Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2  Volgende  
Lawliet BerichtGeplaatst: 12 Feb 2008 18:53    Onderwerp: Sonic the Hedgehog Reageren met citaat

From Hero to Zero

Ik moet het gewoon kwijt. Ik kan het niet langer aanzien hoe mijn oude held zo diep in de oceaan kan zinken. Ik wil je mijn mening en de reden geven waarom Sonic vroeger zo top was en nu maar een hoopje rotzooi.

Hoe kan je tegen het gezicht van video games opnemen vroeg Sega zich af. En zo ontstond Sonic the Hedgehog voor de Sega Mega Drive/Genesis. De game begon prachtig met de Green Hill Zone waar sonic rent over de looping en op Badniks sprong zo dat er een onschuldig diertje vrijkwam. Dokter Robotnik (Nu Dr.Eggman) zijn plan was om 6 Chaos Emeralds te verzamelen om South Island over te nemen. Dr.Robotnik faalde en probeerde het weer in Sonic The hedgehog 2 waar ook Miles "Tails" Prower in voorkwam, Sonic zijn buddy. En voordat je het wist kwam Sonic the Hedgehog 3 met Knuckles the Echidna . De game was in alle opzichten beter zo als verhaal en gameplay.

Nintendo had een rivaal bij en het was een bittere strijd in de console oorlog. Elkaar belachelijk maken in strips,reclame en games. Sonic maakte een paar foutjes zo als Sonic R en Sonic Labyrinth. De echte grote stap naar 3D waar vele personages werden gedwongen zo als Mario en Megaman waren erg riskant. Sonic Adventure voor de Dream Cast was Sonic zijn grote stap. De eerste dingen waar je aan opmerkte in de game was de game was dit.

Alle personages werden ge redesigned wat ik persoonlijk heel erg vind. De kleine egel met spikes werd omgetoverd naar een lange lompe egel met groene ogen. Niet alleen Sonic maar ook de rest van de cast leed er aan mee. Zo werd Dr.robotnik, Dr.Eggman met een bierbuik en lange hakken? De Badniks waren er nog met de diertjes en de levels waren oké

Sonic is niet meer op Mobius (thuis wereld). Maar in de mensen wereld en daar kon ik dus echt niet tegen. Hoe zal jij het vinden als er een Mario game die zich afspeelt in New York?

Maar het werd nog erger in Sonic Adventure 2 waar weer eens een paar walgelijke personages in voorkwam. Shadow the Hedgehog die erg veel sonic leekt was een van de hoofd personages in SA2 ook werd Rouge the Bat voorgesteld met haar D-cup. Een waardeloze toevoeging in het Sonic universum. En waar zijn de Badniks? Ik wil niet tegen lelijke robots vechten die lijken op zo Ufo’s en tanks. Ook het muziek is verandert naar Rock. Vergis je niet! ik hou van rock ik speel zelfs gitaar maar rock past echt niet in de wereld van Sonic. De levels waren niet echt leuk een beetje door een stad rond rennen in plaats van zo’n olkskool stijl Sonic level. Ik vond alleen de Green Hill zone leuk meer niet.

Gelukkig kwam sonic advance uit 1,2 en 3 en die waren heerlijk oldskool. Maar games zo als sonic Riders moesten het weer verpesten. Vele mensen vielen op dat Sonic op het verkeerde pad aan het rennen was. Meschien een van de ergste sonic games is Shadow the hedgehog PS2/GC/XBX. Alles waar ik zo aan ergde aan SA2 werd verdubbelt in deze game. Je kon vuur wapens gebruiken, wat een achterlijk idee. Ik bedoel, het is een sonic game we geven toch wario niet een eigen pistool? Je kon zelfs tegen soldaten vechten en aliens,wederom de originele Badniks zijn uitgestorven. Het muziek was weer eens om te walgen zo de gameplay en het verhaal.

