Auteur |
Bericht |
|
GekooktEi |
Geplaatst: 05 Apr 2012 21:56 Onderwerp: Portfoliosite (schoolopdracht)
| |
Grammar Führer
![]()
|
Hallo allemaal,
Ik ben bezig met mijn portfoliosite, een opdracht voor school in het blok WEB. Tot nu toe verloopt het allemaal prima, het is dan ook een aardig simpele opdracht dus ik houd de site ook lekker simpel.
Terwijl ik het HTML-bestand van mijn homepage opende in de top vijf-browsers zag hij er prima uit, maar toen ik hem uploadde naar de schoolserver en de pagina via de link bekeek deed Chrome heel raar, als enige van de vijf.
Ik heb mijn vriendin ook even gevraagd om het uit te proberen en bij haar ziet het er normaal uit in Chrome. Dus het is een beetje een vaag probleem.
Goed:
http://a.yfrog.com/img816/3296/1yc.png
Fout - Chrome edición:
http://a.yfrog.com/img857/1897/vz3u.png
Dus aan jullie de vragen:
• Kunnen jullie de site normaal bekijken in Chrome?
• Weten jullie misschien waar het probleem aan kan liggen?
• Andere aanmerkingen op design, coding of anderzijds zijn natuurlijk altijd welkom
Hier is de site te vinden: http://145.37.208.96/295354/
Alvast bedankt.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 05 Apr 2012 21:58 Onderwerp:
| |

|
Nee, in chrome werkt het niet.
Hoe leuk dat het alom geprezen chrome faalt waarbij IE het gewoon prima doet  |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 05 Apr 2012 22:08 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Jep... Zoals eerder gezegd, getest in 'de grote vijf': Internet Explorer, Chrome, Firefox, Opera, Safari. En (mijn) Chrome is daarvan de enige die faalt. |
|
Terug naar boven |
|
|
dannyveno |
Geplaatst: 05 Apr 2012 22:16 Onderwerp:
| |

|
In mijn Chrome laat ie hem goed zien hoor  |
|
Terug naar boven |
|
|
streetfighter |
Geplaatst: 05 Apr 2012 22:31 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 05 Apr 2012 22:40 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Gekte.
Ik heb hier niet zoveel verstand van, maar dit kan bijna aan alles liggen lijkt me, haha. Ik heb de nieuwste Chrome, versie 18 punt nogwatnogwat. Verder Windows 7, 64-bit... Tja.
Zijn er hier geen HTML-experts ofzo? Haha.
Ik heb nu trouwens 'echte' verwijzingen in het menu gezet die niet bestaan, als ik dan daarop druk geeft hij natuurlijk een error, maar als ik dan op Back druk dan weergeeft hij de pagina goed. En zodra ik weer refresh gaat het weer verkeerd. |
|
Terug naar boven |
|
|
streetfighter |
Geplaatst: 05 Apr 2012 22:50 Onderwerp:
| |

|
Chrome 18.0.1025.142 m en Windows 7 64bit hier |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 05 Apr 2012 22:57 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Ik ook, tot vijf minuten geleden. Chrome heeft net een update gekregen, nu heb ik 18.0.1025.151. :') Maar het helpt niets.
Maar dat matcht alvast wel Streetfighter. Thanks.  |
|
Terug naar boven |
|
|
the_dan |
Geplaatst: 06 Apr 2012 00:48 Onderwerp:
| |

|
Chrome werkt goed voor mij
Toch een ding, waarom heb je je voor en achternaam niet met een hoofdletter geschreven? |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 06 Apr 2012 09:21 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
the_dan schreef: | Toch een ding, waarom heb je je voor en achternaam niet met een hoofdletter geschreven? |
Stijlkeuze, ik vond het bij dit lettertype mooier staan om alles in kleine letters te doen. Vandaar ook de menubuttons in kleine letters.
Maar goed, blijft een vaag probleem dit.. |
|
Terug naar boven |
|
|
Cor |
Geplaatst: 06 Apr 2012 11:14 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Code: | <li><div class="rood">home</div></li>
<a href="portfolio.html"><li>portfolio</li></a>
<a href="about.html"><li>about</li></a>
<a href="contact.html"><li>contact</li></a> |
Wat als je de anchor binnen de list zet? <li> <a href=""> </a></li> .
Edit: ik kan het ook niet reproduceren, heb net even als test 18.0.1025.151 gepakt (portable), maar het werkt hier wel. En laat bovenstaande maar zitten, zie net dat je schreef dat het eerder geen links waren.
In elk geval, je kan in Chrome het ontwikkelprogramma aanzetten (ctrl+shift+i) en dan door de elementen van de pagina heenbladeren. Het lijkt er ergens op dat er iets met een div niet helemaal goed gaat waardoor het menu te smal is of iets dergelijks. Met dat ontwikkelprogramma kan je waarschijnlijk wel pinpointen aan welke div het ligt, en on the fly met je css prutsen. En, ook handig, als er meerdere stylesheets actief zijn kan je zien welke declaratie voorrang krijgt. Misschien heb je ergens een user stylesheet aanstaan die conflicteert, bijvoorbeeld. Ik vind het namelijk raar dat het op een schone installatie van Chrome niet voorkomt. |
|
Terug naar boven |
|
|
Ellentjeeah |
Geplaatst: 06 Apr 2012 13:37 Onderwerp:
| |

|
Chrome faalt hier ook, helaas |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 06 Apr 2012 13:38 Onderwerp:
| |

|
Allereerst: mooie website en portfolio.
Ten tweede, ik draai hem in de Chromium webbrowser van Ubuntu (denk dat dat inmiddels al een oudere versie is van Chrome) en hij doet het hier goed. |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 06 Apr 2012 18:15 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Cor schreef: | Code: | <li><div class="rood">home</div></li>
<a href="portfolio.html"><li>portfolio</li></a>
<a href="about.html"><li>about</li></a>
<a href="contact.html"><li>contact</li></a> |
Wat als je de anchor binnen de list zet? <li> <a href=""> </a></li> .
Edit: ik kan het ook niet reproduceren, heb net even als test 18.0.1025.151 gepakt (portable), maar het werkt hier wel. En laat bovenstaande maar zitten, zie net dat je schreef dat het eerder geen links waren.
|
Het was eerst wel een link, maar een "lege", zodat ik wel de behaviour kon testen. Dus gewoon href="". Maar als ik de anchor binnen de listitem zet, werkt de link alleen op de tekst en niet op de padding, en ik vind het wel zo usable als je niet precies op de tekst hoeft te klikken.
Citaat: | In elk geval, je kan in Chrome het ontwikkelprogramma aanzetten (ctrl+shift+i) en dan door de elementen van de pagina heenbladeren. Het lijkt er ergens op dat er iets met een div niet helemaal goed gaat waardoor het menu te smal is of iets dergelijks. Met dat ontwikkelprogramma kan je waarschijnlijk wel pinpointen aan welke div het ligt, en on the fly met je css prutsen. |
Ik had in Firefox al in de Inspector gekeken en daar werd er niets geoverride, maar in Chrome vond ik dit:
Code: | li {
display: list-item;
text-align: -webkit-match-parent;
} |
Schijnbaar is dit een automatische aanpassing door de webkit-engine, want dit staat niet in mijn CSS.
Ik wou dus kijken of Safari dit ook doet gezien webkit en alles, maar Safari heeft geen element inspector? Lol
Citaat: | En, ook handig, als er meerdere stylesheets actief zijn kan je zien welke declaratie voorrang krijgt. Misschien heb je ergens een user stylesheet aanstaan die conflicteert, bijvoorbeeld. Ik vind het namelijk raar dat het op een schone installatie van Chrome niet voorkomt. |
Niet echt van toepassing bij mij. Ik heb (mede om de reden die je hierboven noemt haha) maar één stylesheet voor de look van de pagina, en nog één van Font Squirrel die de bijgesloten lettertypen "declaret". |
|
Terug naar boven |
|
|
Cor |
Geplaatst: 06 Apr 2012 22:00 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Ik zie die li {} ook in Chrome, maar bij mij staat er een lijntje doorheen dat die niet actief is. En zelfs als ik die aan forceer gaat de lijst bij mij nog niet raar doen. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|