Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, ... 9, 10, 11 Volgende
|
Stammetje91 |
Geplaatst: 10 Jul 2008 00:50 Onderwerp:
| |

|
Ik ben over de aanschaf van de volgende games aan het twijfelen, wat denken jullie:
- Resident Evil (GC, remake)
- Eternal Darkness (GC, schijnt heel goed te zijn) |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 10 Jul 2008 19:01 Onderwerp:
| |

|
Resident Evil moet je gewoon kopen. Die game is gewoon in alle opzichten vet. En op sommige momenten schrik je toch wel even...
Over Eternal Darkness kan ik je alleen vertellen dat ik hem zelf ook nog eens wil, maar ik heb hem tot op heden nog nooit gekocht... |
|
Terug naar boven |
|
|
Djierod |
Geplaatst: 11 Jul 2008 11:48 Onderwerp:
| |

|
Weet iemand of Folklore de moeite waard is? Heb zelf wel wat reviews gelezen en daar komt hij ongeveer op een 7 gemiddeld uit, maar ik wil wel wat eigen ervaringen horen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Shino D |
Geplaatst: 11 Jul 2008 12:06 Onderwerp:
| |

|
Stammetje91 schreef: | Ik ben over de aanschaf van de volgende games aan het twijfelen, wat denken jullie:
Beide heel erg de moeite waard. Eternal Darkness heeft een geweldige storytelling (vergelijkbaar met de beste boeken van Steven King). Het is wel zo dat de graphics nogal verouderd zijn als je het nu zou spelen. Maar verder één van de beste games die ik ooit gespeeld heb.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 11 Jul 2008 19:19 Onderwerp:
| |

|
Djierod schreef: | Weet iemand of Folklore de moeite waard is? Heb zelf wel wat reviews gelezen en daar komt hij ongeveer op een 7 gemiddeld uit, maar ik wil wel wat eigen ervaringen horen. |
Folklore vind ik een erg geslaagde game. Ik heb hem, maar ik heb het spel nog niet uitgespeeld.
Je hebt de mogelijkheid om met 2 verschillende personages te spelen. Een man, Keats en een vrouw, Ellen. Beide hebben ze hun eigen reden om naar Doolin (de locatie waar de game zich afspeelt, tevens ook een echt-bestaande plaats) te komen.
Er zijn zeven verschillende 'Realms'. De een nog verder van de Aarde verwijderd dan degene daarvoor. Keats en Ellen bezoeken de plaatsen apart van elkaar, het is dus geen team-spel waarbij je kunt schakelen van karakter.
In het spel moet je, zoals dat in elk spel gebeurt, monsters bevechten. Het combat-systeem in de game is erg uniek en dat is een van de redenen dat het spel (voor mij) zo geweldig is. Je hebt namelijk verschillende 'Folks'. Deze Folks zijn je vijanden (en vrienden). Je kunt namelijk, als je een bepaalde Folk voor de eerste keer tegenkomt, deze absorberen. Als je dit gedaan hebt, word deze Folk toegevoegd aan je Quick-Select Menu. Je kunt deze dan in Zelda-stijl toewijzen aan een van de vier knoppen (X, O enz.) en daarna in een gevecht gebruiken. Je moet wel opletten op je Magic-bar, want als die leeg is kun je geen Folks meer inzetten. Om ze te absorberen, moet je de SIXAXIS gebruiken. Dit word in het spel allemaal uitgelegd, dus ik ga dat hier niet neertypen.
Het spel bevat ook eindbazen, en deze verslaan is niet altijd even gemakkelijk. Ik moet trouwens wel zeggen dat je bepaalde Folks alleen schade kan toebrengen met andere Folks. Dit is dus weer een stukje puzzelwerk dat je moet verrichten.
Het verhaal gebruikt overigens niet de traditionele in-game cutscenes die we gewend zijn van andere titels. Folklore maakt gebruik van een unieke strip-achtige manier van het verhaal vertellen. En mocht je een stuk gemist hebben, dan herspeel je de scene toch gewoon weer vanaf het begin. Soms zijn er overigens wel cutscenes. Deze zijn van Final Fantasy-kwaliteit en dus ook erg mooi!
Voor mij is Folklore echt een geweldig (doch vergeten) spel. Je zou het echt eens moeten proberen! Ik raad je echter wel aan om elk karakter om en om te gebruiken. Ik bedoel dus het volgende:
- Level 1 met Keats
- Level 1 met Ellen
- Level 2 met Keats
- Level 2 met Ellen
Dit is een erg goede manier om het spel te spelen en beide verhalen goed te volgen. Voor mij werkt deze methode erg goed. Maar je bent natuurlijk vrij om het anders te doen
Gameplay-videos:
Video 1
Video 2
Video 3 |
|
Terug naar boven |
|
|
Pantoffelman |
Geplaatst: 11 Jul 2008 19:29 Onderwerp:
| |

|
Stammetje91 schreef: | Ik ben over de aanschaf van de volgende games aan het twijfelen, wat denken jullie:
Die RE remake is tof. In tegenstelling tot welke willekeurige RE game dan ook zit de sfeer er op sommige momenten goed in. |
|
Terug naar boven |
|
|
Djierod |
Geplaatst: 11 Jul 2008 19:36 Onderwerp:
| |

|
@lilyman, Bedankt voor het posten van je ervaring met deze game, dankzij jou ga ik de game zeker kopen  |
|
Terug naar boven |
|
|
Bekos |
Geplaatst: 11 Jul 2008 19:40 Onderwerp:
| |

|
Ik ben aan het twijfelen tussen 2 games:
Devil May Cry 4 (PS3) en Ninja Gaiden Sigma.
Welk van de 2 is het leukst/langst/...
Als je een andere goede game kent in hetzelfde genre laat het gerust weten.
Bij voorbaat dank. |
|
Terug naar boven |
|
|
FloriX |
Geplaatst: 11 Jul 2008 19:45 Onderwerp:
| |

|
Ehm lastige keuze. Persoonlijk is de actie in NGS wel vetter, terwijl in DMC4 de eindbazen weer wat vetter zijn. Als ik echt moest kiezen zou ik voor Sigma gaan, maar alleen als e het originaale (deel 1 of Black) nog niet gespeeld hebt. DMC4 is persoonlijk meer een game die je huurt en in een weekje uitspeelt. |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 11 Jul 2008 20:46 Onderwerp:
| |

|
Djierod schreef: | @lilyman, Bedankt voor het posten van je ervaring met deze game, dankzij jou ga ik de game zeker kopen  |
Ik ben blij dat ik kon helpen. En ja, de game is in mijn ogen echt geweldig. |
|
Terug naar boven |
|
|
Matesers |
Geplaatst: 11 Jul 2008 22:55 Onderwerp:
| |

|
Bekos schreef: | Ik ben aan het twijfelen tussen 2 games:
Devil May Cry 4 (PS3) en Ninja Gaiden Sigma.
Welk van de 2 is het leukst/langst/...
Als je een andere goede game kent in hetzelfde genre laat het gerust weten.
Bij voorbaat dank. |
Heavenly sword is ook een zeer geslaagde hack 'n slash op de ps3.
Volgens mij is N.G. Sigma langer dan DMC4. Verder ligt de kwaliteit dicht bij elkaar volgens mij. Je moet NG Sigma idd niet halen als je het origineel of Black hebt gespeeld. Maar DMC4 heeft volgens mij ook niet veel vernieuwingen t.o.v. de eerdere delen. |
|
Terug naar boven |
|
|
FloriX |
Geplaatst: 11 Jul 2008 23:10 Onderwerp:
| |

|
Heavenly Sword moet je niet meer dan 20 euro voor betalen, kortste game van de afgelopen 2 generaties die ik gespeeld heb, had hem in een middagje uit, en dan is 20 euro een leuke prijs... |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 12 Jul 2008 00:08 Onderwerp:
| |

|
FloriX schreef: | Heavenly Sword moet je niet meer dan 20 euro voor betalen, kortste game van de afgelopen 2 generaties die ik gespeeld heb, had hem in een middagje uit, en dan is 20 euro een leuke prijs... |
Het spel kan wel snel uitgespeeld zijn, maar je moet ook begrijpen dat de ontwikkelingskosten erg hoog waren... en om dan maar €20,- te willen geven, da's in mijn ogen een beetje krenterig.. De graphics zijn trouwens (eerlijk toegen FloriX) om je vingers bij af te likken... alleen jammer dat je de camera zelf niet kan draaien.
No offence, though. Mocht je hem voor €20,- vinden, dan zeker meenemen. En als je hem in een middagje uit hebt, ben je een hele vlugge gamer... Bij dat soort spellen zou ik zeggen elke dag een level
En Ninja Gaiden Sigma heeft een totaal van 19 Missies. Een erg lange, en ook zeer (op sommige momenten, toch) moeilijke game.
Devil May Cry 4 is ook erg de moeite waard, maar hij is inderdaad ook best snel uitgespeeld. Ik heb er €59,99 voor betaald en ik had hem binnen 3 dagen uitgespeeld. Ik vind het spel de betaalde prijs overigens wel waard. Voor de mensen die het willen weten, Devil May Cry 4 heeft een totaal van 20 Missies. Eindbazen zijn trouwens erg vet!
Allemaal goede games dus. Ikzelf zou voor Ninja Gaiden Sigma gaan, gewoon om het simpele feit dat die game boordevol actie zit. Ik doe niet voor niets zo rustig met Ninja Gaiden II...
Heb je "Ninja Gaiden" of "Ninja Gaiden Black" al gespeeld, dan zou ik toch gaan voor Devil May Cry 4 of Heavenly Sword. Dit omdat Ninja Gaiden Sigma een remake is van Ninja Gaiden Black.
Overigens, als ik het me goed herinner, gaat de prijs van Heavenly Sword volgende maand omlaag naar €24,99 nieuw. Dit door de invoering van de bekende Platinum-reeks in Europa. Als deze informatie correct is, zou ik even wachten met Heavenly Sword...
Ik weet echter niet met 100% zekerheid of Heavenly Sword bij de eerste Platinum-games hoort. Ik heb trouwens wel een tip voor je. Om te voorkomen dat je een lelijke Platinum-doos (en misschien ook wel een vieze Platinum-schijf) krijgt, moet je de game kopen NET VOORDAT het Platinum wordt. Veel winkels prijzen de game al een paar dagen daarvoor al af en dan staan er vaak ook nog 'originele' versies tussen. Deze kun je dan mooi kopen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 12 Jul 2008 00:13 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
Bekos |
Geplaatst: 12 Jul 2008 12:24 Onderwerp:
| |

|
Bedankt voor het advies allemaal.
Heavenly Sword zal ik momenteel niet halen. Die game behoort inderdaad tot de eerste serie platinum games.
Nog even een klein vraagje. Hoe zit het met de moeilijkheidsgraad van DMC4 en NGS? |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 12 Jul 2008 13:05 Onderwerp:
| |

|
dnarbeis schreef: | MGS4 of BF:BC? |
Are you serious? MGS4 natuurlijk  |
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 12 Jul 2008 14:06 Onderwerp:
| |

|
Dankje .
Straks halen dan maar. |
|
Terug naar boven |
|
|
Matesers |
Geplaatst: 12 Jul 2008 15:52 Onderwerp:
| |

|
Ja lilyman, even over dat artikel van die ps3 platinum games. In de (franse) bron stond september. Niet augustus. En in de titel van die bron stond 'na spanje ook frankrijk'. Dus niet heel europa. |
|
Terug naar boven |
|
|
Moonblade |
Geplaatst: 13 Jul 2008 09:44 Onderwerp:
| |

|
Bekos schreef: | Bedankt voor het advies allemaal.
Heavenly Sword zal ik momenteel niet halen. Die game behoort inderdaad tot de eerste serie platinum games.
Nog even een klein vraagje. Hoe zit het met de moeilijkheidsgraad van DMC4 en NGS? |
Ninja gaiden sigma op ninja dog mode valt goed mee (wel eerst een paar keer sterven voor de game hiernaar vraagt).
DMC4 weet ik niet, maar ik dacht dat de game iets makkelijker was als zijn voorganger. |
|
Terug naar boven |
|
|
Bekos |
Geplaatst: 13 Jul 2008 13:00 Onderwerp:
| |

|
Dus ik hoef niet bang te zijn dat ik de games niet uit kan spelen. Nice.
Bedankt voor de hulp allemaal. Zodra ik in de stad kom schaf ik mij waarschijnlijk NGS aan. |
|
Terug naar boven |
|
|
FloriX |
Geplaatst: 13 Jul 2008 14:13 Onderwerp:
| |

|
Nou, als je echt een complete noob bent, met het verstand van een baby die het woord blokken niet begrijpt, tja dan ga je heel veel dood. Als je games snel oppakt, na een uurtje weet hoe je goed kan verdedigen enzo, dan is Ninja Dog echt een makkie.
DMC4 is wel wat simpeler, maar NG geeft je veel m eer voldoening als je ook echt een level uitspeeld  |
|
Terug naar boven |
|
|
Kelzath |
Geplaatst: 13 Jul 2008 22:33 Onderwerp:
| |

|
ik ben van plan om deze games te kopen
- pokemon diamond of pearl
- disgaea: hour of darkness (oud, weet ik. maar de serie heeft mijn interesse)
voordat ik ze ga kopen zou ik graag eerst jullie mening erover willen horen, misschien kan dat mijn plannen veranderen |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 13 Jul 2008 23:08 Onderwerp:
| |

|
Kelzath schreef: | ik ben van plan om deze games te kopen
- pokemon diamond of pearl
- disgaea: hour of darkness (oud, weet ik. maar de serie heeft mijn interesse)
voordat ik ze ga kopen zou ik graag eerst jullie mening erover willen horen, misschien kan dat mijn plannen veranderen |
Pokemon Diamond... een game die ik bezit.
Ik heb er momenteel 80 uur ingepompt, ik raak het spel nu niet meer aan, terwijl ik genoeg goede Pokemon heb (zelfs Arceus).
Het spel is overigens wel erg leuk. Zoals gewoonlijk, veel Pokemon, veel vechten, veel praten, Gyms... ik heb het spel in April 2007 gekocht en heb me er toch wel een maandje of 6 mee vermaakt. Een goede, koop zou ik zo zeggen zeg ik zo...
En het is ook erg leuk als je kan ruilen met vrienden... misschien om alle Eeveelutions (evoluties van Eevee) te krijgen...
Diasgaea: Hour of Darkness heb ik ook, alleen die heb ik nog niet gespeeld. Misschien kan iemand anders er wat over vertellen... |
|
Terug naar boven |
|
|
Kelzath |
Geplaatst: 15 Jul 2008 11:10 Onderwerp:
| |

|
ok, bedankt voor de info over pokemon.
en disgaea moet ik zelf maar uitvinden  |
|
Terug naar boven |
|
|
Bekos |
Geplaatst: 23 Jul 2008 23:46 Onderwerp:
| |

|
Hoi allemaal,
ik ben momenteel op zoek naar een leuke PSP game.
Ik zoek een game die ik kan kopen voor circa €20 (platinum dus). Het spel moet ook een lange speelduur hebben. Een online mode zou leuk zijn (dan kan ik dat ook eens testen) maar het is niet noodzakelijk.
Qua genre vind ik alles eigenlijk wel tof alleen spellen zoals patapon en loco roco daar heb ik momenteel nog geen intresse in. Ook race spellen komen er momenteel nog niet in.
Ik heb momenteel 2 spellen voor m'n PSP: Daxter en Tekken Dark Ressurection.
Kan iemand me een toffe game aanraden?
Alvast bedankt,
Bekos |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, ... 9, 10, 11 Volgende |