De ergste sonic game ooit is Sonic the Hedgehog voor de PS3 en 360. Alles wat je ergde aan de vorige delen zijn terug maar 10 keer zo erg. ‘’Weet je nog alle leuke dingen die Sonic vroeger te bieden had… wij hebben er daar geen van ’’.Sonic krijgt een liefde relatie met een mens… Werd weer een dom personage toegevoegd Silver the Hedgehog. De gameplay is om te kotsen, de besturing is heel erg slecht de heerlijke gameplay van Sonic Adventure vind je dus hier niet terug. Wat ook opvalt is de laadtijden, je vraagt voor een missie laadtijd, de man legt uit wat je missie is laadtijd, missie klaar laadtijd,de man bedankt je en je krijgt je beloning….laadtijd. De camera beweegt in alle kanten en in de kanten! Ja zeker, want deze game heeft zo veel glitches dat je soms je controller het raam wilt uitgooien.

Sonic had dus meer downs dan up. De egel werd uitgenodigd in Brawl zo dat hij lekker een tijdje in de schijnwerpers mag staan. Ook werkt Bioware (Mass Effect) aan een sonic RPG voor de DS. Effen terug ging hij ook voor de eerste keer sporten met Mario. De game was leuk maar niet een topper maar Sega was blij met de cijfers.

Zal Sonic ooit weer schijnen? Ik ben bang van niet… Sega luistert voor geen meter naar zijn fans en ze blijven maar fouten maken. Sonic Team heeft zijn inspiratie verloren we zullen nog vele games van de egel voorbij zien gaan maar om daar blij te van worden is de vraag. Fans waaronder ik zullen blijven hopen op een goede classic maar als Sega verdomme niet van zijn fouten leert kunnen we al vast een schep pakken en onze oude held bergraven.

En? Wat vinden jullie de Egel zowel als vroeger en nu?

Laatst aangepast door Lawliet op 04 Jun 2008 22:44; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 12 Feb 2008 19:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb Sonic vroeger nooit gespeeld... maar de 3D delen vind ik op zich wel te doen. Ik heb SONIC: THE HEDGEHOG voor de XBOX 360 en die is wel te doen, op wat glitches na dan.

Ook Sonic Heroes vind ik niet slecht. Maar ik prefereer die game op de XBOX.

Sonic Mega Collection Plus heb ik even gespeeld en ik moet zeggen dat die ook best vet is.
Terug naar boven
Xian BerichtGeplaatst: 12 Feb 2008 19:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Lilyman schreef:
Ik heb Sonic vroeger nooit gespeeld... maar de 3D delen vind ik op zich wel te doen. Ik heb SONIC: THE HEDGEHOG voor de XBOX 360 en die is wel te doen, op wat glitches na dan.

Ook Sonic Heroes vind ik niet slecht. Maar ik prefereer die game op de XBOX.

Sonic Mega Collection Plus heb ik even gespeeld en ik moet zeggen dat die ook best vet is.

Wel als je dat misbaksel van een Sonic game al goed vond, zou je de originele games in de hemel prijzen

PS: Tot mijn groote spijt heb ik de game ook (op de PS3). Sommige snelle levels zijn nog wel leuk maar het spel wordt verdronken in bugs en zware technische fouten.
Terug naar boven
Lawliet BerichtGeplaatst: 12 Feb 2008 20:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik had de game via me broertje van 5. Hij was 5 jaar geworden en kreeg het spel van me tante. Ik moest het spelen om te zien hoe slecht het was want de reviews wat ik allemaal las waren zeer negatief.
Terug naar boven
CengizMan BerichtGeplaatst: 12 Feb 2008 21:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb Sonic the Hedgehog op mijn mobiel, de 2D platformer. Ik vond hem niets aan, dus doe mij maar een Mario.

Maar Sonic Adventure 2 Battle was echt een geweldig spel en Sonic and the Secret Rings was ook niet slecht. Mijn favoriet blijft Sonic Adventure 2 Battle, het is een te 'underrated spel (helaas).
Terug naar boven
The Source BerichtGeplaatst: 12 Feb 2008 21:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Sonic is onwijs goed vind ik. Heb veel delen op de Megadrive en bijna alle op de GameGear.

Citaat:
. Dokter Robotnik (Nu Dr.Eggman) zijn plan was om 6 Chaos Emeralds te verzamelen om South Island over te nemen.
Het zijn toch 7 Chaos Emeralds? + De Master Emerald.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lawliet BerichtGeplaatst: 12 Feb 2008 21:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Niet in deel 1 en 2. Sonic 3 kwam de Master Emerald,7 Chaos Emeralds en Super Sonic

Laatst aangepast door Lawliet op 12 Feb 2008 21:24; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
The Source BerichtGeplaatst: 12 Feb 2008 21:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Weer wat geleerd.

Ik vind trouwens dat Sonic sinds de verdwijning van de DreamCast slecht gaat. Ze moeten eens de ouwe delen remaken. En wat je zei Sega moet meer naar zijn fans luisteren. Want vroeger was Sonic echt een benaming van speed voor mij.

Sonic the Hedgehog is tevens de eerste game die ik ooit als eerste heb gespeelt.
Terug naar boven
Asianator BerichtGeplaatst: 12 Feb 2008 21:27    Onderwerp: Reageren met citaat

De Sonic Rush games doen het goed op de DS...
Terug naar boven
Lawliet BerichtGeplaatst: 12 Feb 2008 21:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Klopt maar hellaas geen orginele badniks en de soundtrack vind ik maar niks. Blaze vond ik ook maar niks maar voor de rest was alles top vooral de levels en de gameplay

Vind het zo stom dat Sonic Team maar eindeloos domme personages toevoegen
Terug naar boven
The Source BerichtGeplaatst: 12 Feb 2008 21:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Vind het zo stom dat Sonic Team maar eindeloos domme personages toevoegen
Ben ik volkomen mee eens. Mecha Sonic, Tails, Knuckles, Amy, Robotnik, enz zijn al genoeg. Trouwens ik heb een vraagje: Waarom was tails in de ouwe comic van Sonic bruin?
Terug naar boven
Lawliet BerichtGeplaatst: 12 Feb 2008 21:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zou het niet weten en vroeger in de cartoon was hij ook bruin. Maar Sega heeft niet de comic en de cartoon gemaakt.
Terug naar boven
The Source BerichtGeplaatst: 12 Feb 2008 21:47    Onderwerp: Reageren met citaat

twan202 schreef:
Ik zou het niet weten en vroeger in de cartoon was hij ook bruin. Maar Sega heeft niet de comic en de cartoon gemaakt.
De cartoon vond ik altijd erg leuk. En de comic was door Archie gemaakt dacht ik.

Iedergeval jij moet anders bij Sonic Team later werken.
Terug naar boven
Lawliet BerichtGeplaatst: 12 Feb 2008 21:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja, dan zou ik graag een schop onder hun kont geven en vertellen hoe ze het moeten doen Of ik zou graag willen dat Nintendo Sonic Team overneemt als Nintendo ergens voor bekend staat is het voor zijn orgineele games
Terug naar boven
Xian BerichtGeplaatst: 12 Feb 2008 21:52    Onderwerp: Reageren met citaat

En dan vraag ik mij af? Of geef ik een tip aan Sega ...

In plaats van al die misbaksels te maken waar Sonic inkomt zoals Tennis games en 3D probeersels. Maak toch eens gewoon een remake van de eerste Sonic in 2D stijl met hedendaagse, scherpe graphics? Is dat nou zo moeilijk. Gewoon een Sonic, terug in 2D perspectief met mooie, scherpe achtergronden en geremixte muziek? Kijk naar Bionic Commando, daar zijn ze ook z'on remake van aan het maken en het ziet er gewoon leuk uit.

Kom op Sega, lees dit !
Terug naar boven
konnichiwa BerichtGeplaatst: 13 Feb 2008 02:24    Onderwerp: Reageren met citaat

^^'' Ik was vroeger een heuse Sonic fan.

Spijtig heb ik de laatste jaren niets meer van hem gespeeld buiten Sonic adventure 1& 2 op DC.

Nou binnenkort de Sonic RPG en daar zie ik wel naar uit .
Terug naar boven
Snakesonic BerichtGeplaatst: 13 Feb 2008 09:22    Onderwerp: Reageren met citaat

De naamsverandering van Dr Robotnik naar Eggman vind ik verschrikkelijk.
Sonic 2 is echt mijn favoriete sonic. Ik heb zo genoten van die game.
Zijn er trouwens ook sonic-compilaties voor de Saturn?
Sonic adventure 2 vond ik erg leuk, ik heb me wel vermaakt.
Behalve de rouge en knuckles levels zijn zwaar ergelijk.
Sonic heroes vond ik ook nog wel leuk, maar het idee van shadow the hedgehog
Ik hoop dat die sonic rpg wat word, alhoewel ik een hekel aan Bioware heb.
Terug naar boven
Lawliet BerichtGeplaatst: 13 Feb 2008 15:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Snakesonic schreef:

Zijn er trouwens ook sonic-compilaties voor de Saturn?

Sonic Jam met
-Sonic the Hedgehog
-Sonic the Hedgehog 2
-Sonic the Hedgehog 3
-Sonic & Knuckles

Sonic Adventure 2 is wel een leuk spel maar ik mis de oldskool sfeer gewoon
Terug naar boven
Lawliet BerichtGeplaatst: 14 Feb 2008 19:26    Onderwerp: Reageren met citaat

http://gamed.nl/view/37414

Een zeer mooie stage heb gehoord dat het ook in de adventure mode komt

Iedergeval luistert Nintendo naar zijn fans...
Terug naar boven
CengizMan BerichtGeplaatst: 24 Mrt 2008 13:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Sonic Unleashed is denk ik de laatste poging Sonic's eer weer terug te geven. Ik denk dat als dit het ook niet goed zal doen, Sega het zal opgeven met Sonic...
Terug naar boven
Lawliet BerichtGeplaatst: 24 Mrt 2008 13:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb me twijfels ook. Ben zeer blij dat het 2D gameplay heeft de ''zones'' zien er leuk uit maar het verhaal en andere personages zo als Shadow en Rouge zal het weer verpesten. Je hebt ook weer van die rare robots en monsters ik heb veel liever die oldskool Badniks Ik ga voor de gameplay en ''zones'' in deze game en hoop dat Metal Sonic er in zit

Sonic RPG heb ik ook me twijfels

Als die twee games falen kunnen we alvast een schep pakken...
Terug naar boven
Pantoffelman BerichtGeplaatst: 24 Mrt 2008 13:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb hier nog de eerste Sonic en Sonic 3 voor de Sega Megadrive liggen... tijdloze games. Verder heb 'k die Sonic collectie voor de NGC, staan wel een aantal fijne games op Heb hier als het goed is ook nog een GBA game liggen, maar die vond 'k niet zo interessant.
Terug naar boven
Lawliet BerichtGeplaatst: 24 Mrt 2008 15:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedoel je Sonic Battle? die was best geinig maar de gameplay was ik niet tevreden mee

Of bedoel je Sonic Advance Die was zo heerlijk oldskool
Terug naar boven
CengizMan BerichtGeplaatst: 24 Mrt 2008 19:22    Onderwerp: Reageren met citaat

@Lawliet: Sonic Advance vond ik maar niets, er waren frameskips, slechte soundtrack (vond ik) en de kracht van de GBA werd niet optimaal gebruikt, iets wat ik toch een beetje typisch vind bij de laatste generatie Sonic games.

Edit: Lawliet, ik vraag me af wat jij van Chao's vind, jij bent hier de grote Sonic fan.
Persoonlijk vond ik de Chao's in Sonic Adventure 2 echt heel tof en ben er nog steeds een fan van. De A-Life engine vond ik echt tof, hoewel je er écht veel tijd aan moest besteden. Chao's in Sonic Advance vond ik maar niets en over de Chao's in Sonic Adventure kan ik geen uitspraak doen want ik heb het nooit gespeeld.
Maar ik hoop dus dat er een soort Chao Garden op WiiWare komt, dat zou ownen. _0_
Terug naar boven
Lawliet BerichtGeplaatst: 24 Mrt 2008 19:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Chao vond ik ook best leuk vooral als je een diertje aan hun geeft dat ze BV Leeuwen poten krijgen Chao is maar een van de dingen die ik leuk vind in de nieuwe Sonic games...
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 2

Ga naar: