Welke is beter in het totaalplaatje? |
De Playstation 3 |
|
58% |
[ 21 ] |
De Xbox 360 |
|
41% |
[ 15 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 36 |
|
Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina 1, 2, 3 Volgende
|
Sjoerd van der Meer |
Geplaatst: 11 Jun 2008 14:09 Onderwerp: [Dé Discussie 1] Playstation 3 VS Xbox 360
| |
![]()
|
Dé Discussie
Hier Dé Discussie over de Ps3 VS Xbox 360
Elke Discussie heeft een begin en een eind, daarom eindigt deze Discussie op het eind van de maand, om weer te beginnen met een nieuwe Discussie.
Welke is beter volgens jullie?
Wat zijn de zwakke punten?
En de goede?
Ligt het aan de grafische kaart of de CPU?
Dit zijn allemaal vragen die je jezelf en andere kan stellen tijdens Dé Discussie.
Regels
GÉÉN groftaalgebruik
We gaan elkaar NIET beledigen
Gebruik argumenten
En als laatste hou het leuk!
Dan start nu Dé Discussie
Aan de redactie. Ik weet dat dit onderwerp op het randje is maar ik zou graag willen zien hoe deze discussie vordert. Ik hoop dat jullie dit topic dan ook niet sluiten. Mocht dat wel gebeuren dan accepteer ik dat.
Laatst aangepast door Sjoerd van der Meer op 11 Jun 2008 17:53; in totaal 2 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 11 Jun 2008 14:36 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
PS3 + X360! o.O
Beide hebben goede games en beide hebben voor/nadelen.
Voorbeeldjes (1 PS3 <-> 2 X360):
Stabiele hardware <-> Crap hardware
Minder uitgebreid online gebeuren <-> uitgebreid online gebeuren
Gratis online gebeuren <-> Niet gratis online gebeuren
Ports zijn slecht gebracht <-> Ports zijn vroeger en vaak draaien ze beter
Exclusives zijn echt apart <-> Exclusives zijn tijdelijk, dan komt de 'betere PC release'
De controller kan me niet beamen <-> Controller ligt zo lekker in men handen
Blu-ray <-> Euh...
Blu-ray deels hinderlijk voor bepaalde aspecten <-> DVD's doen het nog steeds goed
Goede vette games <-> Goede vette games |
|
Terug naar boven |
|
|
FloriX |
Geplaatst: 11 Jun 2008 14:39 Onderwerp:
| |

|
alle 2, ik weiger mee te doen aan de fanboy-oorlog die je lijkt te willen beginnen Nee maar ik heb ze dus alle 2  |
|
Terug naar boven |
|
|
Divine Rage |
Geplaatst: 11 Jun 2008 15:22 Onderwerp:
| |

|
Ik heb voor de PS3 gestemt, deels omdat ik geen 360 heb. Maargoed, zit nu op me PS3 te surfen, dat typt niet zo lekker... Ik edit deze post later op me PC wel even voor een betere beredenering.  |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 11 Jun 2008 16:23 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
HD-DVD is RIP, kaputski, dood. Er een addon voor kopen is zeggen 'hey, shit ik heb teveel geld!' (zou k wel willen ^_^).
En met dat over de hardware heb ik het puur over kwaliteit/stabiliteit en niet over de kracht. Als je het faalpercentage van xbox360's t.o.v. die van PS3 legt gaan je ogen verder open dan dat je ooit voor mogelijk had gedacht.
Een silver-account? = Demo's een week later en geen online play. Downloaden kan sowieso iedereen, maar gratis ook games online spelen?
Mijn standpunt van exclusives gaat inderdaad niet op. Was ik even vergeten dat er toch aardig wat zijn die 360 excl. zijn  |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 11 Jun 2008 16:35 Onderwerp:
| |

|
als neutrale kiezer (geen console, enkel een PC) kies ik toch voor de xbox360, gewoon omdat die veel meer westers gericht is, want daar woon ik nu eenmaal
ik zit namelijk niet zo te springen om final fantasy en die japanse rommel te halen, En naast Little big planet en Metal gear solid heb ik nog niks gezien op de Playstation wat mij aanspreekt.
De Xbox heeft dan wel leuke (westerse) spellen zoals; Halo, gears of war en Ninja gaiden (oke die is niet westers )
Nadeel van de 360 is dan inderdaad dat al die exclusive's naar de PC gaan en in feite dan gewoon beter en/of completer zijn. Xbox live is ook gay omdat dat je daar geld voor moet betalen |
|
Terug naar boven |
|
|
Nash |
Geplaatst: 11 Jun 2008 16:47 Onderwerp:
| |

|
Ik ga voor de Ps, simpelweg omdat ik gewoon altijd plezier heb gehad met de Sony consoles. Ik ben nog nooit serieus teleurgesteld geweest met de console alhoewel ik wel begrijp waarom anderen dat zijn. Zo betrokken in de game wereld dat ik als fanboy deze console overal ga verdedigen ben ik niet. Als ik een game wil spelen die niet op een Ps komt, koop ik gewoon die console erbij.
Tot heden is er echter geen enkel Xbox spel waarvoor ik een Xbox zou aanschaffen (wel een Wii), wellicht komt daar een verandering in met Halo Wars. Uiteraard alleen als deze niet in de zelfde periode als Starcraft II uitkomt.
Nog een keer ter verduidelijking: Ik blijf reeel en weet dat Sony veel leugens heeft verkocht, echter zolang het mij persoonlijk niet zwaar teleursteld zodat ik een dag geirriteerd rond ga lopen, blijf ik in Sony geloven. Ik heb trouwens niks tegen 360 als je dat nu denkt. |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 11 Jun 2008 16:59 Onderwerp:
| |

|
ik zeg: final fantasy en die japanse rommel
ik zeg niet: final fantasy en dat soort japanse rommel
met andere woorden ik zeg niet dat FF (japanse) rommel is, ik vind het echter wel rommel. |
|
Terug naar boven |
|
|
Devilly |
Geplaatst: 11 Jun 2008 17:28 Onderwerp:
| |
![]()
|
jedi_christian schreef: | De 360 heeft betere games.
DE XBOX 360 dus,ook al koop ik wss in de toekomst een PS3 |
Breng dat alsjeblieft als een mening en niet als een feit. Er is geen enkele game waarvoor ik een 360 zou willen halen, maar er zijn wel een aantal games waarvoor ik zou overwegen een PS3 te halen. Ik zou dus ook kunnen zeggen 'De PS3 heeft betere games.', maar wat heeft dat voor nut als dit per persoon verschilt?! |
|
Terug naar boven |
|
|
Sjoerd van der Meer |
Geplaatst: 11 Jun 2008 17:44 Onderwerp:
| |
![]()
|
Ik zelf ga proberen zo min mogelijk deel te nemen aan Dé Discussie maar dit is een goed topic voor een fanboy oorlog.
Het enigste wat de echte fanboy tegenhoud is het feit dat je argumenten moet geven. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 11 Jun 2008 17:51 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Ik geef geen moer om consoles, ik koop de console waarop het spel loopt dat ik wil. De ideale consoles voor mij zijn de consoles die ik in huis haal want daarop verschijnt minstens 1 system seller voor mij. |
|
Terug naar boven |
|
|
Sjoerd van der Meer |
Geplaatst: 11 Jun 2008 17:54 Onderwerp:
| |
![]()
|
Ik heb een edit aangebracht! Elke Dé Discussie topic gaat een maand duren. Dus deze Discussie loopt tot eind deze maand. |
|
Terug naar boven |
|
|
Vaizard |
Geplaatst: 11 Jun 2008 18:16 Onderwerp:
| |

