Auteur |
Bericht |
|
Decay |
Geplaatst: 09 Aug 2008 14:45 Onderwerp: [PS3] Backwards Compability PS2
| |

|
Ik heb thuis 60GB PS3 waar ik sommige PS2 spellen kan op spelen, en er is zo een site waar een lijst staat van alle PS2 spellen dat je al kan spelen op de PS3. Mijn vraag is, wordt die lijst nog altijd gëupdate of is Sony daar gelijk met de productie van de 60GB mee gestopt? Zo niet, is er dan een andere manier om PS2 spellen op je PS3 te spelen? |
|
Terug naar boven |
|
|
Sjoerd van der Meer |
Geplaatst: 09 Aug 2008 14:50 Onderwerp:
| |
![]()
|
Wss is Sony gestopt met het verbeteren van de compatibiliteit van PS2 spellen. Ook al is daar geen officieel bericht van. |
|
Terug naar boven |
|
|
Decay |
Geplaatst: 09 Aug 2008 14:53 Onderwerp:
| |

|
Sjoerd van der Meer schreef: | Wss is Sony gestopt met het verbeteren van de compatibiliteit van PS2 spellen. Ook al is daar geen officieel bericht van. |
Is wel jammer want nu zit ik hier met een PS3 én een PS2. Ik vind die PS2 wat overbodig maar ik wil mijn spellen niet weg dusja ... |
|
Terug naar boven |
|
|
Sjoerd van der Meer |
Geplaatst: 09 Aug 2008 15:01 Onderwerp:
| |
![]()
|
de meeste ps2 spellen werken wel op de PS3 hoor, moet je gewoon even uitproberen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 09 Aug 2008 19:47 Onderwerp:
| |

|
Ik kan bijna met 100% zekerheid zeggen dat ik ELK PS2-spel wat ik thuis heb (en dat zijn er een stuk of 70) goed op mijn PS3 kan spelen.
Op internet heb ik overigens wel gelezen dat de spellen hieronder niet goed werken:
- Jak and Daxter: The Precursor Legacy
- Ratchet & Clank
- Ratchet & Clank 2
- Ratchet & Clank 3
- Ratchet: Gladiator
Misschien zijn er nog wat andere, maar daar kan ik op dit moment niet achterkomen... |
|
Terug naar boven |
|
|
Niels |
Geplaatst: 10 Aug 2008 17:54 Onderwerp:
| |

|
Lilyman schreef: | Ik kan bijna met 100% zekerheid zeggen dat ik ELK PS2-spel wat ik thuis heb (en dat zijn er een stuk of 70) goed op mijn PS3 kan spelen.
Op internet heb ik overigens wel gelezen dat de spellen hieronder niet goed werken:
- Jak and Daxter: The Precursor Legacy
- Ratchet & Clank
- Ratchet & Clank 2
- Ratchet & Clank 3
- Ratchet: Gladiator
Misschien zijn er nog wat andere, maar daar kan ik op dit moment niet achterkomen... |
Veel ratchet & clank-spelen... Toeval? Of slecht geprogrammeerd? |
|
Terug naar boven |
|
|
Sjoerd van der Meer |
Geplaatst: 10 Aug 2008 19:18 Onderwerp:
| |
![]()
|
Er zijn wel meer spellen maar iemand heeft deze alleen opgevallen. Als je die gehele officiële lijst doorspit vindt je wel meer spellen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 10 Aug 2008 20:07 Onderwerp:
| |

|
Ventus... met "De beste FF"... welke bedoel je daarmee?
En Rogue Galaxy werkt ook. En dat is een geweldig spel! |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 10 Aug 2008 20:13 Onderwerp:
| |

|
Dirge of Cerberus is niet te vergelijken met Rogue Galaxy, aangezien het niet allebei RPG's zijn...
En ik vind zelf "Final Fantasy X" de beste ooit. Maar ja, da's mijn mening.
Maar daar gaat dit topic niet over! |
|
Terug naar boven |
|
|
Decay |
Geplaatst: 12 Aug 2008 19:23 Onderwerp:
| |

|
Oké, ik heb al mijn PS2 spellen geprobeerd op mijn PS3. Guess what, ze werken allemaal
Dus euhm ... iemand geďnteresseerd in een PS2  |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 12 Aug 2008 19:27 Onderwerp:
| |

|
Glenn_LP schreef: | Oké, ik heb al mijn PS2 spellen geprobeerd op mijn PS3. Guess what, ze werken allemaal
Ik hoop dat ze allemaal GOED werken? Er kan een spel tussen zitten wat wel werkt, maar niet 100% |
|
Terug naar boven |
|
|
Decay |
Geplaatst: 12 Aug 2008 19:36 Onderwerp:
| |

|
Lilyman schreef: | Glenn_LP schreef: | Oké, ik heb al mijn PS2 spellen geprobeerd op mijn PS3. Guess what, ze werken allemaal
Ik hoop dat ze allemaal GOED werken? Er kan een spel tussen zitten wat wel werkt, maar niet 100% | FFXII werkt niet 100% maar toch goed genoeg om er op te spelen, het beeld blijft soms wat haperen. Ik had wel een spel (The Lord of the Rings: The Two Towers) en die werkte helemaal niet op de PS3 maar ik was al van plan om een paar spellen te verkopen dus heb ik die maar bij het stapeltje gelegd  |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 12 Aug 2008 19:41 Onderwerp:
| |

|
Glenn_LP schreef: | Lilyman schreef: | Glenn_LP schreef: | Oké, ik heb al mijn PS2 spellen geprobeerd op mijn PS3. Guess what, ze werken allemaal
Ik hoop dat ze allemaal GOED werken? Er kan een spel tussen zitten wat wel werkt, maar niet 100% | FFXII werkt niet 100% maar toch goed genoeg om er op te spelen, het beeld blijft soms wat haperen. Ik had wel een spel (The Lord of the Rings: The Two Towers) en die werkte helemaal niet op de PS3 maar ik was al van plan om een paar spellen te verkopen dus heb ik die maar bij het stapeltje gelegd  |
Als je het spel al uit hebt...
En FFXII werkt goed, alleen soms laten de CGI-filmpjes zich niet goed zien. Het beeld trilt dan... terwijl het geluid wel goed is. |
|
Terug naar boven |
|
|
Decay |
Geplaatst: 12 Aug 2008 19:45 Onderwerp:
| |

|
Lilyman schreef: | Glenn_LP schreef: | Lilyman schreef: | Glenn_LP schreef: | Oké, ik heb al mijn PS2 spellen geprobeerd op mijn PS3. Guess what, ze werken allemaal
En FFXII werkt goed, alleen soms laten de CGI-filmpjes zich niet goed zien. Het beeld trilt dan... terwijl het geluid wel goed is. |
Ja, dat bedoelde ik
En ja, ik heb het spel al uitgespeeld maar het is met pijn in het hart dat ik het moet verkopen (ik kan toch moeilijk mijn PS2 houden voor 1 spel, hé).
Ik ben wel blij dat Sony die lijst dan toch nog update want in het begin dat ik mijn PS3 had kon ik bijna geen PS2 spel spelen =S |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 12 Aug 2008 19:48 Onderwerp:
| |

|
Glenn_LP schreef: | Lilyman schreef: | Glenn_LP schreef: | Lilyman schreef: | Glenn_LP schreef: | Oké, ik heb al mijn PS2 spellen geprobeerd op mijn PS3. Guess what, ze werken allemaal
Ja, dat bedoelde ik
En ja, ik heb het spel al uitgespeeld maar het is met pijn in het hart dat ik het moet verkopen (ik kan toch moeilijk mijn PS2 houden voor 1 spel, hé).
Ik ben wel blij dat Sony die lijst dan toch nog update want in het begin dat ik mijn PS3 had kon ik bijna geen PS2 spel spelen =S |
Er zijn ook momenten waar de CGI-scenes wel goed afspelen... is gewoon geluk hebben
Denk nog maar eens goed na of je FFXII wel weg wil doen...  |
|
Terug naar boven |
|
|
Decay |
Geplaatst: 12 Aug 2008 19:51 Onderwerp:
| |

|
Lilyman schreef: | Glenn_LP schreef: | Lilyman schreef: | Glenn_LP schreef: | Lilyman schreef: | Glenn_LP schreef: | Oké, ik heb al mijn PS2 spellen geprobeerd op mijn PS3. Guess what, ze werken allemaal
Ja, dat bedoelde ik
Er zijn ook momenten waar de CGI-scenes wel goed afspelen... is gewoon geluk hebben
Denk nog maar eens goed na of je FFXII wel weg wil doen...  |
Het is niet FFXII dat ik weg wil doen hoor maar The Lord of The Rings  |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 15 Aug 2008 08:47 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Oke, PS2 releases op de PS3 worden nu wel realistisch. Criterion biedt even simpelweg Burnout Paradise aan. PS3 games kunnen, dus PS2 games moeten ook lukken. |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 15 Aug 2008 12:10 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Oke, PS2 releases op de PS3 worden nu wel realistisch. Criterion biedt even simpelweg Burnout Paradise aan. PS3 games kunnen, dus PS2 games moeten ook lukken. |
Ik zag het, maar ik heb Burnout Paradise al en ik heb het zowieso niet op downloadble games (grote, echte games). |
|
Terug naar boven |
|
|
Stefan Vogels |
Geplaatst: 15 Aug 2008 12:51 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Downloadable games van de huidige generatie vind ik ook niks, aangezien je harde schijf dan zo vol staat, als je hem niet vervangt natuurlijk. Maar een downloadable GTA: San Andreas zie ik toch wel zitten hoor  |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 15 Aug 2008 21:08 Onderwerp:
| |

|
Geef mij liever een downloadable game die hier nooit is uitgegeven, bijvoorbeeld "Dawn of Mana". Een ander spel wat ik zou downloaden zou bijvoorbeeld "Rise of the Kasai" zijn. Dit zijn tenminste spellen die hier nooit uitgegeven zijn, en dus is het leuk voor ons Europeanen om juist die spellen te downloaden. Althans, zo zie ik het. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|