| Deze generatie consoles is |
| Ubervet! |
|
10% |
[ 3 ] |
| Goed |
|
53% |
[ 15 ] |
| Redelijk |
|
10% |
[ 3 ] |
| Ondermaats! |
|
25% |
[ 7 ] |
|
| Totaal aantal stemmen : 28 |
|
| Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina Vorige 1, 2
|
| Lawliet |
Geplaatst: 09 Mei 2008 13:45 Onderwerp:
| |

|
Mijn mening over de drie consoles.
Aan gameplay is de Wii best wel next-gen maar er zijn maar een handjevol games aan die eisen voldoen. De mooiste (grafisch) game op de Wii is Super Mario Galaxy en meschien de nieuwe Sonic game. Dus de Wii kan het best wel bijhouden met zijn concurrenten. Verder kijk ik eigelijk alleen maar uit naar Nintendo games want (de meeste) 3d party games zijn bagger. Als Nintendo goed in hun kast kijken kunnen ze Star Fox en Pikmin games maken voor de Wii. Na Mario Kart Wii hoop ik dat er nog leuke Wii games komen...
Xbox 360 vind ik maar onbetrouwbaar. Ik heb gelukkig geen rode ringen gezien op mijn Xbox. Het maakt ook erg veel lawaai en dat is zeer irritant. De Xbox360 is mijn minst favoriete console ondanks heeft de Xbox 360 veel top games en dat is de reden dat ik deze console heb gekocht.
PS3 is zowel grafisch en technisch top. Ik vind dit de ideale console voor mij. Lekker Bleuray films kijken, internet, muziek, etc. Er komen ook veel top games zoals Final Fantasy XIII. Ik denk dat je zo veel meer uit een game kan halen dankzij de PS3. De 40 GB versie vind ik een stuk minder. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| willem_liu |
Geplaatst: 14 Mei 2008 15:43 Onderwerp:
| |

|
Wii: De meest revolutionaire console op user-input gebied. Maar de wet heeft al voorspeld dat voorsprong vertraging leverd. De user-input is zodanig nieuw dat het voor developers weer lastig is om out-of-the-box te gaan denken. Ze zitten al tig jaar op dezelfde manier spellen te bedenken en nu opeens veranderd de basis. Het blijft een waarheid dat er ongelovelijk veel k*tspellen op de Wii uitkomen, maar dat kan alleen als er ook daadwerkelijk mensen zijn die er van genieten.
Toch heb ik nu al bijna net zoveel Wii spellen gekocht als ik in mijn gehele Gamecube tijdperk had aangeschaft. En dat zegt toch wel wat over het aantal kwaliteitsspellen die er wél aanwezig zijn.
Belangrijk is ook de prijs van een spel. Wii spellen beginnen vanaf de 29 euro tot 59 voor triple a third party spellen. Ook al is een spel niet triple a. Voor 29 euro wil ik best een leuk spelletje kopen die minder groots en mooi is.
Xbox 360 & PS3: Ik weet nog steeds niet wat ik van de PS3 moet denken. Behalve Blu-ray verschilt het in weze weinig van de Xbox 360. En voor Blu-ray haal ik geen gameconsole in huis. Grafisch is het natuurlijk een ijzersterke console, maar de Xbox 360 doet er vaak niet aan onder. Het feit dat ik de Xbox 360 controller lekkerder vind spelen, betekent dat de Xbox 360 bij mij de voorkeur geniet.
Ook profileert Sony de PS3 niet goed. Het is een multimedia apparaat waarvan niet goed duidelijk wordt gemaakt wat alle multimedia functionaliteiten ervan zijn. Waarom mag de PS3 wel zoveel meer kosten dan de Xbox 360? Als ik twee reclame stands zie staan van PS3 en Xbox 360 die hetzelfde spel draaien dan zie ik nauwelijks verschil.
Al met al vind ik deze generatie meer een opstap generatie. Het is niet next-gen en eigenlijk nooit next-gen geweest. Het is middle-gen. In deze generatie wordt er ge-experimenteerd. Met name door Nintendo, maar ook door MS en Sony. MS en Sony leveren allebij een mutatie van console technologie terwijl Nintendo een mutant leverd.
Als je het mij vraagt dan denk ik niet dat de winnaar in de huidige generatie gevonden zal worden, maar juist bij de volgende generatie. Die zal volgens mij de echte next-gen systemen laten zien waar innovatie zege zal vieren. Ze kunnen ten slotte niet anders. Want na een generatie met super graphics (xbox 360, ps3), goeie online mogelijkheden (xbox 360), superieure opslag (PS3) en revolutionaire human-computer-interface (Wii) kan de volgende generatie console niet anders dan dit alles perfectioneren of een geheel andere richting op gaan. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| kletske |
Geplaatst: 17 Mei 2008 11:08 Onderwerp:
| |

|
| Nieuwe generatie vind ik ubervet, let wel dit is eigenlijk steeds zo als er een nieuwe generatie is...wel vind ik het jammer dat er consolefanboys zijn, ik vind dat deze en dat is zo bij elke generatie, dat ze het eigenlijke gamen niet bevatten, ze staren zich blind op hun geliefkoosd platform, dat ze alles maar dan ook alles gebruiken om hun toestel boven het andere te prefereren, en ondertussen missen ze wel een pak supergames... |
|
| Terug naar boven |
|
|
| MarcianoNL |
Geplaatst: 18 Mei 2008 00:16 Onderwerp:
| |

|
Ik vind deze generatie meer van het zelfde en met veel gezeik, iedereen weet dat de Wii geen graphicsmonster is maar kijk naar sommige games die daar op uitkomen daar kan ik als Xbox 360 owner aleen maar jaloers op worden.
Want geef nou toe op de Xbox 360 komen weinig echt vernieuwde games, tegenwoordig gaat alles over coveren en mooie graphics terwijl ik zelf nu toch liever iets zou hebben als Mirrors edge of Beyond good and Evil 2.
En de PS3 heeft een paar games die lage cijfers krijgen door de sixaxis kijk bijvoorbeeld naar Lair toen ik daar de eerste trailer van zag zat ik echt van Wauw todat die uitkwam en ik bij een vriend van mij het spel ging doen..
Zelf ben ik nog wel te spreken over LBP en vind het daarom best jammer dat aleen PS3 owners ervan kunnen genieten wel logish van Sony maar alsnog
En dan heb je nog al die zeik-amerikanen over geweld ingames en reclame in games bijvoorbeeld GTA IV die is niet zo geweldadig als eerst maar toch zeikt iedereen erover zonder dat ze hem ooit hebben gespeeld
Er komen gelukkig ook nog geweldige games uit dit jaar en volgens jaar (Banjo 3 ! ) |
|
| Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina Vorige 1, 2 |