Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2  Volgende  
Dnarbeis BerichtGeplaatst: 02 Mei 2008 21:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Cubic X BerichtGeplaatst: 02 Mei 2008 21:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Nee....de PlayStation 3 is lekker
Terug naar boven
Vaizard BerichtGeplaatst: 02 Mei 2008 21:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Waarom de xbox 360 en de ps3 niet? Ik zie je punt niet echt...
Waarom o waarom zou de xbox 360 een belemmering zijn voor de vooruitgang van games? ik zie je titel niet echt overeenkomen met wat je zegt.
Terug naar boven
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 02 Mei 2008 21:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Valt jullie dan ook niet op dat we steeds de dezelfde games in een nieuwe jasje met betere graphics spelen?

Maar het wordt ook steeds moeilijker om nieuwe genres(vernieuwingen) te vinden. Dus de gameplay leuker maken wordt ook steeds harder(Nintendo zet hier in de grootste stappen om het wel goed te doen). Ps3 en de 360 krijgen steeds die grafische update. Hun krijgen alle 3 goede vernieuwende games niet daarvan. Maar het proces gaat al zo sinds Super mario bros 1,2 en 3.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 02 Mei 2008 21:25    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

De Xbox 360 is geen belemmering op de innovatie, de gamer is het probleem. Okami, LocoRoco, God Hand, Ico, Echochrome, ... zijn stuk voor stuk innoverende spellen die het moeten afleggen voor DMC4. Waarom zou Capcom originele spellen maken als generic shooter Lost Planet of sequel zonder vernieuwing DMC4 meer opbrengt dan God Hand, Okami en Viewtiful Joe samen?
Terug naar boven
wackyprofessor BerichtGeplaatst: 03 Mei 2008 01:11    Onderwerp: Reageren met citaat

^ Sorry hoor maar de mooiste PS2 game (wat ik dus God of War2 beschouw) is wel van next-gen kwaliteit maar het is wel beduidend minder dan een DMC4 of een Heavenly Sword om games van hetzelfde genre bij te halen.

''Maar doordat de 360 geen hardeschijf of een dvd met hogere capiciteit dan 9 gb heeft lukt het niet makkelijk om een map zoals in dragonquest 8 te creeren.''

Tuurlijk zou de 360 een belemmering van de PS3 zijn als het om multiplatform games gaat, maar de PS3 is moeilijker voor te ontwikkelen. Bovendien zijn titels die me beleving van games op een hogere niveau brengen : GTA IV, Call of Duty 4, Bioshock en Mass Effect ook en of enkel op de X360 verschenen. Over het innoverende dat ligt echter aan de ontwikkelaars en de gamers wat Joni ook aanhaalt, want op de PS3 heb ik nog steeds niet iets gezien wat echt ver boven de 360 gaat. GT5P, MGS4 en Uncharted zijn mischien voorbodes van wat er komt, maar het is echt nog niet zo dat de X360 achterhaald wordt. Draait toch om de exclusieve titels, een titel als Bioshock vind ik veel beter dan iedere andere willekeurige titel en verscheen op de 360 hetzelfde geldt voor Uncharted op de PS3. Ik geloof best dat de X360 een belemmering wort over 2 jaar, maar dan ligt de nieuwe Xbox al mischien in de winkel.. en wie is dan de belemmering? Juist de PS3.

Verder over Dragonquest8.. vatte ik niet echt. Een GTA IV is veel complexer dan dat en verschijnt toch ook op de X360..

De X360 is geen belemmering maar een verademing ten op zichte van de PS3. Ookal ben ik een PS3 fanboy.
Terug naar boven
Tom_V BerichtGeplaatst: 03 Mei 2008 08:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:
De Xbox 360 is geen belemmering op de innovatie, de gamer is het probleem. Okami, LocoRoco, God Hand, Ico, Echochrome, ... zijn stuk voor stuk innoverende spellen die het moeten afleggen voor DMC4.

Volledig mee akkoord. Als een game echt vernieuwing brengt, dan schrikt het grootste deel van de markt hiervoor terug. De markt wil eenheidskoek.

Zelfs games als Fahrenheit en Omikron kregen niet het kassucces dat ze verdienden en ik durf er gif op innemen dat Heavy Rain op de PlayStation 3 met hetzelfde probleem te kampen zal hebben. De doorsneegamer zal even fronsen en daarna de game naar de winkel terugbrengen.

Als er één van de huidige generatie consoles een hardwarematige belemmering zou kunnen vormen op de ontwikkeling van vernieuwende games, dan is dat zonder twijfel de Nintendo Wii. Noch de PlayStation 3, noch de Xbox 360 houden ontwikkelaars tegen om vernieuwende en grafisch verbluffende games te maken. Zoals Joni zegt zijn het de gamers zelf die het probleem vormen..
Terug naar boven
Cubic X BerichtGeplaatst: 03 Mei 2008 09:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Natuurlijk vormt de 360 een klein probleem vanwege het ontbreken van de harde schijf...ik snap ook eigenlijk niet dat Microsoft niet de optie heeft ingebouwd om een game te installeren op de HDD, gewoon als optie en niet verplicht. Bij GTA IV zou dit bijvoorbeeld goed tot zijn recht komen

DVD zit niet aan zijn beperkingen denk ik...natuurlijk fysiek wel, maar wat is het probleem als GTA IV bijvoorbeeld op twee dvd's was gekomen?
Rockstar is het gelukt om een immense wereld op de DVD te proppen en het werkt nog goed ook (de bugs enzo liggen niet aan de DVD, maar aan Rockstar). Als de DVD echt te klein was, was er wel verschil geweest met de PS3-versie. Dat verschil is er niet (dan heb ik het niet over mogelijke grafische verschillen, maar kwa speelruimte), dus is DVD nog niet te klein.

Sowieso snap ik Blu-ray niet...zoveel ruimte en ze gebruiken bijna niks?
Wat is bijvoorbeeld het verhaal van GTA IV die op de PS3 op 630P draait, terwijl de 360 echt 720P heeft....de textures zijn bij 720P wel groter dan bij 630P.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 03 Mei 2008 09:06    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Dat is geloof ik al ontkracht, maar dat heeft niets met opslagruimte te maken. Het is een probleem met het inlezen, ligt aan het RAM en niet aan de opslagplaats.
Terug naar boven
Roderick BerichtGeplaatst: 03 Mei 2008 10:46    Onderwerp: Reageren met citaat

GTAIV op de PS3 loopt wél aan 640p en ik snap Cubic X punt dondersgoed: De PS3 heeft bakken ruimte op een bluray disc, maar wat gebeurt er: komen er alsnog slechtere kwaliteit textures! Is gewoon idioot te noemen richting de PS3. En Gezer: geloof je dat soort onzin nou nog steeds? Er is geen enkele game op de PS3 die niet op de 360 kan.

Topicstarter snapt er helemaal niets van: kijk naar de Wii, 360 en PS3 en zie vervolgens amper innovatie op gameplay (in traditionele games). Het heeft niks met hardware te maken (en al helemaal niet met de Xbox 360, die toch Mass Effect en Oblivion heeft bijvoorbeeld): Ontwikkelaars doen gemakkelijk en de gamers kopen het wel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Sjoerd van der Meer BerichtGeplaatst: 03 Mei 2008 10:49    Onderwerp: Reageren met citaat

De PS3 heeft ook een ge-upgrade versie van oblivion hoor!
Terug naar boven
Roderick BerichtGeplaatst: 03 Mei 2008 10:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Tuurlijk, maar ik noem maar een voorbeeld
Terug naar boven
Sjoerd van der Meer BerichtGeplaatst: 03 Mei 2008 10:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk dat MGS de eerste game wordt op de PS3 die niet 360 kan.
Terug naar boven
Mech BerichtGeplaatst: 03 Mei 2008 11:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat slaat ook nergens op.. neem dan een PC dan heb je dat "Denk dat me console het niet aankan" dingen ook niet meer

Ok ok.. J/k.

Een nadeel is wel.. dat een console nooit geupgrade word ... maar dat je paar jaar moet wachten op een nieuwere versie/compleet nieuwe versie van de console's. Ik heb nu ook de vermoeden (Denk ik) dat de games van tegenwoordig gewoon veels te veel vragen aan die Consoles van tegenwoordig vooral X360 die hardware net iets minder is dan de PS3 omdat die langer op de markt is. Kijk maar naar Crysis ... een prachtige game... maar er zijn 2 redenen waarom die niet goed verkocht werd:

* Piraterij
* Torenhoge Hardware dat je voor de game moest hebben.

Kijk ze konden Crysis nog wel een jaar ontwikkelen / optimizen / verbeteren. Maar ze hadden een deadline.. dus ja krijg je van die problemen. Source Engine bv. Kan bijna elke PC wel aan omdat die zo goed is geoptimized etc. Ik vind gewoon dat de ontwikkelaars het te snel af willen hebben... en echt de helft vergeten te optimizen.. dat is namelijk een grote nadeel van PC gamers omdat ze steeds nieuwe hardware moeten kopen... en 1 zo hardware kan wel duurder zijn dan een x360 of een PS3.. maar goed dan heeft je PC ook betere hardware van die 2 consoles. Maar wat ik helemaal niet snap.. dat wij voor bepaalde games moeten upgraden en de console niet.. en toch heeft meeste PC Gamers een snellere PC dan een Console...

Voor mij mogen ze de games beter optimizen.. enigste goede games die geoptimized waren was bijv.: Half Life 2 Epi's. World of Warcraft, Guild Wars etc.

Dus ja..
Terug naar boven
Roderick BerichtGeplaatst: 03 Mei 2008 12:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Sjoerd van der Meer schreef:
Ik denk dat MGS de eerste game wordt op de PS3 die niet 360 kan.

Ik weet zeker dat ie wel op de 360 kan, maar dan in 720p, no problem.
Terug naar boven
Dnarbeis BerichtGeplaatst: 03 Mei 2008 13:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Heavy Rain, God Of War 3 en Final Fantasy XIII zijn volgens mij games die niet op (1disc) Xbox kunnen.
Terug naar boven
Kingsora BerichtGeplaatst: 03 Mei 2008 13:50    Onderwerp: Reageren met citaat

dnarbeis schreef:
Heavy Rain, God Of War 3 en Final Fantasy XIII zijn volgens mij games die niet op (1disc) Xbox kunnen.
Ja dus dan pak je twe, drie, vier of vijf discs. Zo'n groot probleem is dat toch niet..
Terug naar boven
im2 BerichtGeplaatst: 03 Mei 2008 15:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Nu we toch over Blu-Ray vs. dvd bezig zijn:
http://www.gamespot.com/pages/forums/show_msgs.php?topic_id=25898878
Terug naar boven
tmffirework BerichtGeplaatst: 05 Mei 2008 19:15    Onderwerp: Reageren met citaat

volgens mij is dit complete onzin. GTA kan op 1 cd dus dan kan elke niet sandbox game zeker op een 1 cd voor de xbox zou ik denken. En anders maak je maar wat meer cd's.

En vanbinnen is de xbox zeker net zo goed als de ps3 dus ga niet zeggen dat de xbox de grafics van de ps3 niet aankan. Want met een grote game zoals GTA IV zijn er op de ps3 juist problemen dat ie heel de tijd vastloopt enzo, en de xbox kan hem juist wel goed aan.
Terug naar boven
kletske BerichtGeplaatst: 17 Mei 2008 11:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Oooh jeezes, wat is dit voor fanboyb*llshit topic...maar toch vind ik het ff nodig te reageren, ik ben het met deze eens met Joni, doch wil ik er bij vermelden, dat ook piraterij een belemering voor gamedeveloppers is, en ik denk dat deze laatste wel es de grootste oorzaak kan zijn.
Terug naar boven
Matesers BerichtGeplaatst: 17 Mei 2008 15:43    Onderwerp: Reageren met citaat

@ kletske
Innovatieve games worden toch niet per definitie meer gekopieert dan een DMC4?

En dat games soms vastlopen op een console vind ik belachelijk. Een SPELcomputer is toch gemaakt om spellen af te spelen? Als je dan een spel speciaal voor zo'n spelcomputer maakt dan mag die toch niet vastlopen?!

Ik snap eigenlijk niets van dat 630p en 720p. Kan iemand dat even kort uitleggen? Welke is beter in welke situatie en waarom?
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 17 Mei 2008 15:57    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Matesers schreef:
Ik snap eigenlijk niets van dat 630p en 720p. Kan iemand dat even kort uitleggen? Welke is beter in welke situatie en waarom?
Dit zijn resoluties, 720p is beter dan 630p. Het spel is ontworpen voor betere schermen, dus alles ziet er in principe scherper uit. De huidige generatie is echter nog niet krachtig genoeg om 720p vloeiend te draaien, dus zie je soms spellen in lagere resolutie die er beter uitzien.
Terug naar boven
Moonblade BerichtGeplaatst: 24 Mei 2008 21:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:
De Xbox 360 is geen belemmering op de innovatie, de gamer is het probleem. Okami, LocoRoco, God Hand, Ico, Echochrome, ... zijn stuk voor stuk innoverende spellen die het moeten afleggen voor DMC4. Waarom zou Capcom originele spellen maken als generic shooter Lost Planet of sequel zonder vernieuwing DMC4 meer opbrengt dan God Hand, Okami en Viewtiful Joe samen?

ding ding ding!

Joni wint de flosj.

Na het spelen van de DMC4 demo was ik eigenlijk ook verbaasd hoe getrouw de game speelde. Dus laat ik hem lekker liggen tot hij in de budgetbakken terecht komt.

Hardware capaciteiten kunnen een belemmering zijn op de innovatie maar als ontwikkelaars in de eerste plaats niet de ambitie hebben om iets nieuws of beters ineen te steken dan is dat niet het probleem. Een game als Lost oddessey is het perfecte voorbeeld. Uiterst traditionele J-RPG gameplay terwijl een last-gen console als de PS2 een game als FFXII kan draaien.
Terug naar boven
FloriX BerichtGeplaatst: 24 Mei 2008 23:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Dead Rising was voor mij toch redelijk origineel... jammer dat daar nog geen vervolg voor komt
Terug naar boven
Niels BerichtGeplaatst: 25 Mei 2008 10:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk niet dat de bodem van originaliteit al in zicht is. er zijn nog genoeg open genres/concepten om te verkennen. neem nu Spore, die game is nog niet uit maar hij ziet er verdraaid goed en origineel uit.

het probleem ligt volgens mij gewoon dat developpers weinig risico's willen nemen. Een nieuw concept ontwikkelen kost veel tijd en geld met het risico dat het mislukt en je alles kwijt bent. Een bestaande franchise uitmelken is daarentegen veel goedkoper en je bent zeker van je winst (Mario, Final fantasy, Sonic...)

Maar al bij al zijn er wel genoeg innovatieve games beschikbaar, alleen zijn deze niet zo gekend omdat ze (nog) geen grote naambekendheid hebben.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 2

Ga naar: