Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina 1, 2 Volgende
|
Robert |
Geplaatst: 01 Apr 2008 11:19 Onderwerp: Vrijheid van meningsuiting
| |

|
Sinds de film fitna is er een hoop gejank van extremistische moslims die de film schokkend of weerzinwekkend vinden (ja hoor natuurlijk, uiteindelijk zijn het moslims zelf die de uitspraken in de film hebben gemaakt).
Wat vinden jullie van vrijheid van meningsuiting, moet het beperkt worden of reageren moslims overdreven?
p.s. ik ben geen racist, en mijn beste vriend is moslim
Laatst aangepast door Robert op 01 Apr 2008 12:46; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 01 Apr 2008 11:35 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Vrijheid van meningsuiting is een term die te pas en te onpas gebruikt wordt om het beledigen van een volk te justifiëren. "Nederlanders zijn lui, dom, lelijk en moeten van de Aarde geveegd worden. Je mag niets zeggen, vrijheid van meningsuiting." Ja, zo kan ik het ook. En zo is het illegaal want haatdragende teksten vallen niet onder de vrijheid van meningsuiting. Fitna is haatdragend, dus valt niet onder deze wet. Het Nederlandse wetboek bevat trouwens geen vrijheid van meningsuiting, enkel vrijheid van drukpers. |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 01 Apr 2008 11:51 Onderwerp:
| |

|
hoe is de film precies haatdragend?
want de inhoud is geloof ik toch echt allemaal door de (extremistische) moslims aangeleverd.
Ik snap wel dat mensen door deze film een hekel aan moslims zouden kunnen krijgen, als je dat bedoeld met haatdragend |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 01 Apr 2008 11:58 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Ze is haatdragend omdat ze niet klopt.
Wilders pakt verzen uit de Koran, plakt er beelden van terreuraanslagen achter en iedereen verwacht dan dat de aanslag gebeurde op reden van die verzen terwijl de echte reden totaal verschillend is.
Bijv. : 9/11 is een antwoord van het Oosten op de manier waarop Amerika het Oosten behandelt alsook het kapitalisme begint op te dringen en dus niet omdat ze enkel ongelovig zijn ('t was een pluspuntje erbij).
Neemt echter niet weg dat de Moslims iets te hevig reageren op de film. Met enkele woordvoerders, een goed gesprek of een uitleg over de verzen en zijn totale context in de Koran komen ze verder dan met zijn honderden over straat te marcheren, zo doen ze net wat Wilders wil...
Verder vind ik het helemaal hyppocriet als Moslims tegen die vrijheid van meningsuiting zijn, aangezien ze er zichzelf vaker op beroepen dan ze realiseren... |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 01 Apr 2008 12:05 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
N!CE schreef: | hoe is de film precies haatdragend? | Wilders heeft hem gemaakt, het verspreid zijn boodschap en zijn boodschap is simpelweg haatdragend. |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 01 Apr 2008 12:10 Onderwerp:
| |

|
persoonlijk denk ik ook dat die verzen uit de koran niet helemaal compleet waren en dat Wilders ze een beetje omgetoverd heeft tot hatelijke text.
Toch vind ik nog steeds dat Religie's (dus OOK het Christendom e.d.) meer kwaad zijn dan dat ze goed hebben gedaan.
Daarmee doel ik op kruistochten Jihad's en de haat die we tegenwoordig mogen aanschouwen (zie linkje)
http://www.dumpert.nl/mediabase/66861/956b8abb/groetjes_uit_jakarta.html |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 01 Apr 2008 12:23 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Op wereldniveau heeft een religie nooit iets goed gebracht. Op persoonlijk/innerlijk niveau daarentegen schijnt het bij bepaalde personen wel te helpen.
Maar als het geen Godsdienst is waar we ruzie over hebben, dan vinden we wel iets anders... |
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 01 Apr 2008 13:59 Onderwerp:
| |

|
Haha dat zeggen ze altijd: "Mijn beste vriend is een moslim". |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 01 Apr 2008 14:06 Onderwerp:
| |

|
het is wel zo, hij woont hier al 8 jaar tegenover me en komt uit Bosnië-Herzegovina
ik zou zeggen: bewijs maar dat ik geen gelijk heb |
|
Terug naar boven |
|
|
Jervans |
Geplaatst: 01 Apr 2008 14:33 Onderwerp:
| |

|
Wat vind hij van de film? en van de reacties? |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 01 Apr 2008 14:44 Onderwerp:
| |

|
Hij vind geert wilders overdreven doen en belachelijk en hij zij dat hij de film niet ging kijken, maar mischien heeft hij em inmiddels toch wel gezien dus ik zal het nog eens vragen |
|
Terug naar boven |
|
|
Cheatcn |
Geplaatst: 01 Apr 2008 15:26 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | N!CE schreef: | hoe is de film precies haatdragend? | Wilders heeft hem gemaakt, het verspreid zijn boodschap en zijn boodschap is simpelweg haatdragend. |
Ben ik niet me je eens. Zoals hij zelf meerde malen aangeeft heeft hij niks tegen moslims. Enkel wil hij dat de islamitisering stopt. Daar sta ik achter, alleen moet dat op zo'n manier? Dat kan hij anders doen. Over de film: De film geeft twee meningen van hem, een van 'Het is niet aan mij om de haat zeggende verzen uit de Koran te halen maar aan hen' en aan het einde zegt hij: 'Stop de islamitisering'. Twee dingen die elkaar tegenspreken. Had meer aandacht gestoken in die film. Maar het is slechts die kleine groep moslims die het verkloot voor anderen. Goeden lijden ook altijd onder de slechten. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 01 Apr 2008 15:31 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Cheatcn schreef: | Zoals hij zelf meerde malen aangeeft heeft hij niks tegen moslims. | Ik heb absoluut niets tegen u, maar ik vind u dom en lelijk. Vindt gij die boodschap niet haatdragend omdat ik zeg dat ik niets tegen u heb? Uit zijn daden spreekt een haat tegen de Islamisering. For the record, ik meen die eerste zinnen niet. |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 01 Apr 2008 16:37 Onderwerp:
| |

|
voor geintreseerden: fitna spoeddebat
http://www.geenstijl.nl -> eerste bericht -> linkje livestream
Laatst aangepast door Robert op 01 Apr 2008 17:34; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Neerhof |
Geplaatst: 01 Apr 2008 16:45 Onderwerp:
| |
|
Rot nou eens op met die kut fitna. Kut film die niks nieuws verteld. |
|
Terug naar boven |
|
|
E-Munt |
Geplaatst: 01 Apr 2008 16:48 Onderwerp:
| |
|
idd ga toch weg met jullie vrijheid van meningsuiting.
zoiets bestaat niet in nederland. de overheid misbruikt het alleen tegen de buitenlanders. |
|
Terug naar boven |
|
|
E-Munt |
Geplaatst: 01 Apr 2008 17:00 Onderwerp:
| |
|
gelukkig zitten er genoeg mensen die wel wakker zijn en niet zoo haatdragend zijn tegen over de moslims.
nederland is gewoon een pro-amerikaans landje die ook een groot negatief beeldje moet geven aan de moslims. en via de media alle aandacht op hun wilt richten zodat ze meer aanhang krijgen TEGEN de moslims.
Dat meldt de organisatie van de manifestatie Nederland Bekent Kleur. In het pamflet stonden uitspraken van Geert Wilders, waarbij de woorden 'moslim' en 'islam' waren vervangen door 'Jood' en 'Jodendom'.
Verhoord
Volgens Nederland Bekent Kleur is de 48-jarige man meegenomen naar een cel en verhoord. Hij zou nog dezelfde dag zijn vrijgelaten nadat proces-verbaal tegen hem was opgemaakt. De politie heeft het bericht bevestigd.
De tekst van het pamflet zou afkomstig zijn van een website met omstreden uitspraken van de PVV-leider.
Enkele gebruikte teksten in het pamflet waren: 'geen joden meer Nederland in, veel joden Nederland uit, denaturalisatie van joodse criminelen' en 'De immigratie van joden moet worden gestopt'.
Aangiften
Nederland Bekent Kleur laat weten te hopen dat de arrestatie van de man voor politie en justitie aanleiding is ook Wilders en andere PVV'ers op te pakken.
Tegen Wilders ligt al een stapel aangiften bij het OM, dat nog moet beslissen of die aanleiding zijn voor vervolging. De arrestant heeft een advocaat in de arm genomen, meldt Nederland Bekent Kleur. |
|
Terug naar boven |
|
|
E-Munt |
Geplaatst: 01 Apr 2008 17:01 Onderwerp:
| |
|
|
Terug naar boven |
|
|
Rene Groen |
Geplaatst: 01 Apr 2008 17:11 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Gebruik je edit knop voor de grap eens. |
|
Terug naar boven |
|
|
Nelus |
Geplaatst: 01 Apr 2008 17:18 Onderwerp:
| |

|
Ik vind Fitna erg dom. Er staan vele foute vertaling in van de Koran en verkeerde foto's. Veel te eenzijdig beeld. Sowieso, het is inderdaad zo dat de goede lijden onder de slechte, want de marokkaan in de zorg die elke dag mensen helpt en ook moslim is, nou daar hoor je niks van. En die kleine groep extremisten verkloten het voor de rest, voor zowel christendom, boeddhisme, jodendom en de islam. Het slaat nergens op. Voor de rest heeft die film geen enkele nut. |
|
Terug naar boven |
|
|
Pantoffelman |
Geplaatst: 02 Apr 2008 13:38 Onderwerp: Re: Vrijheid van meningsuiting
| |

|
N!CE schreef: | (ja hoor natuurlijk, uiteindelijk zijn het moslims zelf die de uitspraken in de film hebben gemaakt). |
Geert Wilders roept ook dat hij de Koran wilt verbieden, betekend nog niet dat ik het daar als Nederlander mee eens ben. |
|
Terug naar boven |
|
|
Neerhof |
Geplaatst: 02 Apr 2008 14:32 Onderwerp:
| |
|
Sluit dit topic nou maar. Ik word zo moe van dat fitna debat. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 02 Apr 2008 15:50 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Neerhof schreef: | Sluit dit topic nou maar. Ik word zo moe van dat fitna debat. | Dan sla je het topic maar over... |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 02 Apr 2008 17:18 Onderwerp:
| |

|
@N!CE
Ben je nu een gamer of een politieker.
Geen Politieker, en ik game af en toe (zo'n 10 uur in de week gemiddeld)
Ik vond zijn film ook niet geweldig en sta ook niet volledig achter hem, ik vind echter wel dat hij op bepaalde punten gelijk heeft. In europa is het geloof ik ook een redelijk rustig wat betreft protensteerende moslims. Op www.geenstijl.nl zie je regelmatig wat beelden van boze moslims, maar het over grote deel hiervan komt van ver weg  |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 02 Apr 2008 20:41 Onderwerp:
| |

|
Gezer schreef: | Je moet wel weten dat de overgrote deel van de moslims niet eens 1 1OOste zijn vn de mensen in de film. |
Nee dat weet ik, tegen goede moslims heb ik zeker niks, en ze mogen van mij moskeen bouwen als ze dat willen, zolang Nederland maar niet Bestuurd word door religie's.
Ik ben echter wel tegen eerwraak en dat soort dingen.
Laatst aangepast door Robert op 02 Apr 2008 20:54; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina 1, 2 Volgende |