|
Heb voor de 360 gevote omdat daar nog gewoon de beste spellen voor uit komen
Helaas is mijn xbox 360 wel net 3 minuten geleden overleden (nrtje 3, maar was nog steeds een oude) |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 11 Jun 2008 18:42 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
jedi_christian schreef: | Oke ik zal het zo stellen 360 games scoren beter | Op GameRankings staat GTA IV PS3 hoger dan alle 360 titels.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Sjoerd van der Meer |
Geplaatst: 11 Jun 2008 18:51 Onderwerp:
| |
![]()
|
jedi_christian schreef: | Joni Philips schreef: | jedi_christian schreef: | Oke ik zal het zo stellen 360 games scoren beter | Op GameRankings staat GTA IV PS3 hoger dan alle 360 titels.  |
onzinnige opmerking |
Juist niet, aangezien jou stelling niet klopt volgens gamerankings. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 11 Jun 2008 18:54 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
jedi_christian schreef: | onzinnige opmerking | Jij beweert dat het een feit is dat 360 games beter scoren dan PS3 games, toch is er een PS3 game die beter scoort dan alle 360 games. Jouw stelling klopt dus niet. (Principe van falsificatie: als jij beweert dat er alleen zwarte kraaien zijn, moet ik gewoon een witte kraai tonen.) Je kunt zeggen dat 360 games gemiddeld beter scoren dan PS3 games, maar dan moet je dat ook gaan bewijzen en dat lukt niet. (Je moet dan alle spellen vergelijken) Je kunt ook gaan stellen dat 360 games meestal beter scoren dan hun PS3 tegendeel, dan zou ik je gelijk geven. |
|
Terug naar boven |
|
|
Shino D |
Geplaatst: 11 Jun 2008 19:15 Onderwerp:
| |

|
Ik koop consoles voor de games. Ik geef geen hol om welke console de betere specs heeft, zolang er geen boeiende spellen op uitkomen koop ik hem niet. Wat wel een beetje de wensen over laat deze generatie is het gedrag van consolemakers. Microsoft is arrogant, Sony liegt en Nintendo houdt zich niet aan beloftes.
Ik heb zowat alle (sub)toppers gespeeld van deze generatie maar het meeste plezier haal ik nog steeds uit Nintendo spellen.
@Gezer
Je had beter een elite kunnen halen, want die maakt veel minder herrie.
Laatst aangepast door Shino D op 11 Jun 2008 19:16; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Zokun90 |
Geplaatst: 11 Jun 2008 19:47 Onderwerp:
| |

|
Zelf heb ik de PS3 gekozen omdat die een webbrowser heeft en (tegen die tijd) een veel grotere HDD dan de 360. En ik hou toch meer van internetten en multimedia dan ik games doe spelen. Ik heb maar 5 games ofzo (terwijl ik de PS3 één week na de launch heb gekocht) |
|
Terug naar boven |
|
|
Smaps |
Geplaatst: 11 Jun 2008 19:50 Onderwerp:
| |
|
Aaaah foute topic!
Maar eventjes sirieus.
Er is geen "betere console", het is gewoon wat je prefereert.
Zo speel ik liever op mijn 360 dan PS3,
Puur omdat de games mij meer trekken, niet omdat de PS3 zo slecht is.
Het gaat er niet om welke console je "beter" vind maar welke games je beter en leuker om te spelen vind.
Ik vind de Blu-Ray van de PS3 wel heel erg chill.
Offtopic: MS moet niet DVD 2.0 doen als het niet beter gaat worden dan Blu-Ray, tegen de tijd dat de nieuwe Xbox uitkomt met misschien DVD 2.0 heeft Blu-Ray al zo'n grote userbase dat niemand over wilt stappen naar DVD 2.0 als dat niet veel vernieuwends brengt.
Ik vind de Blu-Ray van de PS3 wel heel erg chill. |
|
Terug naar boven |
|
|
Divine Rage |
Geplaatst: 11 Jun 2008 20:07 Onderwerp:
| |

|
Oke toch maar niet editen.
Ik ben voor de PS3 gegaan om meerdere redenen:
1. Ik heb er zelf een. (Erg standaard)
2. De PS3 heeft naar mijn idee toch het meeste potentieel. Meer dan de Xbox 360. Link, bewijs. (Ja, de Wii zit er ook bij, en die word echt afgemaakt. )
3. Meer games die mij interesseren, te noemen; LittleBigPlanet (bekend ), Killzone 2, EndWar (ja ook op de 360, maar is mooi meegenomen )
4. En de PS3 word, als je naar Sony's reputatie kijkt, een stuk langer ondersteund.
5. Microsoft wil geld voor online gaming op LIVE... Da's niks voor mij. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 11 Jun 2008 20:16 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Het is trouwens eigenlijk grappig eh. Deze generatie heeft de 360 gekozen voor een custom GPU zoals Sony in de vorige generatie wat hen grote problemen oplevert. (de RRoD). Sony daarentegen kon de Cell niet gebruiken als GPU en heeft daarom gewoon een PC GPU genomen zoals Microsoft in de vorige generatie wat hen problemen oplevert. Schoenmaker blijf bij uw leest dus? |
|
Terug naar boven |
|
|
Smaps |
Geplaatst: 11 Jun 2008 20:18 Onderwerp:
| |
|
@ Divine Rage
Jouw vijfde punt ben ik het niet mee eens.
Niet op die manier natuurlijk want MS vraagt idd geld voor online gaming maar XBL geeft vrijwel lagloze online speelsessies. Zelf heb ik af en toe nog al online problemen gehad met de PS3.
Het is gewoon slimmer om geld voor het gebruik van de servers te vragen zodat je ze beter kan onderhouden en alles beter werkt.
Ik heb het er iig graag voor over. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 11 Jun 2008 20:28 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Smaps schreef: | maar XBL geeft vrijwel lagloze online speelsessies. Zelf heb ik af en toe nog al online problemen gehad met de PS3. | Dat hangt af van het spel zelf. Online heb je niet zeker dedicated servers bij de 360. Bij Gears of War zul je bijvoorbeeld lag opmerken als de host geen goede uploadsnelheid heeft. Daarnaast kan de Live service voor een betalende service nog 1 belangrijke verbetering krijgen: matchmaking voor verschillende games op verschillende servers. Eind 2007 had het volledige Live netwerk problemen door de drukte, bij de PS3 had enkel CoD4 het. Een overbelasting op 1 game leidt bij de ene overal tot problemen. Nu ja, ik vermoed dat MS dat niet kan terwijl ze voice-chat tussen verschillende spellen toelaten. Nu ja, ik blijf singleplayeravonturen verkiezen boven online multiplayeravonturen. Dus voor mij is het niet belangrijk.
Laatst aangepast door Joni Philips op 11 Jun 2008 20:35; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Zokun90 |
Geplaatst: 11 Jun 2008 20:54 Onderwerp:
| |

|
Ik heb wel een PC maar moet die delen en hij staat nie op mn kamer en ik wilde dus sowieso gewoon weer eens iets anders. |
|
Terug naar boven |
|
|
konnichiwa |
Geplaatst: 12 Jun 2008 00:18 Onderwerp:
| |

|
jedi_christian schreef: | EenGeregistreerdeGast schreef: | Zelf heb ik de PS3 gekozen omdat die een webbrowser heeft en (tegen die tijd) een veel grotere HDD dan de 360. En ik hou toch meer van internetten en multimedia dan ik games doe spelen. Ik heb maar 5 games ofzo (terwijl ik de PS3 één week na de launch heb gekocht) |
koop dan een pc m8!je koopt een ps3 om er op te gamen |
PS3 kun je gerust als een PC gebruiken eigenlijk . |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina 1, 2, 3 Volgende |