Welke consoles/handhelds heb jij in de meerderheid? |
Ik heb meer Nintendo consoles/handhelds thuis dan die van andere bedrijven. |
|
34% |
[ 11 ] |
Ik heb meer Microsoft consoles thuis dan die van andere bedrijven. |
|
9% |
[ 3 ] |
Ik heb meer Sony consoles/handeld thuis dan van andere bedrijven. |
|
37% |
[ 12 ] |
Ik heb meer Sega consoles/handhelds thuis dan van andere bedrijven. |
|
3% |
[ 1 ] |
Ik heb alleen een PC. |
|
0% |
[ 0 ] |
Evenveel consoles/handhelds van de verschillende bedrijven. |
|
15% |
[ 5 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 32 |
|
Auteur |
Bericht |
|
CengizMan |
Geplaatst: 27 Nov 2007 17:13 Onderwerp: Console Wars
| |

|
Ik vroeg me af welke consoles(/handhelds) jullie allemaal thuis hebben. Ik heb zelf alleen maar Nintendo console's.
Bovendien wil ik hier ook tegelijk meten hoe erg wij, als leden van Gamed, over 'de beste' console kunnen discussiëren.
Dus laat ik maar iets beginnen:
"De Wii zou beter zijn met de graphics van 360, hoewel de 360 het natuurlijk niet zal redden...evenals de PS3." |
|
Terug naar boven |
|
|
Kingsora |
Geplaatst: 27 Nov 2007 17:24 Onderwerp:
| |

|
Ik heb alle Sony consoles en de PSP en alle drie de Game Boys. Dus ja ik zie mss af en toe wrl door een PlayStation bril.
De Wii vind ik eerder een leuke gadget die je te snel beu geraakt (ik wil niemand op de tenen trappen hoor ) Zo vind ik Wii sports vreselijk eentonig en na een uurtje was ik het echt beu, maar harry potter op de Wii vond ik wel leuk met het stokje enzo. De Wii is gwn mijn ding niet, al snap ik wel dat andere mensen hem leuk vinden
Mijn vriendin heeft een Wii trouwens ik niet  |
|
Terug naar boven |
|
|
ProGamer |
Geplaatst: 27 Nov 2007 17:42 Onderwerp:
| |

|
Ik he voor mijn 7e verjaardag een Playstation 2 gekregen en sinsdien wil ik alleen maar meer Ik hou het bij PS, ik heb nu ook een Ps3, waar ik uitermate tevreden mee ben. De Wii is ook niet echt mijn ding, het is wel leuk, maar ik hou er niet zo van. De Xbox 360 vind ik wel cool maar ik heb toch voor de Ps3 gekozen, want ik denk dat daar zowiezo uiteindelijk de beste spellen op komen, UITEINDELIJK! en ik had toch zat geld XD op dat moment  |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 27 Nov 2007 18:10 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Ik heb meer Nintendo consoles/handhelds thuis dan die van andere bedrijven
-> Simpel, ze hebben er ook meer. Ik heb vier handhelds en vijf consoles van Nintendo thuis, bij Sony zit ik op 3 (geen PS1) en bij MS op 1. |
|
Terug naar boven |
|
|
im2 |
Geplaatst: 28 Nov 2007 19:17 Onderwerp:
| |

|
Niet echt een eerlijke strijd dus...
Ik ben iig diegene die voor 'Ik heb meer Microsoft consoles thuis dan die van andere bedrijven' heeft gekozen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Bats |
Geplaatst: 28 Nov 2007 20:37 Onderwerp:
| |
|
Ik heb de meeste Sony consoles, heb dan ook gekozen voor de PS3 omdat ik gewoon altijd al Sony producten heb gebruikt en gewoon niet over wilde stappen naar de Xbox 360
Ik vind de 360 echt wel leuk enzo, heeft ook vette games, maar ik heb gewoon niet genoeg geld voor een 360 én een PS3 (en dan begint men moeder te zeiken -.-) |
|
Terug naar boven |
|
|
Nelus |
Geplaatst: 28 Nov 2007 22:47 Onderwerp:
| |

|
Raar maar waar, ik heb meer Nintendo consoles. Gameboy color, Nintendo Wii, Nintendo Gamecube, Nintendo 64. |
|
Terug naar boven |
|
|
wackyprofessor |
Geplaatst: 28 Nov 2007 23:06 Onderwerp:
| |

|
Heb het meest van Nintendo (logisch ook zij hebben ook meer producten uitgebracht) de SNES, N64, GC, Gameboy Collor, Advance en de DS.
Enkel de magische Nintendo titels halen mij over om een Nintendo console te halen, zoals nu weer met MP3, TLoZ: TP en SMG door die games krijg ik de neiging om binnekort een Wii te gaan halen. Al ben ik het wel eens met Michaël_.. vandaar dat de Wii bij mij nog niet binnen komt.
Van Sony, mijn meest geliefde console maker ligt bij mij thuis de PSone, PS2 , PS3 en de PSP. Dat het mijn favoriete console maker is komt omdat op die consoles meestal een breed georiënteerd aanbod aan games is/zijn waarvan veel mij ook aanspreken. Verder zijn de consoles van Sony ook het best en meest verzorgd naar mijn mening.
In mijn ogen is de PS3 ook de beste console van deze generatie als ik kijk naar de titels die nog moeten uitkomen. (FFXIII, MGS4 anyone?)
Oh ja, ben een beetje Japans georiënteerd, de meeste van die games komt ook voor een PS uit.
Tsjah van Microsoft heb ik een X360 die me zeer positief heeft verrast, dacht eerst een miskoop te hebben gedaan ermee. Maar Live en de 'blockbusters' games zorgen ervoor dat ik op dit moment meer achter me X360 zit dan de PS3. Heb er dus ook een flink aantal titels gekocht na 2 jaar ervoor en ook een soort van 'band' mee opgebouwd om het maar zo te zegge.
Eigenlijk is er geen beste console, want voor iedereen ligt het anders. |
|
Terug naar boven |
|
|
Niels |
Geplaatst: 29 Nov 2007 13:26 Onderwerp:
| |

|
ik heb ook meer nintendo(snes, 64, gameboy, gba), maar toch heb ik sony gekozen. Ik vind namelijk dat je enkel naar last-gen en nixt-gen mag kijken dus die snessen en nintendo 64's tellen (vind ik toch) niet mee in deze poll |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 20 Feb 2008 13:34 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Tsssk, je moet je ook niet scharen achter 1 console want je mist dan aan de andere kant altijd iets
Ik heb een PSP, 2 360's en 2 lekkere game-PC's. Ik verwacht nog wel met de komst een van FF XIII een PS3 in huis te halen en een Wii komt er ook nog zeker bij.
Ik zou geen enkele game willen missen maar heb wel voorrang moeten geven aan mijn PC en 360 omdat die games me meer interesseerden en vroeger uitkwamen dan de PS3 games.
Een console war klinkt bij mij dan ook erg gek in de oren  |
|
Terug naar boven |
|
|
Lawliet |
Geplaatst: 20 Feb 2008 14:08 Onderwerp:
| |

|
Nintendo
-NES
-SNES
-N64
-N64 (Pokemon versie)
-GC
-GBC
-GBA
-GBA SP
-NDS
-NDS L
-Wii
Sony
-PSX
-PS2 ( en de kleine versie )
-PS3
-PSP
-PSP S
Microsoft
-Xbox
-Xbox 360
Sega
-Dream Cast
-Game Gear
Atari
-Atari 2600 (Retro )
En heb een P.C. thuis staan.
Zo te zien heb ik meer met Nintendo...
Mij boeit het niet echt op wat voor console ik speel zo lang de controller en de games maar top zijn. |
|
Terug naar boven |
|
|
The Source |
Geplaatst: 24 Feb 2008 20:59 Onderwerp:
| |

|
Milton Bradley Company:
- Microvision alle stuks (blijft toch wel mijn lievelings handheld)
- Vectrex (I love vector graphics)
Entex:
- Adventurevision (zeldzame handheld)
Magnavox:
- Magnavox Odyssey
Nintendo:
- Game&Watch (3 stuks)
- Gameboy
- Gameboy Light
- Gameboy Color (Pokemon Edition)
- Gameboy Micro
- Ds
- Pokemon Mini
- Nes
- Famicom
- Snes
Sega:
- SEGA SG 1000
- GameGear
- Megadrive (Mijn opinion beste 16bit console)
- 32x add-on
- Sega Cd add-on
Atari:
- Atari Lynx II
Bandai:
- BANDAI SUPERVISION TV JACK 8000
- SwanCrystal
Epoch:
- Epoch Game Pocket Computer
Creatonic:
- Megaduck
Nokia:
- N-Gage (Alleen bijna voor Pathway to Glory)
NEC:
- TurboExpress
Neo Geo:
- Neo Geo Pocket Color
Quickshot, Hartung:
- Supervision
Sony:
- Psp Slim&Lite (Over paar dagen)
Tiger Telematics:
- Gizmondo (Weinig goeie titels Trailblazer wel)
Voor de rest:
- Commodore 64
- MSX
- Oude Lcd games
- Elektronisch zeldzaam schaakbord (Door Nintendo gemaakt)
- Barcode Battler
- PONGS
- Tv plug and play games
Ik zou graag hopen dat Microsoft ooit eens met een handheld kwam (ben handheld liefhebber) Zelf ben ik voor niemand in de console war. Iedereen heeft wel zijn goeie en slechte aspecten. |
|
Terug naar boven |
|
|
madmaniac |
Geplaatst: 25 Feb 2008 10:13 Onderwerp:
| |

|
Ik heb meer nintendo consoles en handhelds thuis, want ik heb er enkel van nintendo. Ben van kleins af aan al grote fan van alles van nintendo en dat is door de jaren heen zo gebleven. Ik speelde vroeger geregeld op de PS2 van 1 van mijn vrienden.
Ik heb denk ik alles behalve de SNES (en de virtual boy )
-NES
-N64
-Game cube
-Wii
-Game Boy
-Game Boy color
-Game boy advance
-DS |
|
Terug naar boven |
|
|
Kim0 |
Geplaatst: 26 Feb 2008 23:59 Onderwerp:
| |

|
madmaniac schreef: | Ik heb meer nintendo consoles en handhelds thuis, want ik heb er enkel van nintendo. Ben van kleins af aan al grote fan van alles van nintendo en dat is door de jaren heen zo gebleven. Ik speelde vroeger geregeld op de PS2 van 1 van mijn vrienden.
Ik heb denk ik alles behalve de SNES (en de virtual boy )
-NES
-N64
-Game cube
-Wii
-Game Boy
-Game Boy color
-Game boy advance
-DS |
Mooi lijstje,kheb bijna hetzelfde.. maar dan de gamecube omgeruild voor de SNES..
Ik heb dus ook meer Nintendo Hardware en software in huis,simpelweg omdat k er mee ben opgegroeid.. Het enige wat ik ooit van een ander bedrijf heb gehad dat met gaming te maken heeft is de PS2 en de PSP (heb ze nog steeds) maar klaat t daar voorlopig wel bij.. |
|
Terug naar boven |
|
|
Flamemaker89 |
Geplaatst: 27 Feb 2008 14:00 Onderwerp:
| |
|
Wat ik in de geschiedenis heb gehad en wat ik nu nog heb:
- Super Nintendo
- Nintendo 64
- GameBoy Color
- GameBoy Advance
- GameCube
- Xbox
- Xbox 360
In deze volgorde, de schuingedrukte heb ik op dit moment nog. Ik was altijd een Nintendo-aanhanger maar het illegaal gamen trok mij met de Xbox op een gegeven moment wel. Ik wou toen eigenlijk een Xbox360 halen met wat accessoires en een spel voor zo'n 500 euro, maar een omgebouwde Xbox voor 190 en heel veel spellen trok mijn aandacht. Inmiddels heb ik de 360 alsnog en moet ik de Xbox nog eens te koop zetten. |
|
Terug naar boven |
|
|
commjoen2k7 |
Geplaatst: 27 Feb 2008 16:19 Onderwerp:
| |

|
Wat ik heb gehad:
- Pong console
- commodore 64
- Atari Jaguar