Welke is beter in het totaalplaatje? |
De Playstation 3 |
|
58% |
[ 21 ] |
De Xbox 360 |
|
41% |
[ 15 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 36 |
|
Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 Volgende
|
Niels |
Geplaatst: 12 Jun 2008 11:19 Onderwerp:
| |

|
Ik heb de PS3 gekozen. Want in het TOTAAL-pakket (dus incl. blu-ray, hdd, gratis online...) is hij de beste entertainment-machine. Ik gebruik mijn PS3 ook frequent als dvd/blu-rayspeler en ik vind het de max dat ik mijn IPod op de tv kan afspelen, wat ik ook frequent doe.
Maar zelfs als je enkel over het game-aspect praat vind ik nog steeds de PS3 de beste keuze. ik heb ongeveer 1 nieuw spel iedere twee maanden (nu even niet vanwege de examens ) En ik heb nooit het gevoel dat de 360-owners een betere keus hebben. De meeste games komen multiplatform uit en zijn evenwaardig op beide systemen.
Sony heeft echter nog een hoop exclusives (MGS, FF, ...) die ik nergens anders kan krijgen, want elke 360-game die ik zou willen (ook zogenaamde "exclusives" als HALO) kan ik ook op mijn PC spelen .
PS @ Vaizard: heb je nu al 3 keer een XBox360 verloren op amper 2 jaar tijd?
(*grappige opmerking over onstabiele hardware die ik volgens de regel niet mag posten*) |
|
Terug naar boven |
|
|
kletske |
Geplaatst: 12 Jun 2008 12:22 Onderwerp:
| |

|
ach wat, ik heb 360 gekozen, waarom? wel ik heb beide toestellen, de ps3 heeft inderdaad een deel mooie exclusives maar daar blijft het dan ook bij...games die op beide toestellen uitkomen, vergelijk ik, en op diegene waar het het best op is, daar koop ik het voor, tot hiertoe was dat steeds de 360...neemt niet weg dat ik idd een paar mooie exclusives heb op die PS3, exclusives die die PS3 nodig heeft...meer heb ik daar niet op te zeggen, en ik zal ook niet verder reageren op enig reactie op mijn tekst, want ik heb inderdaad ook de indruk dat deze topic enkel maar gestart is om een flamewar tussen fanboykes op te roepen...heb je enkel de 360 super, heb je enkel de PS3 super, heb je beide ook super...
nb: waarom staat de Wii hier niet tussen  |
|
Terug naar boven |
|
|
Smaps |
Geplaatst: 12 Jun 2008 16:29 Onderwerp:
| |
|
@ Joni
Ik zei ook: vrijwel lagloze speelsessies, niet lagloos dus.
Ik probeer alleen te vertellen dat tenminste bij mij ik online veel lekkerder game dan op de PS3.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 13 Jun 2008 11:20 Onderwerp:
| |

|
Mensen die voor de PS3 gaan hebben duidelijk geen Xbox 360 in bezit óf zijn heel gecharmeerd van een paar PS3 exclusives, want buiten het verschil in games en de mogelijkheid tot het afspelen van Bluray films is de PS3 een brok rommel kwa software. Ja, dat is even heel ongenuanceerd.
De Cross Media bar is een puinhoop waarbij je zelf wordt gedwongen tot het ordenen van filmpjes, foto's, etc. Iets waar ik helemaal geen zin in heb. De afspeelfunctie van MP4 video's valt me eveneens vies tegen: filmpjes draaien niet lekker. Trailers die zowel op de PS3 uitkomen als op de Xbox 360 lopen op de 360 lekkerder, TRAILERS nota bene. Het Xbox 360 Dashboard is extreem gebruiksvriendelijk, van Marketplace tot userinstellingen. Had Marketplace alleen een tikkie sneller willen zien.
Dan de demo's: het downloaden vanaf de PlayStation Store (die ik overigens extreem onduidelijk en sloom vind) duurt een eeuw en dan komt het mooiste nog: installeren! Het downloaden van de BattleField: Bad Company demo heeft enorm veel downloadtijd gekost, waarbij de installatie me ook nog eens meer dan een half uur kostte. Bij de 360 moet je een week op die demo wachten als Silver member, dat weet ik, maar dit slaat helemaal nergens op. De demo op de 360 is even groot, 2 keer zo snel gedownload en draait meteen.
Dan de games: laadtijden op de PS3 zijn buitensporig bij bijna alle games. Gebruik van de HDD maakt bijna niets uit. Framerates van games zijn in 90% van de gevallen slechter en hinderen de gameplay, zeker als je het met de 360 counterpart kunt vergelijken. Exclusives is een kwestie van smaak, al zijn daarvan op de Xbox 360 gewoon een stuk meer.
Stabiele hardware, daar is waar de PS3 op wint: het lawaaiige en onbetrouwbare brok hardware dat de 360 heet kan niet opboksen tegen het stille en elegante zwarte monster, maar het gaat om de games. |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 13 Jun 2008 11:30 Onderwerp:
| |

|
Mensen die voor de PS3 gaan hebben duidelijk geen Xbox 360 in bezit óf zijn heel gecharmeerd van een paar PS3 exclusives
hmm... Dat kan je ook andersom zeggen en het klopt nog steeds!
Mensen die voor de Xbox 360 gaan hebben duidelijk geen PS3 in bezit óf zijn heel gecharmeerd van een paar Xbox 360 exclusives
 |
|
Terug naar boven |
|
|
Devilly |
Geplaatst: 13 Jun 2008 11:33 Onderwerp:
| |
![]()
|
Roderick schreef: | ...maar het gaat om de games. |
Dat is natuurlijk ook maar tot op zekere hoogte. |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 13 Jun 2008 14:10 Onderwerp:
| |

|
Waar zie ik al die PC versies dan? Dat wordt schromelijk overdreven.
Daarnaast geldt voor alle games in 2007 dat de 360 versie van multiplatform games beter loopt. In 2008 verandert er al een boel met Burnout en DMC4 die op de PS3 iets beter presteren, maar het gros is nog steeds beter op de 360. Niet dat dat echt een probleem is als je alleen een PS3 hebt, maar als je beide hebt verschuiven dan automatisch alle multiplatform games die je wil spelen richting 360. |
|
Terug naar boven |
|
|
Sjoerd van der Meer |
Geplaatst: 13 Jun 2008 14:34 Onderwerp:
| |
![]()
|
Even voor de duidelijkheid! De Poll is alleen om te zien hoeveel mensen er voor de PS3 of de 360 zijn en niet als uitgangspunt . Het gaat natuurlijk vooral om Dé Discussie. |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 13 Jun 2008 14:42 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Gezer schreef: | Graag een paar links die aantonen dat ps3 versies van games slechtere framerate hebben. En exclusives zijn exclusives als ik niet na paar maanden de superieure versie kan spelen met extras, betere framerate en hogere resolutie op de pc  |
www.gamespot.com
www.ign.com
etc.
Lees maar even enkele reviews door en je zal bij 60-70% ervan merken dat er vermeld wordt dat de PS3 versie qua framerate vaker in elkaar zakt of meer technische problemen heeft. (Het is trouwens onaanvaardbaar voor beide *next-gen* consoles om op vrij lage resoluties nog zo'n problemen te hebben imho)
En buiten Mass Effect en Gears of War zijn trouwens geen PC versies van 360 exclusives uitgekomen (als ik me niet vergis). Lost Odyssey, Blue Dragon, Halo Wars, Ninja Gaiden 2, Halo 3? = Geen PC releases... |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 13 Jun 2008 16:52 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Wow 3 al... dat zijn vast alle 360 exclusives  |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 13 Jun 2008 20:08 Onderwerp:
| |

|
Al die PS3-XBOX 360 discussies altijd... ik word er MOE van.
Geen enkele console is beter!
De GAMES verkopen de CONSOLE... niet andersom.
PS3 heeft zijn toppers... XBOX 360 heeft toppers... zo is het gewoon, en niet anders. XBOX Live zit beter in elkaar dan het PSN, maar dat komt mede doordat XBOX Live als sinds 2002 in de lucht hangt...
Blu-Ray wint van HD-DVD gewoonweg omdat het meer future-proof is dan HD-DVD...
Achievements is een leuk iets van Microsoft... maar je hebt er 0,0 aan.
Je hebt punten... yay! Wat nu? Nu niks.
De Trophies van de PS3, daar is nog niets over bekend... we zullen zien wat dit brengt...
Is iemand het oneens met me? Zoja, geef dit a.u.b. eventjes aan...  |
|
Terug naar boven |
|
|
Divine Rage |
Geplaatst: 13 Jun 2008 20:11 Onderwerp:
| |

|
Lilyman, ik ben het helemaal met je eens. Ik ben wel een beetje pro-PS3 (heb er toch verdorie zelf een ), maar ik probeer wel altijd redelijk en objectief te blijven...  |
|
Terug naar boven |
|
|
Moonblade |
Geplaatst: 14 Jun 2008 10:47 Onderwerp:
| |

|
Sasuke schreef: | Lees maar even enkele reviews door en je zal bij 60-70% ervan merken dat er vermeld wordt dat de PS3 versie qua framerate vaker in elkaar zakt of meer technische problemen heeft. |
Voor de oudere titels uit 2007 klopt dit.
Maar dat de meeste multiplatform titels uit 2008 inferieur op de PS3 zouden zijn is in tegenspraak met multiplat reviews die exact dezelfde score toekennen aan beide versies.
Ook, dat laadtijden bij de meeste PS3 games buitensporig zouden zijn is iets dat niet strookt met de realiteit. Ik heb een stuk of 20 X360&PS3 games (PSN en Live arcade niet meegerekend) en ervaar hierin geen verschillen.
Als ik er dan toch een chronometer naast leg merk ik dat het juist de x360 titels zijn die 'iets' langere laadtijden hebben. Die van PGR3 zijn bijvoorbeeld langer dan die van motorstorm. Mass effect is dan weer een ongeëvenaarde ramp wat laadtijden betreft.
En het is ook algemeen geweten dat PS3 versies van multiplat games die geïnstalleerd kunnen worden op de HDD zoals DMC4 en Oblivion beter uitvallen.
Maar nogmaals, dit is verwaarloosbaar secondenwerk dat in de praktijk nauwelijks voelbaar is. Van buitensporig langere laadtijden voor PS3 of x360-versies is helemaal geen sprake.
Voor de rest ben ik tevreden over beiden. Er zijn genoeg exclusives die voor mij de aankoop van beide console rechtvaardigden. Beide consoles hebben goed uitgewerkte en overzichtelijke menu's en online services.
De PS3 gebruik ik ook als multimedia-speler voor films en muziek en webbrowser maar dat heeft niets met gaming te maken.
Laatst aangepast door Moonblade op 14 Jun 2008 11:00; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Sjoerd van der Meer |
Geplaatst: 14 Jun 2008 15:40 Onderwerp:
| |
![]()
|
Ik heb dit punt ter voor de eerste post van Dé Discussie genomen om mee te beginnen. Gewoon als binnenkomst dat ik elke maand een nieuwe Dé Discussie start. |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 14 Jun 2008 21:37 Onderwerp:
| |

|
Moonblade schreef: | Sasuke schreef: | Lees maar even enkele reviews door en je zal bij 60-70% ervan merken dat er vermeld wordt dat de PS3 versie qua framerate vaker in elkaar zakt of meer technische problemen heeft. |
Voor de oudere titels uit 2007 klopt dit.
Maar dat de meeste multiplatform titels uit 2008 inferieur op de PS3 zouden zijn is in tegenspraak met multiplat reviews die exact dezelfde score toekennen aan beide versies.
Ook, dat laadtijden bij de meeste PS3 games buitensporig zouden zijn is iets dat niet strookt met de realiteit. Ik heb een stuk of 20 X360&PS3 games (PSN en Live arcade niet meegerekend) en ervaar hierin geen verschillen.
Als ik er dan toch een chronometer naast leg merk ik dat het juist de x360 titels zijn die 'iets' langere laadtijden hebben. Die van PGR3 zijn bijvoorbeeld langer dan die van motorstorm. Mass effect is dan weer een ongeëvenaarde ramp wat laadtijden betreft.
En het is ook algemeen geweten dat PS3 versies van multiplat games die geïnstalleerd kunnen worden op de HDD zoals DMC4 en Oblivion beter uitvallen.
Maar nogmaals, dit is verwaarloosbaar secondenwerk dat in de praktijk nauwelijks voelbaar is. Van buitensporig langere laadtijden voor PS3 of x360-versies is helemaal geen sprake.
Voor de rest ben ik tevreden over beiden. Er zijn genoeg exclusives die voor mij de aankoop van beide console rechtvaardigden. Beide consoles hebben goed uitgewerkte en overzichtelijke menu's en online services.
De PS3 gebruik ik ook als multimedia-speler voor films en muziek en webbrowser maar dat heeft niets met gaming te maken. |
Je moet het ook niet in de scores zoeken, maar in de reviews. Ook in 2008 zijn nog steeds veel games beter op de 360, maar er zit idd vooruitgang in. Weet trouwens niet wat voor 360 jij hebt, maar bij mij zijn alle laadtijden duidelijk sneller op de 360 bij multiplatform games, end an hebben we het over meerdere seconden verschil. |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 14 Jun 2008 22:58 Onderwerp:
| |

|
Neem bijvoorbeeld IGN... zij deden begin dit jaar een review over de PS3-versie van de game "Lost Planet: Extreme Condition". Zij gaven deze game een 5.5, terwijl de XBOX 360-versie een 8.5 krijgt...
Blauwe tekst geldt voor de PS3-versie, en groene uiteraard voor de XBOX 360-versie:
There was an opportunity to make Lost Planet on the PS3 an incredible experience, fixing many of the bugs that plagued the 360 and PC versions and making this the version to get. Unfortunately, it comes across more like a bare boned port of an action title, with weak controls, bland and unimpressive visuals, and significant frame rate issues in both the single and multiplayer versions of the game. If you're looking to play this game, you might be better served on one of the other systems than the PS3 version.
Lost Planet is a great game that suffers from a few bad design decisions. The graphics are excellent by any standard with only v-synching issues preventing them from looking truly amazing. The enemy design and amount of action they deliver makes for great gameplay that is hampered by control mechanics that get in the way of the experience. Add in a stumbling story and you have a game that doesn't quite reach the levels of some of the more outstanding titles we've seen in recent months. The bottom line, though, is that the game is a lot of fun and that's all that really matters, isn't it?
Presentation = 6.5
A somewhat interesting, yet convoluted story is hampered by clunky controls that haven't been fixed for yet another release of the game.
Presentation = 7.0
Excellent production value with a story that leaves much to be desired and some unintuitive control.
Graphics = 5.0
Visually bland and rough, textures look like they're run through some strange filter. Details aren't too sharp, and the environments look extremely rough. Not the best presentation around.
Graphics = 9.0
Beautiful smoke, fantastic environments, and excellent enemy design.
Sound = 7.5
Sound is pretty good, particularly because of all the explosions and effects of the Akrid. The voice acting could've been better.
Sound = 8.5
Some decent voice acting, even if dialogue needs help. Great explosion sound effects.
Gameplay = 5.0
Wonky controls, loads of slowdown and a lack of depth or fixed issues from previous versions makes this lackluster port feel much older than the year that it took to make it over to the PS3.
Gameplay = 8.5
A few design decisions hamper a very fun game.
Lasting Appeal = 5.5
No unlockables, no accomplishment points (though the target coins are there), a shallow campaign and multiplayer that is plagued by slowdown issues makes it one for the hardcore Lost Planet fan only.
Lasting Appeal = 8.0
The single player game is worth playing a few times and the multiplayer game will keep you occupied until the next big online game.
Overall Score = 5.5 (Mediocre)
Overall Score = 8.5 (Great)
Welnu, ik heb de XBOX 360-versie nooit goed genoeg gespeeld om een oordeel te kunnen vellen, maar het puntenverschil is hoog. Ik vraag aan jullie, is de PS3-versie nu echt zoveel slechter of is dit gewoon voortrekkerij?
Ik heb zelf de PS3-versie en ik vind het een prachtig spel... so? |
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 14 Jun 2008 23:04 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
Moonblade |
Geplaatst: 15 Jun 2008 10:05 Onderwerp:
| |

|
Die reviews zijn geschreven door verschillende personen op verschillende tijdsstippen.
Trouwens, de meeste punten van kritiek op de PS3 versie gelden evenzeer voor de x360 versie die ik in 2006 gekocht heb. |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 15 Jun 2008 10:55 Onderwerp:
| |

|
Lost Planet is dan ook echt een love or hate game. Ken heel veel mensen die het een dikke boutgame vinden, ikzelf heb me er zeer goed mee vermaakt  |
|
Terug naar boven |
|
|
Magnum Delta |
Geplaatst: 16 Jun 2008 17:51 Onderwerp:
| |

|
IGN was gewoon pissed dat het een regelrechte port was.
+ het feit dat het verschillende reviewers waren
+ het feit dat het bijna 2 jaar later was (of 1 jaar weetk nie meer zkr)
= -3 |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 Volgende |