Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
MaartenL BerichtGeplaatst: 04 Jan 2008 10:47    Onderwerp: Opmerkingen of tips voor nieuwe PC? Reageren met citaat
Redacteur

Met games zoals UT3 en Crysis word het hoog tijd dat mijn PC vervangen wordt. Ik ben dan ook al een tijdje op zoek naar een echte hevige game PC.

Ik ben van plan hem te bestellen bij Dell maar ik kan nog wel enkele tips of opmerkingen gebruiken:

Configuratie:
Processor: Intel Quad Core 3.46 GHz (1333 MHz, 8 MB Cache)
Geheugen: 4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM
Harde Schijf: 1 TB (2x500 GB) @ 7.200 RPM
Grafische kaart: Dual 768 MB Gefore 8800 GTX

Richtprijs: 4.000 €

Zou ik dan een gewone DVD combo erin steken of een Blu-ray speler? Ik dacht voorlopig DVD combo en binnen een aantal maanden een extra Blu-ray speler. Aangezien ik geen enkele Blu-ray film heb (en ook niet zo spoedig zal aankopen) lijkt dat me tot nu toe nutteloos.

Is het geheugen wel goed of lijkt het gewoon goed?

Zou ik Vista Ultimate wel nemen of is home premium (zoals op mijn huidige PC) toch wat stabieler of iets dergelijks (mss beter voor games)?

Alvast bedankt voor de hulp en opmerkingen!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
FreeMad BerichtGeplaatst: 04 Jan 2008 12:03    Onderwerp: Reageren met citaat

het ziet er wel goed uit maar je kan dan net zo goed een hd/dvd speler bij kopen. )goedkoopste dacht ik 80 euro. en bluray spelers zijn al.
400 met een brander erop.
ze worden wel snel goedkoper dus kan je net zo goed wachten want de hddvd en blu ray schijven zijn dacht ik ook erg duur
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 04 Jan 2008 12:15    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Tenzij je van plan bent om meerdere CPUs in je PC te steken, kun je wel bij Home Premium blijven. Ga je trouwens voor de 32-bit of de 64-bit versie?
Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 04 Jan 2008 13:22    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Ik ben zo wat info aan het zoeken rond 32bit vs 64bit dus ik ben er nog niet helemaal uit

Dell geeft me echter niet veel keus en geeft me enkel de 64bit ultimate als optie.

Allersinds ga ik geen meerdere CPU's meer erbij steken voor tenminste 1,5 jaar.
Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 04 Jan 2008 14:59    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

okido, even wat bijgelezen

Ik ga gaan voor 64-bit (heb er toch geen keuze in lol). Ik heb gelezen dat het hier en daar wat compatibliteitsprobjes zou geven bij oudere 32bit programma's maar dat zal ik er dan maar bij nemen.

Dan, het ultimate-home premium gedoe...

Ik denk dat ik best toch voor home ga gaan gezien dat Ultimate precies niet echt iets toevoegt t.o.v. home.

Nu is mijn probleem wel, nu kan ik Ultimate nog wel 'goedkoop' krijgen (+/- 110 € bij betalen) dus dat doet me nog wel twijfelen...

Updateje: Prijs totaal met Home premium 3.808,25 € en met ultimate is het 3.918,25 €. Moeilijke keuze
Terug naar boven
Frost_More BerichtGeplaatst: 04 Jan 2008 16:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zou gaan voor de Home Premium, als Ultimate toch niet echt wat toe tevoegen heeft is het een beetje nutteloos om 110 euro meer te betalen.

Dat denk ik dan, Ik zou gewoon voor de Home Premium gaan.
Terug naar boven
onno BerichtGeplaatst: 04 Jan 2008 17:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zou met vista wachten tot service pack 1 of 2 uit is het heeft veel te veel software problemen waardoor het nauwelijks te draaien is

overigens is de pc waar op je crysis wilt draaien te langzaam,
daarom raad ik je aan om op de 9800GTX/Gt te wachten.

als je echt niet kan wachten zal ik als ik jou was voor deze pc gaan klik
aangezien die toch een nette prijs heeft voor enorme prestaties

dell is bij iedere gamer afteraden het is nauwlijks vervangbaar het slurpt engergie en je krijg extra software op vista waar je pc alleen maar trager door word
Terug naar boven
im2 BerichtGeplaatst: 04 Jan 2008 17:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zou ook wachten op de 9 serie.
Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 07 Jan 2008 10:21    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Mijn huidige PC is een Duo Core 2 2.13 Ghz, 1 GB RAM en een GF7650 GS en daarbij sluit de configuratie van Onno iets te dicht op aan om een serieus verschil te maken. Blijft allersinds een mooie config voor zo'n prijs want mijn PC kostte 800 € en is bijlange nog niet zo goed...

Qua software afkomstig van Dell maak ik me nooit zorgen, pre-installed software is het eerste wat ik eraf flikker bij aankomst.

Enneuh... 2x een GF8800 GTX van 768 (totaal dus 1,5GB) MB is NIET genoeg voor Crysis op Very High??? Hoeveel PC's moet je dan samenkoppelen om dat wel te krijgen lol?

Zijn er nog anderen die denken dat ik Crysis niet op Very High zou kunnen spelen? Ik zit toch een stuk boven de eisen die gesteld worden dacht ik...
Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 07 Jan 2008 11:50    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Uiteindelijk benchmarks voor Crysis op de betreffende PC gevonden.

Dit is de een in-game (de fly-by scores heb ik er niet bijgezet) benchmark op een Dell XPS720 met 2 GB geheugen (de helft minder als mij) en "slechts" 1x 8800 GTX kaart van 768 MB (in mijn config zitten er 2 in SLI).

800x600, geen AA, alles low = 99,54 FPS
1024x768, geen AA, alles medium = 50,62 FPS
1280x720 (widescreen neem ik aan), 4x AA, Alles High = 32,50 FPS

Dus, ik neem dan aan dat met een verdubbeling van geheugen en GPU het spel wel zal draaien in 1280x720 met een klein beetje AA en in highest detail. Ik hoop dat de tests wel gemaakt zijn met DX10 effecten aan, want die effecten zullen de game nog wat zwaarder maken neem ik aan?

link met benchmarks (werkte niet met [url] commando, wss door leestekens):
http://life.tweakers.net/reviews/763/last/crysis-grafisch-geweld(ig).html?mode=nested&max=10&niv=0&order=asc&page=5
Terug naar boven
phantom BerichtGeplaatst: 14 Jan 2008 18:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Bij sli wordt er gebruikt gemaakt van get geheugen van een kaart,dus jij hebt/krijgt geen 1,5gb gddr maar 768.
Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 14 Jan 2008 18:52    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Ik bedoelde met verdubbeling van geheugen het gewone werkgeheugen.

En hoe bedoel je dat met die SLI want daar snap ik je niet meteen.

Om even duidelijk te zijn:

Er zitten 2x 8800GTX 768 MB kaarten in. Ik dacht dat SLI er dan voor zorgde dat die 2 kaarten als 1 kaart zouden werken (in simpelere termen)?
Terug naar boven
phantom BerichtGeplaatst: 15 Jan 2008 16:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Sasuke schreef:
Enneuh... 2x een GF8800 GTX van 768 (totaal dus 1,5GB) MB is NIET genoeg voor Crysis op Very High??? Hoeveel PC's moet je dan samenkoppelen om dat wel te krijgen lol?

Hier doelde ik op.
En met sli rendert de ene kaart de helft van het scherm en de ander de andere helft. Dit zorgt op hoge instellingen voor een verschil in prestatie van 50-80%,tenzij je kaart gebottleneckt wordt. En aangezien je er een dikke quad in hebt lekker veel ram en waarschijnlijk een mobo met genoeg lanes zou dat niet gebeuren. Maar op welke resolutie ga je gamen? En je hebt 2 schijven, waarschijnlijk zetten ze dit in raid-0. Dus als een schijf crasht ben je al je data kwijt.
Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 18 Jan 2008 11:53    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Ik was van plan 1440x900 en 2x AA ofwel 1 resolutie hoger en geen AA want ik zie al haast geen scherpteverschil meer tussen die instellingen.

En een schijf mag gerust crashen aangezien ik reeds AL mijn data kwijt ben, dus heb niet veel meer te verliezen

Bottlenecken gaat ook niet gebeuren dus dat is ook een zorg minder. Maar in ieder geval was ik op de hoogte van de performance winst van 50%-80%. Toen ik jouw post las dacht ik eerst dat de 2de kaart haast niet gebruikt werd en er dus weinig tot geen snelheidswinst was.

Allersinds hartelijk bedankt voor de info en know-how

Vandaag komt ie trouwens aan dus ga ik straks een benchmarken.
Terug naar boven
phantom BerichtGeplaatst: 19 Jan 2008 11:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Veel succes met benchen Moet denk ik wel minimaal 15k te halen zijn.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: