Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina 1, 2 Volgende
|
Robert |
Geplaatst: 07 Apr 2008 10:46 Onderwerp: Dawn of War performance
| |

|
Tijdens het spelen van dawn of war heb ik nogwel is, als het wat druk word wat last van framedrops (ofzo ), dat is niet zo vreemd behalve dat het niet uitmaakt hoe mooi/lelijk ik het speel want hij presteert altijd even goed
momenteel speel ik het spel op 1680*1050 met alles op high behalve die lichamen die blijven liggen, ik haal dan op rustige niet druk bevolkte momenten 60fps nooit hoger. *raar?*
Maar als het scherm vol staat met mannetjes dan dropt de framerate naar 18 fps
ik heb de game niet gepatchd er staat wel een mod op, maar zonder die mod had ik dezelfde problemen... |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 07 Apr 2008 11:19 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Altijd patchen joh
Kan een hoop schelen, zeker als het enkel de originele DoW is zonder uitbreidingen.
Welke videokaart / geheugen / processor heb je?
Bij mij draait ie in ieder geval botervlot. Mja, is ook logisch gezien mijn systeem.
BTW deel 2 ziet er netjes uit, heb de PC gameplay gisteren in huis gehaald ^_^ |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 07 Apr 2008 11:46 Onderwerp:
| |

|
mijn systeem is inmiddels behoorlijk verouderd maar toch zit ik boven de system requirements
AMD sempron (zucht) 3300+ @2.33 GHz
2 GB RAM
ATI Sapphire x1650 PRO 512MB @ Cat 8.3
Windows XP
HDD 160 GB (nog maar 1,79 GB vrij)
22" beeldscherm
Logitech Z-2300
SpongeBob toetsenbord
Genius muis (kut ding)
Een of ander Asus Moederbord
verder weet ik echt niks
Dawn of war 2 ziet er inderdaad prachtig uit, heb je die screenshots op de officeele site al gezien? ( www.dawnofwar2.com )
Ik ga wel een nieuwe PC kopen maar dan wel eind dit jaar, ik moet ook eerst sparen, maar ik drink me geld steeds op XD |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 07 Apr 2008 14:21 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Vertraagt hij vooral als je je mannetjes rondbeweegt? Dan ligt het aan je processor. Rondbewegen en AI routines stressen je CPU behoorlijk.
Als hij al vertraagt naargelang er meer op je beeld te zien is (en niet mannetjes die rondbewegen) dan ligt het aan je videokaart.
Misschien dat je ook wel nog wat vrije plaats op je HDD kan gebruiken  |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 07 Apr 2008 14:29 Onderwerp:
| |

|
ja als ik meerdere squads heb op mn scherm zon 6+ groepjes van rond de 10 man dan loopt die op 40 fps, maar als het echt vol word tijdens drukke battle's dan loopt die trug tot 13 fps maar als ik textures hoog zet en alle andere stuff blijf ik dezelfde performance houden en dat is toch raar? |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 07 Apr 2008 15:14 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Dan gok ik dat het aan je processor ligt...
Als de texturen geen FpS verschil maken, ligt het niet aan je videokaart.
Voordat je de game start kan je best even ctrl + alt + del doen en alle nutteloze programma's afsluiten, zo maak je weer een beetje extra CPU kracht vrij.
Ik zal straks eens wat zoeken ivm processor, kijken hoe sterk ie eigenlijk wel niet is. |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 07 Apr 2008 15:33 Onderwerp:
| |

|
Ik zal straks eens wat zoeken ivm processor, kijken hoe sterk ie eigenlijk wel niet is.
ja met de nadruk op niet want ik heb altijd al gehoord dat die proccesor niks voor steld, de grafische kaart is opzich wel oke dacht ik, spellen zoals als bioshock doen het opzich wel goed met 30-35 fps op 1024*768 en het meeste op high, world in conflict deed het al helemaal goed gek genoeg (1680*1050 vrijwel alles behalve schaduwen op high)
raar dat zo'n minder mooi spel slechter loopt |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 07 Apr 2008 18:02 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Daar waar bij shooters meer gebruik wordt gemaakt van de videokaart is het voor strategie games ook handig om een aardige processor te hebben.
Allersinds niet veel benchmarks gevonden waar ik iets mee was, allemaal dingen uit 2004-'05...
Mja, dan neem ik aan dat het aan je processor ligt... |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 07 Apr 2008 21:18 Onderwerp:
| |

|
Dammit dammit >.<
kan ik me processor upgraden ofzo?
want ik denk pas er aan om in de winter een nieuw systeem te kopen
en ik zou nog wel even door willen gaan met deze... |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 08 Apr 2008 11:23 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Altijd nadelig om processors te vervangen omdat vaak het moederbord dan ook vervangen dient te worden. Dan kan het nog zijn dat je videokaart niet past (PCIE <-> AGP 8x/16x) dus dan moet dat vervangen worden. En als je nog meer pech hebt past je geheugen ook niet meer...
Een upgrade zou dus betekenen dat mogelijk héél je PC vernieuwd dient te worden. Of je zoekt het zo uit dat enkel de processor en het moederbord vervangen hoeven te worden, maar dan loop je uiteindelijk het risico dat je achter loopt met je moederbord als je een nieuwe grafische kaart wil.
Of je moet natuurlijk een winkel kennen die oudere processors voor een zeer gunstig prijsje van de hand doet, dan kan je tenminste toch nog Dawn of War degelijk spelen (hopelijk lag het dan echt aan je processor ). |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 08 Apr 2008 12:08 Onderwerp:
| |

|
Ja dat is dan maar te hopen, en anders maakt het ook niet zoveel uit.
Ik kan nog wel een tijdje zo door en dan koop ik deze winter wel wat nieuws |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 08 Apr 2008 12:28 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Ik begin me zelf al zorgen te maken of mijn systeem DoW2 wel nog zou aankunnen in max detail. Het 2de trimester van 2009 is toch een aardige tijd van ons verwijderd en de screens zien er nu al erg zwaar uit...
Ik hoop dat nVidia snel wat verbeteringen gaat aanbrengen aan het SLI systeem want momenteel lijkt het alsof mijn 2de videokaart overbodig is (behalve bij Crysis dan). |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 08 Apr 2008 12:29 Onderwerp:
| |

|
ehhm wat kan jij me aanraden voor een kaart te kopen en proccessor enz. (wel even vooruit denken want ik wil pas in de winter een nieuw systeem gaan halen) want ik wil perse dat het spel goed loopt |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 08 Apr 2008 12:56 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Eens denken...
Qua processor zou ik allersinds voor een Quad-core gaan, zelf heb ik de E6850 maar die is op het moment nog erg duur, tegen dan is ie hopelijk goedkoper...
De videokaart is afhankelijk van hoe SLI verder verbeterd wordt. Ik zou gaan voor de sterkste 9800 GTX2 kaart of 2 keer een 8800 GTX of Ultra. Met die 2de kaart heb je ongeveer 20-30% performancewinst (hopelijk meer in de toekomst) of je kan die gebruiken voor een 2de beeldscherm... |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 08 Apr 2008 13:27 Onderwerp:
| |

|
quad core die heten toch altijd Q6600?
en hoeveel zal zo'n 9800 dinges kosten eind dit jaar? Mischien beter gezegd hoeveel kost die nu?
ik mag hopen dat het systeem niet meer dan 800 gaat kosten, want ik geef nog al snel mn geld uit  |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 08 Apr 2008 13:38 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Oops, my bad, mijn processer QE6850
Momenteel kost een 9800 tussen de 300 - 350 €. Maar ik weet niet welke versie (allersinds niet de sterkste).
K ga gokken dat het tegen dan iets van 200 - 250 € zal zijn (optimistisch).
Als je een volledig systeem van 800 € wil, die DoW2 op max zal kunnen draaien denk ik dat je niet veel geluk gaat hebben. Maar voor een 1500 € heb je tegen dan toch wel een vrij aardig systeem. Sparen is de boodschap!  |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 08 Apr 2008 13:49 Onderwerp:
| |

|
Mag ik dan vragen hoe jij spaart als je dorst hebt, je in een discotheek/cafe bent, en geld in je zakken brandt?
Oja is het nou Q, E of QE ? |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 08 Apr 2008 13:58 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Discotheken doe ik niet meer, vroeger tijdens mijn kotperiode meer dan genoeg gezien. Verder zit ik meer op hip-hop concertjes of drum'n bass feestjes...
Hoeveel doe jij dan wel niet op als je op café gaat? o_O
Verder kan ik alleen maar zaterdag op café gezien ik zaterdag om 6:30 eruit moet om naar de les te gaan dus dat spaart de vrijdag uit
Dan drink ik ook nog eens geen tot zeer weinig alcohol maar rook wel geregeld een jointje, op zich spaart het wel aardig wat uit aan drank ^_^
Voor de rest van de tijd werk ik zodat ik bovenstaande en het gamen kan betalen en het werk kan wel eens uitlopen of onverwachts s'avonds de kop opsteken (ik doe schadegevallen op een verzekeringskantoor, het is me dan ook niet vreemd dat mensen me opbellen s'avonds omdat ze een ongeval hadden).
Gamen is eigenlijk de enige hobby waar ik echt geld in steek... |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 08 Apr 2008 14:46 Onderwerp:
| |

|
Haha drumm & bass, dat is echt vette muziek alleen niet meer na 5 minuten dan krijg ik koppijn, verder gaat uitgaan toch net iets voor want ik kan niet sparen, en 40 euro gaat er wel doorheen op een avond/nacht,
Enne als je een rondje geeft gaat het heel snel met je geld
Verder wil ik ook nog op wintersport, dat willen mijn ouders me niet financieeren
En ik heb geen vast werk maar ik word meestal 4-7 keer per maand gevraagd klusjes te doen bij t waterschap wat dan wel weer goed betaald krijgt (denk aan 8 tot 18 euro per uur)
Btw aan directX 10 doe ik niet, net zoals windows vista dus ik hoop toch echt dat ik voor 800 euro dow 2 kan spelen zucht |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 08 Apr 2008 16:29 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
N!CE schreef: | Btw aan directX 10 doe ik niet, net zoals windows vista dus ik hoop toch echt dat ik voor 800 euro dow 2 kan spelen zucht |
Zoveel verschil is er inderdaad niet tussen DX9 en DX10, hier en daar wat mooier afgewerkte effecten en verbeterde blur effecten. Maar je merkt het wel een beetje, alles komt net iets gepolijsterd over dan in DX9.
Qua Vista is het op het moment wat zwak, ik gebruik hem en heb er nooit tot zelden last mee in ieder geval dus ik klaag niet. Bij sommige oudere games wil hij wel weigeren maar bijv. C&C3 draait zelfs beter op Vista dan op XP. Ik zou in ieder geval toch voor Vista gaan, zo'n tijden hadden we namelijk vroeger ook met XP, 't komt altijd wel zo traag op gang... |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 08 Apr 2008 16:47 Onderwerp:
| |

|
bij mij loopt alles zeker zo´n 20% sneller op XP en ik vind dx9 games op high mooi genoeg, gek genoeg merkte ik bij dawn of war wéér geen verschil in vista of xp |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 08 Apr 2008 16:56 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
N!CE schreef: | bij mij loopt alles zeker zo´n 20% sneller op XP en ik vind dx9 games op high mooi genoeg, gek genoeg merkte ik bij dawn of war wéér geen verschil in vista of xp |
Hangt voor een groot deel ook van je systeem af en hoeveel er vrij is voor Vista. Vista zal in mijn ogen later meer gebruik maken van duo en quad-cores waardoor hierop meer winst zal gemaakt worden dan op XP. XP is nog van single-core tijdperk met een goede ondersteuning voor duos maar iets minder voor quads.
Bij DoW merkte ik ook weinig tot geen verschil maar dat was back in the day, toen mijn systeemupgrade nog niet zo'n hevig verschil was. Mja, als je toch een DX10 kaart hebt, waarom het dan niet gebruiken?  |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 08 Apr 2008 22:09 Onderwerp:
| |

|
hmm ja ikweet niet, niet nodig, liever haperloos gamen  |
|
Terug naar boven |
|
|
Valentino Aledda |
Geplaatst: 26 Apr 2008 15:28 Onderwerp:
| |

|
Dawn of War in 1650x1080?? Ik zie die resolutie er niet tussen. Heb je wat veranderd? Ik kan wel 1440x900 pakken, maar anders is het 1600x1200  |
|
Terug naar boven |
|
|
Divine Rage |
Geplaatst: 26 Apr 2008 16:00 Onderwerp:
| |

|
Valentino25 schreef: | Dawn of War in 1650x1080?? Ik zie die resolutie er niet tussen. Heb je wat veranderd? Ik kan wel 1440x900 pakken, maar anders is het 1600x1200  |
1680x1050 = 22" widescreen beeldscherm. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina 1, 2 Volgende |