Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina Vorige 1, 2
|
musthavethisgame |
Geplaatst: 04 Apr 2012 15:09 Onderwerp:
| |

|
Ok, dan heb ik niets gezegd . |
|
Terug naar boven |
|
|
Mafusto |
Geplaatst: 04 Apr 2012 15:21 Onderwerp:
| |

|
elemeNt schreef: |
Misschien heet het topic zo, maar dat was zijn vraag niet. Hij geeft toch duidelijk aan wat hij wel wil en dat de PS2 generatie daar niet onder valt. Als je daar dan toch over begint en niet op zijn vraag in gaat is het wat mij betreft off topic ja.
|
Zijn vraag is toch al beantwoord? Als Deadly niet over old school gaming had willen praten, dan had hij een andere titel moeten verzinnen. We kunnen er nu beter een algemeen topic over Retro gaming maken ipv dit topic te laten sluiten/afsterven.
@elemeNt en Cor
Old school wordt ook gezien als een scheidingslijn tussen stijlen. Als je die definitie aanneemt dan kun je wel een ruwe scheidingslijn maken. Deze lijn zou dan gebaseerd kunnen worden op de GFX, gameplay of pure rekenkracht van een console. Of je neemt Remy's en elemeNt's uitleg en bepaal je de maatstaf op winkelleven van de console. Oftewel een console is pas echt retro is als de console niet meer in de winkels te verkrijgen is, of als er geen nieuwe games meer uit komen voor een console.
Cor schreef: |
Daarbij gebruik je hier een soortement stropopredenering, want je schrijft Citaat: | als de leeftijd kennelijk niks uitmaakt? | Niemand heeft dit ooit beweerd. Het staat natuurlijk buiten kijf dat de leeftijd wél uitmaakt, de vraag is meer hoe hoog die leeftijd moet zijn. |
elemeNt geeft aan dat hij de PS2 nu nog niet heel old school vindt, terwijl de PSOne even oud was en beschouwd werd als een retro console toen de PS3 uitkwam. Daarmee geeft hij indirect aan dat de leeftijd niet uitmaakt. |
|
Terug naar boven |
|
|
elemeNt |
Geplaatst: 04 Apr 2012 15:33 Onderwerp:
| |

|
Mafusto schreef: |
elemeNt geeft aan dat hij de PS2 nu nog niet heel old school vindt, terwijl de PSOne even oud was en beschouwd werd als een retro console toen de PS3 uitkwam. Daarmee geeft hij indirect aan dat de leeftijd niet uitmaakt. |
Wat een rare opvatting... Misschien door jou, maar niet door mij. De PSOne vond ik toen helemaal niet old school, net zoals ik de PS2 nu nog niet old school vind. De PSOne vind ik nu wel old school omdat de PS2 generatie inmiddels voor het grootste deel is overgenomen door de huidige consoles. De PS3, Wii en 360 zijn al de nieuwe standaard van deze generatie. Als straks de WiiU, PS4 en 720 de nieuwe standaard zijn (zo'n jaar na de release) vind ik de PS2 pas old school. Maar als jij dan de PS3 al old school vind moet je dat zelf weten. Ik in ieder geval niet. |
|
Terug naar boven |
|
|
Mafusto |
Geplaatst: 04 Apr 2012 15:50 Onderwerp:
| |

|
@elemeNt De zin is een beetje raar geformuleerd maar de PSOne was al ruim 11 jaar toen de PS3 uitkwam en de PS2 is nu al bezig met haar twaalfde levensjaar.
Ik zeg dan ook nergens dat bijv de Ps3 old school is zodra de PS4 uitkomt. Ik vindt dat er minimaal 2 generaties tussen het worden van een retro console moet zitten. De WiiU komt dit jaar. Vanaf dat moment zal de PS2 2 generaties uit zijn en dus volgens mijn opvatting bij de old school horen. En aangezien het zo goed als zeker is dat de WiiU dit jaar uitkomt, maakt het mij niet uit of de PS2 nu of pas over een paar maanden old school genoemd wordt. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina Vorige 1, 2 |