Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Cubic X BerichtGeplaatst: 24 Sep 2006 19:31    Onderwerp: [REVIEW]Juiced: Eliminator Reageren met citaat

Teneerste:
Ik heb niks aan te merken op de gamed reviews, maar ik wil wel eens weten wat jullie van mijn review vinden

Ten Tweede:
Ik weet niet of ik het goed doe, maar probeer het zo goed mogelijk te doen

Hier komt me review:

Juiced is een game waarvan velen denken: Is dit nou nodig?
Nog een race game, bah, ik heb het wel gezien met race games.
Ze laten de game dan ook vaak liggen waar die ligt(meestal in het winkel rek)
Is dit terecht?
of is Juiced: Eliminator toch een goed race spel voor de PSP?
Ik ga het nu uitzoeken.

-Besturing
In een race game is het natuurlijk de bedoeling dat je wagens goed reageren op jou reacties.
Laat ik meteen maar zeggen dat dit niet het geval is in Juiced Eliminator, de wagens reageren traag op de door jou gekozen actie,waardoor je vaak een tegenstander of muur raakt
dit is natuurlijk niet goed voor je auto.
je gaat daardoor nog slechter rijden, samen met de slechte besturing kan dit heel wat frustratie opleveren.
Dit is dan ook een heel groot minpunt van deze game.

-Schademodel
In Juiced Eliminator zit een schademodel, iets wat je bij veel racegames met echte gelicenseerde auto's niet vaak tegenkomt.
Maar helaas is ook dit onderdeel slecht, het schademodel is zeer simpel en is steeds hetzelfde.
Zodra je een tegenstander of muur hard genoeg raakt gaat er iets kapot, nou is dit wel realistisch, maar het gaat steeds in dezelfde volgorde kapot.
Als eerste gaat ALTIJD je neon onder je auto stuk, daarna krijg je een nitro lek en mocht je dan nog eens crashen dan gaat je stuur ook nog kapot waardoor
je nog slechter gaat rijden.
Dit gebeurd echt steeds in dezelfde volgorde, het maakt niet uit hoe hard en waar je geraakt word.

-Graphics
Dit is iets wat wel goed is aan Juiced Eliminator, Het ziet er misschien allemaal wat grauw en grimmig uit maar de auto's zien er mooi en realistisch uit.
De framerate zakt af en toe wel wat in, maar echt storend is dit absoluut niet.
Het menu ziet er overzichtelijk uit en is doeltreffend, je vindt wat je zoekt.
Het wegdek is dan wel weer plat en niet zo heel mooi, maar al met al ziet het goed en gelikt uit.
De soundtrack is ook goed, de muziek past goed bij de game, het aantal songs ligt dan wel weer laag,
Maar met bands zoals Limp Biz Kit en Hoobastank zeker niet slecht te noemen.
Ze hadden beter een optie kunnen maken waarmee je je eigen songtracks in de game kan inbrengen, net zoals bij DTM Race Driver 2.
Het tunen gaat niet zo diep als bij Need for Speed, maar desondanks merk je duidelijk het verschil tussen een auto die opgevoerd is en een standaard auto.

-Geen online mode
Het is echt zonde dat er geen online optie in Juiced zit, je kan wel via Ad-Hoc tegen andere PSP bezitters spelen maar die moeten dan wel Juiced Eliminator hebben.
En die zullen er niet zoveel zijn in je omgeving, simpel weg omdat de game nogal wat steekjes laat vallen en dat de kwaliteit niet ten goede komt.
Als je al iemand vindt met een PSP en Juiced Eliminator is de multiplayer wel vermakelijk.
Vooral omdat je je eigen Crew kan maken en daarmee de andere eens flink kan aftroefen.
Het is zeker een gemiste kans van THQ om de online optie weg te laten, met die online optie was het een stuk leuker geweest.

-Gamemodi
Juiced Eliminator is een game met best veel gamemodi, helaas hebben we deze al vaak gezien in andere games van dit genre(denk aan Need For speed underground series)
Je kan de gebruikelijke Race, Sprint en point to point races doen.
Wat wel leuk is zijn de Showoff races.
Hierbij moet je verschillende stunts doen met je wagen, hierbij moet je niet denken aan springen of andere rare capriolen, het is de bedoeling dat je trucs laat zien
zoals bijvoorbeeld een 180 graden spin en de bekende donut.
Hoe meer en hoe beter je deze uitvoert, hoe meer respect je zal krijgen.
Door meer respect te krijgen trek je andere crew leden aan die voor je willen racen.
Als je genoeg respect behaalt hebt bij een bepaalde racegroep kan je je eigen races hosten op het gebied wat die groep in handen heeft.
Dan heb je ook nog een arcade mogelijkheid, deze bevat genoeg uitdagingen voor een paar uur.
Je kan natuurlijk ook je eigen races creëren zoals jij ze graag ziet.

-Laadtijden
PSP games hebben soms last van lange laadtijden, Juiced is een van deze games die hier last van heeft.
Zodra een laadscherm verschijnt kan je nog rustig even wat drinken pakken, vooral voor een handheld game is dit lastig omdat je een handheld game meestal
voor korte sesies gebruikt en dan wil je geen laadtijden die dramatisch lang duren.
Gelukkig hoeft het spel alleen te laden voor races, je kan rustig door de menu's bladeren zonder laadtijd, dit is bij sommige spellen wel anders.

-Conclusie-
Juiced is een middelmatige game geworden.
Het spel bevat genoeg auto's en het maken en beheren van je eigen crew is leuk gedaan, maar het ontbreken van een online optie bederft het plezier.
Ook de besturing is jammer, het is te stroef en reageerd te traag, de banen zijn meer van hetzelfde van wat we al gezien hebben bij andere race games.
Het tunen van je auto gaat nooit echt diep genoeg.
De graphics zijn wel mooi, ook het geluid mag er zijn, maar al met al kan je beter een andere game uit dit genre kopen.

Gameplay: 5
Sound:6
Graphics:6.5
Replay:3
Totaal: 5.1
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Donux BerichtGeplaatst: 24 Sep 2006 19:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Ziet er netjes uit..
Het eindcijfer vindt ik bedroefend laag, maar als je alle individuele beoordelingen berekent komen ze wel overeen met mijn mening van het spel. Verder, gewoon goede review. Gewoon beetje blijven doorgaan met reviews schrijven zodat je mierenneukerige foutjes er vanzelf uithaalt.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 24 Sep 2006 20:23    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Ziet er wel goed uit, behalve het redelijk irritante vette tekst. Ik zou alleen wat meer alinea proberen te schrijven dan zin per zin.
Terug naar boven
NL|MegaMika BerichtGeplaatst: 24 Sep 2006 22:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Niet slecht voor een eerste review, je beschrijft de game uitgebreid. Tips voor toekomstige artikelen:
- Begin met een korte samenvatting van de game: waar valt hij onder? Racegame is te beperkt, want je hebt bijvoorbeeld Arcade / Rally / Circuit / Simulation etc racegames. Zorg dus dat iedereen meteen vanaf het begin weet waar je het over gaat hebben.

Daarnaast zou ik, zoals Joni al zei, meer in alinea's gaan werken. Na elke regel een enter is niet aan te raden, het leest dan vrij irritant.

Ga zo door en blijf jezelf verbeteren!
Terug naar boven
Cubic X BerichtGeplaatst: 25 Sep 2006 16:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt mensen!

Kzal er aan blijven werken en me zelf verbeteren
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: