Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina 1, 2 Volgende
|
storm18 |
Geplaatst: 30 Sep 2007 20:52 Onderwerp: Gamen slecht?
| |
|
Jullie hebben het misschien ook al gehoord in de media, er zijn te veel mensen die game verslaafd raken. Ze zijn nu zelfs een kliniek aan het open voor gameverslaafden. Wat denken jullie daarvan? Het valt me op dat er veel over gepraat wordt. ik vind zelf niet dat ik veel game en doe er ook nog erg veel naast. Ik game zo'n 4 uur per dag.
Hoeveel uur gamen jullie? en wat vinden jullie van die hype dat er ineens te veel gegamed wordt volgens de overheid? |
|
Terug naar boven |
|
|
HcV83 |
Geplaatst: 30 Sep 2007 22:24 Onderwerp:
| |

|
Tjah ik ben van kinds af aan al opgegroeid met computergames, van commander keen en de atari 2600 tot het grafische geweld van nu. Twee keer ben ik echt verslaafd geweest aan games namelijk aan UT'99 en guild wars. door die laatste game heb ik een half jaar school verprutst en had het niet veel gescheeld en dan had ik waarschijnlijk een vorm van plein vrees opgelopen. Naarmate ik ouder word begin ik games steeds minder boeiend te vinden. De ene keer game ik een week niet, de andere keer game ik de hele week lang 12 uur per dag.
Om eerlijk te zijn loopt het ook de spui gaten uit tegenwoordig, 120 miljoen ps2's verkocht, in bijna iedere westerse huishouden staat een pc verbonden met een breedband verbinding. Soms zie ik mijn ouders (beiden gepensioneerd) pas om 4 uur 's nachts naar hun nest gaan dankzij die silom (ofzo) spelletjes. Ik maak me ook niet zo zorgen om mijn ouders maar meer om die tienerkoters die nog wel even een middelbare schooldiploma moeten halen, achter vrouwen/mannen aan moeten gaan en met hun vrienden contact moeten onderhouden ( en dan bedoel ik niet via xboxlive)
Als ik dan 16/17/18/19 jarige mensen online zie spelen op zaterdag avond(hoor ik meestal aan de stem) dan heb ik zoiets van jezus gozer, koop een fles berenburg ga naar je vrienden en ga naar een discotheek.
Iedereen weet hoe contact gestoord vele japanners zijn, grotendeels dankzij hun gamingcultuur, na hun werk verstoppen ze zich snel in hun 4 bij 4 appartementje om de rest van de godsganse dag te gaan gamen. Een vrouw zoeken is er voor hun niet bij.
Het fysieke contact verdwijnt steeds meer in het leven van een mens in voornamelijk de westerse wereld en dat is gewoon niet gezond. |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 01 Okt 2007 10:42 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Ik game al lang, het is wel een verslaving voor me maar slecht zou ik niet zeggen. Natuurlijk, er zijn er ook die hun echte leven gaan verwaarlozen voor een game. Daar trek ik een grens. Gamen is goed voor ontspanning maar niet om weg te vluchten van de realiteit.
Ik game gewoon omdat alles aan games me interesseert: de technische kant, het commerciele aspect, de reacties van andere gamers, bevindingen van sites enzoverder. Voor mij is het dus een enorme hobby die al jaren aansleept (veel beter dan een postzegelverzameling).
Je moet jezelf gewoon kunnen beheersen en beseffen dat er nog zaken zijn die zeker je aandacht nodig hebben en vaak dringender zijn dan de games die je speelt (zoals bijv. je job). Zelfbeheersing is dus wel een verplichting...
Ow en @ poster hierboven: Niet iedereen ziet het zo zitten om naar een discotheek te trekken en pintjes te drinken. Dit deed ik vroeger al genoeg en nou niet meer. Mja, je kiest toch zelf hoe je contact houd met mensen (ook al is dat via Xbox Live). Als iemand liever in het weekend tijd maakt om te gamen ipv naar de discotheek te gaan dan is dat persoonlijke voorkeur. Trouwens, echte 'nerds' die dan toch eens naar een fuif komen hebben er vaak niet veel plezier of ze krijgen ongewild ruzie met een groep gefaalde middenscholers... Dan toch liever thuis een potje Halo3... |
|
Terug naar boven |
|
|
marino |
Geplaatst: 01 Okt 2007 14:05 Onderwerp:
| |

|
ik vind gamen geen verslaving voor mij, het is leuk.
stel nou, ik kan kiezen om naar een pretpark met een paar vrienden te gaan en lol te hebben Of gewoon thuis te blijven en achter m'n ps3 zitten.
natuulijk kies ik voor het pretpark, omdat die keuze voor mij op dat moment het leukst is. maar stel nou dat ik kan kiezen om even te gaan voetballen Of om de nieuwe metroid prime 3 te gaan spelen.
ik kies deze keer voor 2, omdat ik dat leuker vind dan de eerste.
daarom is gamen geen verslaving vind ik, omdat gamen vaak leuker is dan andere dingen, betekent niet dat je niet zonder het kan leven. als ik elke dag ontzettend leuke dingen beleef, dan zie je mij niet meer achter de pc zitten.
maar je kan natuurlijk wel verslaafd zijn en als een idioot 25 uur per dag world of warcraft te spelen zonder enige afleiding. |
|
Terug naar boven |
|
|
HcV83 |
Geplaatst: 01 Okt 2007 19:10 Onderwerp:
| |

|
Citaat: | Ow en @ poster hierboven: Niet iedereen ziet het zo zitten om naar een discotheek te trekken en pintjes te drinken. Dit deed ik vroeger al genoeg en nou niet meer. Mja, je kiest toch zelf hoe je contact houd met mensen (ook al is dat via Xbox Live). Als iemand liever in het weekend tijd maakt om te gamen ipv naar de discotheek te gaan dan is dat persoonlijke voorkeur. Trouwens, echte 'nerds' die dan toch eens naar een fuif komen hebben er vaak niet veel plezier of ze krijgen ongewild ruzie met een groep gefaalde middenscholers... Dan toch liever thuis een potje Halo3... |
In de nederlandse uitgaans cultuur ben je gewoon uitgerangeerd wanneer je ongeveer de 28 bent gepaseerd, er is namelijk bijna geen club in heel nederland te vinden voor deze leeftijds categorie. Dat mensen wanneer ze eigenlijk sexueel het meest actief moeten zijn liever het hele weekend gaan gamen stijgt mij de pet te boven want ik ben van mening dat ze daar later spijt van krijgen. Iedereen vindt op stap gaan leuk met of zonder borrel, dat de cultuur in vele discotheken vele mensen afschrikt is helaas een keiharde feit en denk dat daarom vele mensen dan liever thuis gaan zitten gamen (uit angst of de euro?)
Nog een feit is dat dankzij de euro het wekelijks op stap gaan voor velen in de 16 tot 20 jaar categorie er niet meer bij is maar om nou ieder weekend thuis te gaan zitten gaan raiden met je lvl 70 WoW character  |
|
Terug naar boven |
|
|
storm18 |
Geplaatst: 01 Okt 2007 20:27 Onderwerp:
| |
|
Ik ben idd ook van mening dat die mensen daar later zeer veel spijt van gaan krijgen. Als je echt veel achter je computertje zit heb je wel een social leven via je (spel)computer, (xbox live) maar niet meer face to face. Een hoop dingen zullen verwaarloosd worden, werk, school, gezin en familie. ik heb dit van dichtbij meegemaakt en daarom vind ik het zo zonde. Diegene wilde zelfs geld van mij lenen voor nieuwe spelletjes.
tja als je niet meer werkt, krijg je geen geld binnen, kun je ook niet verder met je computerspulletjes.
het is wel moeilijk hiermee om te gaan. hebben meer mensen dit meegemaakt? |
|
Terug naar boven |
|
|
Joker |
Geplaatst: 01 Okt 2007 23:32 Onderwerp:
| |

|
Gamen is gevaarlijk inderdaad, je verspilt er snel teveel tijd aan. Ik heb daar zelf niet enorm grote last van gehad, maar merk het wel aan sommige mensen die ik ken(niet bepaald mn vrienden, maar toch).
Eigenlijk is mn persoonlijk interesse voor games de laatste tijd enorm gedaald, niet dat die ooit heel erg groot was, maar nu speel ik nog maar heel weinig en als ik het doe is het meer uit een soort verveling. En ik vind dat eigenlijk wel mooi, denk dat ik er een beetje overheen ben gegroeid.. |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 02 Okt 2007 10:34 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Ik wil maar zeggen, het moet niet speciaal een discotheek zijn of een fuif, er zijn nog andere manieren om sociale contacten te onderhouden...
Zo ga ik geregeld wel naar de bioscoop, ga ik langs vrienden of komen zij eens en doe ik geregeld nog wat kleine uitstapjes als er iets te doen is in het stad...
En je moet gamen niet zien als een associaal iets en zeker WoW niet. Hoe verschillend is afspreken voor een raid anders dan afspreken voor een fuif? Je gaat toch met vrienden doen wat je allemaal graag doet? |
|
Terug naar boven |
|
|
Joker |
Geplaatst: 02 Okt 2007 16:43 Onderwerp:
| |

|
De vraag is alleen of dat uiteindelijk ook sociaal bevredigend is, als we er toch dieper op ingaan. Ik denk zelf van niet, face to face is ook wat anders dan bellen. |
|
Terug naar boven |
|
|
storm18 |
Geplaatst: 02 Okt 2007 18:40 Onderwerp:
| |
|
vind ik ook !
maar heeft het ook gevolgen voor je gezondheid ?? |
|
Terug naar boven |
|
|
Pantoffelman |
Geplaatst: 02 Okt 2007 18:44 Onderwerp:
| |

|
Jesse schreef: | De vraag is alleen of dat uiteindelijk ook sociaal bevredigend is, als we er toch dieper op ingaan. Ik denk zelf van niet, face to face is ook wat anders dan bellen. |
Om de PU dan maar te quoten: wat is nou socialer, je zaterdagavond via internet nog met iemand contact hebben of waus van de pillen te staan jumpstylen in één of andere bardancing?
Hoedanook, zolang je gamen als een hobby beschouwd kan er weinig misgaan denk ik zo. Moet geen obsessie worden (wat je bij veel WoW spelers ziet bijv).
Ikzelf game gemiddeld zo 1 á 2 uur per dag.... meestal als 'k me verveel. |
|
Terug naar boven |
|
|
Cubic X |
Geplaatst: 02 Okt 2007 19:10 Onderwerp:
| |
|
Game misschien nog 30 minuten per dag (niet eens elke dag dat ik game). Begin met interesse in het gamen wat te verliezen. Daarnaast doe ik ook niet veel in me leven, zoieso al weinig contacten. Is ook niet nodig naast school, breng daar al genoeg tijd door met andere mensen
Gamen is misschien wel slecht ja, maar niet altijd door het gebrek aan sociale contacten. Zoieso is de buitenwereld erg veranderd met de toegenomen criminaliteit. |
|
Terug naar boven |
|
|
Svensation |
Geplaatst: 02 Okt 2007 20:06 Onderwerp:
| |

|
als je 4 uur per dag gamed, en je moet ook nog naar school/werk, ben je natuurlijk gewoon verslaafd. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 02 Okt 2007 20:22 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Ik game zo'n 30 minuten tot uurtje per dag momenteel, maar daarvan is zo'n half uur Wii Sports. |
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 02 Okt 2007 21:58 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Ik game zo'n 30 minuten tot uurtje per dag momenteel, maar daarvan is zo'n half uur Wii Sports. |
Serieus
EDIT: Ik game nu terug wat meer door warhawk , |
|
Terug naar boven |
|
|
Joris |
Geplaatst: 02 Okt 2007 22:58 Onderwerp:
| |

|
Eens in de zoveel tijd game ik intensief, vaak na de aankoop van een goed nieuw spel of in de vakantie. Andere periodes game ik nauwelijks. Afgelopen week bijvoorbeeld geen game aangeraakt. Maar goed, internetten en tv kijken komen eigenlijk ook neer op hangen voor een beeldscherm en dat doe ik dan wel behoorlijk veel. |
|
Terug naar boven |
|
|
FreeMad |
Geplaatst: 02 Okt 2007 23:03 Onderwerp:
| |

|
ach ik game best wel vaak. meestal als er een goed spel is offer ik soms wel een avondje op (altijd is er dan geen fluit op TV of iets anders te doen behalve slapen) en in de middag en ochtond heb ik het gewoon te druk met School.
en in het weekend vaak op zaterdag Halve dag chillen op XBL. en zondag doe ik van alles. |
|
Terug naar boven |
|
|
storm18 |
Geplaatst: 04 Okt 2007 14:38 Onderwerp:
| |
|
zijn het voornamelijk de mannen die uren achter hun computertje zitten of vrouwen ook ? |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 04 Okt 2007 14:45 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Vrouwen ook
Men vriendin kan er wat van hoor... Voel me wel zwak als je in Gears of War door je vriendin gered moet worden op Insane difficulty...
Al moet er gezegd worden dat het bij vrouwen minder vrijkomt maar wacht maar tot Gears of Barbie komt, online schminken en zonnen voor de hoogste score... |
|
Terug naar boven |
|
|
HcV83 |
Geplaatst: 04 Okt 2007 18:40 Onderwerp:
| |

|
Ik denk dat de vrouwelijke doelgroep nog niet echt bereikt wordt, de meeste vrouwen vinden al dat geweld en ingewikkelde games maar niks, tevens geven ze liever hun geld uit aan kleding en prularia om hun huisje/kamer in terichten dan 60 pleuro aan een game uittegeven.
Gelukkig maar want ik kan een vrouw die zich niet weet te kleden en niet wil schoonmaken niet uitstaan.
Citaat: | Men vriendin kan er wat van hoor... Voel me wel zwak als je in Gears of War door je vriendin gered moet worden op Insane difficulty... |
Een vriendin of vriend die af en toe bij jou een potje op de 360 speelt kan je niet vergelijken die daadwerkelijk zelf ook een console of highend pc thuis heeft staan en regelmatig een game koopt. Ik beschouw die persoon dan ook niet als een gamer of zien jullie dat anders? |
|
Terug naar boven |
|
|
Pantoffelman |
Geplaatst: 06 Okt 2007 16:17 Onderwerp:
| |

|
HcV83 schreef: |
Gelukkig maar want ik kan een vrouw die zich niet weet te kleden en niet wil schoonmaken niet uitstaan. |
Bovendien denk ik niet dat die vriendin zomaar af en toe een potje speelt als ze zijn ass woopt in GoW. |
|
Terug naar boven |
|
|
storm18 |
Geplaatst: 08 Okt 2007 14:16 Onderwerp:
| |
|
HcV83; jij hebt goede informatie in je topics staan.
Ik en een vriend van mij onderzoeken dit onderwerp, vanuit het gamers perspectief en niet wat de media allemaal verteld. Wij hopen hierdoor een beter beeld te krijgen van de daadwerkelijke motieven van gamers om zich zo op de games te richten. Waardoor wij een veel beter beeld kunnen creeëren over de gamers.
Kunnen wij misschien met elkaar mailen?
emailadres; detweemusketiers@live.nl
Dank je!ij |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 08 Okt 2007 14:39 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Pantoffelman schreef: | Bovendien denk ik niet dat die vriendin zomaar af en toe een potje speelt als ze zijn ass woopt in GoW. |
Idd, ze is zelf een volhard gamer. Vroeger deed ze StarCraft (en daar is ze nog steeds beter in dan mij lol). Gears of War is ze ook beter in en heeft ze ook meer gespeeld dus logisch dat ze hierin goed is. Daarnaast speelt ze ook nog eens WoW en daar is ze nu ook hoger lvl dan mij (omdat ik zo druk bezig ben met Skate, Halo 3 en Conan).
Ze heeft overigens zelf een 360 met HD-tv en zelf een laptop. In mijn ogen is ze dus wel een volwaardig gamer. Natuurlijk is het zo voor de meeste vrouwen/meisjes niet weggelegd. |
|
Terug naar boven |
|
|
storm18 |
Geplaatst: 08 Okt 2007 14:45 Onderwerp:
| |
|
Mijn laatste topic geld ook zeker voor Sasuske! |
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 08 Okt 2007 16:12 Onderwerp:
| |

|
Lol mijn vriendin doet nooit gamen, ze heeft 1 keer GTA gespeeld ( wat ze niet kon -red)
Edit: het lijkt me ook niet erg leuk een gamende vriendin te hebben,maar dat is dan weer mijn mening. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina 1, 2 Volgende |