Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 Volgende
|
Niels |
Geplaatst: 18 Jun 2008 12:19 Onderwerp:
| |

|
wel even een paar fouten uit de wereld helpen:
-1 nieuwe tabs openen gaat wel in FireFox, hoe dat moet is al uitvoerig beschreven.
-2 firefox 3 heeft veel betere javascript-ondersteuning/css/memoryverbruik/... dan IE7 en is wel degelijk sneller.
-3 addons: als je graag download installeer dan "downloadmanager" (een aanrader) als je geen reclame wil installeer dan "adblock -plus" enzovoort.
FireFox is eigenlijk ontworpen om hem te "Tunen" naar je eigen internetgebruik, eens je dat gedaan hebt is niets leuker dan op een persoonlijke browser surfen.
-4 inloggen op gamed gaat wel in fireFox3 (en eerdere versies), ik heb het namelijk net gedaan.
-5 "beter goed gejat dan slecht bedacht"???? wat dacht je van "beter goed bedacht!!" IE hinkt letterlijk ver achteraan in de browserwar. Alle features die jullie opnoemen: tabs (gestolen van safari), en heu dat is het eigenlijk, IE heeft verder geen noemenswaardige features.
- 6 de layout kan je zelf instellen zoals je wilt: klik op extra's:addons:thema's en kies het thema dat je wilt.
Indien er maar 1 thema staat(standaard) kan je meer thema's downloaden op https://addons.mozilla.org/nl/firefox/browse/type:2
Voor zij die echt willen: er is zelf een addon om firefox te laten lijken op IE7 (Brrrr!)
-7: FireFox 3 is pas vanaf vandaag uit, dus verhalen over slechte herinneringen van maanden geleden zijn uit de lucht gegrepen.
-8: grote namen als google, digg... zijn al op de firefox-wagen gesprongen en hebben verscheidene add-ons uitgebracht voor hun producten.
-9: In Europa haalt FireFox al 25% van de markt, en dat voor een browser die niet standaard geďnstalleerd staat. En dat nummer is alleen nog maar aan het stijgen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Sjoerd van der Meer |
Geplaatst: 18 Jun 2008 14:31 Onderwerp:
| |
![]()
|
Ik gebruik Firefox 3 nu en ik denk opeens sinds wanneer heeft Gamed spellingscontrole, maar dat is dus Firefox 3  |
|
Terug naar boven |
|
|
Pantoffelman |
Geplaatst: 18 Jun 2008 15:26 Onderwerp:
| |

|
Sjoerd van der Meer schreef: | Ik gebruik Firefox 3 nu en ik denk opeens sinds wanneer heeft Gamed spellingscontrole, maar dat is dus Firefox 3  |
SeaMonkey heeft allang spellingscontrole. FF is zooo 2007. |
|
Terug naar boven |
|
|
Nickdhnick |
Geplaatst: 18 Jun 2008 15:39 Onderwerp:
| |

|
nu zit die spellingscontrole er standaard in.. eerst had je er een addon voor >.< |
|
Terug naar boven |
|
|
Niels |
Geplaatst: 18 Jun 2008 15:56 Onderwerp:
| |

|
Voor zij die het nog niet wisten: Seamonkey en FireFox zijn beiden van mozilla, dus is het normaal dat beiden dezelfde functionaliteit delen.
Seamonkey is geen browser op zich, het is een combinatie van FireFox, thunderbird(e-mail) en ander internet-toepasssingen (irc/...) van Mozilla.
Wie zegt dat seamonkey goed is heeft gelijk, maar enkel omdat het gebaseerd is op de firefox-engine.
Seamonkey dient enkel indien je vele internet-toepassingen tegelijk gebruikt, het verbruikt namelijk minder geheugen om 1 programma te openen dan om alle applicaties apart te openen. Maar voor surfen alleen heb je aan seamonkey geen winst in snelheid/geheugenverbruik, integendeel.
PS spellingscontrole bestaat ook al langer in FireFox, alleen is het nu standaard waar dat vroeger niet het geval was. |
|
Terug naar boven |
|
|
heempie |
Geplaatst: 18 Jun 2008 18:49 Onderwerp:
| |

