Moeten games goedkoper? |
Ja |
|
80% |
[ 37 ] |
Nee |
|
19% |
[ 9 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 46 |
|
Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4 Volgende
|
MarcianoNL |
Geplaatst: 29 Aug 2008 19:09 Onderwerp: Games moeten van 60 euro naar 40 euro
| |

|
Ik koop tegenwoordig al mijn games 2ehands gewoon omdat de meeste games die 60 euro niet waard zijn. Kopen julie ze allemaal in de winkel voor 60 euro of wachten julie op een prijsverlaging? |
|
Terug naar boven |
|
|
Nickdhnick |
Geplaatst: 29 Aug 2008 19:14 Onderwerp:
| |

|
Ligt eraan hoe goed de game is xD meestal koop ik ze nieuw maar als ze 2e hands te vinden zijn bij Nedgame (game winkel xD) koop ik ze 2e hands  |
|
Terug naar boven |
|
|
MarcianoNL |
Geplaatst: 29 Aug 2008 19:17 Onderwerp:
| |

|
Ja of bij die 2ehands winkel naast de Nedgame (UsedProducts) waar ze soms de nieuwste games al voor 45 euro's hebben liggen |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 29 Aug 2008 19:22 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Mercenaries 2 [PC] gaat nieuw gewoon 40 euro komen, ik zeg JA want dat moeten meer mensen doen
Left 4 Dead gaat wss ook geen 60 euro kosten, dat is gewoon top Valve verzekering, CSS kostte ook niets toen hij uitkwam .
Maar, aan de economische kant wordt piraterij te groot en kunnen mensen steeds minder rondkomen van PC games, dus eiglijk voor meer goede games in de toekomst zouden ze steeds duurder moeten worden hoe meer er gedownload wordt . |
|
Terug naar boven |
|
|
Stefan Vogels |
Geplaatst: 29 Aug 2008 19:23 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Ja, 60,- euro is gewoon te hoog gegrepen voor veel mensen, voor 40,- euro pakken al veel meer mensen een spelletje mee. Echt grote titels waar ik naar verlang koop ik voor 60,-, spellen waar ik wat minder naar verlang, koop ik later voor rond de 30,- en dat scheelt toch behoorlijk. 40,- Euro zou de ideale prijs zijn  |
|
Terug naar boven |
|
|
Divine Rage |
Geplaatst: 29 Aug 2008 19:50 Onderwerp:
| |

|
Ik heb ja gestemd, maar ik weet dat het niet te doen is voor de game industrie. In ieder geval niet voor consoles.
Voor de PC is het inmiddels bekende kost, het programmeren van games. Maar voor de consoles is het veel duurder, en dus moeten de games ook duurder worden... |
|
Terug naar boven |
|
|
Stefan Vogels |
Geplaatst: 29 Aug 2008 20:11 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Opzicht, als je het van een andere kant bekijkt, dan is dat ook wel weer zo, dat de industrie natuurlijk meer kans maakt op grote verliezen. Maar ze kunnen ook zoals EA te werk gaan, na een half jaar de prijzen omlaag droppen, zodat je dan weer een soort van verkoopboost hebt. Als dit bij elke game zou gebeuren is iedereen er happy mee, als een spel meer dan een jaar lang voor de volle prijs in de winkel ligt, dan heb je op den duur geen verkopen meer, dus een termijn van een half jaar lijkt mij perfect. |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 29 Aug 2008 20:23 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Stefan van B schreef: | Ja, 60,- euro is gewoon te hoog gegrepen voor veel mensen, voor 40,- euro pakken al veel meer mensen een spelletje mee. Echt grote titels waar ik naar verlang koop ik voor 60,-, spellen waar ik wat minder naar verlang, koop ik later voor rond de 30,- en dat scheelt toch behoorlijk. 40,- Euro zou de ideale prijs zijn  |
Idem, al betrapt ik me erop toch games aan de volle prijs mee te pakken. Het goede eraan is dat ik er nooit spijt van heb gekregen (uitzondering DBZ Burst Limit op 360, de besturing is ruk met de D-Pad). |
|
Terug naar boven |
|
|
vinnie13 |
Geplaatst: 29 Aug 2008 21:00 Onderwerp:
| |

|
Crisis Core is 40 euro en toch pakt niet iedereen dat. ALs je het zo zou bekijken heeft FF7 zo'n 7 miljoen fans. Ik zie geen reden waarom die 7 miljioen fans hem dan niet halen. En dat is toch ook wel jammer. |
|
Terug naar boven |
|
|
Stefan Vogels |
Geplaatst: 29 Aug 2008 21:03 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Maar, als ik me niet vergis, is dat een PSP spel, die minder snel worden opgepikt, omdat ze altijd een beetje apart staan uitgestald in winkels en niet zo snel opvallen als games voor de consoles. Overigens is een PSP spel natuurlijk minder waard dan een volwaardig console-spel, althans, zo denken veel mensen, aangezien het maar voor een draagbaar apparaat is en dat zal wel niet zoveel kunnen. Ik denk dat als ik jou over de slechte verkoop mag geloven (zelf zit ik er niet zo in) dat het gewoon een samenhang van omstandigheden is die allemaal meespelen.  |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 29 Aug 2008 21:29 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Gezer schreef: | Tja piraterij op de psp, het homebrew gedeelte is leuk maar dat je ook iso's kan spelen dood de psp. Hopelijk komt Sony met een officiele firmware waar je gewoon homebrew en emulators mag spelen. |
Maar, homebrew is toch hetzelfde format als illegale spellen (toch?), dus hoe zouden ze dat moeten filteren? |
|
Terug naar boven |
|
|
MarcianoNL |
Geplaatst: 29 Aug 2008 21:30 Onderwerp:
| |

|
En ik denk dat je Emulators wel kan vergeten tenzij PS1 games erop mogelijk zijn |
|
Terug naar boven |
|
|
Sjoerd van der Meer |
Geplaatst: 29 Aug 2008 21:32 Onderwerp:
| |
![]()
|
Nee bij homebrew spellen zit geen beveiliging bij rom's wel. Dan zou er in de rom zelf de beveiliging weg gehaald moeten worden en dan kan je het erop afspelen. |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 29 Aug 2008 21:33 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Sjoerd van der Meer schreef: | Nee bij homebrew spellen zit geen beveiliging bij rom's wel. Dan zou er in de rom zelf de beveiliging weg gehaald moeten worden en dan kan je het erop afspelen. |
Ja, en als er officiele firmware wordt gemaakt met homebrewafspeel-functie dan zou de beveiliging ook wel weer gekraakt worden en uiteindelijk is dat dan veel makkelijker dan downgraden wat mensen 'nu nog' moeten doen...  |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 29 Aug 2008 21:37 Onderwerp:
| |

|
Games mogen van mij zeker wel goedkoper, vooral tegen het einde van het jaar, als er zoveel goeds uitkomt
Maar laten we eerlijk zijn, door de mooie graphics en de nieuwe technologie duurt games maken langer, waardoor de kosten hoger worden. Dus eigenlijk, als we het van de kant van de ontwikkelaars bekijken, kunnen de games gewoon niet goedkoper... toch? |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 29 Aug 2008 21:41 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Lilyman schreef: | Games mogen van mij zeker wel goedkoper, vooral tegen het einde van het jaar, als er zoveel goeds uitkomt
Maar laten we eerlijk zijn, door de mooie graphics en de nieuwe technologie duurt games maken langer, waardoor de kosten hoger worden. Dus eigenlijk, als we het van de kant van de ontwikkelaars bekijken, kunnen de games gewoon niet goedkoper... toch? | Inderdaad, tenzij je de consoles zelf snel genoeg in prijs laat dalen om een mass-market te bereiken, maar dat lukt niet. Zelfs nu maakt amper 3/10 van de spellen geen verlies. Dan wordt het niet beter aan €40. |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 29 Aug 2008 21:45 Onderwerp:
| |

|
Het zou wel leuk zijn, maar zolang ze Afrika ofzo niet aan het gamen krijgen gaan ze het zeker niet voor 40 euro verkopen. Ze moeten ook winst kunnen maken he, er zijn namelijk niet zo heel veel gamers in de wereld... |
|
Terug naar boven |
|
|
MarcianoNL |
Geplaatst: 29 Aug 2008 21:49 Onderwerp:
| |

|
Het zou wel erg relaxt zijn waneer uitgevers goedkopere games ook iets goedkoper in de winkel zouden leggen. Denk bijvoorbeeld aan filmgames die zijn zeker weten die 60 euro niet waard. |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 29 Aug 2008 21:54 Onderwerp:
| |

|
Wie koopt er nu filmgames? XD |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 29 Aug 2008 21:58 Onderwerp:
| |

|
JasperCLA schreef: | Wie koopt er nu filmgames? XD |
Een persoon uit mijn MSN-lijst vind ze vaak tof. Iron Man en Hellboy: Science of Evil heeft hij gekocht (beide voor de volle prijs) en is er erg tevreden over. |
|
Terug naar boven |
|
|
MarcianoNL |
Geplaatst: 29 Aug 2008 22:05 Onderwerp:
| |

|
Sommige film-games zijn erg leuk om af en toe te spelen maar ik zou ze nooit kopen voor 60 euro. Een vriend van mij vroeg toen nog aan me of die The Incredible Hulk moest gaan kopen(hij was toen net uit,en hij vond de film tof) dus ik zei wacht efe tot die is afgeprijsd maar meneer eigenwijs kocht hem en was niet echt blij  |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 29 Aug 2008 22:06 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
JasperCLA schreef: | Wie koopt er nu filmgames? XD | Eén van Gamed's eindredacteurs heeft die kwalijke gewoonte. |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 29 Aug 2008 22:17 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Joni Philips schreef: | JasperCLA schreef: | Wie koopt er nu filmgames? XD | Eén van Gamed's eindredacteurs heeft die kwalijke gewoonte. |
Wie? Jij? Of Roderick, Rene...?? |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 29 Aug 2008 22:18 Onderwerp:
| |

|
GekooktEi schreef: | Joni Philips schreef: | JasperCLA schreef: | Wie koopt er nu filmgames? XD | Eén van Gamed's eindredacteurs heeft die kwalijke gewoonte. |
Wie? Jij? Of Roderick, Rene...?? |
Ik denk dat het onze grote maar Rene Groen is... |
|
Terug naar boven |
|
|
Goof |
Geplaatst: 29 Aug 2008 22:40 Onderwerp:
| |

|
Toevallig, ik had ook net het idee in mijn hoofd dat games maximaal 40 euro zouden mogen kosten. Ik ben er dan ook helemaal mee eens aangezien het veel centjes bespaart , veel games geen 60 euro of meer waard zijn en veel games geen lange "houdbaarheidsdatum" hebben. Ook zou de lagere prijs voor games de piraterij kunnen verminderen.
online 2ehandsspellen kopen is ook lang niet áltijd betrouwbaar en doe ik liever niet... |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4 Volgende |