Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina 1, 2, 3 Volgende
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 21 Dec 2007 22:44 Onderwerp: Vraagje bittorrent
| |

|
Eyla, ik zoek iets om films mee te downloaden.
Is Bittorrent de beste?
Zoja, als ik op de site ga (www.bittorrent.com), dan staat er dat je moet betalen voor de films? |
|
Terug naar boven |
|
|
marino |
Geplaatst: 21 Dec 2007 23:27 Onderwerp:
| |

|
torrents zijn van de vorige eeuw, lees dit maar eens door
http://binaries4all.nl/beginners/
dit zijn nieuwsgroepen. Het prinicipe is dat men op de servers van hun providers bestanden uploaden, die jij weer kan downloaden. bij p2p (torrent) is het zo dat je bestanden deelt. Het verschil is dat bij nieuwsgroepen je dus download van de high-end servers van jouw provider. bij p2p moet je altijd maar rekenen op iemand anders die zit up te loaden of 1000en mensen die van jou willen leechen. Bij nieuwsgroepen heb je altijd 500kb/s. gegarandeerd echt een super aanrader! |
|
Terug naar boven |
|
|
Nash |
Geplaatst: 21 Dec 2007 23:34 Onderwerp:
| |

|
marino schreef: | torrents zijn van de vorige eeuw, lees dit maar eens door
http://binaries4all.nl/beginners/
dit zijn nieuwsgroepen. Het prinicipe is dat men op de servers van hun providers bestanden uploaden, die jij weer kan downloaden. bij p2p (torrent) is het zo dat je bestanden deelt. Het verschil is dat bij nieuwsgroepen je dus download van de high-end servers van jouw provider. bij p2p moet je altijd maar rekenen op iemand anders die zit up te loaden of 1000en mensen die van jou willen leechen. Bij nieuwsgroepen heb je altijd 500kb/s. gegarandeerd echt een super aanrader! |
Ben het alles met je eens, behalve de snelheid. Je download namelijk met de maximum snelheid waarmee je kan downloaden en afhankelijk van je server. Ik bijv haal 1.8mb/s thuis en +-10mb/s op school.
Anyways usenet is idd de shit tegenwoordig, bittorent is zo vorige eeuw xD |
|
Terug naar boven |
|
|
marino |
Geplaatst: 22 Dec 2007 10:17 Onderwerp:
| |

|
klopt nash het ligt aan jouw eigen maximum, dus dat betekent dat je niet sneller Kan downloaden  |
|
Terug naar boven |
|
|
Devilly |
Geplaatst: 22 Dec 2007 10:33 Onderwerp:
| |
![]()
|
Maar een feit is wel dat je met torrents ook heel aardig kunt downloaden, zolang je maar de juiste torrents pakt. Als je goed let op de verhouding leechers/seeders dan kom je ook gerust aan 1 - 2 MB per seconde, dus echt langzaam kun je het niet noemen. |
|
Terug naar boven |
|
|
marino |
Geplaatst: 22 Dec 2007 11:37 Onderwerp:
| |

