Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 25, 26, 27  Volgende  
Svensation BerichtGeplaatst: 05 Nov 2006 15:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Bart schreef:
Svensation schreef:
Bart schreef:
pvda

Je bent de eerste hier in Wwijk. Achja.. de pauperkant van Wwijk heh..

Haha, nja, ze zijn voor het gedoogbeleid (H) :p

en ze zijn voor een verhoging van de salarissen van de leraren

Alleen voor leraren die het zogenaamd moeilijk hebben. Dus degene met de lastige klassen. VMBeau dus, daar hebben mijn ouders dus niks aan
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pantoffelman BerichtGeplaatst: 05 Nov 2006 18:30    Onderwerp: Reageren met citaat

L!nk schreef:
Joris schreef:
Als je niet links en niet rechts wil stemmen, ligt D66 precies in het midden.

ha ha ha

d66 is helemaal niks

Klopt.. als je bij een willekeurige stemwijzer overal 'weet niet' invult kom je op D66 uit.
Terug naar boven
Bazzie BerichtGeplaatst: 06 Nov 2006 21:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Wouter Bos de populist Ik kots van hem.

Stem rechts! (of CDA zodat de PvdA niet aan de macht komt)
Terug naar boven
Pantoffelman BerichtGeplaatst: 06 Nov 2006 21:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Als je dat nou ook es onderbouwd ben je een grote jongen.
Terug naar boven
L!nk BerichtGeplaatst: 06 Nov 2006 22:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Pantoffelman schreef:

http://www.elsevier.nl/nieuws/nederland/artikel/asp/artnr/124438/rss/true/index.html
Terug naar boven
Joris BerichtGeplaatst: 07 Nov 2006 16:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat mij betreft alles beter dan Jan Peter

Joep van Deudekom bij GIEL:

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/radio3/vara/giel/20061107-08.wma?start=0:0:3077.2
Terug naar boven
Joker BerichtGeplaatst: 07 Nov 2006 17:03    Onderwerp: Reageren met citaat

L!nk schreef:
Pantoffelman schreef:

http://www.elsevier.nl/nieuws/nederland/artikel/asp/artnr/124438/rss/true/index.html

En dan kom je met de elsevier, zegt genoeg lijkt me
Terug naar boven
L!nk BerichtGeplaatst: 07 Nov 2006 17:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Joris schreef:
Wat mij betreft alles beter dan Jan Peter

Joep van Deudekom bij GIEL:

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/radio3/vara/giel/20061107-08.wma?start=0:0:3077.2

wow, waardeloze column, makkelijk scoren beter iemand die staat voor zn woord dan zo'n draaier als Bos
Terug naar boven
Pantoffelman BerichtGeplaatst: 07 Nov 2006 17:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Had het meer over die 'Stem rechts!' opmerking van 'm.
Terug naar boven
Timo_ BerichtGeplaatst: 09 Nov 2006 13:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Rechts is er om te regeren en links is er om bij te sturen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Wickey de Viking BerichtGeplaatst: 19 Nov 2006 16:28    Onderwerp: Reageren met citaat

VVD. Die willen iedereen onder de 27 uit de bijstand. Je gaat of werken of naar school. Weg met luie mensen die alleen maar hun hand op wiillen houden.

En aangezien ze in coalitie met de CDA niets aan de hypotheekrentaftrek willen doen (heb net een huis gekocht... vandaar.) lijkt Mark Rutte een goeie optie voor mij.
Terug naar boven
Arrie BerichtGeplaatst: 19 Nov 2006 18:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Hmm, als ik mocht stemmen, zou ik denk ik voor de VVD gaan, maar bij al die stemwijzers kom ik allemaal op Christenunie uit. >_<
Terug naar boven
L!nk BerichtGeplaatst: 19 Nov 2006 20:01    Onderwerp: Reageren met citaat

www.stomwijzer.nl _0_
Terug naar boven
Joker BerichtGeplaatst: 19 Nov 2006 20:02    Onderwerp: Reageren met citaat

De belangrijkste reden waarom je niet op VVD of CDA moet stemmen is om hun onvoorwaardelijke steun aan ome bush. Dat zegt alles over hun beleid, zowel op binnen- als buitenland gebied.
Terug naar boven
Arrie BerichtGeplaatst: 19 Nov 2006 20:09    Onderwerp: Reageren met citaat

