| Auteur |
Bericht |
|
| tinyriconen |
Geplaatst: 16 Mrt 2008 13:31 Onderwerp: Race Games
| |

|
Als Formule 1 fan én XBox 360 eigenaar vind ik het erg spijtig dat de licentie van de Formula 1 games bij Sony liggen.
Ik ben dol op racegames en heb jaren lang Grand Prix 2, 3 en 4 voor de PC gespeeld. Echter vind ik het continue upgraden van m'n PC niks en kocht ik een 360. Wat mij daar alleen is opgevallen is dat er gewoon geen "open-wheel" race game is.
Alle race games kan je onderverdelen in Arcade-achtig (Need for Speed, Burnout, FlatOut), Offroad (DiRT, MX vs ATV), Motor (MotoGP, SBK) en GT.
De enige simulatie race-games (met voertuigen op 4 wielen) zijn:
- Forza Motorsport 2
- GRID (alhoewel dit ook een arcade tint krijgt)
- PGR 3 & 4
- Test Drive Unlimited
Allemaal games met 'gewone' auto's. Niet de meest alledaagse auto's (Lamborghini's, Ferrari's), maar het is totaal anders racen als met een Formule-auto. En dat mis ik dus.
Komt er überhaupt nog wel zo'n soort game voor de 360 uit of is de vraag daarvoor gewoonweg te klein?
En daarnaast, welke van de bovengenoemde 5 raden jullie me aan te halen? |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Roderick |
Geplaatst: 16 Mrt 2008 13:37 Onderwerp:
| |

|
Forza Motorsport 2 en PGR4 zijn vette aanraders, die zou je zelfs voor een prikkie moeten kunnen halen.
Voor de rest staat er niet echt een sim gepland op de Xbox 360, behalve GTR van Simbin. Het is echter al 1,5 jaar stil rond de game dus het is maar afwachten of die uberhaupt verschijnt. Verder is t aanbod aan simracers erg matig in 2008: zowel op de 360 als op de PS3 zie ik zo geen games die de moeite waard zijn voor de fan van sims. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| tinyriconen |
Geplaatst: 16 Mrt 2008 13:44 Onderwerp:
| |

|
Oké bedankt!
PGR 4 en FM 2 voor een prikkie? Ik ga eens even zoeken
Het aanbod aan simracers lijkt in zijn totaliteit te dalen. Komt dat door dure licenties, de moeilijkheidsgraad om een goeie engine te maken of zien de developers er gewoon niets in? |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Valentino Aledda |
Geplaatst: 16 Mrt 2008 16:16 Onderwerp:
| |

|
| volgens mij verkopen die games gewoon niet genoeg. Net zoals jij ben ik een grote F1-fan en hou ik van sim racers. Ik had echter ergens gelezen dat bv. EA afzag van de F1 licentie omdat deze te weinig opbracht. Hoe goed games als GTR en GT Legends ook zijn, deze game richt zich echter tot de "hardcore" race fans. Deze verkopen dan ook slecht terwijl ze imo veel beter zijn dan NFS en andere soortgelijke games. Maar helaas, er zijn niet veel mensen die bereid zijn 4 uur te tweaken aan hun auto om vijf tienden te winnen op een circuit. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| wackyprofessor |
Geplaatst: 17 Mrt 2008 20:37 Onderwerp:
| |

|
| Citaat: | | die bereid zijn 4 uur te tweaken aan hun auto om vijf tienden te winnen op een circuit. |
Dan ben je een echte die-hard auto freak.
Forza Motorsport 2, PGR3, PGR4 en TDU kan je allemaal als je goed zoekt voor minimaal 65 euro kunnen halen. Neem ze allemaal, je hebt toch een sabbatical nodig om ze allemaal uit te spelen. Ik raad ze allemaal wel aan, maar Forza2 het meest aangezien dat het meest dichtbij je voorkeur komt te liggen. PGR is iets te arcade, desalniettemin ook een must haveje als race fan. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Valentino Aledda |
Geplaatst: 17 Mrt 2008 20:50 Onderwerp:
| |

|
eerst het geld bijeenkrijgen voor een Xbox 360
Ben nu ah sparen voor een Wii (Mario Kart)en de PSP (voor id zomervakantie als ik naar Italië ga voor drie weken... veel periodes waar ik me verveel en besloten mij nu te wapenen ertegen :p). Hopelijk dan nog met wat werken geld voor de Xbox 360 en dan ga ik me idd paar lekkere racegames aanschaffen. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| tinyriconen |
Geplaatst: 17 Mrt 2008 22:41 Onderwerp:
| |

|
Ik heb PGR 3 gespeeld en ik vind het zo jammer dat daar de focus toch zo erg op die Kudos ligt. Inderdaad, zoals eerder genoemd, het arcade gedeelte van het spel.
Wat ik ook minder vind aan PGR en TDU is dat het zich afspeelt in respectievelijk steden en op Hawaï Island. Écht racen doe je op het circuit. En hoe realistisch FM2 dan ook mag zijn. Rijden met een Chevrolet Corvette is toch niet hetzelfde als rijden met een Williams FW27 bijvoorbeeld. Dat merkte ik ook toen ik nog Gran Turismo 2 (tijdje terug) super veel speelde. Het is behoorlijk leuk, maar het kan bij lange na niet tippen aan het open-wheel racen waar ik zo van houdt. GTR kwam al meer in de buurt omdat dat ook écht raceauto's waren. Maar het is het allemaal net niet.
Zeer spijtig dat die games bijna niet meer bestaan. En de genen die bestaan, zijn er voor de PS3. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Valentino Aledda |
Geplaatst: 17 Mrt 2008 22:45 Onderwerp:
| |

