Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina Vorige 1, 2
|
CengizMan |
Geplaatst: 02 Apr 2008 20:49 Onderwerp:
| |

|
Vrijheid van meningsuiting heeft geen DUIDELIJKE beperkingen. Ik kan jou aardig noemen, maar teveneens stom. Ik kan jou moeder schelden, of iets aardigs over haar zeggen. Natuurlijk is het véél prettiger om iets te positiefs te horen dan iets negatiefs, maar je moet er natuurlijk niet meteen op reageren. Denk eerst twee keer na voordat je acties gaat ondernemen als vlaggen verbranden. Wat schiet ik er mee op? Zo ja, hoe schiet ik er mee op?
Vragen die steeds herhaalt moeten worden, maar toch worden overgeslagen.
En Nederland was toch een Katholiek land? Dat betekend al dat het land bestuurd wordt door Katholieken... Maar nu moeten jullie natuurlijk niet zeggen dat daar geen extrimisten van zijn, of van het Jodendom etc. Maar ja, we zien wel, we doen wel...
Voor de duidelijkheid, ik ben ook moslim.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 02 Apr 2008 20:53 Onderwerp:
| |

|
Kan je een voorbeeld geven van Katholieke extremisten? (niet sarcastisch bedoeld)
En ik geloof niet dat wij dit land besturen met de Bijbel, want Kerk en Staat zijn gescheiden. ( ik weet het ook niet zeker,dit is wat ik dacht hoe het zat) |
|
Terug naar boven |
|
|
CengizMan |
Geplaatst: 02 Apr 2008 21:03 Onderwerp:
| |

|
N!CE schreef: | Kan je een voorbeeld geven van Katholieke extremisten? (niet sarcastisch bedoeld)
En ik geloof niet dat wij dit land besturen met de Bijbel, want Kerk en Staat zijn gescheiden. ( ik weet het ook niet zeker,dit is wat ik dacht hoe het zat) |
blog.kokx.nl schreef: | Het grote probleem is dat de moslimwereld feitenlijk gewoon 50 jaar achterloopt op onze cultuur. Want 50 jaar geleden zag het er hier ook veel christelijker uit. En nog steeds heb je van die dorpen, waar de mensen elke zondag naar de kerk gaan, ze hun kinderen niet in laten enten omdat ‘het gods wil’ zou zijn als hun zoon/dochter 1 van die ziekten krijgt. | <---- Vriend van mij
En ik bedoelde niet dat het land met een Bijbel bestuurd werd, maar dat het overgrote deel Christenen zijn.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 02 Apr 2008 21:08 Onderwerp:
| |

|
aaah oke dan begrijp ik je , tja en dat de moslim wereld wat achterloopt is inderdaad waar, Maar mischien is dat juist de oplossing; om die achterstand bij te werken en dan kijken of het zo beter gaat in deze samenleving, ik heb ook eerder medelijden met die mensen die vlaggen verbranden dan dat ik boos op hen ben, gewoon omdat ze niet beter weten ( als ze wel beter weten zijn ze gestoord!), Als ik daar zou wonen zou ik waarschijnlijk ook meedoen aan dit soort protesten |
|
Terug naar boven |
|
|
CengizMan |
Geplaatst: 02 Apr 2008 21:12 Onderwerp:
| |

|
Mwah... Ze weten wel beter, maar kunnen niet meer... |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 02 Apr 2008 21:31 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Turkijke kende een hoofddoekenverbod voor Nederland ooit maar aan het woord dacht, Turkije kent geen doodstraf, Irak aanvaardde (onder Saddam's ijzeren bewind tot 2001) homo's voor de Amerikaanse inval en niet na, dan werd de doodstraf ingevoerd. ... Je kunt dus moeilijk zeggen dat de volledige cultuur achterloopt als ze op sommige plekken voorlopen. Iran, een bekende moslimnatie heeft evenveel kinderen de doodstraf opgelegd als de VS, de belangrijkste democratie.
@N!CE: Eerwraak, of Oog om oog, Tand om tand is een begrip uit het Oud-Testament. Dus uit het Christendom en het Jodendom. Jezus pleit voor vergiffenis, maar het OT neemt Oog om oog als ultieme waarheid aan en Jezus keurt eerwraak nooit af. De Islam ontkent het recht van eerwraak niet, maar vraagt om vergiffenis in hetzelfde boek, in dezelfde alinea...
@CengizMan: Vrijheid van meningsuiting heeft wel beperkingen, ik heb ze opgenoemd in mijn eerste post van het topic zoals ze opgenoemd staan in het Europees Verdag voor de rechten van de mens, de Nederlandse en Belgische wet.
@N!CE: Opus Dei, het Provisional IRA, Real IRA, Ku Klux Klan, de White Eagles, het Army of God. Dit zijn enkele belangrijke Christelijke extremistische groeperingen. Ik had geen zin om uit te zoeken of het katholieken, protestanten of orthodoxen zijn.
@N!CE: De secularisatie is een feit in Europa, en in Turkijke, en vele andere landen. Zelfs Irak kende secularisatie. (Er woedt ook geen godsdienstoorlog, enkel burgeroorlog)
@CengizMan: Inderdaad, Nederland wordt momenteel geleid door een partij die zichzelf Christen noemt.
@N!CE: Wat is er mis met vlaggen verbranden? In de meeste landen is dat niet illegaal. Het verbranden van een vlag is een politieke statement en deel van de vrije meningsuiting dus Amerika probeert het te verbieden. |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 02 Apr 2008 21:47 Onderwerp:
| |

|
@N!CE: Eerwraak, of Oog om oog, Tand om tand is een begrip uit het Oud-Testament. Dus uit het Christendom en het Jodendom.
Het kan me eerlijk gezegd niet schelen uit welke Religie het komt, het is gewoon een foute zaak in mijn ogen.
btw, waren die christelijke extremisten uit nederland of ergens anders vandaan (gewoon geintreseerd )
Wat er mis is met vlaggen verbranden?
Ik zie het als een belediging en ik denk dat het alleen maar de bedoeling is om ons "pijn" te doen door die vlaggen te verbranden! |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 02 Apr 2008 21:53 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
N!CE schreef: | Waren die christelijke extremisten uit nederland of ergens anders vandaan? |
Het gaat om groeperingen die over de hele wereld banden hebben; maar in Nederland moet de bekendste wel Blood & Honour zijn. En deze planden ook terroristische aanslagen, zie Bloed, Bodem, Eer en Trouw in Vlaanderen. Zij vinden hun oorsprong in het Nazisme dat Christelijk is. De Molukkers die zowat alle terroristische daden in Nederland ooit begaan hebben, zijn in de meerderheid Christelijk, maar dat was eerder een anti-Nederland actie.
N!CE schreef: | Ik zie het als een belediging en ik denk dat het alleen maar de bedoeling is om ons "pijn" te doen door die vlaggen te verbranden! |
Het is een vorm van protest, niet van beledigen. Anders zou het niet gedekt worden door de vrije meningsuiting. Als je je beledigd voelt door het verbranden van een vlag, tja, dan heb je een ongezonde band met je vlag. |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 02 Apr 2008 22:14 Onderwerp:
| |

|
Ik kan me beledigd voelen als zij 'mijn' vlag verbranden net als zij zich beledigd voelen als zij fitna zien
ik vind de vlag van de ambasade van Nederland in Indonesië rukken met eiren gooien en dan de vlag in de brand steken geen vorm van protest, laat staan vreedzaam protest. (bron: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1252091.html#more)
zo'n soort van dikke band heb ik niet met onze vlag, maar dit is gewoon haat, tegen Nederlanders en ik voel me dan toch wel een beetje beledigt |
|
Terug naar boven |
|
|
Urkie |
Geplaatst: 02 Apr 2008 22:14 Onderwerp:
| |

|
Ik ken zelf maar een paar moslims (Wonen bij mij in het dorp) Ze komen oorspronkelijk uit Marrokko(?) maar dat zijn van die gasten die een beetje stoer lopen te doen en als ze langs komen fietsen roepen "Kanker jood" Daarom loop ik een beetje tegen moslims aan, omdat de paar die ik ken echt $#(*& zijn. Maar ik geloof sterk dat niet alle moslims zo zijn, en ik daarom nogal van mening verschil. |
|
Terug naar boven |
|
|
Lawliet |
Geplaatst: 02 Apr 2008 22:24 Onderwerp:
| |

|
Er zijn ook genoeg Nederlanders die ****** jood roepen BV in een voetbal westrijd. En niet alleen moslims zijn pestkoppen ook genoeg Nederlanders zijn ook zo rot. Ik kan eigelijk geen mening verschil zien. Ik geef de media de schuld want hun geven altijd een negatief beeld aan de moslims.
Laatst aangepast door Lawliet op 02 Apr 2008 22:24; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
CengizMan |
Geplaatst: 02 Apr 2008 22:24 Onderwerp:
| |

|
Urkie schreef: | Ik ken zelf maar een paar moslims (Wonen bij mij in het dorp) Ze komen oorspronkelijk uit Marrokko(?) maar dat zijn van die gasten die een beetje stoer lopen te doen en als ze langs komen fietsen roepen "****** jood" Daarom loop ik een beetje tegen moslims aan, omdat de paar die ik ken echt $#(*& zijn. Maar ik geloof sterk dat niet alle moslims zo zijn, en ik daarom nogal van mening verschil. |
Mwah.... Er zijn zó veel van zulke typjes... Ik kijk er soms ook tegen op hoor.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 02 Apr 2008 22:36 Onderwerp:
| |

|
Urkie schreef:
Ik ken zelf maar een paar moslims (Wonen bij mij in het dorp) Ze komen oorspronkelijk uit Marrokko(?) maar dat zijn van die gasten die een beetje stoer lopen te doen en als ze langs komen fietsen roepen "****** jood" Daarom loop ik een beetje tegen moslims aan, omdat de paar die ik ken echt $#(*& zijn. Maar ik geloof sterk dat niet alle moslims zo zijn, en ik daarom nogal van mening verschil.
Ik moet zeggen dat ik hier vroeger ook wel eens last van had, in een bepaalde probleem wijk hingen gewoon veel van dit soort jongeren, maar ik denk dat kaalkopjes marrokanen net zo vaak lastig valleen als andersom  |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 02 Apr 2008 22:49 Onderwerp:
| |

|
mja maar ik vind het een beetje een verkeerde manier om de tijd te doden door mensen lastig te vallen, ga dan gamen
Wat bedoel je trouwens met ze hebben blijkbaar iets tegen Turken? |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 03 Apr 2008 08:57 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
N!CE schreef: | Ik kan me beledigd voelen als zij 'mijn' vlag verbranden net als zij zich beledigd voelen als zij fitna zien
ik vind de vlag van de ambasade van Nederland in Indonesië rukken met eiren gooien en dan de vlag in de brand steken geen vorm van protest, laat staan vreedzaam protest. (bron: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1252091.html#more)
zo'n soort van dikke band heb ik niet met onze vlag, maar dit is gewoon haat, tegen Nederlanders en ik voel me dan toch wel een beetje beledigt | De Nederlandse en Indonesische wet erkent het echter wel als vreedzaam protest dus heb jij weinig te klagen. De Indonesiche haat van Nederland heeft trouwens minder te maken met Fitna, maar meer met dit. |
|
Terug naar boven |
|
|
Jervans |
Geplaatst: 03 Apr 2008 09:22 Onderwerp:
| |

|
Ik wou net gaan zeggen dat Indonesiërs wel een andere reden hebben om Nederlanders te haten. |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 03 Apr 2008 10:50 Onderwerp:
| |

|
ik wil even benadrukken dat dit mijn mening is, En dat ik de actie van de Indonesiërs geen vreedzaam protest vind .
Dat zegt dus niet dat het geen vreedzaam protest is |
|
Terug naar boven |
|
|
Pantoffelman |
Geplaatst: 03 Apr 2008 20:54 Onderwerp:
| |

|
Eigenlijk ben 'k het wel met Neerhof eens. Fitna debatten zijn stom, en doelloos. Discussies lossen toch niet op, en mensen kunnen het toch niet eens worden. En dat is eigenlijk maar goed ook. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina Vorige 1, 2 |