Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
E-man BerichtGeplaatst: 24 Sep 2007 15:04    Onderwerp: laptop/ wii vraagje Reageren met citaat

Ik gooi het maar in het pc topic, omdat het daar het meest mee te maken heeft.

Het probleem is dat ik in Nijmegen internet heb via een lankabel, dat gaat met mijn laptop. Die heeft ook een wireless kaart. Nou heeft de wii een wireless kaart. Ik vroeg me af of het mogelijk is om mijn kabelverbinding te delen met de wireless van m'n laptop, zodat ik op die manier toch op het internet kan met mijn wii

Ik ben op dat gebied echt een n00b, dus als het kan, kan iemand me dat dan even (duidelijk) uitleggen

Alvas bedankt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
HcV83 BerichtGeplaatst: 24 Sep 2007 15:14    Onderwerp: Reageren met citaat

waarom moeilijk doen. gewoon een draadloze router kopen (die sluit je aan op de modem, dus op die lan kabel die nu naar je lappert loopt)

Ik snap wel wat je wil doen en via een utp/lan kabel kan je een andere computer wel van een verbinding voorzien maar dan moet dan moet je de computer wel aan laten. Persoonlijk denk ik dat dit draadloos niet mogelijk is.
Terug naar boven
E-man BerichtGeplaatst: 24 Sep 2007 15:24    Onderwerp: Reageren met citaat

die laptop staat toch altijd aan en ik heb geen geld voor een modem nu
Terug naar boven
Cor BerichtGeplaatst: 24 Sep 2007 16:36    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

http://www.youtube.com/watch?v=k69jPfpxosc

Na aardig wat zoektermen dit filmpje tegengekomen. Het is voor een PSP, maar het principe is hetzelfde. Wel moet je Wifikaart in staat zijn om een access point te worden, maar daar kom je vanzelf wel achter.

Het filmpje is in het Engels, maar ik neem aan dat je zelf kunt uitvogelen wat de verschillende opties in het Nederlands zijn.

Nadat je hem via die link hebt ingesteld moet je met je Wii zoeken naar access points en dan de SSID uitkiezen die je hem hebt gegeven.
Terug naar boven
E-man BerichtGeplaatst: 24 Sep 2007 17:12    Onderwerp: Reageren met citaat

hmm

dankje in ieder geval, maar ik kan die optie niet vinden in m'n draadloze kaart, met dat 11g of mixed ofzo
Terug naar boven
Cor BerichtGeplaatst: 24 Sep 2007 17:19    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Kan je wel de access point optie vinden? De b of g modus maakt momenteel toch niet veel uit, de Wii kan volgens mij beide aan.
De access point optie is belangrijker, dat is de optie waarmee je je laptop laat optreden als doorgeefluik van je internet.
Terug naar boven
E-man BerichtGeplaatst: 24 Sep 2007 18:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Als die in de nederlandse windows hetzelfde is als in het filmpje, dan niet..
Terug naar boven
Cor BerichtGeplaatst: 24 Sep 2007 18:40    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Als je die optie niet hebt, dan kan je wireless kaart niet fungeren als access point en kun je daarmee jammer genoeg je Wii niet verbinden.

Kun je even voor de zekerheid een screenshotje maken van dat schermpje met al die opties (waar property en value enzo staat in dat engelse filmpje) en die hier plaatsen? Ik gok dat er in het Nederlands apparaattype zou moeten staan, maar de vertaling van Windows is wel vaker vreemd.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 24 Sep 2007 18:42    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Ik heb een stomme vraag, maar heeft je laptop gewoon een draadloze internetkaart zodat je ermee draadloos kunt surfen of heeft je laptop een draadloze router zodat hij een draadloos netwerk vormt. Indien het dat eerste is, kun je niets doen met je Wii en je laptop. In het geval van dat laatste, moet het gaan zoals de mensen hierbovne beschrijven.
Terug naar boven
E-man BerichtGeplaatst: 24 Sep 2007 19:09    Onderwerp: Reageren met citaat

kut
die site werkt niet mee

ik zal de opties die ik op mn laptop heb ff citeren:

Early tx Threshold
Link Down Power Saving
Link Speed/Duplex mode
Network Adress
Receive Buffer Size
Wake up on ARP/Ping
Wake up on Link Charge
Wake Up Using APM Mode
Terug naar boven
Cor BerichtGeplaatst: 24 Sep 2007 19:31    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

E-man schreef:
kut
die site werkt niet mee
Jawel, je moet alleen de link voor een forum pakken, dan krijg je dit:
Code:
[url=http://img232.imageshack.us/my.php?image=printscreenlaptopgn1.png][img]http://img232.imageshack.us/img232/3387/printscreenlaptopgn1.th.png[/img][/url]
wat resulteert in

(Ik neem trouwens maar aan dat het plaatje klopt, ik zie er daar bij staan dat het een wireless verbinding is. Ik denk dat dat lijstje wat je uitgetypt hebt van een Ethernetkaart komt.)
Tja, tenzij het onder "Network Type" staat denk ik inderdaad niet dat jouw wireless kaart de optie voor een access point heeft. In dat geval kun je er denk ik weinig aan doen. Misschien is er nog iets met die ad hoc modus te doen (tenminste, hier en hier wordt erover gesproken), maar ik zou niet weten hoe dat dan zou moeten. Ik kijk later nog wel even of ik daar iets over weet te vinden.

@Joni:
Zelf weet ik niet al te veel van alle verschillende wifi oplossingen, maar ik was onder de indruk dat sommige van die kaarten als station of als access point kunnen dienen. Maw: het feit dat hij ermee kan internetten sluit niet uit dat hij hem ook als access point zou kunnen gebruiken.
Terug naar boven
E-man BerichtGeplaatst: 24 Sep 2007 20:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Ok.. In ieder geval bedankt
Terug naar boven
Cor BerichtGeplaatst: 24 Sep 2007 22:35    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

http://www.microsoft.com/windowsxp/using/networking/setup/adhoc.mspx

Klinkt mij iets te simpel in de oren, maar ik las iemand op internet die het met 'a lot of fiddling' aan de praat had gekregen.
Als je het op deze manier wilt proberen lijkt me dat de procedure iets als dit wordt. Let wel: ik heb dit nog nooit gedaan, dus voor mij is het ook allemaal probeersel. Daarbij heb ik er weinig vertrouwen in, maar deze stappen kosten maar 5 min. op z'n hoogst, dus proberen kan geen kwaad:

- Creëer een verbindingsbrug tussen de Wifi connectie en je LAN connectie. Doe dit door in je netwerkverbindingenlijst (daar kun je komen via config. scherm) beide verbindingen te selecteren (door ctrl-klik op beide namen) en verbindingsbrug te kiezen.
Hiermee zorg je dat de verbinding van de wifikaart doorgeleidt wordt via de LAN-verbinding.

- Deel de internetverbinding van de Wifi kaart. Daardoor kunnen andere apparaten weer via de Wifi kaart verbinden.
Doe rechtermuisknop op je draadloze verbinding, eigenschappen, dan het tabje geavanceerd. Daar een vinkje zetten bij 'andere gebruikers mogen via de verbinding van deze computer verbinding maken'.
Kies bij verbinding via thuisnetwerk je normale LAN verbinding.

- Tot slot volg je de link naar de MS website helemaal bovenaan en volg je deze stappen. Daarbij zou ik als ik jou was dat WEP gedeelte weglaten, dus 'data encryption' op uitgeschakeld zetten.

En dan opnieuw met de Wii zoeken naar die SSID, of als hij die niet vindt gewoon de SSID handmatig intypen.

EDIT: Oh, als er iets misgaat en je internet niet meer werkt oid, gewoon de netwerkbrug verwijderen, dat is een aparte verbinding bij de netwerkverbindingen.

EDIT2: Hmm... als het niet werkt met die verbindingsbrug, probeer het dan eens zonder. Van die MS website krijg ik het idee dat ie misschien niet nodig is.
Hoe dan ook, ik ben naar bed, succes ermee.
Terug naar boven
E-man BerichtGeplaatst: 25 Sep 2007 11:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb er al even mee gekloot, na school ga ik weer verder, dit lijkt te gaan werken
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: