Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Roderick BerichtGeplaatst: 18 Feb 2008 14:29    Onderwerp: Lost Odyssey Reageren met citaat

Zo vlak voor release mag er wel een topic gemaakt worden. De tweede RPG van ontwikkelaar Mistwalker ligt bijna in de rekken en na Enchanted Arms, Blue Dragon en Eternal Sonata zijn we wel weer toe aan een nieuwe Xbox 360 JRPG.

Scores:
Famitsu: 37/40
GameTrailers 88.0%
Game Informer 85.0%
UGO 85.0%
TeamXbox 83.0%
IGN 82.0%
Cheat Code Central 80.0%
Eurogamer 80.0%
1UP 80.0%
NZGamer 75.0%
GameSpot 75.0%
Worth Playing 75.0%
GameTap 70.0%
GamePro 65.0%
GameDaily 60.0%
G4 - X-Play 60.0%
GameSpy 50.0%

Inmiddels heb ik de game ook in de Xbox 360 zitten en ik moet zeggen dat ik vrij enthousiast ben: het is een echte ouderwetse JRPG: random encounters en echt turn based zijn aanwezige elementen. Het verhaal is, net als in Blue Dragon, erg langzaam aan het begin, dus daar kan ik nog weinig over zeggen. Wel vind ik de game tot nu toe vrij veel op Final Fantasy X lijken, voor sommigen een compliment, voor anderen niet. Een voordeel ten opzichte van FFX is alvast het iets uitgebreidere battlesysteem. Eindbazen vind ik tot nu toe leuk, maar ben pas drie tegengekomen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
wackyprofessor BerichtGeplaatst: 19 Feb 2008 22:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Reviews verschillen kwa cijfers, maar van de grote sites/bladen krijgt Lost Oddysey aardige cijfers. Vooral het verhaal en de manier waarop het wordt verteld wordt geroemd. Is het overigens net zo 'makkelijk' als Blue Dragon? Want daar miste ik de uitdaging een beetje, al was het verder wel een toffe game.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Paul_jambers BerichtGeplaatst: 27 Feb 2008 05:04    Onderwerp: Reageren met citaat

heb hem net uitgespeeld en persoonlijk vindt ik het beter dan de recente final fantasy's alles aan het spel is goed. Zelfs de 1000 years of dreams is geweldig om te lezen en om meer over de karakters te weten te komen een paar leuke plotwendingen en bij het begin iig moeilijke bazen

maybe spoiler:
als je de game moeilijk wil houden dan stel ik voor dat je op cd 4 zo snel mogelijk richting eindbaas gaat en niet eerst de "geheime" tempels af gaat want in 1 tempel ben je zo'n 4 uur bezig en level je ook redelijk snel (kwam erin op level 52 kwam eruit op 81)
Terug naar boven
Asianator BerichtGeplaatst: 27 Feb 2008 20:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoe lang heb je de game dan al, 'paul_jambers'?

Ik ben zeer benieuwd en heb de game vrijdag gelukkig ook.
"Final Fantasy X" vond ik destijds (en nu nog, eigenlijk) fenomenaal en ik hoop daarom ook aan "Lost Odyssey" veel plezier zal beleven.

4 DVD's staat hopelijk voor vele uurtjes gameplezier.
Klopt dit? Of is de game, in verhouding met andere games zoals bijvoorbeeld "Enchanted Arms" (die maar op 1 DVD staat) best kort?
Terug naar boven
Paul_jambers BerichtGeplaatst: 28 Feb 2008 05:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Lilyman ik heb de game paar dagen naar de US release en ik speel nogal vaak en veel

over 4 dvd's gesproken het is ongeveer zoals je misschien al in de reviews hebt gelezen ongeveer 10 uur per dvd wat kan uitlopen tot 12 a 13 als je ook echt alles wil halen en alles goed doorzoekt met alle mensen praat enz.
het begin is vrij sloom en je ben wel 1 a 2 uur onderweg in het begin met praten en tussenfilmpjes.
Dvd 3 is heel veel gepraat en tussenfilpjes maar ook wel gelijk mijn favoriete gedeelte van dit spel.
Maar nu denk je misschien ongeveer 10 uur per dvd x is +- 40 uur aan gameplay. Zelf ben ik ongeveer 64 uur onderweg en moet dan nog een paar achievements halen en er is ook nog een geheime tempel waar je ongeveer hangt van je skill af ongeveer 4 tot 6 uur mee bezig ben.
Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 28 Feb 2008 11:03    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Hmmm als ik het zo lees wordt mijn 'normaal reeds gemaakte keuze' alweer twijfelen tot en met...

Dark Sector, Army of Two of Lost Odyssey (liefst alledrie but hey...)?

Was van plan Dark Sector te gaan halen maar zal die wel op PC moeten halen dan (als ie op PC komt?), dan is ie gelijk een 5-10 € goedkoper en kan ik wel genieten van Lost Odyssey.

Army of Two valt dus helaas uit de boot (misschien dat hij er later weer terug inklimt ).

Als je LO moest samenvatten in 3 positieve punten en 3 negatieve punten hoe zou je het dan omschrijven?
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 28 Feb 2008 16:24    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Sasuke schreef:
Was van plan Dark Sector te gaan halen maar zal die wel op PC moeten halen dan (als ie op PC komt?),
Console-only geloof ik.
Terug naar boven
Toretto BerichtGeplaatst: 23 Mrt 2008 22:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Sasuke schreef:
Hmmm als ik het zo lees wordt mijn 'normaal reeds gemaakte keuze' alweer twijfelen tot en met...

Dark Sector, Army of Two of Lost Odyssey (liefst alledrie but hey...)?

Was van plan Dark Sector te gaan halen maar zal die wel op PC moeten halen dan (als ie op PC komt?), dan is ie gelijk een 5-10 € goedkoper en kan ik wel genieten van Lost Odyssey.

Army of Two valt dus helaas uit de boot (misschien dat hij er later weer terug inklimt ).

Als je LO moest samenvatten in 3 positieve punten en 3 negatieve punten hoe zou je het dan omschrijven?

1) schitterend verhaal
2) prima gameplay
3) bij momenten behoorlijk pittig

1) je moet natuurlijk fan zijn van turn-based RPG's...
2) Kaim is emo
3) volgens mijn broer wijken ze soms een beetje te veel af van het hoofdverhaal - maar ieder zijn ding natuurlijk

er zullen nog wel min- en pluspunten zijn maar ik kan er even niet opkomen :|
Terug naar boven
Primitive BerichtGeplaatst: 24 Mrt 2008 00:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vind Lost Odyssey best wel geslaagd. Of ik em ooit ga uitspelen zal nog afwachten worden, want ik heb na Final Fantasy X geen enkele J-RPG meer uitgespeeld (alleeja tenzij je het "slechte" einde van Enchanted Arms meetelt) omdat de meeste mij al na een uur of 10 zwaar begonnen tegen te steken.

Het verhaal is best wel goed, er gaat ook genoeg aandacht uit naar de andere personages wat imho toch een plus punt is. Props naar Kiyoshi Shigematsu voor de uitzettend goed geschreven Thousand Years of Dreams teksten. Voor mij is er ook nog voldoende plaats voor Turn Based en is het nog altijd beter dan een half functioneel Real Time systeem. Voor de rest ook redelijk wat polish gekregen tov de debug preview versie (wat niet altijd het geval is *kuch* Turok *kuch* Fifa Street 3 *kuch*). Hoewel het nog niet 100% is, draait de retail toch een pak stabieler, paar ambetante bugs weggewerkt, draaihoek van de camera beperkt zodat de speler de hopen aan gebieden die niet van textures voorzien waren niet te zien krijgen en ik heb de indruk dat de moeilijkheidsgraad een klein beetje teruggeschroefd is.

Maar het zou alleszins een half mirakel zijn moest ik em uitspelen (met Blue Dragon ook tegen het einde aan gestopt).
Terug naar boven
dark lars BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2008 13:28    Onderwerp: Reageren met citaat

wat een kut spel !!!! ik ga egt niet meer verder spelen dit is mn slechtste rpg ooit
Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2008 13:37    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Ik ben nog maar 18 uur bezig en zit op disc 2. Ik vind het in ieder geval wel een enorm goede game. Deed me vaak terugdenken aan dezelfde leuke momenten die ik had met FFX. Ook minder leuke momenten, zoals random aangevallen worden als je loopt komen weer aan bod.

Verder is de lipsynching wel vrij slecht gedaan en gezien er aardig wat dialoog inzit, valt dat wel goed op. De dialogen zelf zijn wel goed doorspekt met humor maar nu en dan ook zijn er ook zwaar dramatische scenes die me net iets te lang duren.

@ Dark Lars: Waarom vind je het dan een kutspel (niet om je te flamen maar gewoon uit nieuwsgierigheid)? Je wist toch dat het een typisch J-RPG ging zijn niet? Je klinkt zo'n beetje alsof je niet verwacht had dat het turn-based ging zijn
Terug naar boven
MarcianoNL BerichtGeplaatst: 05 Apr 2008 22:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Misschien had hij bij Gamekings het Tokio Games Show gezien van 2007.
Daar zeiden ze dat het wat interactiever zou zijn.
Ik ga hem zelf denk ik niet kopen ga toch liever voor Blue Dragon gewoon omdat ik van Toriyama's uiterlijk van personage's hou
Terug naar boven
dark lars BerichtGeplaatst: 10 Apr 2008 16:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Sasuke schreef:
Ik ben nog maar 18 uur bezig en zit op disc 2. Ik vind het in ieder geval wel een enorm goede game. Deed me vaak terugdenken aan dezelfde leuke momenten die ik had met FFX. Ook minder leuke momenten, zoals random aangevallen worden als je loopt komen weer aan bod.

Verder is de lipsynching wel vrij slecht gedaan en gezien er aardig wat dialoog inzit, valt dat wel goed op. De dialogen zelf zijn wel goed doorspekt met humor maar nu en dan ook zijn er ook zwaar dramatische scenes die me net iets te lang duren.

@ Dark Lars: Waarom vind je het dan een kutspel (niet om je te flamen maar gewoon uit nieuwsgierigheid)? Je wist toch dat het een typisch J-RPG ging zijn niet? Je klinkt zo'n beetje alsof je niet verwacht had dat het turn-based ging zijn

Jawel dat wist ik allemaal wel maar..

1. Het spel is verschikkelijk lelijk
2. Mijn mannetje loopt zo dom ZO dom en irritant , maar dat is een bijzaak
3. Het verhaal is zo zwak zo onboeient en zo NEP ingesproken en de stemmen kloppen niet met het bewegen van de mond
4. De gevechten zijn verschikkelijk eentonig en verschikkelijk irritant..je krijgt je tegenstander pas na 1 minuut te zien?????
5. De personages zijn verschrikkelijk saai echt enorm saai
6. Verhaalverloop slaat nergens op, het ene loopt niet logisch na het andere van de ene magische paal ineens naar een of andere boot ^^
7.
Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 10 Apr 2008 17:11    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Ook logisch dat het verhaal in het begin niet echt te snappen is, je bent je geheugen dan ook kwijt en komt er stilletjes aan achter waar je mee bezig was

En dat van et vechten vind ik ook irritant, eerst de arena tonen (alsof we die nog niet gezien hadden in de vorige 6 gevechten, dan de mannetjes nog maar eens en dan begint het pas.... Daar hadden ze wel even een skip knop kunnen gebruiken...

Ik vind het al bij al grafisch nog wel meevallen, ik vind het enkel dom dat ze de U3Engine hebben gebruikt. Voor dit type RPG kan je best zelf een engine schrijven...
Terug naar boven
dark lars BerichtGeplaatst: 10 Apr 2008 17:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Sasuke schreef:
Ook logisch dat het verhaal in het begin niet echt te snappen is, je bent je geheugen dan ook kwijt en komt er stilletjes aan achter waar je mee bezig was

En dat van et vechten vind ik ook irritant, eerst de arena tonen (alsof we die nog niet gezien hadden in de vorige 6 gevechten, dan de mannetjes nog maar eens en dan begint het pas.... Daar hadden ze wel even een skip knop kunnen gebruiken...

Ik vind het al bij al grafisch nog wel meevallen, ik vind het enkel dom dat ze de U3Engine hebben gebruikt. Voor dit type RPG kan je best zelf een engine schrijven...
tja ik ben ondertussen bij disk 3 en het is gewoon zo dom zo dom dat verhaal slaat echt nergens op !! Het is zo irritant als personages helemaal stil gaan staan of iets leips horen Oomdat ze ineens weer iets herinneren hoor..nou geweldig wil je een freakin medaille ?!! en die andere elementen in de game zijn ook zooooo dom ik loop nou door een ijslandschap en dan kan ik soms niet springen omdat er dan een ijzige wind staat en dan kan je ergens neit langs, het voegt totaal niks toe aan de game het irriteert alleen maar !! het verhala is zo kunstmatig, zo voelt het bij mij aan dan..even kijken of ik een goed voorbeeld kan bedneken

oke je weetwel als jebij een spel er op het laatst achterkomt dat je reisgenoot eigenlijk bij "de vijand" hoort he(of zoiets wat dan een schok geeft) dit proberen ze ook bij LO soms te doen alleen ik krijg er steeds een gevoel bij van owja leuk ja weer een droom leuk....

maar geef me een paar punten wat nou zo goed is aan dit spel tov bijv eternal sonata blue dragon of enchanted arms(die nergens heel hoog scoort maar wat ik de beste rpg ooit vind :S) dus miss ligt het wel aan mij..al heb ik er meer gesproken die EA goed vinden

owja en als ik niet eens "vloeiend" door een landschap kan lopen, zonder te haperen vind ik de game bij voorbaad al ruk
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: