|
Ik heb deze topic geopend om onze pc gamers te voorzien voor de nodige software, die onder andere geldt voor security, games en internet. Hieronder haal ik een lijst bij met de download links enzo. Heb je een nieuwe software die goed is? Laat dan achter dan zal ik hem aan de lijst toevoegen. En met stap voor stap komen we steeds dichter bij de Xbox Live (ook al lukt dat nooit).
En laat ook gelijk een paar screens van jou eigen desktop zien hier onder
De volgende software raad ik aan:
Beveiliging:
AVG Free Edition: Een gratis anti virus software.
avast! 4 Home Edition: Een gratis anti virus software.
Ad-Aware SE Personal Edition 1.06: Een gratis software die spyware verwijderd.
Spybot Search and Destroy 1.4: Een gratis software die spyware verwijderd.
Ewido: Een gratis software die spyware verwijderd en voorkomt.
Spywareblaster 3.5.1: Een gratis software die voorkomt dat spyware op je pc wordt geinstalleerd.
Zone Alarm Free: Een gratis firewall voor je pc.
ccleaner: Een gratis software die je pc sneller maakt door tijdelijke bestanden, cookies enzo te verwijderen.
Advanced WindowsCare 2 Personal: Een gratis software die je pc tweak en beter maakt.
Windows Defender: Een (gratis) software van Microsoft die spyware verwijderd en voorkomt. LET OP! Je moet wel een legale Windows in bezit hebbeb om Defender te kunnen gebruiken.
Games:
Xfire: Een soort chat programma, maar dan voor games
TeamSpeak: Programma om met anderen te praten tijdens gamen
Ventrillo: Programma om met anderen te praten tijdens gamen
Software/Tools
True X-Mouse: Wie wel eens achter een Linux-pc met X11 heeft gezeten, viel misschien iets vreemds op: vensters worden automatisch actief als je muis erop staat en tekst wordt automatisch gekopiëerd. Wie dat gedrag onder Windows mist, kan uit de voeten met True X-Mouse Gizmo. Dit programma (installatie niet nodig) laat je tekst kopiëren door het te selecteren, plakken gaat via de middelste knop. True X-Mouse Gizmo heeft meer functies, en de uitleg is het lezen zeker waard.
Folder Marker 1.3: Vind jij die standaard gele mapje saai? Dan kun jij met Folder Marker een andere kleur voor kiezen
RocketDock: Een programma die een side bar op de beeldscherm tovert. je kunt zelf bepalen welke programma op de side bar komt en zelf de theme van de side bar bepalen.
EVEREST Free Edition 2.20: Een programma om de inhoud van jou PC te bekijken.
Reforce 1.10: Een programma om je monitor Hz te locken zodat je meer fps hebt.
Alcohol 120%: Zodat je niet steeds van cd hoeft te wissen en bovendien kan hij ook cd/dvd branden. Ohjah en hij kan ook iso aan (voor de downloaders onder ons ).
Fraps: Voor het opnemen van video tijdens gamen.
Internet:
IE (Internet Explore) ~ Internet Explore is van Microsoft, dus geen open source software. Na jaren lang heeft Microsoft onlangs de uiteindelijke versie van IE 7 beschikbaar gesteld voor mensen met een legale Windows. Vooruitgangen zijn onder andere de tab blad, rss en de anti-phising functie. Wel leuk voor mensen die al jaren doen met IE 6, maar ik vind ém toch wat minder omdat je niet op geheel na jou eigen smaak kunt aan passen.
Internet Explore 7
FireFox ~ FireFox is in tegenstelling tot IE geheel open source, dus fouten kunnen sneller worden gepatch. De grootste pluspunten zijn toch de tab blad, rss, minder gevoelig voor spyware (GEEN ACTIEVE X ), extensies en themes. Je kunt FireFox geheel zelf aanpassen/uitbereiden met verschillende extenssie en themes. Meer heb ik niet te vertellen gewoon downloaden die vos en gebruiken!
FireFox
Zo ziet het bij mij eruit:
 |
|