|
Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Volgende
|
Joni Philips |
Geplaatst: 11 Apr 2008 22:47 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Ik moet mijn statement niet veranderen, politici verontschuldigen zich nog altijd regelmatig voor antisemitische uitspraken die een ander heeft gemaakt. Er wordt in Europa sterker gereageerd op antisemitische en anti-islamistische uitspraken omdat het hier minderheidsgroepen betreft die zichzelf niet kunnen verdedigen. Volledig de Europese Unie bestaat uit Christelijke landen, niemand moet een meerderheidsgroep verdedigen, die kunnen dat zelf wel. Je zou zelfs kunnen zeggen dat het uit schrik is voor de Europese Commissie die zulke dingen zwaar bestraft. |
|
Terug naar boven |
|
|
dark lars |
Geplaatst: 11 Apr 2008 22:58 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Ik moet mijn statement niet veranderen, politici verontschuldigen zich nog altijd regelmatig voor antisemitische uitspraken die een ander heeft gemaakt. Er wordt in Europa sterker gereageerd op antisemitische en anti-islamistische uitspraken omdat het hier minderheidsgroepen betreft die zichzelf niet kunnen verdedigen. Volledig de Europese Unie bestaat uit Christelijke landen, niemand moet een meerderheidsgroep verdedigen, die kunnen dat zelf wel. Je zou zelfs kunnen zeggen dat het uit schrik is voor de Europese Commissie die zulke dingen zwaar bestraft. |
Dat is toch niet aan die politici, want dat kunnen die landen zelf ook wel daar hebben ze balkenende ECHT niet voor nodig geloof me alleen 9/10 eindigt het in rellen of aanslagen dus balkenende heeft voorzorgmaatregelen genomen om dit te voorkomen. Die islamieten kunnen zichzelf echt wel verdedigen en zoals je ziet doen ze dat nu ook met die christelijk film ( of wat dan ook ). Balkenende heeft de harde kern onschadelijk gemaakt doormiddel van deze verontschuldiging. omdat hij bang is, logisch vind ik maar dan moet je dat ook bekenen. |
|
Terug naar boven |
|
|
CengizMan |
Geplaatst: 11 Apr 2008 23:52 Onderwerp:
| |

|
Hij vond het zo slecht dat hij iedereen die het heeft gekeken écht zijn excuses moest aanbieden.
WHAHAHAHAHA
Ik kon het niet laten  |
|
Terug naar boven |
|
|
dark lars |
Geplaatst: 12 Apr 2008 00:00 Onderwerp:
| |

|
Gezer schreef: | Huh, ik snap er niets meer van. Maar dat hoeft ook niet, elke discussie is toch zinloos als mensen zoals dark lars nieuwe discussies willen beginnen. Dit keer over 'sorry zeggen' Wat is daar verkeerd aan, hij vond de film van Wilders zo slecht dat em sorry zei |
elke discussie is zinlooas als mensen zoals dark lars nieuwe discussies willen beginnen
nou sorry ik volg je hier ook niet ?
je verder antwoord is eigenlijk ook volkomen onzin;gebaseerd op volgends mij helemaal niks. Balkenende is een vertegenwoordiger van ons land, spreekt hij vanuit de 2e kamer dan spreekt ons land. Als hij sorry zegt geeft hij daarmee aan dat hij ( en miss wel begrijpelijk ) bang is voor de represailles. Deze angst is er bij een film over het christendom totaaaaaal niet ( zie de situatie nu ) is er iemand bang dat er aanslagen komen bij het uitbrengen van deze nieuwe film over het christendom NEE precies niemand 0 nada helemaal niemand. De wereld draait gewoon door op een rustig tempo. in tegenstelling tot wat er bij de aankondiging van de film van wilders gebeurde! De minister ging zonder te weten wat er in voor kwam verontschuldigingen aanbieden aan moslim landen. Is het nu wachten op de minister van dat land waar nu die film over het christendom wordt gemaakt, omdat hij bang is/ het er neit mee eens is? lijkt me niet he
de conclusie die je hieruit kan gaan trekken is dat balkenende dus inderdaad bang was voor mogelijke aanslagen of whatever. Deze angst was niet gebaseerd op de inhoud van de film, die was ook nog niet bekent. Het enigste waar de minster president dus bang voor kon zijn is de agressieve houding van moslims tegenover deze film. Nederlandse vlaggen gingen in vuur en vlam op. De landen waar onze militairen elke dag strijden voor een beter leven in dat land demonstreerde tegen nederland wegens een film. Hierbij gingen rigoureuze uitspraken meegemoeit.
En waarom al dit? waarom 3 maanden ophef? over iemand die een film maakt. Ik vind dat deze reactie van balkenende al genoeg zegt hij had angst hij wilde zijn volk beschermen ( gelijk heeft hij ook !!!) maar we moeten onder ogen zien dat dit alleen gebaseerd was op angst en ervaringen uit het verleden met o.a. de cartoons in denemarken.
Dat is dus het punt wat ik wou maken hopelijk begrijp je het nu wel, ik heb er een beetje een verhaaltje van gemaakt dus neem aub wel de meoite om het helemaal te lezen en kom dan eventueel met een goed tegenargument en niet weer zoiets als
elke discussie is zinlooas als mensen zoals dark lars nieuwe discussies willen beginnen
 |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 12 Apr 2008 09:40 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Balkenende verontschuldigt zich uit schaamte voor de belachelijke Wilders en het feit dat hij een onschuldige groep Nederlanders aanvalt. Volgens jouw redenering zou ik eerder het volgende zeggen; het is misschien niet zo zinnig om de landen aan te vallen die de olievoorraad van jouw land beheersen. Beter gezegd, de landen die jouw economie kunnen platleggen zonder 1 cent verlies te maken. Uit schrik voor aanslagen? Nee.
Dark Lars schreef: | Dat is toch niet aan die politici, want dat kunnen die landen zelf ook wel daar hebben ze balkenende ECHT niet voor nodig . | Hij verontschuldigt zich aan de onschuldige moslims in eigen land, niet voor de moslims in andere landen. Moslims die bang zijn dat de situatie in Nederland zo erg wordt als in Noord-Amerika waar anti-Islamitisme de normaalste zaak van de wereld is, net zoals het anti-zware van vroeger. Mag ik je er even op wijzen dat elke belangrijke wereldmacht, inclusief de Europese Unie en de VN de film hebben veroordeeld. Had Balkenende niet gereageerd, had je pas echt een crisis gezien. Niet uit Moslimhoek, maar uit politieke hoek. Enkele grote landen dreigden de banden met Nederland op te zeggen.
Dark Lars schreef: | De landen waar onze militairen elke dag strijden voor een beter leven in dat land demonstreerde tegen nederland wegens een film. | Ik heb alleen demonstranten in Indonesië gezien. Het Midden-Oosten trok zich geen ruk aan van Fitna. Uit Jordanië; Syrië, Turkije, Saudië-Arabië, Pakistan, Afghanistan, Iran, Irak, Marokko, ... hebben we geen demonstranten gezien. En Indonesië was in het verleden reeds anti-Nederland en zal dat nog eeuwen blijven. Dat heeft nu niets met Fitna te maken. Je leidt aan grootheidswaanzin als je denkt dat de gemiddelde Moslim maar iets geeft om Nederland.
Dark Lars schreef: | De cartoons in denemarken. | Ik wil je er even op wijzen dat drie jaar na de feiten de cartoonist nog steeds leeft, Denemarken nog steeds niet opgeblazen is en dat de enige vorm van massageweld voortkomt uit de Deense jeugd.
Balkenende schreef: | The film equates Islam with violence. We reject this interpretation. The vast majority of Muslims reject extremism and violence. In fact, the victims are often also Muslims... ...We therefore regret that Mr Wilders has released this film. We believe it serves no purpose other than to cause offence | Ik vind het trouwens een mooie, genuanceerde mening. |
|
Terug naar boven |
|
|
dark lars |
Geplaatst: 12 Apr 2008 12:14 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Balkenende verontschuldigt zich uit schaamte voor de belachelijke Wilders en het feit dat hij een onschuldige groep Nederlanders aanvalt. Volgens jouw redenering zou ik eerder het volgende zeggen; het is misschien niet zo zinnig om de landen aan te vallen die de olievoorraad van jouw land beheersen. Beter gezegd, de landen die jouw economie kunnen platleggen zonder 1 cent verlies te maken. Uit schrik voor aanslagen? Nee.
Dark Lars schreef: | Dat is toch niet aan die politici, want dat kunnen die landen zelf ook wel daar hebben ze balkenende ECHT niet voor nodig . | Hij verontschuldigt zich aan de onschuldige moslims in eigen land, niet voor de moslims in andere landen. Moslims die bang zijn dat de situatie in Nederland zo erg wordt als in Noord-Amerika waar anti-Islamitisme de normaalste zaak van de wereld is, net zoals het anti-zware van vroeger. Mag ik je er even op wijzen dat elke belangrijke wereldmacht, inclusief de Europese Unie en de VN de film hebben veroordeeld. Had Balkenende niet gereageerd, had je pas echt een crisis gezien. Niet uit Moslimhoek, maar uit politieke hoek. Enkele grote landen dreigden de banden met Nederland op te zeggen.
Dark Lars schreef: | De landen waar onze militairen elke dag strijden voor een beter leven in dat land demonstreerde tegen nederland wegens een film. | Ik heb alleen demonstranten in Indonesië gezien. Het Midden-Oosten trok zich geen ruk aan van Fitna. Uit Jordanië; Syrië, Turkije, Saudië-Arabië, Pakistan, Afghanistan, Iran, Irak, Marokko, ... hebben we geen demonstranten gezien. En Indonesië was in het verleden reeds anti-Nederland en zal dat nog eeuwen blijven. Dat heeft nu niets met Fitna te maken. Je leidt aan grootheidswaanzin als je denkt dat de gemiddelde Moslim maar iets geeft om Nederland.
Dark Lars schreef: | De cartoons in denemarken. | Ik wil je er even op wijzen dat drie jaar na de feiten de cartoonist nog steeds leeft, Denemarken nog steeds niet opgeblazen is en dat de enige vorm van massageweld voortkomt uit de Deense jeugd.
Balkenende schreef: | The film equates Islam with violence. We reject this interpretation. The vast majority of Muslims reject extremism and violence. In fact, the victims are often also Muslims... ...We therefore regret that Mr Wilders has released this film. We believe it serves no purpose other than to cause offence | Ik vind het trouwens een mooie, genuanceerde mening. |
mooi dat je het wel helemaal hebt gelezen maar in afghanistan zijn ook nederlandse vlaggen in de fik gestoken niet dat dat er veel toe doet. Het boeit me oko totaaal niet echt helemaal niks wat andere landen van nederland vinden ofzo maar zoals ik al zei dat vlaggenincident was een bijzaak.
Verder zegt Balkenende dus in dat stukje wat je hebt gepost dat in die film de islam met geweld wordt ge koppeld. Ik weet dat veel moslims dat niet doen, hel man mijn vader is een moslim maar dat terzijde, maar in een boek als de koran waar zulke teksten INSTAAN ze staan erin. Uit zijn verband gerukt? oo oke dus je mag eerst beweren dat je mensen afmoet slachten als ze niet geloven en daarna zeggen dat je wel lief voor elkaar meot zijn of wat er ook mee bedoelt wordt met dat uit verband gehaald. Je bent het toch welmet me eens dat ELK BOEK waar zulke dingen instaan, al staan ze er op zn kop in al moet je het van links naar rechts lezen, spoort aan tot geweld. Daarmee heeft wilders dus gelijk met zijn film, hij kon het alleen wel wat genuanceerder doen en niet de hele moslim wereld aanspreken.
je zegt ook dat er een politieke crisis was ontstaan als balkenende geen sorry had gezegd. Bij een film over het christendom was er helemaal niet zo'n crisis geweest zelfs niet als balkie geen sorry zei. er was dus ophef gekomen omdat ze bang waren voor aanslagen,. Waarom zouden er anders zo'n crisis komen? omdat ze het zielig vinden ofzo? omdat ze het er neit mee eens zijn? dus als ik een film maak over de islam gaat ook heel de wereld zich er weer voor verontschuldigen..? En hij verontschuldigde niet alleen voor moslims uit eigen land joni dat weet jij ook heust wel, DE TEKST IS ZELFS ENGELS!!  |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 12 Apr 2008 13:43 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
dark lars schreef: | Je bent het toch welmet me eens dat ELK BOEK waar zulke dingen instaan, al staan ze er op zn kop in al moet je het van links naar rechts lezen, spoort aan tot geweld.
|
Er zijn zovele boeken waar dat in staat. Er krijgt er echter maar 1 de schuld. We geven The Collector niet de schuld van Dutroux zijn acties. Daarnaast spoort de Koran niet aan tot geweld. De uitspraken zijn uit hun verband gerukt zodat het zo lijkt.
Dark Lars schreef: | je zegt ook dat er een politieke crisis was ontstaan als balkenende geen sorry had gezegd. Bij een film over het christendom was er helemaal niet zo'n crisis geweest zelfs niet als balkie geen sorry zei. |
The Passion of the Christ kreeg veel kritiek en verschillende Japanse series verliezen hun Christelijke thema's bij een Westerse releases. Het Westen doet dus aan censuur op anti-Christelijke thema's. Er kan dus geen crisis komen.
Dark Lars schreef: | En hij verontschuldigde niet alleen voor moslims uit eigen land joni dat weet jij ook heust wel, DE TEKST IS ZELFS ENGELS!!  | Hij verontschuldigde zich voor de praktijken in zijn land en aan de landen van over de hele wereld. Zoals ik al zei, de politieke gevolgen hadden immens kunnen zijn. Als hij het niet doet, lijkt het alsof Nederland de Islam niet wil. En laat ons zeggen, een boycot treft Nederland veel zwaarder dan laat ons zeggen China. Je hebt trouwens niet op mijn punt geantwoord, die Deense cartoonist heeft zich nooit verontschuldigd en hij heeft ook de gevolgen niet ondervonden. |
|
Terug naar boven |
|
|
dark lars |
Geplaatst: 12 Apr 2008 14:12 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | dark lars schreef: | Je bent het toch welmet me eens dat ELK BOEK waar zulke dingen instaan, al staan ze er op zn kop in al moet je het van links naar rechts lezen, spoort aan tot geweld.
|
Er zijn zovele boeken waar dat in staat. Er krijgt er echter maar 1 de schuld. We geven The Collector niet de schuld van Dutroux zijn acties. Daarnaast spoort de Koran niet aan tot geweld. De uitspraken zijn uit hun verband gerukt zodat het zo lijkt.
ik geef de koran ook niet de schuld..? het spoort alleen aan netzoals dat voorbeeld wat je nu zelf geeft...de mensen voeren het zelf uit hoor dat boek doet niks. En welke uitspraken zijn dat uit zijn verband gerukt de uitspraken dat je ongelovigen moet afslachten? hoe kan dat nou uit zijn verband gehaald worden? afslachten is afslachten..? ik begrijp gewoon echt niet dat je dat niet kan inzien het staat er gewoon in , er staat in dat je mensen die niet geloven moet afslachten PUNT wat er omheen verteld wordt dat doet er gewoon neit toe want dit zet al aan
Dark Lars schreef: | je zegt ook dat er een politieke crisis was ontstaan als balkenende geen sorry had gezegd. Bij een film over het christendom was er helemaal niet zo'n crisis geweest zelfs niet als balkie geen sorry zei. |
The Passion of the Christ kreeg veel kritiek en verschillende Japanse series verliezen hun Christelijke thema's bij een Westerse releases. Het Westen doet dus aan censuur op anti-Christelijke thema's. Er kan dus geen crisis komen.
dat staat er buiten OF er een crisis KAN komen...het gaat erom dat hij er sowieso niet zou komen ookal werd dat niet gedaan( die censuur )
Dark Lars schreef: | En hij verontschuldigde niet alleen voor moslims uit eigen land joni dat weet jij ook heust wel, DE TEKST IS ZELFS ENGELS!!  | Hij verontschuldigde zich voor de praktijken in zijn land en aan de landen van over de hele wereld. Zoals ik al zei, de politieke gevolgen hadden immens kunnen zijn. Als hij het niet doet, lijkt het alsof Nederland de Islam niet wil. En laat ons zeggen, een boycot treft Nederland veel zwaarder dan laat ons zeggen China. Je hebt trouwens niet op mijn punt geantwoord, die Deense cartoonist heeft zich nooit verontschuldigd en hij heeft ook de gevolgen niet ondervonden. |
Juist het lijkt dan alsof nederland de islam niet wil, en stiekem wil men dat ook helemaal neit alleen is vrijwel iedereen bang om er voor uit te komen. Dat terzijde, je hebt gelijk dat de politieke gevolgens groot hadden kunnen zijn, maar dat zou niet zo moeten zijn want iedereen heeft recht op het uiten van zijn/haar mening. Als balkenende gewoon alles met rust had gelaten was er zo'n ophef niet geweest. Hij heeft ervoor gezorgt dat er politieke gevolgen zouden kunnen komen, hij heeft die film te zwaar belast
en over die deense cartoonist, lees dat wat je typt nou nog eens. Hij heeft de gevolgen niet ondervonden.. jij beschouwt het dus al als normaal dat er gevolgen komen als je een cartoon maakt? dit zou de normaalste zaak van de wereld moeten zijn, dat er dus niks is gebeurd! |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 12 Apr 2008 14:31 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Dark Lars schreef: | ik geef de koran ook niet de schuld..? het spoort alleen aan netzoals dat voorbeeld wat je nu zelf geeft...de mensen voeren het zelf uit hoor dat boek doet niks. En welke uitspraken zijn dat uit zijn verband gerukt de uitspraken dat je ongelovigen moet afslachten? hoe kan dat nou uit zijn verband gehaald worden? afslachten is afslachten..? ik begrijp gewoon echt niet dat je dat niet kan inzien het staat er gewoon in , er staat in dat je mensen die niet geloven moet afslachten PUNT wat er omheen verteld wordt dat doet er gewoon neit toe want dit zet al aan
| Je zegt dat je de Koran de schuld niet geeft, maar je doet het wel. Zeggen dat iets aanspoort tot geweld, is hetzelfde als de schuld geven aan het boek. Je zegt net hetzelfde als Jack Thompson bijvoorbeeld. Feit is dat de Koran een boek over een godsdienstoorlog is, daarin worden ongelovigen afgeslacht. Een boek ten tijde van de Inquisitie spreekt ook over het afslachten van ongelovigen.
Dark Lars schreef: | dat staat er buiten OF er een crisis KAN komen...het gaat erom dat hij er sowieso niet zou komen ookal werd dat niet gedaan( die censuur ) |
Als er geen crisis KAN komen, waarom is er dan nood aan censuur?
Dark Lars schreef: | Juist het lijkt dan alsof nederland de islam niet wil, en stiekem wil men dat ook helemaal neit alleen is vrijwel iedereen bang om er voor uit te komen. |
Dan schaam ik me voor Nederland. Duitsland wou de Joden ook niet. Israël wil de Palestijnen niet.
Dark Lars schreef: | Dat terzijde, je hebt gelijk dat de politieke gevolgens groot hadden kunnen zijn, maar dat zou niet zo moeten zijn want iedereen heeft recht op het uiten van zijn/haar mening. |
Nee, vrijheid van meningsuiting bestaat niet op deze wijze. Meningsuiting is enkel vrij voor de pers, en deze meningsuiting mag niet haatdragend zijn. Wilders heeft dus niet het recht om deze mening te uiten. Daarnaast staat het eender welk land om te reageren zoals zij willen.
Dark Lars schreef: |
en over die deense cartoonist, lees dat wat je typt nou nog eens. Hij heeft de gevolgen niet ondervonden.. jij beschouwt het dus al als normaal dat er gevolgen komen als je een cartoon maakt? dit zou de normaalste zaak van de wereld moeten zijn, dat er dus niks is gebeurd! | Jij zei dat Balkenende zich verontschuldigde zodat Nederland niet hetzelfde zou overkomen als die cartoonist. Ik wijs er gewoon op dat hem niets overkomen is. Waarom moet Balkenende bang zijn als de cartoonist toch niets overkomen is? |
|
Terug naar boven |
|
|
dark lars |
Geplaatst: 12 Apr 2008 16:33 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Dark Lars schreef: | ik geef de koran ook niet de schuld..? het spoort alleen aan netzoals dat voorbeeld wat je nu zelf geeft...de mensen voeren het zelf uit hoor dat boek doet niks. En welke uitspraken zijn dat uit zijn verband gerukt de uitspraken dat je ongelovigen moet afslachten? hoe kan dat nou uit zijn verband gehaald worden? afslachten is afslachten..? ik begrijp gewoon echt niet dat je dat niet kan inzien het staat er gewoon in , er staat in dat je mensen die niet geloven moet afslachten PUNT wat er omheen verteld wordt dat doet er gewoon neit toe want dit zet al aan
| Je zegt dat je de Koran de schuld niet geeft, maar je doet het wel. Zeggen dat iets aanspoort tot geweld, is hetzelfde als de schuld geven aan het boek. Je zegt net hetzelfde als Jack Thompson bijvoorbeeld. Feit is dat de Koran een boek over een godsdienstoorlog is, daarin worden ongelovigen afgeslacht. Een boek ten tijde van de Inquisitie spreekt ook over het afslachten van ongelovigen.
de koran heeft de schuld idd niet net zoals games de schuld ook niet hebben,de mensen die het doen hebben schuld en het boek of de game bebruiken zij als medium.
Dark Lars schreef: | dat staat er buiten OF er een crisis KAN komen...het gaat erom dat hij er sowieso niet zou komen ookal werd dat niet gedaan( die censuur ) |
Als er geen crisis KAN komen, waarom is er dan nood aan censuur?
weet jij het? ik niet maar ik weet wel dat ik de priesters of hoe je ze ook noemt mensen neit gaan oproepen om zich te verzetten iets dat bij de islam wel gebeurt
Dark Lars schreef: | Juist het lijkt dan alsof nederland de islam niet wil, en stiekem wil men dat ook helemaal neit alleen is vrijwel iedereen bang om er voor uit te komen. |
Dan schaam ik me voor Nederland. Duitsland wou de Joden ook niet. Israël wil de Palestijnen niet.
Ik wil de islamieten best wel in dit land intreseerd me helemaal niks, maar ik wil niet betrokken worden in het spelletje "geloof"
Dark Lars schreef: | Dat terzijde, je hebt gelijk dat de politieke gevolgens groot hadden kunnen zijn, maar dat zou niet zo moeten zijn want iedereen heeft recht op het uiten van zijn/haar mening. |
Nee, vrijheid van meningsuiting bestaat niet op deze wijze. Meningsuiting is enkel vrij voor de pers, en deze meningsuiting mag niet haatdragend zijn. Wilders heeft dus niet het recht om deze mening te uiten. Daarnaast staat het eender welk land om te reageren zoals zij willen.
Wilders heeft wel het recht om zijn mening zo te uiten dat vind ik neit alleen maar dat is ook hogerop geconcludeerd
Dark Lars schreef: |
en over die deense cartoonist, lees dat wat je typt nou nog eens. Hij heeft de gevolgen niet ondervonden.. jij beschouwt het dus al als normaal dat er gevolgen komen als je een cartoon maakt? dit zou de normaalste zaak van de wereld moeten zijn, dat er dus niks is gebeurd! | Jij zei dat Balkenende zich verontschuldigde zodat Nederland niet hetzelfde zou overkomen als die cartoonist. Ik wijs er gewoon op dat hem niets overkomen is. Waarom moet Balkenende bang zijn als de cartoonist toch niets overkomen is? |
nee dat zei ik niet, of tenminste als ik het gezegd zou hebben, ik kan het atm neit teruglezen. ALS ik dat zo letterlijk heb gezegd zat ik daar iig fout, ik bedoelde duidelijk te maken dat de ophef en al het gezeur en alle doodsbedreigingen rondom die cartoon absurt zijn. En waarom Balkenende bang moet zijn? hij moet helemaal niet bang zijn, maar hij is het wel en hij is neit de enigste heel veel mensen waren bang dat rellen zouden komen na de film van wilders
owja en het is geen aanval op jou ofzo hoor deze discussie of op iemand anders..als iemand dat misschien zou denken... , maar ik ben bang dat we er zo niet uitkomen joni  |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 12 Apr 2008 16:43 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Inderdaad, op deze manier komen we er niet. Ik wil maar op één ding meer reageren.
Dark Lars schreef: | Wilders heeft wel het recht om zijn mening zo te uiten dat vind ik neit alleen maar dat is ook hogerop geconcludeerd |
Voorlopig wordt Wilders beschermd door de Nederlandse politiek. Zijn racistische uitspraken en Fitna kunnen echter aanleiding geven tot een aanklacht over racisme en afhankelijk van welke rechtbank tot een veroordeling. |
|
Terug naar boven |
|
|
Limmepie |
Geplaatst: 12 Apr 2008 17:47 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Voorlopig wordt Wilders beschermd door de Nederlandse politiek. Zijn racistische uitspraken en Fitna kunnen echter aanleiding geven tot een aanklacht over racisme en afhankelijk van welke rechtbank tot een veroordeling. |
Joni, je woorden klinken altijd leuk, maar je lult echt lucht. Wilders doet geen racistische uitspraken gast. Hij pakt nooit het ras der Moslims want die bestaat immers niet. Het zijn arabieren, koerden, prezen, whatever. Een mierenneuker als jij zou het verschil tussen uitspraken over moslims en racisme wel moeten kunnen zien. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joker |
Geplaatst: 12 Apr 2008 18:13 Onderwerp:
| |

|
In ieder geval scheert hij wel alle moslims over een kam en zaait hij haat jegens de islam, al zal hij daarvoor wel niet veroordeelt worden.
Verder snap ik niet waar al die Wilders stemmers zo'n probleem van maken, het grootste deel heeft niet eens te maken met moslims in het dagelijks leven, en er wordt ze alleen maar angst aangepraat. Wat de boer niet kent vreet ie niet. |
|
Terug naar boven |
|
|
CengizMan |
Geplaatst: 12 Apr 2008 18:16 Onderwerp:
| |

|
Limmepie schreef: | Joni Philips schreef: | Voorlopig wordt Wilders beschermd door de Nederlandse politiek. Zijn racistische uitspraken en Fitna kunnen echter aanleiding geven tot een aanklacht over racisme en afhankelijk van welke rechtbank tot een veroordeling. |
Joni, je woorden klinken altijd leuk, maar je lult echt lucht. Wilders doet geen racistische uitspraken gast. Hij pakt nooit het ras der Moslims want die bestaat immers niet. Het zijn arabieren, koerden, prezen, whatever. Een mierenneuker als jij zou het verschil tussen uitspraken over moslims en racisme wel moeten kunnen zien. |
Euhm... Niet aardige reacties op basis van geloof is racisme. However, niet aardige reacties op basis van afkomst is ook racisme. Dus een mierenneuker als jij moet het verschil kunnen zien tussen slimme en slimme uitspraken. En hier komt waarschijnlijk weer een kutreactie op waar ik niet op ga reageren, want dan is mijn dag weer verpest. So... veel succes met je leventje. |
|
Terug naar boven |
|
|
Limmepie |
Geplaatst: 12 Apr 2008 18:16 Onderwerp:
| |

|
Joker schreef: | In ieder geval scheert hij wel alle moslims over een kam en zaait hij haat jegens de islam, al zal hij daarvoor wel niet veroordeelt worden.
Verder snap ik niet waar al die Wilders stemmers zo'n probleem van maken, het grootste deel heeft niet eens te maken met moslims in het dagelijks leven, en er wordt ze alleen maar angst aangepraat. Wat de boer niet kent vreet ie niet. |
Hoor hem nou, jij komt ze zeker niet tegen, dus jij hebt er niet mee te maken. Echt gast, je scheert nu toch ook alle Wilders stemmers over een kam. Ben jij nou beter of slechter dan Wilders.
Luister nou eens naar die vent man. Hij heeft niets tegen die mensen alleen tegen de islam. |
|
Terug naar boven |
|
|
dark lars |
Geplaatst: 12 Apr 2008 18:17 Onderwerp:
| |

|
Ik weet niet echt of hij haat zaait,ik denk eerder dat hij het oogst. Ik merk overal dat er haat is , tenminste wel in mijn buurt/scholen. En nee ik woon niet in een achterstandswijk ofzo.. Wel kan Wilders het mogelijk uitbreiden, maar de haat is er al, die hoeft hij niet meer te zaaien enkel te oogsten
komop mensen trek je geitenwollensok uit
wake up and smell the coffee
Laatst aangepast door dark lars op 12 Apr 2008 18:19; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Limmepie |
Geplaatst: 12 Apr 2008 18:19 Onderwerp:
| |

|
CengizMan schreef: | Limmepie schreef: | Joni Philips schreef: | Voorlopig wordt Wilders beschermd door de Nederlandse politiek. Zijn racistische uitspraken en Fitna kunnen echter aanleiding geven tot een aanklacht over racisme en afhankelijk van welke rechtbank tot een veroordeling. |
Euhm... Niet aardige reacties op basis van geloof is racisme. However, niet aardige reacties op basis van afkomst is ook racisme. Dus een mierenneuker als jij moet het verschil kunnen zien tussen slimme en slimme uitspraken. En hier komt waarschijnlijk weer een kutreactie op waar ik niet op ga reageren, want dan is mijn dag weer verpest. So... veel succes met je leventje. |
Juist, wel, zo kan je natuurlijk nooit ongelijk krijgen. En wat is er met dat denegerende "leventje"? Echt gast, jou wil ik nooit over respect of iets dergelijks zien praten.
ra·cis·me (het; racistisch, racist)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde
2 rassentheorie |
|
Terug naar boven |
|
|
Joker |
Geplaatst: 12 Apr 2008 18:23 Onderwerp:
| |

|
Limmepie schreef: | Joker schreef: | In ieder geval scheert hij wel alle moslims over een kam en zaait hij haat jegens de islam, al zal hij daarvoor wel niet veroordeelt worden.
Hoor hem nou, jij komt ze zeker niet tegen, dus jij hebt er niet mee te maken. Echt gast, je scheert nu toch ook alle Wilders stemmers over een kam. Ben jij nou beter of slechter dan Wilders.
Luister nou eens naar die vent man. Hij heeft niets tegen die mensen alleen tegen de islam. |
In mijn eigen omgeving zijn natuurlijk geen islam extremisten, maar ook geen wilders stemmers. De enige die ik ken die wel sympathie voor die gast heeft is zelf al helemaal een vervelende betweter. Verder moet ik je gelijk geven dat ik wildersstemmers over een kant scheer.
Ik ontken niet de problemen die er zijn, ik kom natuurlijk vaak in Amsterdam en ook wel in slotervaart. De problemen zijn groot een lastig, maar de schreeuw en symboolpolitiek van Wilders zal dat alleen maar verergeren. Wilders heeft wat tegen de Islam, maar je kan extremisme en misdragingen alleen maar aanpakken door de probleemgroepen juist te ondersteunen, met duidelijke grenzen. Aan dagelijks gelul over dubbele nationaliteiten, een slappe knip en plak film, en het verbieden van een boek(?) heb je helemaal niets. Wilders komt met geen één duidelijk, doordacht en berekend plan. |
|
Terug naar boven |
|
|
dark lars |
Geplaatst: 12 Apr 2008 18:31 Onderwerp:
| |

|
Het feit is dat veel mensen toch achter Wilders staan. Dat is iets wat niet ontkent kan worden toch?
Nou dan zou je denken dat de man neit alleen maar gebakken lucht verkoopt ? Balkenden, heel het kabinet kan een voorbeeld nemen aan Wilders vind ik, niet zo zeer aan zijn standpunten maar meer hoe hij het aanpakt. Als ik iemand van de PVV hoor spreken dan weet ik waar hij het over heeft, hij draait er neit omheen hij is gewoon direct. In tegenstelling tot vele andere politici. Hij merkt de onvrede onder het Nederlandse volk, want onvrede is er. Maar wat wil je ook, de media creëert het klimaat daarvoor. Elke week weer komt er bij vermist wel een getinte dader ter spraken. Je kan de krant niet openslaan of een imaam heeft weer een schokende uitspraak gedaan.. Wat meot je nou denken als Nederlander, het komt wel goed ? te lang is er niks gedaan vind ik. Te lang moet ik al wijken voor mijn etnische medemensen. Respect heb ik voor deze mensen die het wél proberen, die goed hun best doen, en ik ben dan ook niet te beroerd om dat tegen ze te zeggen. Maar je moet niet je ogen sluiten voor de etnische jongeren die wél problemen veroorzaken. En ik vind dat het tijd is om daar iets aan te doen. En niet alleen daaraan, ook aan de TE lage straffen voor o.a verkrachtingen ( waar tegenwoordig ook werkstraffen voor worden gegeven ) dit gaat te ver voor woorden. Ik weet dat ik een beetje afdwaal, maar Wilders weet alle onvrede die er leeft bij het nederlandse volk goed te verwoorden, en duidelijk ook. Als ik over 2 jaar mag gaan stemmen.. De PVV of rita verdonk, maar ik moet nog maar zien of zij haar woorden hard kan maken, net als Wilders. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joker |
Geplaatst: 12 Apr 2008 18:46 Onderwerp:
| |

|
Ja, want iedereen die gefundeerde kritiek geeft op de gebakken lucht van Wilders is knettergek, ja dat begrijpt het volk wel. Juist omdat hij zo grof in de mond is, zet hij alles op scherp. Hij brengt geen één nuance aan. In de politiek moeten slimme verstandige mensen zitten, die met elkaar oplossing van problemen bedenken en ook deze plannen durven te openbaren en te laten testen door onafhankelijke deskundigen. Het gaat erom dat het land goed wordt bestuurd, niet dat een kind het moet kunnen begrijpen, net als niet iedereen geschikt is voor de politiek in mijn ogen.
Nogmaals, dankzij Wilders staat dit punt gelukkig hoog op het programma, maar je gaat het hele idee van onze democratie voorbij als je stemt op zo'n schreewerd en one-issue partij. Ik zou zeggen, kijk eens naar bijvoorbeeld een partij als de D66, ze zijn klein, maar alle kamerleden zijn slim en verstandig, hoog opgeleid en weten waar ze over praten. Bij wilders zit de chauffeur van Pim Fortuyn, die braaf Gertje volgt. Moet zo iemand zulke complexe problemen kunnen oplossen? Je moet door deze populistische praat heen kunnen prikken, het gaat om de oplossingen. En of je nou links of rechts bent, dat maakt mij niet uit. Je kunt een andere ideologie hebben, maar als je stemt op een partij als de PVV, dan vraag ik me af voor welke verstandige oplossing je dan kiest. |
|
Terug naar boven |
|
|
Limmepie |
Geplaatst: 12 Apr 2008 18:55 Onderwerp:
| |

|
dark lars schreef: | Het feit is dat veel mensen toch achter Wilders staan. Dat is iets wat niet ontkent kan worden toch?
Nou dan zou je denken dat de man neit alleen maar gebakken lucht verkoopt ? Balkenden, heel het kabinet kan een voorbeeld nemen aan Wilders vind ik, niet zo zeer aan zijn standpunten maar meer hoe hij het aanpakt. Als ik iemand van de PVV hoor spreken dan weet ik waar hij het over heeft, hij draait er neit omheen hij is gewoon direct. In tegenstelling tot vele andere politici. Hij merkt de onvrede onder het Nederlandse volk, want onvrede is er. Maar wat wil je ook, de media creëert het klimaat daarvoor. Elke week weer komt er bij vermist wel een getinte dader ter spraken. Je kan de krant niet openslaan of een imaam heeft weer een schokende uitspraak gedaan.. Wat meot je nou denken als Nederlander, het komt wel goed ? te lang is er niks gedaan vind ik. Te lang moet ik al wijken voor mijn etnische medemensen. Respect heb ik voor deze mensen die het wél proberen, die goed hun best doen, en ik ben dan ook niet te beroerd om dat tegen ze te zeggen. Maar je moet niet je ogen sluiten voor de etnische jongeren die wél problemen veroorzaken. En ik vind dat het tijd is om daar iets aan te doen. En niet alleen daaraan, ook aan de TE lage straffen voor o.a verkrachtingen ( waar tegenwoordig ook werkstraffen voor worden gegeven ) dit gaat te ver voor woorden. Ik weet dat ik een beetje afdwaal, maar Wilders weet alle onvrede die er leeft bij het nederlandse volk goed te verwoorden, en duidelijk ook. Als ik over 2 jaar mag gaan stemmen.. De PVV of rita verdonk, maar ik moet nog maar zien of zij haar woorden hard kan maken, net als Wilders. |
Ik vind je standpunten op zich goed en het is leuk dat je je in de discussie vermengd. Maar de argumenten als in wat je in de krant leest dekt geen lading. De media moet geld verdienen en dus geven ze sensatie nieuws. Dit is echter zelden objectief.
Joker schreef: | Ja, want iedereen die gefundeerde kritiek geeft op de gebakken lucht van Wilders is knettergek, ja dat begrijpt het volk wel. Juist omdat hij zo grof in de mond is, zet hij alles op scherp. Hij brengt geen één nuance aan. In de politiek moeten slimme verstandige mensen zitten, die met elkaar oplossing van problemen bedenken en ook deze plannen durven te openbaren en te laten testen door onafhankelijke deskundigen. Het gaat erom dat het land goed wordt bestuurd, niet dat een kind het moet kunnen begrijpen, net als niet iedereen geschikt is voor de politiek in mijn ogen.
Nogmaals, dankzij Wilders staat dit punt gelukkig hoog op het programma, maar je gaat het hele idee van onze democratie voorbij als je stemt op zo'n schreewerd en one-issue partij. Ik zou zeggen, kijk eens naar bijvoorbeeld een partij als de D66, ze zijn klein, maar alle kamerleden zijn slim en verstandig, hoog opgeleid en weten waar ze over praten. Bij wilders zit de chauffeur van Pim Fortuyn, die braaf Gertje volgt. Moet zo iemand zulke complexe problemen kunnen oplossen? Je moet door deze populistische praat heen kunnen prikken, het gaat om de oplossingen. En of je nou links of rechts bent, dat maakt mij niet uit. Je kunt een andere ideologie hebben, maar als je stemt op een partij als de PVV, dan vraag ik me af voor welke verstandige oplossing je dan kiest. |
D66 is een lege partij. Deze mensen kankeren letterlijk alleen over anderen, lopen weg als het hen goed uitkomt en leveren zelf ook nooit oplossingen op problemen. Populistische praat? D66 is jou partij. Maar nee, niet alleen D66. Alle partijen doen dat, waarom? Daar trekken ze stemmen mee. Dus stop met het populistische gezeik als motief om een partij zwart te maken. Hiertoe heb je het recht alleen als je op de enige niet populistische partij stem, want eigenlijk is er wel een, en dat is de SGP.
Daarbij stem je op de PVV als je een geluid wilt in de kamer. Bij gebrek aan beter (Fortuyn).
Verstandig, jazeker, want het geluid is er en een feit is zeker, je hoort iedereen's mening dus de democratie is misschien levendiger dan ooit. Tijd om te praten, snappie? |
|
Terug naar boven |
|
|
Joker |
Geplaatst: 12 Apr 2008 19:09 Onderwerp:
| |

|
De d66 is helemaal niet mijn partij, ik neem ze alleen als voorbeeld van een verstandige partij, want de vvd vind ik op dit moment uitermate zwak. In het verleden waren ze inderdaad niet tactisch op politiek tactisch gebied, maar ik heb het nu over ideeën en plannen.
Voor alsnog draai je er verder omheen, want ik vraag je nu, wat doet Wilders meer dan alleen een probleem aankaarten en met symbooloplossing komen. Hij heeft zijn programma niet laten door rekenen. Dan is het wel erg makkelijk kritiek geven ja. Een tegenbegroting? Nee hoor, dat durft hij niet aan. Gaat hij in gesprek met mensen die dicht bij de problemen zitten, om zo een plan voor een oplossing te bedenken? Ook niet. |
|
Terug naar boven |
|
|
Limmepie |
Geplaatst: 12 Apr 2008 19:31 Onderwerp:
| |

|
Joker schreef: | De d66 is helemaal niet mijn partij, ik neem ze alleen als voorbeeld van een verstandige partij, want de vvd vind ik op dit moment uitermate zwak. In het verleden waren ze inderdaad niet tactisch op politiek tactisch gebied, maar ik heb het nu over ideeën en plannen.
Voor alsnog draai je er verder omheen, want ik vraag je nu, wat doet Wilders meer dan alleen een probleem aankaarten en met symbooloplossing komen. Hij heeft zijn programma niet laten door rekenen. Dan is het wel erg makkelijk kritiek geven ja. Een tegenbegroting? Nee hoor, dat durft hij niet aan. Gaat hij in gesprek met mensen die dicht bij de problemen zitten, om zo een plan voor een oplossing te bedenken? Ook niet. |
Nee, je vroeg me helemaal niks. En zowel had je een grootverhaal die je meteen had kunnen verkorten naar de vraag die je nu stelt. Alsnog is D66 een tactische partij als het komt op praten wat sommige mensen willen horen. Wilders doet dat ook, maar op zijn eigen unieke manier. D66 kan alleen iemand anders zijn stanpunten aanvallen, Wilders heeft standpunten. Genoeg over dat in ieder geval.
Trouwens ondiep, vorig jaar eentje die ik weet. Noem eens andere politici die naar probleemwijken durfen te gaan? Ik nodig Balkenende uit in Spangen. Hij woonde in de duurste buurt van Capelle. Hij mag ook mee naar schollevaar. Ook lachen. Geloof me, Wilders is niet zo doorzichtig als je denkt. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joris |
Geplaatst: 12 Apr 2008 19:32 Onderwerp:
| |

|
Limmepie schreef: | Daarbij stem je op de PVV als je een geluid wilt in de kamer. Bij gebrek aan beter (Fortuyn).
Verstandig, jazeker, want het geluid is er en een feit is zeker, je hoort iedereen's mening dus de democratie is misschien levendiger dan ooit. Tijd om te praten, snappie? |
Als je op de Partij voor de Dieren stemt laat je ook een geluid horen in de kamer, een ander geluid, dat wel. Het ligt er maar aan wat voor geluid je wil laten horen in de kamer, van mij hoeft dat van Wilders niet. Het hoort iig bij democratie, daar heb je gelijk in. Maar dat bij de ene verkiezing de LPF 26 zetels scoort en de volgende keer de SP die winst pakt, neigt een beetje naar ramptoerisme.
Misschien ligt het aan mij, maar ik vind D'66 met meer oplossingen komen dan Wilders. Wilders stelt problemen aan de kaak die bij veel mensen blijken te leven, maar komt niet met heldere oplossingen. 'Weg met de Islam' is namelijk niet reëel. Naast het aanpakken van de islam is hij behoorlijk conservatief, terwijl er in Nederland nog veel kan verbeteren.
Edit: @ Dark Lars, ben toch wel benieuwd waarom jij overweegt op Rita te stemmen, wat vind jij nou goede punten van haar partijprogramma? |
|
Terug naar boven |
|
|
dark lars |
Geplaatst: 12 Apr 2008 20:22 Onderwerp:
| |

|
Limmepie schreef: | dark lars schreef: | Het feit is dat veel mensen toch achter Wilders staan. Dat is iets wat niet ontkent kan worden toch?
Ik vind je standpunten op zich goed en het is leuk dat je je in de discussie vermengd. Maar de argumenten als in wat je in de krant leest dekt geen lading. De media moet geld verdienen en dus geven ze sensatie nieuws. Dit is echter zelden objectief.
Joker schreef: | Ja, want iedereen die gefundeerde kritiek geeft op de gebakken lucht van Wilders is knettergek, ja dat begrijpt het volk wel. Juist omdat hij zo grof in de mond is, zet hij alles op scherp. Hij brengt geen één nuance aan. In de politiek moeten slimme verstandige mensen zitten, die met elkaar oplossing van problemen bedenken en ook deze plannen durven te openbaren en te laten testen door onafhankelijke deskundigen. Het gaat erom dat het land goed wordt bestuurd, niet dat een kind het moet kunnen begrijpen, net als niet iedereen geschikt is voor de politiek in mijn ogen.
D66 is een lege partij. Deze mensen kankeren letterlijk alleen over anderen, lopen weg als het hen goed uitkomt en leveren zelf ook nooit oplossingen op problemen. Populistische praat? D66 is jou partij. Maar nee, niet alleen D66. Alle partijen doen dat, waarom? Daar trekken ze stemmen mee. Dus stop met het populistische gezeik als motief om een partij zwart te maken. Hiertoe heb je het recht alleen als je op de enige niet populistische partij stem, want eigenlijk is er wel een, en dat is de SGP.
Daarbij stem je op de PVV als je een geluid wilt in de kamer. Bij gebrek aan beter (Fortuyn).
ik denk dat je onderschat hoeveel ik van dit onderwerp weet hoeveel ik er van gezien gelezen en van meegamaakt heb..achja ben het nu ook wel zat aan het worden  |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Volgende |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|