Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina 1, 2 Volgende
|
ProGamer |
Geplaatst: 24 Jan 2008 20:24 Onderwerp: Gamemagazines, heb jij ze?
| |

|
Wat vinden jullie van Gamemagazines? Ik zie in reacties dat mensen er niet van houden? Waarom niet?
Ikzelf heb Playstationmagazine en GMR. Ik vind het goede bladen en leuk om in te lezen  |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 24 Jan 2008 20:28 Onderwerp:
| |

|
Ik was altijd fanatiek Power Unlimited lezer, was een hele tijd geleden een hele leuke bron voor reviews/previews en gamenieuws waarbij ik als iets meer casual gamer aan mijn informatie (zoals releasedates) kwam. Nu geldt echter dat het internet kwalitatief veel betere artikelen kent en ook de informatie vaak het eerst heeft. Vandaag geen bladen meer voor mij.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Lawliet |
Geplaatst: 24 Jan 2008 20:29 Onderwerp:
| |

|
Ik lees alleen de PU en ik vind het idd leuk om te lezen  |
|
Terug naar boven |
|
|
ProGamer |
Geplaatst: 24 Jan 2008 20:30 Onderwerp:
| |

|
Het klopt wel dat er eerder informatie is, maar vind je de reviews niet beter in een blad? En ik vind het sowieso fijner lezen, op de computer ga ik niet 2 pagina's lange reviews lezen  |
|
Terug naar boven |
|
|
wackyprofessor |
Geplaatst: 24 Jan 2008 20:35 Onderwerp:
| |

|
Game magazines hebben zo zijn charmes, ik vind het ook veel leuker om te lezen dan via een beeldscherm. Al ben ik het wel eens met Roderick dat je met Internet kwalitatief veel beter terechtkomt (meer stuff door verscheidene sites en 'gratis' ook). PU is vaste kost, af en toe wel leuke artikelen en het leest ook wel lekker. Af en toe komt de OPM en GMR in huis als ze interessant lijken.. Gamed en de tijdschriften kunnen rustig naast elkaar bestaan  |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 24 Jan 2008 21:38 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Ik las jarenlang het Nederlandse OPM2 en het Engelse NGC. NGC boeide me weinig en OPM2 vond ik kwalitatief achteruitgaan. De scores waren dubbelzinnig en lagen niet in de lijn van mijn mening. |
|
Terug naar boven |
|
|
Kingsora |
Geplaatst: 24 Jan 2008 21:46 Onderwerp:
| |

|
Ik koop elke maand de OPM (nederlandse), maar na de heisa op het officiële OPM forum en de Pr-verantwoorderlijke (David) verpest alles, dus ik ga wss afhaken en hem alleenog kopen met grote previews of reviews.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Joris |
Geplaatst: 24 Jan 2008 21:47 Onderwerp:
| |

|
De PU koop ik regelmatig, lees er wel steeds minder in, maar sommige recensies zijn gewoon leuk geschreven. GMR koop ik zo eens in het halfjaar, net als de N-Gamer (al is die laatste al wel weer heel lang geleden). |
|
Terug naar boven |
|
|
konnichiwa |
Geplaatst: 24 Jan 2008 23:19 Onderwerp:
| |

|
Niets meer...anime en manga magazines daarentegen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Kurosaki01 |
Geplaatst: 24 Jan 2008 23:30 Onderwerp:
| |

|
Had een abonnement ooit is bij PU maar toen zag ik Gamed.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Nelus |
Geplaatst: 25 Jan 2008 00:16 Onderwerp:
| |

|
Ik vind PU helemaal niet meer geloofwaardig tegenwoordig, en al die weetjes in die Powerspy weet ik allemaal al.
Belachelijke scores worden er gegeven ( 99 voor Assassins Creed, terwijl er toch slechte dingen zijn?) en ook andere scores slaan nergens op. Soms staan er niet eens beschrijvingen over het spel in, alleen maar de mening van de schrijver. Opmerkingen tussendoor zijn wel grappig maar thats it.
soms denk ik echt: Wat een stel sukkels bij elkaar
andere keren denk ik: ze hebben wel humor  |
|
Terug naar boven |
|
|
konnichiwa |
Geplaatst: 25 Jan 2008 00:22 Onderwerp:
| |

|
Vanaf Assasin's creed hebben vele magazines bij ij afgedaan OPM, PU en gunk (maar dat was eigenlijk al langer zo bij gunk). |
|
Terug naar boven |
|
|
Kingsora |
Geplaatst: 25 Jan 2008 00:30 Onderwerp:
| |

|
Mja maar das ook de eerste keer dat ik vond dat OPM echt teveel gaf, voor de rest deelde ik altijd (ongeveer) hun mening.
Over de PU ben ik trouwens heel negatief, wat een vreselijk boekje. Niet alleen hun scores, teksten slaan wel eens meer dan 1 keer op niets, de layout trekt ook op geen bal. Ik kreeg altijd koppijn als ik de PU aan het lezen was, na 2 magazines was ik het dan ook kotsbeu.
Trouwens de papierkwaliteit van de PU is echt vreselijk dat boekje valt direct uit elkaar. En Gunk is slecht geworden toen Raf, Wim, etc. zijn weggegaan  |
|
Terug naar boven |
|
|
konnichiwa |
Geplaatst: 25 Jan 2008 00:33 Onderwerp:
| |

|
PU is dan alleen maar aangenaam als men er iets leuk in doet.
Zoals Boris die DOA 2 extreme volleybal 99 geeft en zegt 'als Zelda dat kut spel 98 krijgt dan krijgt DOA 2 99'
Is gewoon grappig.
Met OPM was ik veel mee eens maar toen Sven weg is gegaan ging het magazine toch achteruit....En david verkloot het nu gewoon. |
|
Terug naar boven |
|
|
skink79 |
Geplaatst: 25 Jan 2008 00:37 Onderwerp:
| |

|
EDGE & Games TM
vooral omdat ik over alle consoles wilt gaan lezen en niet specifiek 1...
EDGE vind ik vooral leuk om de artikelen van gamedevelopers te lezen. voorbeeld: een paar jaar terug kreeg EDGE exclusief over Shadow of the Colossus, met interview en artwork, of deze maand met Mizuguchi. bij Games TM lees ik meteen de artikels over de journalisten in Japan en America, welke game daar populair is / welke rage er nu zijn.
Lees natuurlijk ook vaak de reviews, maar let minder op de cijfers die er worden gegeven |
|
Terug naar boven |
|
|
Kingsora |
Geplaatst: 25 Jan 2008 00:44 Onderwerp:
| |

|
Ja sinds sven weg is, ging het magazine inderdaad achteruit, hij was het gezicht van OPM. Weet jij trouwens waarom die weg is konni?
@SKink: Je hebt gelijk Edge is idd een goed magazine, maar wij betalen daar 10 euro voor en das een beetje teveel  |
|
Terug naar boven |
|
|
konnichiwa |
Geplaatst: 25 Jan 2008 00:44 Onderwerp:
| |

|
Michaël_ schreef: | Ja sinds sven weg is, ging het magazine inderdaad achteruit, hij was het gezicht van OPM. Weet jij trouwens waarom die weg is konni?
@SKink: Je hebt gelijk Edge is idd een goed magazine, maar wij betalen daar 10 euro voor en das een beetje teveel  |
Jups. |
|
Terug naar boven |
|
|
Kingsora |
Geplaatst: 25 Jan 2008 00:45 Onderwerp:
| |

|
Ja en waarom?  |
|
Terug naar boven |
|
|
konnichiwa |
Geplaatst: 25 Jan 2008 00:48 Onderwerp:
| |

|
Michaël_ schreef: | Ja en waarom?  |
Wegens Juridische redenen en respect voor Sven mag ik dat niet zomaar op een forum zeggen...Check je inbox ... |
|
Terug naar boven |
|
|
Kingsora |
Geplaatst: 25 Jan 2008 00:57 Onderwerp:
| |

|
konnichiwa schreef: | Michaël_ schreef: | Ja en waarom?  |
Wegens Juridische redenen en respect voor Sven mag ik dat niet zomaar op een forum zeggen...Check je inbox ... |
K check jouw inbox ook terug. Ik vind het in ieder geval jammer voor het magazine dat die weg is niet alleen schreef die erg goed, maar het magazine mist nu ook altijd iets en ik heb de indruk dat ze ook veel minder grote scoops hebben sinds zijn vertek, ach ja gedane zaken nemen geen keer.  |
|
Terug naar boven |
|
|
skink79 |
Geplaatst: 25 Jan 2008 01:11 Onderwerp:
| |

|
ja EDGE is inderdaad wat aan de dure kant...
maar voor degenen die inde omgeving Amsterdam wonen (volgens mij geld dat niet voor Michael & Konnichiwa )
bij de American Bookstore kosten ze "slechts" 8,40 en daarnaast krijg je nog 10% korting op vertoon van je OV. (of je oude studentenpas zoals ik dat doe ) |
|
Terug naar boven |
|
|
konnichiwa |
Geplaatst: 25 Jan 2008 01:21 Onderwerp:
| |

|
The American bookstore ^^''...Dat is toch waar een tijdje geleden zo'n hele manga/anime achtige kunstwerk stond op de ramen?
Gedaan door ai-madonna wat een leuke meid
Facepalm ik bedenk me nu juist dat ik nog een game magazine lees genaamd Retro gamer.
Zoals de titel het zegt het gaat over oude games en is super interessant voor de oudere gamer onder ons.
Ben je de andere game magazines beu probeer zeker eens retrogamer die is gewoon heel leuk door de nostalgie die het heeft ^^''. |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 25 Jan 2008 09:14 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Alle PCGameplay's van 1993 (het Quake nummer) tot ergens in 2005 heb ik volledig.
Een aardige doos vol Power Unlimited's.
Een 40-50-tal OPM2-magazines.
Het eerste nummer van 'Chief' (viel wel mee)
Nog enkele PC Zones (zo'n stuk of 20) maar deze vind ik iets minder om te lezen.
En dan nog enkele magazines die ik niet regelmatig koop maar waar destijds een spel in gepreviewed werd dat ik wel zag zitten.
Tegenwoordig koop ik er haast geen meer of er moest een demo bijzitten die ik te groot vind om te downloaden (stom België met zijn downlimiet ook! Dumpen die limieten!) |
|
Terug naar boven |
|
|
Stefan L |
Geplaatst: 25 Jan 2008 09:20 Onderwerp:
| |

|
Ik ben een hele tijd lid geweest van de Ngamer (nederlandse versie) en ik kocht regelmatig een PU.
Momenteel heb ik geen enkel gameblad omdat ik vind dat ze achterhaald zijn. Te eerste kun je alle informatie sneller online halen, bij een blad moet je meestal wachten tot het einde van de maand voordat je hun spul kan lezen. Ten tweede kun je online veel sneller reviews vergelijken terwijl een blad je maar één mening geeft en ten slotte kun je online trailers bekijken terwijl je het in een blad met screenshots moet doen.
Dus genoeg redenen om nooit meer een abbonement op een gameblad te nemen . |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 25 Jan 2008 09:54 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
^
Klopt als een bus
Maar euh... Wat lees je dan op het toilet?
PC Gameplay tijdens 'de werken' en de OPM2 voor af te vegen  |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina 1, 2 Volgende |