in huis te halen, de meeste devs lijken minder moeite doen om toppers te maken en komen met afgezwake versies van consolegames.
Persoonlijk vermaak ik me wel met mijn PSP, GBA en in mindere mate DS en GBC, maar ik heb het gevoel dat ik over tien jaar er niet veel aan over ga houden ondanks de vele toppertjes die ik toch al gespeeld heb. Ik denk dan ook dat ik de volgende handheldgeneratie wat langer ga wachten voor een handheld te kopen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Frank Op de Woerd |
Geplaatst: 05 Dec 2006 03:24 Onderwerp:
| |

|
Ik speel toch wel heel veel op mijn handheld. Het is echt een heel andere ervaring maar in mijn treinritjes en dode uurtjes zou ik niet zonder willen.
Inderdaad zijn het vaak de klassiekers die ik nog speel. Ik speel zeker niet op de handheld voor grafisch geweld maar voor het gezellige, uitdagende spel. Geen PSP maar een DS dus voor mij. |
|
Terug naar boven |
|
|
Timo_ |
Geplaatst: 05 Dec 2006 08:48 Onderwerp:
| |

|
Ik beschouw mezelf toch wel als een 'echte' gamer maar met handhelds ben ik al enkele jaren geleden opgehouden. De PSP heb ik nog wel gehaald maar deze heb ik na enkele maanden alweer verkocht door het verschrikkelijke aanbod.
Handhelds zijn voor mij altijd een manier geweest op toppers NOG een keer te spelen. Natuurlijk zijn er wel die games die ook bij mij erg hoog scoren zoals Advance Wars en Minish Cap maar over het algemeen is het toch altijd nog een manier om retro games te spelen.
Na de PSP heb ik besloten nooit geen handheld meer aan te schaffen. Maar dit komt ook door de beschikbare tijd. |
|
Terug naar boven |
|
|
Sn34ky |
Geplaatst: 05 Dec 2006 10:55 Onderwerp:
| |

|
Ik heb al een tijd geleden besloten om niks van Playstation te halen. Hoezo? Omdat iedereen playstation heeft en ik liever iets orgineels wil. Ik zou keigraag een handheld willen hebben. Maar de DS vind ik grafisch niet zo geweldig en de psp is playstation. Daarom hoop ik dus ook dat microsoft met een soort xbox handheld komt in toekomstige jaren. |
|
Terug naar boven |
|
|
Santello |
Geplaatst: 05 Dec 2006 13:01 Onderwerp:
| |

|
Hahaha laten we de playstation , microsoft gedoe nou weghalen
ik bedoel je speelt wat leuk en goed is, grafisch is de psp goed, en de games beginnen langzamerhand ''uniek'' te worden, maar dat zal wel nog een tijdje duren voor echt een ''psp'' game zal komen
maar goed de psp is ook bedoelt om lekker te gamen buiten het huis |
|
Terug naar boven |
|
|
Master Killer |
Geplaatst: 05 Dec 2006 17:37 Onderwerp:
| |
|
Ik vind het wel jammer dat sommige ontwikkelaars de handheld gebruiken om allemaal snelle ports na te brengen. Denkt aan veel PS2 games die zijn geport naar de psp.
Maar vooral EA zijn handheld games neem ik niet serieus deze worden er maar snel bij gemaakt om nog wat extra in te cashen. En deze games zijn vaak nog slechter dan de console versies.  |
|
Terug naar boven |
|
|
NL|MegaMika |
Geplaatst: 05 Dec 2006 21:20 Onderwerp:
| |

|
Ik heb puur en alleen een DS omdat die games niet op de GameCube zijn te spelen. Super Mario 64DS, New Super Mario Bros en straks Zelda: van mij mag er een Super DS komen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joris |
Geplaatst: 06 Dec 2006 16:47 Onderwerp:
| |

|
Ik heb al weer een heel aantal jaar een GBA maar in die tijd niet echt veel meegespeeld.
Behalve op vakantie, dan gaat een wereld open, dan verken ik de wereld van The Minish cap en Mushroom Kingdom |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|