Auteur |
Bericht |
|
Donux |
Geplaatst: 06 Jun 2008 11:14 Onderwerp: Iets aardigs (terug)doen!
| |

|
Zo, eventjes een topic aanmaken waar we misschien iets aan hebben. Iets wat we allicht in de praktijk kunnen uitvoeren, of waar we iets aan hebben voor ons tijdverdrijf.
Het gaat over het iets (terug)doen voor mensen, iets aardigs dus. Maar dat is vanzelfsprekend. Anyhoe. De bedoeling is dat je hieronder verhalen deelt met mensen over hoe jij iets aardigs hebt gedaan voor mensen. Je buurman, oom, ouders of wie dan ook. Post wel wat bijzondere verhalen, dus kom niet aanzetten met alle verjaardagscadeautjes die je ooit hebt gekocht voor iemand.
Verder is dit topic ook voor mensen die zelf iets aardigs willen terug doen voor mensen, maar misschien niet helemaal weten hoe. Post het hieronder, houd het leuk en .. kom maar op!? |
|
Terug naar boven |
|
|
Donux |
Geplaatst: 06 Jun 2008 11:17 Onderwerp:
| |

|
Oké, ik wil zelf iets terug doen voor de moeder (en stiefvader eigenlijk ook) van mijn vriendin. Heb je misschien suggesties of heb je zelf eens iets gedaan wat aansloeg? Kom dan maar, hoor graag wat.
Ik vind het echt hele aardige mensen en ik wil een blijk van waardering geven. Iets als (dom voorbeeldje misschien) ontbijt op bed, of simpelweg het ontbijt klaarmaken. Gewoon íets. Weet je iets leuks of origineels, post het dan maar.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Joker |
Geplaatst: 06 Jun 2008 11:26 Onderwerp:
| |

|
Uhmm, bedenk een uitje, cabaret, muziek, film, museum oid en koop kaartjes voor jezelf en hun. |
|
Terug naar boven |
|
|
Nelus |
Geplaatst: 06 Jun 2008 14:23 Onderwerp:
| |

|
ik doe elke dag dingen voor andere mensen, daar ben ik op gebouwd lijkt het wel  |
|
Terug naar boven |
|
|
Svensation |
Geplaatst: 06 Jun 2008 16:23 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 06 Jun 2008 16:43 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Ik heb onlangs een oude dame met een zware boodschappentas een lift gegeven. Ik doe soms ook zo'n dingen voor vrienden, maar dat is eerder 'you scratch my back, I scratch yours'. |
|
Terug naar boven |
|
|
Neerhof |
Geplaatst: 06 Jun 2008 16:43 Onderwerp:
| |
|
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 06 Jun 2008 16:46 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Ik heb onlangs een oude dame met een zware boodschappentas een lift gegeven. Ik doe soms ook zo'n dingen voor vrienden, maar dat is eerder 'you scratch my back, I scratch yours'. |
Heeft je moeder je nooit geleerd; nooit meerijden met een vreemde. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 06 Jun 2008 16:50 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
dnarbeis schreef: | Joni Philips schreef: | Ik heb onlangs een oude dame met een zware boodschappentas een lift gegeven. Ik doe soms ook zo'n dingen voor vrienden, maar dat is eerder 'you scratch my back, I scratch yours'. |
Heeft je moeder je nooit geleerd; nooit meerijden met een vreemde. | Ik kende de dame in kwestie wel. Dat is het voordeel van een kleine gemeente, je kent iedereen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Devilly |
Geplaatst: 06 Jun 2008 17:18 Onderwerp:
| |
![]()
|
Als mensen mij vragen met iets te helpen doe ik dat normaal gesproken wel, behalve als men het op een toon vraagt die eigenlijk aangeeft dat ze er gewoon vanuit gaan. Daar kan ik namelijk totaal niet tegen. Of het nu iets is dat ik vaker doe of iets wat zomaar een keertje is; ik vind dat je het altijd 'normaal' moet vragen en niet in de zin van 'Je helpt me wel weer neem ik aan.' Let hierbij vooral op het ontbreken van een vraagteken en de niet vragende toon.
Verder wil ik ook nog weleens aardig doen, maar soms ben ik te lui om het dan ook echt uit te voeren. Dat dat een slechte eigenschap is, weet ik. |
|
Terug naar boven |
|
|
CengizMan |
Geplaatst: 06 Jun 2008 17:22 Onderwerp:
| |

|
Tegen zowat iedereen die niest 'gezondheid' zeggen. Het is iets kleins, maar het is wat. Ik heb ook eens snoep gekeken aan een kind en nog veel meer... nu even geen zin om ze op te noemen.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Nickdhnick |
Geplaatst: 06 Jun 2008 18:35 Onderwerp:
| |

|
ik help zo vaak mensen 0.o ookal komt dat doordat ik in een supermarkt werk >.<
Wanneer klanten dingen netjes vragen ben ik eerder bereid om het aan te wijzen waar het staat.. Soms krijg je ook: "He! waar staat dat?".. krijg ze ook alleen dood leuk te horen op welke gang het staat.. Ga dan ook geen moeite doen terwijl zij geen moeite doen om het normaal en beetje netjes te vragen >.<
Oude mensen help ik natuurlijk wel altijd.. vooral wanneer ze iets nodig hebben wat hoog of laag staat.. straks pleuren ze naar beneden xD
We hebben ook af en toe een blinde vrouw die langs komt. Daar moet je mee samen boodschappen doen. Heb ik wel een paar keer mee geholpen.
mm maar buiten werktijd dat ik iets doe voor andere mensen. nah hoef bijna nooit te helpen. Af en toe wat kleine dingetjes ^^ |
|
Terug naar boven |
|
|
Pantoffelman |
Geplaatst: 06 Jun 2008 19:46 Onderwerp:
| |

|
Daklozen die om geld vragen kan 'k moeilijk weigeren. Zelfde geldt voor zo'n beetje alle collectes.
Kudo's voor mij. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joris |
Geplaatst: 06 Jun 2008 23:14 Onderwerp:
| |

|
Vandaag ook geld gegeven aan een dakloze. En gepraat met de mensen van de ECI, wat ook aardig is van mij. |
|
Terug naar boven |
|
|
onno |
Geplaatst: 06 Jun 2008 23:17 Onderwerp:
| |

|
Ik had agelopen zaterdag een blinde geholpen met z'n boodschappe.
Vink persoonlijk wel goed van me |
|
Terug naar boven |
|
|
Nickdhnick |
Geplaatst: 07 Jun 2008 00:19 Onderwerp:
| |

|
owja! ik had maandag een 2e welpie aan iemand gegeven terwijl ze maar recht op 1 welpie had
Ze had een totaal bedrag van 29.80 >.< en bij 30 euro kreeg je er 2.. dus die ene 20 cent kon me gestolen worden en ze kreeg dus 2 welpies
(even voor de duidelijkheid, ik doe ook af en toe eens de kassa >.< ) |
|
Terug naar boven |
|
|
Kurosaki01 |
Geplaatst: 07 Jun 2008 00:23 Onderwerp:
| |

|
Als ik zie dat een paar jongens iemand in elkaar trappen dan help ik die paar jongens aardig van mij he?
serieus meestal geef ik daklozen wel wat. Maar aan de andere kant denk ik ook weer wat zullen ze er voor kopen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Urkie |
Geplaatst: 07 Jun 2008 00:23 Onderwerp:
| |

|
Zoveel om op te noemen  |
|
Terug naar boven |
|
|
Devilly |
Geplaatst: 07 Jun 2008 00:24 Onderwerp:
| |
![]()
|
onno schreef: | Ik had agelopen zaterdag een blinde geholpen met z'n boodschappe.
1) Werk je daar waar hij boodschappen deed?
2) Bood jij het aan of vroeg hij het? |
|
Terug naar boven |
|
|
Lachesis |
Geplaatst: 07 Jun 2008 09:37 Onderwerp:
| |

|
Is het niet normaal dat je mensen helpt? Allez, het zou wel grof om te zeggen "zoek het zelf" tegen een blinde etc.
Alleen heb ik het niet op zwervers, bedelaars (in grootsteden kunnen die bijna €200/dag verdienen maar die kopen er drank en drugs mee) en van die studentjes die geld ronselen voor bepaalde doelen die dat toch in eigen zak steken.
Staan ze met een papiertje al bevend achter u in de winkel "alstublieeeeeffffff". |
|
Terug naar boven |
|
|
Tom_V |
Geplaatst: 07 Jun 2008 11:35 Onderwerp:
| |

|
Here goes:
Is het niet zo dat je per definitie iets aardigs doet voor andere mensen omdat het jezelf een goed gevoel geeft? Zou je nog aardige dingen doen voor andere mensen als je je daarna een halve dag depressief zou voelen?
Krikt het je gevoel van eigenwaarde en zelfbewustzijn niet op als je anderen kunt helpen?
Is het dan niet zo dat wat je voor iemand anders doet, je eigenlijk voor jezelf doet?
Het zijn maar een paar bedenkingen
Uiteraard doe ik ook mee aan heel die mallemolen. Maar bovenstaande hersenkronkels zijn bij mij al meer dan eens voorgevallen. |
|
Terug naar boven |
|
|
FreeMad |
Geplaatst: 07 Jun 2008 12:44 Onderwerp:
| |

|
daarom is er de uitdruking
|
|
Terug naar boven |
|
|
onno |
Geplaatst: 07 Jun 2008 13:06 Onderwerp:
| |

|
Devilly schreef: | onno schreef: | Ik had agelopen zaterdag een blinde geholpen met z'n boodschappe.
Ik werkte daar maar ik was al klaar moest nog wat boodschappe doen voor mezelf toen vroegen ze of ik wou helpen ik had ook gewoon nee kunnen zeggen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Devilly |
Geplaatst: 07 Jun 2008 14:43 Onderwerp:
| |
![]()
|
onno schreef: | Devilly schreef: | onno schreef: | Ik had agelopen zaterdag een blinde geholpen met z'n boodschappe.
Ik werkte daar maar ik was al klaar moest nog wat boodschappe doen voor mezelf toen vroegen ze of ik wou helpen ik had ook gewoon nee kunnen zeggen. |
Er zijn maar weinig mensen die op zoiets nee zouden zeggen en de mensen die dat doen, worden vaak uitgemaakt voor 'asociaal' o.i.d. Desondanks dat is het natuurlijk altijd goed om iemand te helpen, of het nu vanuit eigen initiatief is of niet.  |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|