|
| GTR demo vond ik super vet. Ik had toen helaas nog m'n oude Pc dus draaide niet zo heel lekker. Vandaar dat ik nooit het spel gekocht heb (dito voor GT Legends). Maar dat geluid was zo fenomenaal! Ik hoop alleszins dat er nog een goede F1 game uitkomt, verder wacht ik GRID af. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| tinyriconen |
Geplaatst: 17 Mrt 2008 22:48 Onderwerp:
| |

|
Gaat Codemasters met GRID de lijn van DTM Race Driver voortzetten of gaan ze met de massa mee en wordt het meer een PGR of zelfs 'erger' een NFS?
Of is het een combinatie van allen?
Hoofdvraag: Is GRID een sim-racer (zoals DTM een beetje was, vond het wel heel erg simpel) of meer Arcade? |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Valentino Aledda |
Geplaatst: 17 Mrt 2008 22:55 Onderwerp:
| |

|
| goeie vraag. Ik weet wel dat ze érg de nadruk gaan leggen op het racen zelf en veel minder op wagen pimpen, collecten, etc. (of gewoonweg niet). Career mode is wel een soort van zero tot hero-verhaal dacht ik. Ze gaan ook de camera wat aanpassen zodat alles wat spectaculairder oogt, maar of het daarom ook meer arcade is dat valt nog af te zien. Ik hoop iig niet en dat het een vette simulatie word. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| tinyriconen |
Geplaatst: 17 Mrt 2008 23:04 Onderwerp:
| |

|
Ondanks dat het niet zó Sim zal zijn denk ik toch dat ik hem wel ga halen. Het spel lijkt me toch wel fijn om te spelen aangezien ik er van overtuigd ben dat ze het niet helemaal arcade maken. (Gezien de licenties van de circuits Spa-Francorshamps en Le Mans)
En met de Neon engine (uit DiRT) zal hij waarschijnlijk prachtig draaien. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Valentino Aledda |
Geplaatst: 17 Mrt 2008 23:12 Onderwerp:
| |

|
| inderdaad ja. Ik had mij heel vroeger (toen de PS3 net was aangekondigd) voorgenomen dat als de PS3 uitkwam ik mijn kamer zou uitbouwen naar een leuke multimedia room. Hoop dat GRID echt goed wordt of dat SimBin een GTR-achtige (of F1 zelfs beter) game op PS3 en/of Xbox 360 uitbrengt. Dan ga ik mij ook een soort Logitech G25 halen hoor! Dat ziet er zo vet uit als je daarmee kan racen. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| tinyriconen |
Geplaatst: 17 Mrt 2008 23:16 Onderwerp:
| |

|
| Citaat: | | A new F1 game is set to be released in 2008 on the PS3 and Xbox 360, it has been reported. Lewis Hamilton has reportedly signed a deal to front the game worth an estimated £5million[citation needed]. It remains to be seen whether EA will have exclusive rights to the Formula One games market, or whether the door will still be open for Sony to continue it's series of games. |
| Citaat: | | Sony had held an exclusive license to make Formula One games from 2003 until 2007, releasing a new title every year which includes improvements to the graphics engine as well as an updated and complete F1 grid showing the latest liveries, chassis and drivers. |
Bron is weliswaar Wikipedia, maar desondanks. Je weet maar nooit!
Er ontstaat weer hoop |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Valentino Aledda |
Geplaatst: 17 Mrt 2008 23:22 Onderwerp:
| |

|
laten we hopen! EA F1 was echt héél goed en die van Sony op enkele irritaties na eigenlijk ook wel. Zolang er maar een F1 game uitkomt
Maar nu: pitten! ciao |
|
| Terug naar boven |
|
|
| tmffirework |
Geplaatst: 05 Mei 2008 19:24 Onderwerp:
| |
|
| ze moeten gewoon in Forza 3 formule 1 wagens erbij gooien! |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Wouter Berkouwer |
Geplaatst: 19 Mei 2008 15:32 Onderwerp:
| |

|
Ik kijk erg uit naar Test Drive Unlimited 2. Heb deel 1 echt helemaal grijs gespeeld! Gewoon heerlijk om zelf de keuze te hebben waar je gaat rijden op een eiland. Vooral online werkt dit heel erg tof. Als ze de kleine foutjes uit deel 1 halen en wat meer carpacks uitbrengen, dan gaat het helemaal goed komen met Test Drive. Toffe racegames op de 360 zijn Forza Motorsport 2, Test Drive Unlimited en PGR4 en daar kun je in de zomer ook GRID aan toevoegen.
Laatst aangepast door Wouter Berkouwer op 19 Mei 2008 15:34; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Roderick |
Geplaatst: 19 Mei 2008 15:34 Onderwerp:
| |

|
| Het is alleen dat Test Drive geen geweldige besturing had. Dat zoek ik juist in een racer. PGR, Forza en GT, dat zijn series met een geweldige besturing. Hopelijk levert GTR dit jaar een goede bijdrage aan racers op de Xbox 360, want naast GRID is er weinig te beleven aan racers op de 360 in 2008. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Wouter Berkouwer |
Geplaatst: 19 Mei 2008 15:35 Onderwerp:
| |

|
| Roderick schreef: | | Het is alleen dat Test Drive geen geweldige besturing had. Dat zoek ik juist in een racer. PGR, Forza en GT, dat zijn series met een geweldige besturing. Hopelijk levert GTR dit jaar een goede bijdrage aan racers op de Xbox 360, want naast GRID is er weinig te beleven aan racers op de 360 in 2008. |
Dat klopt. De besturing is echt flink wennen en sommige auto's zwabberen van links naar rechts. Heb toen zelf de hardcore mode gekocht (DLC) en dat stuurt een stuk fijner! |
|
| Terug naar boven |
|
|
|
|
|