@Stomwijzer Yay, eindelijk een stemwijzer waarbij ik niet op Christenunie kom. Ik kom nu op CDA. Ook christelijk, maar toch.
Terug naar boven
Mido11 BerichtGeplaatst: 19 Nov 2006 21:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Mag niet stemmen
Maar anders voor Sp, hoewel ik bij Stemwijzer Geert Wilders eruit kreeg
Terug naar boven
Neerhof BerichtGeplaatst: 20 Nov 2006 11:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Bij de Stomwijzer kom ik op CDA uit. Daar wil ik ook op stemmen. Ben niet christelijk maar VVD is niks en ik wil absoluut niet links stemmen.
Terug naar boven
L!nk BerichtGeplaatst: 20 Nov 2006 11:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Mido11 schreef:
Mag niet stemmen

wtf, dat zijn wel 2 heel erg tegenover elkaar staande partijen
Terug naar boven
Timo_ BerichtGeplaatst: 20 Nov 2006 12:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Mido11 schreef:
Mag niet stemmen

Wellicht maar goed dat je nog niet mag stemmen ^^. Levende bewijs dat de stemgerechtige leeftijd niet naar 16 jaar moet. No offense

Citaat:
De belangrijkste reden waarom je niet op VVD of CDA moet stemmen is om hun onvoorwaardelijke steun aan ome bush. Dat zegt alles over hun beleid, zowel op binnen- als buitenland gebied.

De Nederlandse regering heeft duidelijk gemaakt dat het geen onvoorwaardelijke steun is aan ome Bush maar aan de buitenlandse politieke doelstellingen van de huidige regering, ook al gaan die enigszins in tegen de waarden en normen waar de Nederlandse staat op gebouwd is. De reden waarmee Amerika is binnengevallen is klare onzin dit weet iedereen maar één van de grootste en meest gruwelijke dictators is er wel door verdreven. Vele mensen komen hierna natuurlijk met het argument dat het land er nu niet beter aan toe is, dit is misschien wel waar maar dergelijke mensen mogen absoluut geen macht hebben. Geschiedenis wijst uit dat elk land, na het vallen van een soortegelijke leider, in een machtsvacuum komt. Hetzelfde is gebeurd met Egypte, Iran, Jordanie in het (verre) verleden. Het zijn fases waar een land na een dictator door heen moet.

De steun aan Bush is zeker niet onvoorwaardelijk maar we moeten wel onze verantwoordelijkheid in de wereld dragen. Als je SP stemt dan ben je op ten duur het Nederlandse leger helemaal kwijt en ook de PvdA wil flink beschuinigen op een leger wat, eigenlijk al minder voorstelt dan het moet zijn.
Terug naar boven
Joris BerichtGeplaatst: 20 Nov 2006 13:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Maar wat heeft Nederland aan een leger?
Bescherming van het eigen land is onzin, als Nederland wordt aangevallen zijn we toch binnen 2 dagen ingenomen.
Belangrijk is wel om mee te doen aan vredesmissies en hulp geven aan rampgebieden, maar dat zou eigenlijk een leger moeten zijn van de NAVO of een leger van de Europese Unie of op z'n minst een samenwerking in de Benelux. Een nationaal leger is veel te duur, met belachelijke bedragen die bijvoorbeeld voor de JSF worden betaald.
Terug naar boven
Joker BerichtGeplaatst: 20 Nov 2006 15:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Het Nederlandse leger is al zwaar overbodig, en mag van mij afgeschaft worden. We moeten toe naar een (West)Europees leger, dit heeft weinig zin. Het geld dat je daarmee bespaart kun je gebruiken om mensen die het nodig hebben echt een steuntje in de rug te geven(in armere landen), en in Nederland om de vergrijzing tegen te gaan. Nederland geeft al heel veel aan goede doelen, en dat is ook erg goed, maar we doen belachelijk veel op militair gebied. En het argument dat NL niet meer zou meetellen is ook onzin, we zijn maar een klein land, maar kunnen op diplomatiek gebied genoeg doen en juist onder Balkenende is dat enorm verslechterd. Ook een Belgische minister gaf laatst aan dat de rol van NL in Europa veel minder is geworden, terwijl we wel veel betalen.
Terug naar boven
Timo_ BerichtGeplaatst: 20 Nov 2006 17:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Er zijn al meerdere keren in de geschiedenis geweest dat mensen het leger hebben willen afschaffen ten koste van de toekomst. Tevens staat het Nederlandse leger altijd klaar voor de NAVO en kost het heus niet alleen geld, net zoals de JSF. Het brengt ook genoeg werkgelegenheid met zich mee. Ook al liggen bij de JSF de baten en de kosten extreem dicht bij elkaar.

