Auteur |
Bericht |
|
Kingsora |
Geplaatst: 28 Jan 2008 21:38 Onderwerp: Website maken?
| |

|
Ik heb onlangs besloten om met enkele mensen een website te maken voor o.a. anime, film, muziek, actualiteit, enz.het probleem is we zijn onze scripter(designer)kwijt(teveel werk). Natuurlijk kan ik zelf een simpele site in elkaar knutselen. Maar wij zien het minstens even groot als gamed.
Ik hoop dat hier iemand is die kan helpen. We kregen al tips om het CMSsysteem van Joomla te gebruiken. Maar ik hoop dat jullie nog sites weten die veel tools hebben voor een beginneling om een uitgebreide site te maken |
|
Terug naar boven |
|
|
Rene Groen |
Geplaatst: 28 Jan 2008 21:57 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Je hebt het over een 'beginneling', waarmee ik denk dat je hetzelfde zegt als 'nul komma nul ervaring', en helaas is het dan lastig om een site op te zetten. Beter is het toch om nog eens op zoek te gaan naar een scripter die jullie verder kan helpen, het beste nog in combinatie met een designer waarmee hij samen gaat werken. Desnoods moet je voor iemand betalen, maar als je echt een grootse site op wilt gaan zetten zal dit toch een eerste stap moeten zijn. |
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 29 Jan 2008 18:16 Onderwerp:
| |

|
Ik ken HTML en PHP ,
probeer anders een VB |
|
Terug naar boven |
|
|
Kingsora |
Geplaatst: 29 Jan 2008 18:36 Onderwerp:
| |

|
Een wat?? En heb jij mss geen zin om te helpen Dnarbeis als je er echt wat van kent  |
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 29 Jan 2008 19:53 Onderwerp:
| |

|
Michaël_ schreef: | Een wat?? En heb jij mss geen zin om te helpen Dnarbeis als je er echt wat van kent  |
het moest zijn 'eens' VB
Virtual basics 08
Alhoewel dat meer programmas enzo zijn |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 29 Jan 2008 20:08 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Ja, daarmee ga je geen site maken. |
|
Terug naar boven |
|
|
Tom_V |
Geplaatst: 29 Jan 2008 20:14 Onderwerp:
| |

|
dnarbeis schreef: | Virtual basics 08 |
Visual Basic? |
|
Terug naar boven |
|
|
Devilly |
Geplaatst: 29 Jan 2008 20:15 Onderwerp:
| |
![]()
|
Gewoon kladblok openen en beginnen met typen (HTML), meer kan ik er ook niet van.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 29 Jan 2008 20:34 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Nu ja, een PHPNuke kan ook helpen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 29 Jan 2008 20:55 Onderwerp:
| |

|
tarantino schreef: | dnarbeis schreef: | Virtual basics 08 |
Visual Basic? |
idd |
|
Terug naar boven |
|
|
Niels |
Geplaatst: 29 Jan 2008 22:44 Onderwerp:
| |

|
@devilly: de tijd van html is al 7 jaar voorbij hoor! werk liever in XHTML als je een nieuwe site maakt.
Persoonloijk vind ik Dreamweaver zeer handig (ook voor grotere sites) |
|
Terug naar boven |
|
|
Devilly |
Geplaatst: 29 Jan 2008 22:54 Onderwerp:
| |
![]()
|
@ Niels: desondanks is HTML de enige manier waarop ik een site kan maken, of het nu ouderwets is of niet. Daarbij is er ook wel een reden waarom ik nog geen leuke site voor mezelf in elkaar heb geknutseld: ik kan geen mooie site maken (of beter gezegd: ik kan datgene wat ik artistiek gezien zou willen maken in HTML niet maken).
Met zo'n programma werken kan natuurlijk ook, maar dat vind ik veel minder leuk. Daarom heb ik dat dan ook niet gedaan. Ooit zal ik goed genoeg zijn om een site zelf, typend, te maken. Nu nog kijken hoe lang dat duurt (jaartje of 20 ). |
|
Terug naar boven |
|
|
Tom_V |
Geplaatst: 30 Jan 2008 07:03 Onderwerp:
| |

|
Hehe. De kladblok-html'ers bestaan dus nog
Maar het is als met de Beatles en hedendaagse muziek. Je moet het eerste kennen om het tweede te kunnen begrijpen. Dus moet je het oude html kennen om hedendaagse websites te kunnen maken.
Wat Michael betreft: ik zou voor een appel en een ei een flinke portie webspace huren dat php toelaat en dan met een CMS aan de slag gaan. Bij voorkeur Joomla omwille van de gebruiksvriendelijkheid en de nederlandstalige community waar je terecht kunt. |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 30 Jan 2008 11:18 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
tarantino schreef: | Hehe. De kladblok-html'ers bestaan dus nog
|
Ze hebben het me nooit anders geleerd dan via kladblok, alle andere manieren waren 'PURE EVIL!' (in het oordeel van de leerkracht dan).
xHTML-en en CSS-en tot het je oren uitkomt op school ^_^
Via Photoshop kan ik het ook wel maar dan moet je ook veel tekenwerk verrichten en is niet meteen geschikt voor het type site dat je wil maken.
Neemt niet weg dat ik zelden tot nooit meer een site zelf script want daar kan veel te veel tijd in verloren gaan.
Om mijn opleidingen en de daar aan verweven beroepen dan maar tot schande te brengen gebruik ik freeware programma's van de hostsites om er gemakkelijk van af te komen (blasphemy? ).
Voorbeeld: http://redemption.spruz.com
Het ziet er een pak minder uit, je hebt geen vrijheid maar het spaart wel bakken aan tijd. Denk echter niet dat zo'n site (spruz.com allersinds niet) meteen dat is wat je zocht... |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|