|
Mensen die neulen over 'nieuwe tabbladen aanklikken' moeten leren om hotkeys te gebruiken
CTRL+T!!!! amigawd das veel werk! Verder kan je met je muiswieltje klikken op nieuwe links om ze in nieuwe tabbladen te openen. Nee, dit alles hoef je niet ergens in een readme te lezen. Dit kan je gewoon zelf uitvinden... lol |
|
Terug naar boven |
|
|
Devilly |
Geplaatst: 18 Jun 2008 19:59 Onderwerp:
| |
![]()
|
heempie schreef: | Mensen die neulen over 'nieuwe tabbladen aanklikken' moeten leren om hotkeys te gebruiken
CTRL+T!!!! amigawd das veel werk! Verder kan je met je muiswieltje klikken op nieuwe links om ze in nieuwe tabbladen te openen. Nee, dit alles hoef je niet ergens in een readme te lezen. Dit kan je gewoon zelf uitvinden... lol |
Hotkeys zijn echt...niet hot. Geef mij maar de knopjes, dat is veel makkelijker. Dat met het muiswieltje werkt trouwens niet bij mij. Ik krijg dan een vergrootglas te zien en als ik dan scroll vergroot/verkleind hij de pagina. Ik gebruik altijd Ctrl + linker muisknop.
Die spellingscontrole in Firefox 3 (welke ik nu gebruik, aangezien ik de nieuwste Flash Player niet geďnstalleerd kreeg voor IE 7) is trouwens best hip. |
|
Terug naar boven |
|
|
Neerhof |
Geplaatst: 18 Jun 2008 20:51 Onderwerp:
| |
|
Jervans schreef: | Ik gebruik Firefox al een tijdje, was voor IE7 en dus voordat IE tabbladen had. Sindsdien ben ik gewoon niet overgestapt omdat ik daar geen behoefte aan heb. |
|
|
Terug naar boven |
|
|
Joker |
Geplaatst: 18 Jun 2008 22:50 Onderwerp:
| |

|
Kan iemand mij ff in 5 regels uitleggen waarom ik over zou moeten stappen? Al die onzin vernieuwingen :x |
|
Terug naar boven |
|
|
Neerhof |
Geplaatst: 18 Jun 2008 22:51 Onderwerp:
| |
|
Joker schreef: | Kan iemand mij ff in 5 regels uitleggen waarom ik over zou moeten stappen? Al die onzin vernieuwingen :x |
Dat is toch niks voor jou. Al dat nieuwerwetse gedoe. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joker |
Geplaatst: 18 Jun 2008 22:52 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 19 Jun 2008 06:42 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
Niels |
Geplaatst: 19 Jun 2008 09:55 Onderwerp:
| |

|
Joker schreef: | Kan iemand mij ff in 5 regels uitleggen waarom ik over zou moeten stappen? Al die onzin vernieuwingen :x |
Sneller, mogelijkheid tot add-ons, minder geheugenverbruik, betere css (mooiere webpagina's), meer updates. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 19 Jun 2008 10:08 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Niels schreef: | Joker schreef: | Kan iemand mij ff in 5 regels uitleggen waarom ik over zou moeten stappen? Al die onzin vernieuwingen :x |
Sneller, mogelijkheid tot add-ons, minder geheugenverbruik, betere css (mooiere webpagina's), meer updates. |
- Safari is ook sneller
- Safari en IE hebben ook add-ons.
- Firefox blijft de grootste verbruiker
- CSS zijn afhankelijk van de site in de eerste plaats
- Al maanden geen FF update meer moeten doen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Nash |
Geplaatst: 19 Jun 2008 10:47 Onderwerp:
| |

|
Opera 9.5 ftw. Deze is ook van de week uitgekomen en voorlopig blijf ik hier ook gewoon bij.
Heb net wel even FF 3 geprobeerd en moet wel toegeven dat het velen malen sneller is dan wat ik voorheen gewend was met FF. Verschil qua snelheid met Opera niet merkbaar (als deze er is) om toch weer een overstap terug te maken na 2 jaar.
Wat ik zo tijdens m'n korte ervaring met FF 3 niet kon opmaken was of er nu wel mouse gestures zijn opgenomen ala Opera zonder gebruik van extenties? Dit is echt een handigheid waarmee browsen vele malen sneller gaat dan hotkeys.
EDIT: @ Niels: Geef is een voorbeeld van een site die er beter uitziet, ben wel eens benieuwd hoe een browser verschil kan maken tussen de opmaak van een site. Het zou wat zijn als bijv Gamed.nl er veel mooier uitziet in browser A dan in browser B. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joker |
Geplaatst: 19 Jun 2008 11:33 Onderwerp:
| |

|
Ik moet zeggen dat ik er weinig van merk, behalve andere kleurtjes? |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 19 Jun 2008 11:35 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Nash schreef: | EDIT: @ Niels: Geef is een voorbeeld van een site die er beter uitziet, ben wel eens benieuwd hoe een browser verschil kan maken tussen de opmaak van een site. Het zou wat zijn als bijv Gamed.nl er veel mooier uitziet in browser A dan in browser B. | De implementatie van de CSS eigenschappen kan natuurlijk voor verschillen zorgen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Nash |
Geplaatst: 19 Jun 2008 11:42 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Nash schreef: | EDIT: @ Niels: Geef is een voorbeeld van een site die er beter uitziet, ben wel eens benieuwd hoe een browser verschil kan maken tussen de opmaak van een site. Het zou wat zijn als bijv Gamed.nl er veel mooier uitziet in browser A dan in browser B. | De implementatie van de CSS eigenschappen kan natuurlijk voor verschillen zorgen. |
Stel dat je in een css aangeeft dat een lettertype blauw moet zijn. Zou hij dan in FF een nog mooiere blauw krijgen oid? En wie bepaald dan wat mooier is? |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 19 Jun 2008 13:07 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Nash schreef: | Joni Philips schreef: | Nash schreef: | EDIT: @ Niels: Geef is een voorbeeld van een site die er beter uitziet, ben wel eens benieuwd hoe een browser verschil kan maken tussen de opmaak van een site. Het zou wat zijn als bijv Gamed.nl er veel mooier uitziet in browser A dan in browser B. | De implementatie van de CSS eigenschappen kan natuurlijk voor verschillen zorgen. |
Stel dat je in een css aangeeft dat een lettertype blauw moet zijn. Zou hij dan in FF een nog mooiere blauw krijgen oid? En wie bepaald dan wat mooier is? | Je krijgt altijd hetzelfde blauw te zien. Je legt namelijk niet vast dat een letter blauw moet zijn, maar dat hij #000045 is bijvoorbeeld. Je zult eerder een verschil qua marges en dergelijke zien |
|
Terug naar boven |
|
|
Pantoffelman |
Geplaatst: 19 Jun 2008 17:11 Onderwerp:
| |

|
'k Had SeaMonkey nooit moeten verheerlijken.... hij loopt nu constant vast
Live vanaf FF3 dus. |
|
Terug naar boven |
|
|
Nickdhnick |
Geplaatst: 19 Jun 2008 17:20 Onderwerp:
| |

|
Ben ik BTW de enige die alleen de light versie van Windows Live Hotmail kan gebruiken in Firefox 3?
De normale versie lukt maar niet met laden
Citaat: |
Je gebruikt tijdelijk de lightversie van Windows Live Hotmail omdat er een fout is opgetreden tijdens het aanmelden. Maak je map met tijdelijke internetbestanden en cookies leeg voordat je het opnieuw probeert.
|
Dat heb ik beide dus al een keer gedaan -_-' |
|
Terug naar boven |
|
|
Pantoffelman |
Geplaatst: 19 Jun 2008 19:54 Onderwerp:
| |

|
Nickdhnick schreef: | Ben ik BTW de enige die alleen de light versie van Windows Live Hotmail kan gebruiken in Firefox 3?
De normale versie lukt maar niet met laden
Citaat: |
Je gebruikt tijdelijk de lightversie van Windows Live Hotmail omdat er een fout is opgetreden tijdens het aanmelden. Maak je map met tijdelijke internetbestanden en cookies leeg voordat je het opnieuw probeert.
|
Dat heb ik beide dus al een keer gedaan -_-' |
Geen last van. |
|
Terug naar boven |
|
|
Nickdhnick |
Geplaatst: 20 Jun 2008 02:11 Onderwerp:
| |

|
hehe lol. wanneer je "About:config" intypte in FF3
vond dat "ik zal voorzichtig zijn, dan beloof ik!" wel grappig toen ik het zag xD |
|
Terug naar boven |
|
|
Neerhof |
Geplaatst: 20 Jun 2008 08:31 Onderwerp:
| |
|
Ik zal voorzichtig zijn, dat beloof ik.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Divine Rage |
Geplaatst: 20 Jun 2008 09:08 Onderwerp:
| |

|
"Garantievoorwaarden"? Krijgen we garantie op een gratis product? Maargoed, dit is wel epic.  |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 Volgende |