Auteur |
Bericht |
|
Jasper_ |
Geplaatst: 26 Jun 2008 18:11 Onderwerp: Gamed in de VPRO gids
| |
![]()
|
Vraag me niet waarom m'n ouders deze gids hebben, en normaal gesproken lees ik het ook nooit, maar mijn oog viel op de grote kop "Games en geweld." Daar gaan we weer, dacht ik; weer een aanklacht tegen de game-industrie.
Het artikel beweert echter, tegen mijn verwachting in, dat games wellicht onterecht negatief in het nieuws komen, dat er geen wetenschappelijk bewijs is voor een link tussen games en geweldadig gedrag en dat gamen zelfs juist positieve effecten kan hebben.
Maar daarvoor zou ik dit topic natuurlijk niet maken. Gamed wordt er namelijk in geciteerd. Op een (misschien) dubieuze manier.
Over de schietpartij door een gamer in Finland in de intro van het artikel:
Citaat: | Voor zover bekend is de Fin de eerste van de 2.2 miljoen Battlefield 2-kopers die daadwerkelijk bloed heeft vergoten. Toch schrijft de website Gamed.nl in een recent artikel: 'De gevaren van geweld in videogames worden duidelijk door bijvoorbeeld de schietpartij van een Finse jongen op zijn school, afgelopen november.' Dit terloopse zinnetje is tekenend voor het gemak waarmee videogames verantwoordelijk worden gehouden voor een breed scala aan tragische gebeurtenissen, met name als het gaat om schietpartijen op scholen. |
Over welk Gamed artikel gaat het hier eigenlijk? Ik vond het zelf ook wel een opvallende uitspraak voor een gamewebsite.
Ik weet niet of dit al gemeld was maar het leek me wel interessant om te melden, zo'n blad wordt toch bij heel veel mensen in de bus gedumpt. |
|
Terug naar boven |
|
|
dark lars |
Geplaatst: 26 Jun 2008 18:14 Onderwerp:
| |

|
ja idd dat zou ik ook welleens willen weten |
|
Terug naar boven |
|
|
Joker |
Geplaatst: 26 Jun 2008 18:17 Onderwerp:
| |

|
Ik ga eens kijken in de gids  |
|
Terug naar boven |
|
|
Jasper_ |
Geplaatst: 26 Jun 2008 18:18 Onderwerp:
| |
![]()
|
Joker schreef: | Ik ga eens kijken in de gids  |
Pagina 10  |
|
Terug naar boven |
|
|
Joker |
Geplaatst: 26 Jun 2008 18:19 Onderwerp:
| |

|
Ok thanks, hoorde jij niet in Amerika te zitten trouwens, hèt land van de school shoot outs  |
|
Terug naar boven |
|
|
Jasper_ |
Geplaatst: 26 Jun 2008 18:20 Onderwerp:
| |
![]()
|
Ben inmiddels weer terug, het werd me te eng daar op school tussen al die geweldadige gamers  |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 26 Jun 2008 18:23 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Dit artikel bevat de quote, het is trouwens niet de eerste maal dat we zo gequote worden. Ik duik persoonlijk ergens op in de Metro geloof ik. |
|
Terug naar boven |
|
|
Jasper_ |
Geplaatst: 26 Jun 2008 18:25 Onderwerp:
| |
![]()
|
Joni Philips schreef: | Dit artikel bevat de quote, het is trouwens niet de eerste maal dat we zo gequote worden. Ik duik persoonlijk ergens op in de Metro geloof ik. |
Dat weet ik nog wel inderdaad. Verschil is wel dat de Metro letterlijk en figuurlijk geen waarde heeft (niet persoonlijk nemen )
Maar wel raar dat Gamed wordt geciteerd als het uit de Telegraaf komt, of zie ik dat verkeerd? |
|
Terug naar boven |
|
|
Rene Groen |
Geplaatst: 26 Jun 2008 18:53 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Het had sowieso netter geweest als ze contact met ons hadden opgenomen, er is nu een quote gebruikt die anders bedoeld was als dat hij er nu in staat. |
|
Terug naar boven |
|
|
FloriX |
Geplaatst: 26 Jun 2008 19:24 Onderwerp:
| |

|
Ik zou contact met ze opnemen en een recificatie eisen |
|
Terug naar boven |
|
|
Sjoerd van der Meer |
Geplaatst: 26 Jun 2008 21:38 Onderwerp:
| |
![]()
|
Ja, dat is gratis publiciteit  |
|
Terug naar boven |
|
|
Nelus |
Geplaatst: 26 Jun 2008 23:45 Onderwerp:
| |

|
Precies, je hebt alle recht toe! |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 27 Jun 2008 07:23 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
inderdaad wel een hele vuile quote van ze 
jullie hebben elke keer alleen nog maar zinnen geschreven waar uit op te maken is dat jullie niet vinden dat games geweld veroorzaken en volges mij hebben die aa(r)sgieren daar gewoon weken zitten wachten tot jullie zo'n zin zouden schrijven
vuil  |
|
Terug naar boven |
|
|
Cubic X |
Geplaatst: 27 Jun 2008 09:00 Onderwerp:
| |
|
Aanklagen die hap. Ze gebruiken ook geen bronvermelding zoals ik lees? Gewoon contact opnemen en rectificatie eisen....willen ze daar niet aan maak er een rechtszaak van  |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 27 Jun 2008 09:07 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
|
Terug naar boven |
|
|
Zanar |
Geplaatst: 27 Jun 2008 10:50 Onderwerp:
| |

|
Wat een serieuze klotestreek is dat. Ik zie hier altijd alleen maar het tegenovergestelde staan.
Zoals de cheat in Urban Chaos: BanGunsNotGames  |
|
Terug naar boven |
|
|
Joker |
Geplaatst: 27 Jun 2008 19:24 Onderwerp:
| |

|
Inderdaad een zwakke quote, zeker omdat ik er blijkbaar wel contact is gezocht met de hoofdredacteur van de PU.
Typisch een gevalletje van googlen op 'games schietpartij finland' en dan maar een regel eruit pakken. Overigens moet ik wel zeggen dat het nieuwsbericht op gamed ook niet helemaal duidelijk is geschreven. |
|
Terug naar boven |
|
|
Jasper_ |
Geplaatst: 27 Jun 2008 19:31 Onderwerp:
| |
![]()
|
Ik denk dat ze die quote van Niels van de PU ook gewoon uit de PU hebben gehaald, toen Joni in de Metro werd gequote deed men het ook lijken alsof ze hem echt hadden gesproken.
Tendentieuze journalistiek in Nederland... |
|
Terug naar boven |
|
|
Divine Rage |
Geplaatst: 27 Jun 2008 21:25 Onderwerp:
| |

|
Dubieuze quote inderdaad... Eigenlijk worden gamesites e.d. alleen maar gequote of om mening gevraagd als het negatief is... Zielig gewoon. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|