Auteur |
Bericht |
|
Robert |
Geplaatst: 26 Jun 2008 23:12 Onderwerp: CoD: out of range error :@
| |

|
Heb ik weer
ik call of duty (1) game of the year kopen, instaleren spelen, geeft ie errors :@
na verloop van tijd bevriest het scherm en komt er die out of range error, alles word dan zwart op mijn scherm, maar je hoort in de achtergrond het spel nog steeds lopen.
ik had dit ook al eerder met Quake wars, maar nu wil ik er echt vanaf, ik had gelezen ergens op het internet dat dit aan de refresh rate zou liggen en dat het spel hoger liep dan dat je beeldscherm loopt?
heeft iemand een idee om dit te verhelpen?
oja nog iets, het spel wil niet gepatched worden. Hij starte op 1.3 (na de instalatie dus) en als ik 1.4 er op wil zetten staat er nog steeds in het menu 1.3 terwijl de instalatie wel succesvol is afgerond. |
|
Terug naar boven |
|
|
Neerhof |
Geplaatst: 27 Jun 2008 19:12 Onderwerp: Re: CoD: out of range error :@
| |
|
N!CE schreef: |
heeft iemand een idee om dit te verhelpen?
|
Volgens mij niet  |
|
Terug naar boven |
|
|
Cor |
Geplaatst: 27 Jun 2008 19:20 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Is dat out of range error een foutbericht van je monitor of van de game?
Wanneer krijg je de foutmelding precies (maw: specificeer 'na verloop van tijd')?
Zelf denk ik dat je gewoon een te hoge resolutie / refresh rate hebt ingesteld, en dat je monitor die niet aan kan. Derhalve geeft ie een out of range error. De oplossing zou hier zijn om in de opties je resolutie of refresh rate naar beneden te schroeven, of, als je de game niet meer kan opstarten, het configuratiebestand met de hand aan te passen. Daarbij: Heeft CoD geen safe mode? Ik meende dat je met al die Quake Engine spellen een safe mode snelkoppeling in het start menu kreeg. Die zou de instellingen moeten terugzetten op 'safe' settings. |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 27 Jun 2008 19:25 Onderwerp:
| |

|
foutbericht van de monitor (scherm wordt zwart, hoewel je wel ziet dat die aanstaat want het is nog een beetje verlicht en de OSD komt met de foutmelding). er staat iets van:
out of range
horizontal frequency 65hz
vertical frequency 300hz (hier ben ik niet zo heel zeker van ik zal het zo nog is controleren)
ik krijg die foutmelding gewoon na een tijdje, het is steeds op een ander moment, de laatste keer kreeg ik het zelfs in het menu. ik heb ook heel eventjes de mp uitgeprobeerd en daar geen problemen mee gehad hoewel ik daar mischien gewoon niet lang genoeg voor heb gespeeld. |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 27 Jun 2008 19:31 Onderwerp:
| |

|
de resolutie is 1280*1024
mijn desktop resolutie is 1680*1050
refreshrate kan ik niet veranderen
ik heb al verschillende resoluties geprobeerd
die .ini bestanden kan ik wijzigen want die zijn niet zo duidelijk
de safe mode geeft ook een out of range error
ik denk idd dat het ligt aan de refresh rate, ik heb met de ATI CCC geprobeerd om programma's te forcen op 60hz te lopen maar geen succes. |
|
Terug naar boven |
|
|
Cor |
Geplaatst: 27 Jun 2008 19:45 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Vaag dat hij opeens die fout geeft. Lijkt me toch sterk dat de refresh rate tussendoor verandert.
Op internet vind ik er niets over. Kijk even of je een bestand hebt met de extensie .cfg (config.cfg, volgens mij). Kijk of daar r_displayrefresh in staat. Dat zou de refreshrate zijn die de game pakt, probeer daar eens mee te prutsen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 27 Jun 2008 21:23 Onderwerp:
| |

|
hmm mn scherm zegt inderdaad iets van:
out of range
horizontal frequency 65hz
vertical frequency 300hz
ik ga even de drivers updaten van me grafische kaart en dan zie ik wel verder... |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|