Een West-Europees leger is inderdaad een mooi idee wat alleen niet te realiseren is door (alleen al) de internationale betrekkingen tussen meerdere landen van de EU. Daar komt nog eens bij dat Nederland helemaal niet veel aan goede doelen geeft, extreem weinig eigenlijk. Amerika is het liefdadigste land ter wereld. Het is een harde samenleving, waar iedereen voor zichzelf moet vechten, maar pechvogels intern en extern kunnen heel vaak met succes een beroep doen op hulp van anderen. Per jaar geven Amerikanen 240 miljard dollar weg. Even snel rekenen: dat is gemiddeld 750 dollar per persoon. Een gezin met twee kinderen besteedt dus 3000 dollar aan liefdadige doelen. Nederland blijft daar ver bij achter want Amerikanen geven 3 tot 4 keer zoveel weg als Nederlanders. Bovendien scoort Nederland op de Europese lijst ook niet schrikbarend hoog qua liefdadigheid. De meeste West-Europese landen gaan ons hier in voor.

Als het goed is duidt je op die Belgische minister die laatst bij Buitenhof samen met Maarten van Rossum tegenover Jan Peter Balkenende het perfecte Europese vriendinnetje probeerde te zijn. Deze mevrouw heeft een ontzettend kleine rol in de Belgische politiek en kwam naar mijn mening met ontzettend slechte argumenten, wel was alles perfect politiek correct, keurig ^^. Maarten van Rossum daarentegen kwam met keurige argumenten waarom Nederland zich niet had moeten mengen in de oorlog.

Op diplomatiek gebied zijn we er een stuk op vooruit gegaan, Balkenende is de eerste die zijn stem in de EU laat horen en heeft regelmatig extreem belangrijke zaken voor elkaar gekregen. Op dat gebied kunnen de gematigde Nederlandse kluizenaars Wim Kok en Ruud Lubbers nog wat van leren.

Het Nederlands leger afschaffen is naïef en kortzichtig, ook al lijkt Europa (en wellicht de rest van wereld) tamelijk stabiel.

no offense
Terug naar boven
Pantoffelman BerichtGeplaatst: 20 Nov 2006 18:45    Onderwerp: Reageren met citaat

http://www.burorenkema.nl/2006/11/zweefwijzer.php

Terug naar boven
Joker BerichtGeplaatst: 20 Nov 2006 18:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik geloof weinig van die cijfers van liefdadigheid van de Amerikanen, ik dacht toch echt zeker te weten dat dat in Nederland relatief heel hoog lag. Maar goed, het leger afschaffen kan dit verhogen. Daarnaast mag Amerika nog wel veel meer geven, ze vervuilen de aarde ook het meest.

De werkgelegenheid vind ik onzin, want wat hebben we aan die mensen? In de huidige vorm van het leger is het een verkapte uitkering.

Nederland had zich niet moeten mengen in die oorlogen, maar daar wil ik het niet over hebben. Op diplomatiek gebied in Europa stellen we echt niet zoveel voor, we zijn samen met Blair het verlengstuk van Bush, of je het wilt of niet. Daarnaast geeft iedereen toe dat het Nederlands leiderschap geen succes was. Ook na het afwijzen van de grondwet, een bewijs waarom we geen referendum moeten hebben, is dat alleen maar minder geworden.

En het leger van de ene op de andere dag afschaffen kan natuurlijk niet, maar flink bezuinigen en het inkrimpen is zeker niet naief.
Terug naar boven
ikkevincent BerichtGeplaatst: 20 Nov 2006 21:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Jesse schreef:
Ik geloof weinig van die cijfers van liefdadigheid van de Amerikanen, ik dacht toch echt zeker te weten dat dat in Nederland relatief heel hoog lag. Maar goed, het leger afschaffen kan dit verhogen. Daarnaast mag Amerika nog wel veel meer geven, ze vervuilen de aarde ook het meest.

De werkgelegenheid vind ik onzin, want wat hebben we aan die mensen? In de huidige vorm van het leger is het een verkapte uitkering.

Nederland had zich niet moeten mengen in die oorlogen, maar daar wil ik het niet over hebben. Op diplomatiek gebied in Europa stellen we echt niet zoveel voor, we zijn samen met Blair het verlengstuk van Bush, of je het wilt of niet. Daarnaast geeft iedereen toe dat het Nederlands leiderschap geen succes was. Ook na het afwijzen van de grondwet, een bewijs waarom we geen referendum moeten hebben, is dat alleen maar minder geworden.

En het leger van de ene op de andere dag afschaffen kan natuurlijk niet, maar flink bezuinigen en het inkrimpen is zeker niet naief.

het leger afschaffen is wel het domste wat ik ooit gehoord heb, ze zijn echt niet compleet nutteloos! b.v. met die krakers die zich in dat fort hadden verschanst hadden ze toch even geholpen, en stel dat er ooit eens aanslagen zijn hier, dan zijn ze heus wel nodig!
dijkdoorbraak? zie je oom agent al met zandzaken slepen? daar is de genie voor.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 25, 26, 27  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 2 van 27

Ga naar: