Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Moeten games goedkoper?
Ja
80%
 80%  [ 37 ]
Nee
19%
 19%  [ 9 ]
Totaal aantal stemmen : 46

Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende  
Onna76 BerichtGeplaatst: 29 Aug 2008 23:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Welke games want PSP en DS games zijn al 40 Euro Dan zouden die wat, 30 Euro moeten gaan kosten of zo anders kloppen de verhoudingen niet meer

Ik ben het er wel mee eens, met 45-50 Euro voor een PS3 zou ik importeren zelf compleet laten. Maar aangezien alles hier gewoon peperduur is zie ik dat niet zo gauw gebeuren en op zich qua verhouding met de PS / PS2 tijdperk is er niet eens zo heel veel verschil vergeleken met wat ontwikkelaars neer moeten gooien om het spel af te krijgen. Het kost nu meer dan toendertijd in een PS tijdperk, daar ze meer winst uit 1 spel haalde op 1 platform, nu moeten games multi platform om nog enigzins winst er uit te trekken.

Laatst aangepast door Onna76 op 29 Aug 2008 23:05; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 29 Aug 2008 23:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Onna76 schreef:
Welke games want PSP en DS games zijn al 40 Euro

Natuurlijk de PS3/X360-games.
Terug naar boven
Asianator BerichtGeplaatst: 29 Aug 2008 23:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Gezer schreef:
Wat, zijn pspgames 40 euro? Lang gelede dat ik nog een spelletje voor mijn psp kocht...

Max. €50,-
Terug naar boven
SILK_24 BerichtGeplaatst: 30 Aug 2008 00:25    Onderwerp: Reageren met citaat

ps3 gamez maxx 45 of 50 euro xbox360 hetzelfde
ps2 spellen alle ps2 spellen 25 of 30 euro
psp spellen 20 euro ds
ook 20 euro

dan zijn al die bedrijven gelijk rijk
Terug naar boven
konnichiwa BerichtGeplaatst: 30 Aug 2008 01:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Games hebben altijd ongeveer hetzelfe gekost. ik weet zelf nog dat ik makkelijk 40 euro spendeerde aan Megadrive games en over de 50 tot 75 euro aan N64 games.

In een tijd waarin games maken zoveel kost mag je al blij zijn dat je maar 60 Euro betaald.
Terug naar boven
Orian BerichtGeplaatst: 30 Aug 2008 09:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ga er een beetje vanuit dat dit naar aanleiding is van het LBP nieuws? Iig, van mij hoeven niet alle games naar beneden (het zou natuurlijk prachtig zijn, maar het is gewoon niet relealistisch).

Een aantal dingen die ik graag zie:

Budgetgemaakte titels, zoals fifa, filmgames en andere "snelle cash in vervolgen", zouden imo max 40 moeten kosten. Ze kosten geen drol om te maken (in verhouding met gewone games), dus waarom moet ik er dan meer voor betalen dan ze waard zijn?

wat ook moet gebeuren is dat games eerder in prijs verlaagd worden (ik heb het over console games, pc games gaan al vrij snel naar beneden). Na een half jaar wil ik niet meer dan de halve prijs meer betalen.

En als laatste moet er geen bodemprijs op games zitten. Ik heb het gevoel dat console games een bodemprijs hebben, die zo rond de 20/30 euro schommelt (afhankelijk van de console). Vrijwel nooit (grote uitzonderingen daargelaten) komen games daaronder. Terwijl je sommige topper van 5 jaar geleden voor de pc voor 6 euro haalt (morrowind) betaal je voor dezelfde game (mocht je hem vinden) op de xbox 20 euro. Imo erg belachelijk, waar snel wat aan gedaan moet worden.

Helaas, de kans dat de industrie hiernaar luistert is 0,0 dus het zalwel zo blijven als nu.
Terug naar boven
konnichiwa BerichtGeplaatst: 30 Aug 2008 09:38    Onderwerp: Reageren met citaat

tyger1 schreef:
konnichiwa schreef:
Games hebben altijd ongeveer hetzelfe gekost. ik weet zelf nog dat ik makkelijk 40 euro spendeerde aan Megadrive games en over de 50 tot 75 euro aan N64 games.

In een tijd waarin games maken zoveel kost mag je al blij zijn dat je maar 60 Euro betaald.

Heb ik ook nog betaald , konnichiwa dan ben je ook al boven de 30 jaar anders kan je dit niet weten . de megadrive is gelanceerd in 1990 of 92
IN Belgie was dit toen 65 a 70 eu (2400 Fr ) voor 1game goedkoper waren ze nergens te vinden . Pas op mijn megadrive gaat nog . Wat was Sega sterk toen .
Game mania's bestonden toen nog niet dus geen 2de keuze spellen !!!
Wat was het als Gamer toen duur , Van mij zou 39.99 eu nu een mooie
prijs zijn ....

Nah ben niet boven de 30 hoeft ook niet. Ik was 6 (92-93) toen ik een megadrive had en ik kan me nog Game Mania's voorstellen die megadrive games verkochten maar toen was playstation er al.
Terug naar boven
Niels BerichtGeplaatst: 30 Aug 2008 11:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Toppers waar ik niet op kan wachten koop ik nieuw. Maar andere spellen koop ik als ze in prijs zijn gezakt (platinum-versie?) Ik heb al ondervonden dat je altijd wel aan games (soms zelfs nieuwe) an geraken voor 40€
Terug naar boven
ConAir BerichtGeplaatst: 30 Aug 2008 17:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Als ik daaraan terugdenk, hmm. SNES Games hadden ook nog wel eens uitschieters naar boven. 169-189 gulden voor Donkey Kong Country Games. Ik blij, dat mijn ouders die kochten.

En die van de SNK Consoles waren ook 200 gulden per stuk ofzow. Die console heb ik dan ook nooit gehad tbh.

Tja, games produceren is duurder geworden, dus het is eigenlijk ondenkbaar dat ze goedkoper gaan worden. Ik zou het graag anders zien. Alle factoren bij een (Marketing, productiekosten, vervoerskosten etc...) Wees idd blij, dat je de meeste games voor 60 euro kan kopen, want we hadden alweer op het niveau van de SNK Games kunnen vertoeven.

Dan heb je mijns inziens een keuze te maken:
1) Of je zoekt goed naar de laagste prijzen / eventueel via import
2) Of je koopt de games allemaal pas als ze in prijs gezakt zijn.
Terug naar boven
Djierod BerichtGeplaatst: 30 Aug 2008 17:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoeft niet goedkoper, ik zou er dan teveel geld aan spenderen
Trouwens games zijn niet bepaald duur, kijk eens naar N64 tijd, daar waren games soms wel 170 gulden. 60 euro is volgens mij wel minder
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 30 Aug 2008 17:46    Onderwerp: Reageren met citaat

ik heb nee gestemd omdat PC games gewoon al focking goedkoop zijn! 50 max dacht ik(?)
in iedergeval ik heb zelfs een paar dagen na de release van DMC4 (PC) dat spel gekocht want hij is maar 20 euro!!!!!!!!!!!!!!
dan is er tog geen rede meer voor goedkopere spellen?
Terug naar boven
Antica BerichtGeplaatst: 31 Aug 2008 08:52    Onderwerp: Reageren met citaat
Gast

Niet per sé. Goede games zijn zeker 60 euro waard. Ik vind alleen dat de game-industrie geen vaste prijs aan games moet plakken. In de praktijk gebeurt dit in het begin vaak wel (maar als het niet gekocht wordt gaat de prijs al snel naar beneden), maar later niet. Geduld is dus een schone zaak
Terug naar boven
Sjoerd van der Meer BerichtGeplaatst: 31 Aug 2008 08:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat vinden jullie ervan dat LittleBigPlanet een adviesprijs van 79,99 euro heeft gekregen?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
im2 BerichtGeplaatst: 31 Aug 2008 09:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Sjoerd van der Meer schreef:
Wat vinden jullie ervan dat LittleBigPlanet een adviesprijs van 79,99 euro heeft gekregen?

http://www.play.com/Games/PlayStation3/4-/3433970/Little-Big-Planet/Product.html
Terug naar boven
Crankeye- BerichtGeplaatst: 31 Aug 2008 09:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Sjoerd van der Meer schreef:
Dat is best wel dom, want ik had gehoord dat het ee low budget game zou gaan worden.
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 31 Aug 2008 10:25    Onderwerp: Reageren met citaat

LBP heeft alles in zich om een (groots) succes te worden, als mensen de 80e prijs accepteren dan zal sony en mischien MS en nintendo dit wel met alle toppers gaan doen.
Terug naar boven
Crankeye- BerichtGeplaatst: 31 Aug 2008 10:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ga in oktober 2 games kopen waarvan 1 sowieso Midnight Club word. Verder twijfel ik tussen Saints row 2 en LBP. Kost LBP 40 word het LBP, maar kost LBP 80 dan word het Saints Row 2. Zo simpel licht het, ik vind 60 euro eigenlijk al net iets te veel, en dan 80 dat is gewoon te ver.
Terug naar boven
ConAir BerichtGeplaatst: 31 Aug 2008 11:08    Onderwerp: Reageren met citaat

LBP heeft dezelfde adviesprijs als Heavenly Sword en Uncharted bijvoorbeeld hadden. Er zijn genoeg winkels die lager zitten dan die prijs.

Btw, om de discussie te verrijken. Als er heel veel ingame reclame in games komt te zitten, dan mag er mijns inziens wel wat met de prijs gebeuren, want anders vangen ze dubbelop naar mijn mening.

Momenteel hebben alleen de DS, PC, PS2 en PSP veel games die 40 euro kosten. Zelfs voor de Wii kosten ze nu al geregeld 60 euro of meer, dus gelijk aan hun PS3/360 broertjes. Zal wel met de vraag te maken hebben.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 31 Aug 2008 11:15    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Tja, die Wii is zo'n geval apart. Nintendo geeft variabele prijzen aan hun games. (Hun budgetgames kosten bij de release al minder) Maar ze voeren geen prijsverlagingen door. Ik vind de Sony/MS aanpak wel goed: eerst duur, dan halve prijs na een jaar. Op deze manier koop ik alle belangrijke games direct en voor de anderen wacht ik.
Terug naar boven
JasperCLA BerichtGeplaatst: 31 Aug 2008 15:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Ze brengen die toch alleen uit voor achievementhoeren en trophiejunks?

Op pc kunnen ze alleen aan domme kleine kinderen verpatst worden
Terug naar boven
kletske BerichtGeplaatst: 02 Sep 2008 12:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vind dat de prijzen nogal meevallen, alhoewel dat ik de indruk heb dat ze in prijs naar boven zijn gegaan tijdens het invoeren van de €...te zeggen dat games altijd ongeveer evenveel kosten klopt niet echt, ten tijde voor de € had je games steeds voor een max van €50, nu is dat wel een ietsje meer, maar dan kun je ook in het algemeen stellen "wie heeft er niet geprofiteerd van de invoering van de €"
Terug naar boven
konnichiwa BerichtGeplaatst: 02 Sep 2008 17:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Games zijn zowat het enigste dat de laatste 20 jaar niet veel duurder zijn geworden.
Terug naar boven
kletske BerichtGeplaatst: 03 Sep 2008 11:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Gezer schreef:
kletske schreef:
Ik vind dat de prijzen nogal meevallen, alhoewel dat ik de indruk heb dat ze in prijs naar boven zijn gegaan tijdens het invoeren van de €...te zeggen dat games altijd ongeveer evenveel kosten klopt niet echt, ten tijde voor de € had je games steeds voor een max van €50, nu is dat wel een ietsje meer, maar dan kun je ook in het algemeen stellen "wie heeft er niet geprofiteerd van de invoering van de €"

Niet waar, N64 games kostten rond de 2500 BEF, ongeveer 62 euro

Ik heb het dan ook over de gemiddelde prijs sinds de Playstation, en ik heb ook vermeld dat de prijzen nogal meevallen, ik zelf kan ook verder terug in de tijd, en njah Super Nes en Megadrive, maar in vergelijk tot nu, toen kocht je eigenlijk een printplaat waar die games opstonden, ook de reden van de prijs van de N64 dat waren ook nog cassettes(printplaten) dus steeds een stukje hardware. Trouwens op die eerst vernoemde Megadrive en Supernes had men zelfs games waar een 32bit chip ingeplant was op dat printplaatje. En ik denk dat dit een net ietsje meer productiekost met zich meesleept dan de nu gekende media, is het niet?
Terug naar boven
konnichiwa BerichtGeplaatst: 03 Sep 2008 11:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Printplaatjes mochten dan duurder zijn maar de games developpen was vrij goedkoop. Met een miljoen euro ben je niet veel meer in deze tijd.
Terug naar boven
Moonblade BerichtGeplaatst: 10 Sep 2008 10:49    Onderwerp: Reageren met citaat

kletske schreef:

Ik heb het dan ook over de gemiddelde prijs sinds de Playstation, en ik heb ook vermeld dat de prijzen nogal meevallen, ik zelf kan ook verder terug in de tijd, en njah Super Nes en Megadrive, maar in vergelijk tot nu, toen kocht je eigenlijk een printplaat waar die games opstonden, ook de reden van de prijs van de N64 dat waren ook nog cassettes(printplaten) dus steeds een stukje hardware. Trouwens op die eerst vernoemde Megadrive en Supernes had men zelfs games waar een 32bit chip ingeplant was op dat printplaatje. En ik denk dat dit een net ietsje meer productiekost met zich meesleept dan de nu gekende media, is het niet?

Het medium is idd goedkoper. Langs de andere kant, games zijn nu ook exponentieel duurder om te maken dan bijvoorbeeld lemmings op de SNES wat twee jongens tijdens de zomervakantie in de garage ineengeflanst hadden. Nu zijn het teams van 100 man en minstens twee jaar ontwikkeling.

Maar het valt inderdaad nog goed mee. SNES games kostten indertijd tot 3.000 BEF (75 euro), PS1 games waren iets goedkoper 2.200 (54 euro) tot 2.600 (62 euro) voor de nieuwe releases. Prijzen zijn dus nauwelijks gestegen op een paar uitzonderingen na zoals uncharted voor 70 euro. Maar wie zocht vond deze games ook voor 52 euro op play.com bijvoorbeeld.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 2 van 4

Ga naar: