Shooters op een console? |
Voor |
|
86% |
[ 13 ] |
Tegen |
|
13% |
[ 2 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 15 |
|
Auteur |
Bericht |
|
heempie |
Geplaatst: 19 Mrt 2008 16:39 Onderwerp: Shooters op een console
| |

|
Ik ben er nog steeds niet over uit! Hoe kunnen mensen dit nou fijner vinden dan op een PC? Ik had laatst Halo gespeeld op de x-box 360 en het was gruwelijk irritant. Het was meer een beetje gokken dan mikken en als ik dat stick ding omlaag deed ging dat ding omlaag en niet omhoog, vet stom. Ook mis ik de reactie snelheid, je kan je niet plotseling omdraaien maar je moet 3 seconden wachten totdat ie ie omgedraaid. Dat haalt toch een beetje de snelheid uit spellen als UT?
Wat vinden jullie?
Shooters op een PC > shooters op een console |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 19 Mrt 2008 16:48 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Ik kan me er wel uit de slag mee redden maar zoals je zei, het omdraaien is gewoon onnodig irritant. Zooo traag, en als ik mijn sensitivity omhoog zet dan mikt ie weer niet fijn...
Ik verkies dus ook wel liefst de PC als het op shooters aankomt. Ik heb echter geen problemen om op een controller te spelen (buiten het omdraaien). Eigenlijk gaat het me zo nog vrij goed tenzij iemand achter me staat
Een ander probleem dat ik af en toe wel heb is als ik headshots maak, op PC voelt het aan alsof je het echt mooi gemikt had en op console voelt een headshot dan weer aan als een lucky shot ofwel denk ik 'leuk zo auto-aim'...
EDIT: UT3 is sowieso al een tikkeltje trager op consoles dan op PC.
Verder denk ik dat je je poll best anders kan formuleren: Wat verkies je voor een shooter te spelen? Muis/keyboard of Controller? |
|
Terug naar boven |
|
|
Rene Groen |
Geplaatst: 19 Mrt 2008 16:53 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Shooters op een console is gewenning, in het begin zwabberde mijn geweer ook alle kanten op. Hoewel shooters op de PC altijd een streepje voor zullen hebben vind ik het spelen met een controller totaal geen probleem.
Wat betreft het 'omhoog-omlaag' principe: verander de instellingen  |
|
Terug naar boven |
|
|
onno |
Geplaatst: 19 Mrt 2008 16:55 Onderwerp:
| |

|
Third-person werkt weer beter op de console dan op de pc,
maar dat is mijn mening. |
|
Terug naar boven |
|
|
Lawliet |
Geplaatst: 19 Mrt 2008 17:07 Onderwerp:
| |

|
Ik ben een console gamer dus ik speel het liefst op een console Heb wel eens op de PC gespeeld en dat was ook fijn maar console speel ik het lekkerst op  |
|
Terug naar boven |
|
|
Cor |
Geplaatst: 19 Mrt 2008 17:09 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Rene Groen schreef: | Shooters op een console is gewenning, in het begin zwabberde mijn geweer ook alle kanten op. Hoewel shooters op de PC altijd een streepje voor zullen hebben vind ik het spelen met een controller totaal geen probleem. |
Eens. Ik kan me er wel mee uit de voeten (in mijn visie ben ik goed, vanuit Rodericks oogpunt zuig ik), maar muis-toetsenbord heeft toch echt mijn voorkeur. Toch speel ik een game als Bioshock wel met controller, omdat dat in mijn ogen toch minder een shooter is. Kun je wat makkelijker rustig rondlopen met analog sticks en voel je ook lekker de grond trillen als er Big Daddy's zijn.
onno schreef: | Third-person werkt weer beter op de console dan op de pc | Ligt eraan. Met enkele games ben ik het wel met je eens, vooral als die zijn gemaakt voor een console, maar met Gears of War heb ik beide zitten testen en vond ik muis/toetsenbord toch beter. |
|
Terug naar boven |
|
|
Devilly |
Geplaatst: 19 Mrt 2008 17:23 Onderwerp:
| |
![]()
|
In beiden stink ik, om het maar even snel duidelijk te maken, maar beiden zijn wel goed te doen. Wil je een echt snelle shooter dan moet je gewoon voor toetsenbord en muis kiezen: hogere bewegingssnelheid en nauwkeurigheid. Heb je echter een game die gemaakt is voor een console kan dat net zo goed werken. Resistance heb ik bijvoorbeeld, na wat stuntelen in het begin, lekker doorgespeeld zonder al te veel gezeik. Behalve dan dat ik het, samen met mijn co-op maatje, op easy al erg moeilijk vond.  |
|
Terug naar boven |
|
|
XgamerX |
Geplaatst: 19 Mrt 2008 18:04 Onderwerp:
| |
|
jullie probleem is gewoon dat jullie fucking noob zijn!! jonge.. als je de sensitivity hoog zet en eraan gewend raak dan lukt het makkelijk.. tenzij je grote dikke noob bent.. en ik ging vandaag bij een pc gamer mate spelen en ik vond zijn aim fucking slecht terwijl hij wel 5 kills per death gemiddeld heeft altijd en toen ook |
|
Terug naar boven |
|
|
Devilly |
Geplaatst: 19 Mrt 2008 18:15 Onderwerp:
| |
![]()
|
XgamerX schreef: | jullie probleem is gewoon dat jullie fucking noob zijn!! jonge.. als je de sensitivity hoog zet en eraan gewend raak dan lukt het makkelijk.. tenzij je grote dikke noob bent.. en ik ging vandaag bij een pc gamer mate spelen en ik vond zijn aim fucking slecht terwijl hij wel 5 kills per death gemiddeld heeft altijd en toen ook |
Het feit is gewoon dat niemand even goed is en iedereen zijn eigen kwaliteiten heeft. En weet je wat? Laat mij dan maar lekker een 'noob' zijn, als ik daarvoor andere (misschien wel belangrijkere) kwaliteiten heb. |
|
Terug naar boven |
|
|
Rene Groen |
Geplaatst: 19 Mrt 2008 18:19 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
XgamerX schreef: | jullie probleem is gewoon dat jullie fucking noob zijn!! jonge.. als je de sensitivity hoog zet en eraan gewend raak dan lukt het makkelijk.. tenzij je grote dikke noob bent.. en ik ging vandaag bij een pc gamer mate spelen en ik vond zijn aim fucking slecht terwijl hij wel 5 kills per death gemiddeld heeft altijd en toen ook |
Nou nou, zo kan ik je spelling ook 'fucking noob' noemen en het niveau van je post behoort dan ook toe tot een 'dikke noob', maar laten we nog enigzins elkaar met respect trachten te behandelen. |
|
Terug naar boven |
|
|
XgamerX |
Geplaatst: 19 Mrt 2008 20:03 Onderwerp:
| |
|
het is gewoon zo dat alleen mensen die niet met een controller overweg kunnen zeggen dat muis en toetsenbord beter is.. de gemiddelde gamer kan wel beter met muis en toetsenbord overweg.. maar als je kijkt naar de mensen die het echt super goed kunnen die zijn denk ik beter dan de pc gamers.. en ook dan de top pcgamers.. |
|
Terug naar boven |
|
|
Rene Groen |
Geplaatst: 19 Mrt 2008 21:36 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
XgamerX schreef: | het is gewoon zo dat alleen mensen die niet met een controller overweg kunnen zeggen dat muis en toetsenbord beter is.. de gemiddelde gamer kan wel beter met muis en toetsenbord overweg.. maar als je kijkt naar de mensen die het echt super goed kunnen die zijn denk ik beter dan de pc gamers.. en ook dan de top pcgamers.. |
Nee, 'dat is niet gewoon zo', ik kan met beide overweg en prefereer ook de muis en het toetsenbord. |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 19 Mrt 2008 22:37 Onderwerp:
| |

|
In mijn ogen zuigt PC-gamen dus ik ben 'VOOR'.
Het enige wat op de PC lekker gamed zijn RTS-games... |
|
Terug naar boven |
|
|
FreeMad |
Geplaatst: 19 Mrt 2008 22:49 Onderwerp:
| |

|
ik heb vroeger wel eens een paar shooter op de pc gespeeld, toen ik nog niet wist hoe je een shotgun het beste kan gebruiken. later speelde ik alles op de console en ben er gewend aan geraakt het gaat beter met mijn controller dan bij een muis.
en btw muizen kan je altijd beter mikken als je het gewend bent. |
|
Terug naar boven |
|
|
XgamerX |
Geplaatst: 20 Mrt 2008 12:24 Onderwerp:
| |
|
dan ben jij zeker een van de beste gamers ter wereld op pc.. want als je met console overweg kunt en je bent beter op pc dan ben je een van de beste.. en jij weet anders dus niet wat overweg kunnen met een controller is.. |
|
Terug naar boven |
|
|
Devilly |
Geplaatst: 20 Mrt 2008 12:49 Onderwerp:
| |
![]()
|
XgamerX schreef: | dan ben jij zeker een van de beste gamers ter wereld op pc.. want als je met console overweg kunt en je bent beter op pc dan ben je een van de beste.. en jij weet anders dus niet wat overweg kunnen met een controller is.. |
Gelukkig weet jij het wel. Ik ben heel erg blij voor je dat jij het weet en hopelijk geniet je ervan dat jij denkt dat wij het niet weten. |
|
Terug naar boven |
|
|
Sjoerd van der Meer |
Geplaatst: 20 Mrt 2008 14:43 Onderwerp:
| |
![]()
|
XgamerX jij hebt some asskicking nodig
BTW shooters op console zijn volgens mij beter en realistischer omdat je in het echt ook niet zo snel kan omdraaien.
en natuurlijk het feit dat iedereen met de zelfde Hardware speelt. |
|
Terug naar boven |
|
|
FreeMad |
Geplaatst: 20 Mrt 2008 18:18 Onderwerp:
| |

|
XgamerX we weten nu wel dat jij een "professionel" gamer bent en geen moeite hebt met no-scoop headshots zonder auto-lock te gebruiken met een controller. maar geloof mij maar met een muis is het altijd makelijker om zoeits te doen. het maakt niet uit hoe goed je met een contoller bent met een muis is het makkelijker omdat je de muis veel sneller kan laten lopen en daarna veel gerichter mikken. |
|
Terug naar boven |
|
|
Rene Groen |
Geplaatst: 20 Mrt 2008 18:56 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
XgamerX schreef: | dan ben jij zeker een van de beste gamers ter wereld op pc.. want als je met console overweg kunt en je bent beter op pc dan ben je een van de beste.. en jij weet anders dus niet wat overweg kunnen met een controller is.. |
Als we deze redenatie als feit aan moeten nemen kan ik mezelf inderdaad één van de beste, zo niet de beste gamer ter wereld op de PC noemen en heb ik inderdaad geen idee hoe je met een controller overweg kunt. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 20 Mrt 2008 19:00 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Ik kan shooters op console en PC spelen, maar op PC zijn er naar mijn mening minder interessante games in het genre. |
|
Terug naar boven |
|
|
im2 |
Geplaatst: 20 Mrt 2008 19:41 Onderwerp:
| |

|
Het is gewoon een kwestie van gewennig, en online maakt het niet uit of je sneller rond je as draait want iedereen heeft dezelfde handicap. |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 20 Mrt 2008 20:10 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
im2duvi schreef: | Het is gewoon een kwestie van gewennig, en online maakt het niet uit of je sneller rond je as draait want iedereen heeft dezelfde handicap. |
klopt
---
ik ben het op en top eens met de Poll want dat er ook shooters op consoles zijn is gewoon een kwestie van revolutie.
eens was ik best goed in CoD3 PS2 versie, oh dat was ongeveer het enige spel wat ik nog op dat ding speelde op MGS3 na ... en toen ging onze PS2 naar beneden en hadden we geen internet meer erop nu speel ik er nauwlijks meer op maarja ik ben voor console shooters  |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|