Zou jij je console laten modden? |
Is al lang gebeurd. |
|
10% |
[ 1 ] |
Enkel als het legaal wordt. |
|
10% |
[ 1 ] |
Nooit van mijn leven!! |
|
60% |
[ 6 ] |
Geen mening. |
|
20% |
[ 2 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 10 |
|
Auteur |
Bericht |
|
Niels |
Geplaatst: 13 Jun 2008 18:44 Onderwerp: Modden van console's binnenkort legaal in B/NL ??
| |

|
volgens het artikel dat je hier kan lezen is het modden van console's legaal geworden in het verenigd koninkrijk, wat vinden jullie hiervan? En zou jij je console laten modden mocht dit ook in België/Nederland legaal worden?
EDIT: mijn eigen mening vergeten:
ik zou het niet doen, je hebt er alleen maar last mee met waarborgen enzo. Maar mocht er nou een supergoeie mod uitkomen (zoals "speel alle exclusives op alle console's") dan zou ik beginnen twijfelen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Cubic X |
Geplaatst: 13 Jun 2008 19:05 Onderwerp:
| |
|
Als het legaal is geldt de garantie op de console toch ook nog? Lijkt me wel aangezien je niks illegaals met je systeem doet en dus geen voorwaarden schaadt (de voorwaarde dat je niks mag aanpassen gaat immers niet meer op, want het is legaal en jouw eigendom).
Mocht het legaal worden dan mod ik me Wii en Xbox 360 gelijk  |
|
Terug naar boven |
|
|
CengizMan |
Geplaatst: 13 Jun 2008 19:11 Onderwerp:
| |

|
Ik denk dat ik na een tijdje een 2de Wii zou kopen en daar de 'legale' troep op zou gebruiken.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 13 Jun 2008 19:38 Onderwerp:
| |

|
Cubic X schreef: | Als het legaal is geldt de garantie op de console toch ook nog? Lijkt me wel aangezien je niks illegaals met je systeem doet en dus geen voorwaarden schaadt (de voorwaarde dat je niks mag aanpassen gaat immers niet meer op, want het is legaal en jouw eigendom).
Mocht het legaal worden dan mod ik me Wii en Xbox 360 gelijk  |
Dan ben je eigenlijk zeer cheap bezig.
Mocht je je console modden, toon je aan dat je nul komma nul respect hebt voor de spelmakers.
Je brand als je games dan op een roze en dat wil dus ook zeggen dat bijna niemand meer originele games koopt. Hierdoor wordt er geen geld (of in elk geval niet genoeg) verdiend. Dit resulteert in het feit dat er geen toptitels meer uitkomen, maar commerciele troep.
Door deze 'ombouwpraktijken' gaan de games er dus alleen maar op achteruit. En wil je dat? Dacht het niet... |
|
Terug naar boven |
|
|
Divine Rage |
Geplaatst: 13 Jun 2008 20:16 Onderwerp:
| |

|
Cubic X schreef: | (de voorwaarde dat je niks mag aanpassen gaat immers niet meer op, want het is legaal en jouw eigendom). |
Volgens mij gaat het dan nog wel op, het is niet strafrechtelijk te vervolgen, maar de producent van die console kan dan (volgens mij) nog wel gewoon voorwaarden opstellen voor haar garantie. Daar dien je je dan aan te houden als je garantie wil.
Maargoed, ik zou het niet doen. Gewoon omdat ik bang ben dat er dan iets zal zijn met de garantie van m'n peperdure consoletje...  |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 13 Jun 2008 21:44 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Veel plezier met het modden van je console, mag je zeker zijn dat je dubbel mag betalen bij het herstellen. Het aanpassen van je console maakt de garantie ongeldig. De modchips zijn nu legaal verklaard, niet de aanpassingen die nodig zijn om ze te installeren. |
|
Terug naar boven |
|
|
dark lars |
Geplaatst: 13 Jun 2008 23:21 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 13 Jun 2008 23:37 Onderwerp:
| |

|
Modden is onzin... kijk mijn uitleg een paar posts eerder... |
|
Terug naar boven |
|
|
Nickdhnick |
Geplaatst: 14 Jun 2008 00:39 Onderwerp:
| |

|
@Lilyman, ik geef je gelijk... Maar kijk eens naar de muziek industrie, daar wordt ook massaal illegaal gedownload en ze maken nog steeds 'goede' CDs.. Misschien niet helemaal te verglijken, maar zo kun je het ook zien
maargoed, modden is niks voor mij. En al helemaal niet bij mn PS3
ten eerste, je moet Blu-ray kunnen branden en die schijfjes kopen (zijn ook niet de goedkoopste dingen)
ten tweede, ik wil 100% ckerheid dat ik een goede versie heb (met downloaden kom je nog wel eens verkeerde tegen met bugs of andere leuke dingen
dus wanneer ben je nou goedkoper en beter uit? Ik denk zonder het modden (bij de Wii en 360 heb je natuurlijk niet het probleem met de Blu-Ray) |
|
Terug naar boven |
|
|
Niels |
Geplaatst: 15 Jun 2008 14:56 Onderwerp:
| |

|
Dus kunnen we algemeen stellen dat modden een slecht idee is, zelf als zou het legaal worden. Gelukkig dat de meeste er zo over denken.
De vergelijking met de muziek-industrie gaat wel niet op hoor: groepen haalden altijd al hun grootste omzet uit festivals/concerten en t-shirt-verkoop. maar de game-industrie is 100% afhankelijk van zijn "cd- verkoop". Dus daar bestaat het risico van minder geld -> slechtere games wel; In feite is het zelfs zeer reëel.
Oh ja, omdat het modden niet langer illegaal zou zijn wil dat niet zeggen dat je er je waarborg niet door zou kwijtraken. Als je mod, dan schendt je de "license-agreement" en ben je hem dus kwijt. |
|
Terug naar boven |
|
|
Magnum Delta |
Geplaatst: 16 Jun 2008 17:43 Onderwerp:
| |

|
Ik wil wel case modding enzo. Helaas vervalt je garantie meestal als je een beetje anders wil gaan |
|
Terug naar boven |
|
|
Niels |
Geplaatst: 16 Jun 2008 18:42 Onderwerp:
| |

|
Magnum Delta schreef: | Ik wil wel case modding enzo. Helaas vervalt je garantie meestal als je een beetje anders wil gaan |
Tja, case-modden is niet hetzelfde als chips installeren he? dus dat mag wel denk ik. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|