| Auteur |
Bericht |
|
| Tom_V |
Geplaatst: 17 Mei 2008 18:23 Onderwerp: Verlengde garantie na RROD
| |

|
| Microsoft schreef: | | De normale garantie van één jaar (in sommige landen twee jaar) op console blijft gewoon bestaan, maar Microsoft breidt de garantieperiode uit tot drie jaar voor Xbox 360 consoles die problemen hebben met algemene hardwarestoringen die worden aangeduid met drie knipperende rode lampjes op de console. Dit geldt voor nieuwe en bestaande klanten en we zullen de kosten die buiten de garantie vielen en die klanten in het verleden in verband met dit specifieke probleem, met terugwerkende kracht terugbetalen. |
Bovenstaande quote is rechtstreeks van de Microsoft website geplukt en omschrijft de verlengde garantie van MS bij Xbox 360 consoles met een RROD probleem.
Links en rechts vang ik van andere Xbox 360 gebruikers op dat de praktijk niet bepaald evenredig is met de Microsoft theorie. Concreet situeert het probleem zich als volgt:
Gebruiker X koopt in de launchperiode zijn console 1. Deze console begeeft het na een jaartje onder de gevreesde RROD. Gebruiker X krijgt van Microsoft console 2 als vervanging voor de defecte launchconsole. Console 2, die ook een launchconsole is (zie fabricagedatum), begeeft het weer een jaar later en valt volgens de helpdesk niet meer onder garantieregel in quote.
Dit lijkt niet alleen verwarrend, het is het ook. Wat is het nut van een verlenging van de garantie als die garantie niet van toepassing is op een door Microsoft verscheept vervangtoestel.
Betreffen het hier losse flodders afgevuurd door niet al te wakkere helpdeskmedewerkers, of is er meer aan de hand? Ik ben nu op zoek naar mensen met eenzelfde verhaal. Mensen die ook problemen hebben met de verlengde garantie van Microsoft. Per PM of in dit topic... |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Roderick |
Geplaatst: 17 Mei 2008 18:30 Onderwerp:
| |

|
| Lijkt me deftige onzin, ze houden bij welke console wanneer is geregistreerd en weten dondersgoed wanneer je eerste console stuk ging en wanneer deze is gemaakt. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Tom_V |
Geplaatst: 17 Mei 2008 18:46 Onderwerp:
| |

|
| Roderick schreef: | | Lijkt me deftige onzin, ze houden bij welke console wanneer is geregistreerd en weten dondersgoed wanneer je eerste console stuk ging en wanneer deze is gemaakt. |
Veel hangt natuurlijk af van hoe de defecte console in hun database gaat. Catalogeren ze hem als een RROD of niet. Een wereld van verschil als het op verlenging van garantie aankomt.
De eindgebruiker kan hem wel opsturen met een RROD, maar als hij het weer perfect doet bij aankomst in het reparatiecentrum en dus niet als RROD in de boeken gaat sta je mooi voor lul. Soms heeft de RROD de vervelende eigenschap dat ie na 24 uur wachten weer verdwijnt. Om daarna na een weekje zorgeloos gamen terug te keren.
Ik heb er niet zo'n zicht op, maar heb toch het sterke vermoeden dat de reparatiecentra niet de tijd hebben om een ingestuurde console intensief uit te testen. |
|
| Terug naar boven |
|
|
|
|
|