|
juist, maar de meest populaire torrents zijn altijd langzaam omdat er duizende mensen zitten te leechen. en bij veel torrents zitten er geen seeders of helemaal niemand. met het programma FTD kan je bij nieuwsgroepen heel lekker kijken wat er gepost is, wanneer, en hoe. En bij nieuwsgroepen kan je altijd rekenen op mensen die Par2 files willen bijposten. Je hebt bij nieuwsgroepen ook gewoon een goeie community en niet een gigantische leech-base |
|
Terug naar boven |
|
|
Cor |
Geplaatst: 22 Dec 2007 12:07 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Bij nieuwsgroepen zit je met het probleem dat je toegang moet hebben tot een server. Veel providers hebben een vreselijk slechte retentie (gelukkig heeft @home dit laatst wat verbeterd), dus dan zul je via een payserver moeten werken.
Zelf kan ik de meeste torrents tussen 250-500 kB/s (m'n max) downloaden, zolang je de client maar goed ingesteld hebt en weet hoe je de slechte van de goede torrents kan onderscheiden. Daarbij is bij een torrent iets als par2 natuurlijk niet nodig.
Nieuwsgroepen hebben natuurlijk wel het voordeel dat het downloaden van films legaal is, iets dat bij torrents niet zo is doordat je uploadt. Maar uiteraard gaan we er niet van uit dat dnarbeis illegale dingen wil doen, toch? |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 22 Dec 2007 12:12 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Cor schreef: | Nieuwsgroepen hebben natuurlijk wel het voordeel dat het downloaden van films legaal is, iets dat bij torrents niet zo is doordat je uploadt. Maar uiteraard gaan we er niet van uit dat dnarbeis illegale dingen wil doen, toch? | dnarbeis is een Belgje, dus het downloaden zonder uploaden van illegale dingen is en blijft illegaal. |
|
Terug naar boven |
|
|
marino |
Geplaatst: 22 Dec 2007 12:31 Onderwerp:
| |

|
alsof ze er ooit achter komen, de meeste providers als @home willen geen info over hun clienten vrijgeven en het is strafbaar om mensen die zulke dingen doen te vervolgen zonder dat je het recht erop hebt. wat de meeste organisaties niet hebben. organisaties als BIG zijn alleen maar bevoegd om voorlichting te doen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Cor |
Geplaatst: 22 Dec 2007 13:03 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Klopt, maar providers zijn uiteraard wel verplicht die informatie vrij te geven als er een bevel van de rechter ligt.
Nu is de opsporing ook niet zo'n belangrijk punt, het gaat er meer om dat we op het forum geen illegale dingen willen bespreken.
Aan de andere kant zijn torrents en nieuwsgroepen in de basis niet illegaal. Dus dnarbeis, na een googlezoektocht van 1 tel vond ik deze site in het Nederlands met een introductie over bittorent. De website bittorent.com is volgens mij niet het juiste portaal om hier info over in te winnen. Voor meer info over Azureus is er de azureuswiki (engels). Als je foutmeldingen krijgt is het handig daar te kijken, vooral naar de FAQ.
Als je de nieuwsgroeproute wil volgen, bekijk dan die link van marino. Als extra aandachtspuntje staan hier de nieuwsservers van telenet (wat volgens mij jouw provider is), want die staan niet genoemd op de site van binaries4all. |
|
Terug naar boven |
|
|
Neerhof |
Geplaatst: 22 Dec 2007 14:03 Onderwerp: Re: Vraagje bittorrent
| |
|
dnarbeis schreef: | Eyla, ik zoek iets om films mee te downloaden.
Is Bittorrent de beste?
Zoja, als ik op de site ga (www.bittorrent.com), dan staat er dat je moet betalen voor de films? |
Omg dat mag helemaal niet!!!  |
|
Terug naar boven |
|
|
Rene Groen |
Geplaatst: 22 Dec 2007 14:40 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Even voor de duidelijkheid: het bespreken van torrents of nieuwsgroepen en diens voor- of nadelen vinden we niet erg, zodra het echter gaat over 'waar kan ik die film / game / etc.' vinden, dan gooien we er een slotje op. |
|
Terug naar boven |
|
|
Nash |
Geplaatst: 22 Dec 2007 16:38 Onderwerp:
| |

|
Of je neemt een payserver, daarmee blijf je anoniem downloaden en uploaden.
Anyways is het niet zo dat er in Belgie nog steeds datalimieten wordt gehanteerd bij de meeste providers? |
|
Terug naar boven |
|
|
marino |
Geplaatst: 22 Dec 2007 20:33 Onderwerp:
| |

|
ik ga mischien ook een payserver gebruiken. wat zijn precies de voordelen ervan? |
|
Terug naar boven |
|
|
Cor |
Geplaatst: 22 Dec 2007 21:33 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Anoniem, snel, hogere retentie (dus binaries zijn meer dagen beschikbaar) en meer groepen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Tom_V |
Geplaatst: 23 Dec 2007 09:00 Onderwerp:
| |

|
Nash schreef: | Anyways is het niet zo dat er in Belgie nog steeds datalimieten wordt gehanteerd bij de meeste providers? |
Klopt. Voor mij mogen ze het systeem van limieten blijven hanteren, maar ze moeten ze wel aanpassen aan deze tijd. What the f*** ben je dezer dagen met een 17GB limiet? Je moet zelfs geen games of films downloaden voor je erover zit. Een paar legale demo's en je draait al tegen je limiet aan.
Geldjoden zijn het.
En nu moei ik me niet meer in dit topic  |
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 23 Dec 2007 12:20 Onderwerp:
| |

|
tarantino schreef: | Nash schreef: | Anyways is het niet zo dat er in Belgie nog steeds datalimieten wordt gehanteerd bij de meeste providers? |
Klopt. Voor mij mogen ze het systeem van limieten blijven hanteren, maar ze moeten ze wel aanpassen aan deze tijd. What the f*** ben je dezer dagen met een 17GB limiet? Je moet zelfs geen games of films downloaden voor je erover zit. Een paar legale demo's en je draait al tegen je limiet aan.
Geldjoden zijn het.
En nu moei ik me niet meer in dit topic  |
Idd, bij men moeder kan ik 12gig per maand (lol).
Bij men vader wel 50gig en toch hebben ze beide Telenet. |
|
Terug naar boven |
|
|
Cor |
Geplaatst: 23 Dec 2007 13:14 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Ik weet het, we raken compleet off topic, maar ik sloeg even aan het rekenen met de abonnementen van telenet en kwam tot deze cijfers. Correct me if I'm wrong. (En ik zou het graag verkeerd hebben, want dit is wel een deprimerende uitkomst.)
Uiteraard is de tijd tot limiet gerekend met het uitgangspunt dat er op maximale snelheid gedownload wordt. Ik heb verder maar geen rekening gehouden met het feit dat je door meer te betalen over de limiet heen kunt.
PS. @dnarbeis: Hmm.. ik zag geen abonnement van 50 gig voorbij komen. |
|
Terug naar boven |
|
|
onno |
Geplaatst: 29 Dec 2007 17:44 Onderwerp:
| |

|
<Links geven we hier niet weg - Red.>
nieuwsgroepe moet je toch voor betalen? |
|
Terug naar boven |
|
|
FloriX |
Geplaatst: 29 Dec 2007 22:10 Onderwerp:
| |

|
Ik gebruik gwn Bearshare, staan alle nieuwe releases wel op, en anders gebruik ik soms nog wel is n torrent, bv voor I am legend...... |
|
Terug naar boven |
|
|
FloriX |
Geplaatst: 29 Dec 2007 23:46 Onderwerp:
| |

|
en WTF jullie hebben downloadlimieten? |
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 30 Dec 2007 00:57 Onderwerp:
| |

|
360FlorisWii schreef: | en WTF jullie hebben downloadlimieten? |
Jij niet dan??
Kanker Telenet |
|
Terug naar boven |
|
|
Kingsora |
Geplaatst: 30 Dec 2007 01:05 Onderwerp:
| |

|
Dat ligt niet aal telenet, maar aan België. Nederlanders hebben geen downloadlimiet  |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 30 Dec 2007 11:01 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
België is een Middeleeuws land, praktisch geen 56k internet meer te krijgen, maar wel overal straffe downloadlimieten. |
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 30 Dec 2007 11:54 Onderwerp:
| |

|
http://www.opnaartelenet.be/
Haha best wel grappig gemaakt...
''Het is leuk om te weten dat je de snelste bent, maar een luipaard is bekaf na 250 meter''
Ik heb me toch ingeschreven , stomme telenet... |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina 1, 2, 3 Volgende |