Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5
|
Deep_But_Stupid |
Geplaatst: 14 Mrt 2011 23:08 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Idd, de fout is dat hij ontmaskerd is. Geloof aub niet dat er ook maar één gamebedrijf is dat dit niet doet. |
Maar dit werd duidelijk gewoon gedaan om de metacritic-score te laten stijgen. 4.0? Voor een titel van Bioware? Komaan, laten we eerlijk zijn, voor deze studio is dit gewoon een verschrikkelijke prestatie. Dit kan niemand toch verdedigen?
Ik zie niet in waarom de makers van een spel die bijvoorbeeld 8.7 user score krijgt dit zouden doen? Het zou niets uitmaken.
Bioware wou waarschijnlijk wat doen aan "damage control" maar nu lopen ze tegen de lamp en staan ze nogmaals in slecht daglicht. Maar eigen schuld, dikke bult in dit geval hoor. |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 14 Mrt 2011 23:24 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Sowieso, waarom zou je niet? Ik snap het punt niet dat jij een spel waar je zelf aan heb gewerkt, heel goed vindt, en het lijkt me geen misdaad om erop te stemmen.
Dat hij ontdekt is, tja... Een beetje dom gewoon. |
|
Terug naar boven |
|
|
Deep_But_Stupid |
Geplaatst: 14 Mrt 2011 23:40 Onderwerp:
| |

|
GekooktEi schreef: | Sowieso, waarom zou je niet? Ik snap het punt niet dat jij een spel waar je zelf aan heb gewerkt, heel goed vindt, en het lijkt me geen misdaad om erop te stemmen.
Dat hij ontdekt is, tja... Een beetje dom gewoon. |
Maar het lijkt me toch waarschijnlijk, moest dit waar zijn, dat deze persoon het deed om de score te laten stijgen.
En bij mij komt deze actie een beetje over dat Bioware te koppig is om zijn fouten te erkennen en eerder aan deze praktijken wilt doen. |
|
Terug naar boven |
|
|
the_dan |
Geplaatst: 14 Mrt 2011 23:44 Onderwerp:
| |

|
Ik snap eigenlijk niet dat je als gamebedrijf (met een redelijk budget) zelf niet ziet dat een game brak en lelijk is
Je speelt het spel toch zelf ook gewoon een keer....
Als je daarin werkt ben je toch ook gewoon een gamer? (anders werk je bij activision)....
Ik snap eigenlijk niet dat er slechte spellen uitkomen  |
|
Terug naar boven |
|
|
Deep_But_Stupid |
Geplaatst: 14 Mrt 2011 23:52 Onderwerp:
| |

|
the_dan schreef: | Ik snap eigenlijk niet dat je als gamebedrijf (met een redelijk budget) zelf niet ziet dat een game brak en lelijk is
Als je daarin werkt ben je toch ook gewoon een gamer? (anders werk je bij activision)....
Gaming is de laatste jaren commerciëler geworden. Je geeft Activision als voorbeeld, maar EA kan er anders ook wat van.
Ik denk dat EA Bioware een beetje gedwongen heeft bij het maken van dit spel. En dan krijg je nu eenmaal dingen in het spel dat mensen zal verbazen.
Volgens mij wou Bioware een degelijk spel maken (ondanks het tijdsgebrek) en wilden ze het ook toegankelijker maken.
Maar voor veel gamers schoot dat in het verkeerde keelgat. |
|
Terug naar boven |
|
|
the_dan |
Geplaatst: 15 Mrt 2011 00:08 Onderwerp:
| |

|
Ik moet toegeven dat EA wel strakke deadlines geeft (zie medal of honor) |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 15 Mrt 2011 00:14 Onderwerp:
| |

|
the_dan schreef: | Ik snap eigenlijk niet dat je als gamebedrijf (met een redelijk budget) zelf niet ziet dat een game brak en lelijk is
Ze houden niet van sunk costs. |
|
Terug naar boven |
|
|
No'tje |
Geplaatst: 15 Mrt 2011 00:20 Onderwerp:
| |

|
KingLikesCookies schreef: | Dat hangt nu wel af van gamer tot gamer, de ene vind het leuker om met zijn 'skills' te werken (snelle reactie, goed kunnen mikken,...) zoals bij bv. CoD en de andere vindt het dan leuker om eerder meer tactisch te werken (juiste tijd aanvallen, juiste zaken inzetten, valstrikken zetten,...) zoals in bv. Total War, CoH, Hardcore RPG's... |
Ik had het niet beter kunnen zeggen.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 15 Mrt 2011 06:43 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Deep_But_Stupid schreef: | Maar dit werd duidelijk gewoon gedaan om de metacritic-score te laten stijgen. 4.0? Voor een titel van Bioware? Komaan, laten we eerlijk zijn, voor deze studio is dit gewoon een verschrikkelijke prestatie. Dit kan niemand toch verdedigen? | De metacritic user score van Gears of War 2 was na enkele duizenden stemmen 3,4 ofzo voor de release. Bij de helft van de DA2 user reviews zie ik geen enkele aanwijzing dat de game langer dan een uur werd gespeeld. Daarnaast doet echte elk dev dat, zelfs voor goed scorende games.
Deep_But_Stupid schreef: | Volgens mij wou Bioware een degelijk spel maken (ondanks het tijdsgebrek) en wilden ze het ook toegankelijker maken. | Dan is het toch BioWare's schuld aangezien hier op dit stuk kritiek geeft. |
|
Terug naar boven |
|
|
Deep_But_Stupid |
Geplaatst: 15 Mrt 2011 10:19 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Deep_But_Stupid schreef: | Maar dit werd duidelijk gewoon gedaan om de metacritic-score te laten stijgen. 4.0? Voor een titel van Bioware? Komaan, laten we eerlijk zijn, voor deze studio is dit gewoon een verschrikkelijke prestatie. Dit kan niemand toch verdedigen? | De metacritic user score van Gears of War 2 was na enkele duizenden stemmen 3,4 ofzo voor de release. Bij de helft van de DA2 user reviews zie ik geen enkele aanwijzing dat de game langer dan een uur werd gespeeld. Daarnaast doet echte elk dev dat, zelfs voor goed scorende games. |
Maar dat een ontwikkelaar dat doet voor een spel met een vrij hoge user score, maakt amper uit. Een 4.0 is een heel andere zaak.
Het is niet de recensie zelf, maar de houding van Bioware waar ik een groot probleem mee heb.
Kijk, dat Bioware eens een keertje een blunder maakt vind ik niet erg. Ik ken geen enkele ontwikkelaar (die al een tijdje op de markt zit) die altijd de verwachtingen heeft ingelost. Ik heb Jade Empire ook vergeven en Mass Effect 2... wat minder, maar ik weet wel dat ik in de minderheid ben wat betreft Mass Effect 2. Maar ze moeten wel willen luisteren naar de kritiek en naar mijn gevoel gebeurt dat niet. Ze hebben hun klanten ook nog eens vrij achterbaks behandeld. Dag 1 DLC tenzij je de signature edition had besteld, wederom een oude build gebruiken als demo, het spel eerder optimaliseren voor consoles en de PC-versie verwaarlozen... allemaal not done in mijn ogen.
En het is niet alleen Metacritic die dit spel zit af te breken, het spel krijgt bijna overal kritiek. Dan moet dit spel toch een paar bedenkelijke aspecten hebben?
Deep_But_Stupid schreef: | Volgens mij wou Bioware een degelijk spel maken (ondanks het tijdsgebrek) en wilden ze het ook toegankelijker maken. | Dan is het toch BioWare's schuld aangezien hier op dit stuk kritiek geeft.[/quote]
Ja, het is deels Bioware's schuld, maar ik sluit de beïnvloeding van EA ook niet uit. |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 15 Mrt 2011 17:05 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
Deep_But_Stupid |
Geplaatst: 15 Mrt 2011 17:15 Onderwerp:
| |

|
Christian Vuye schreef: | http://www.gamer.nl/review/64755/dragon-age-ii
Een 9/10. Stop met zeiken. |
Ja, en wat wil je nu zeggen? Deze persoon vind het spel leuk.
Kijk, je vindt misschien dat ik zit te zeiken, maar dat komt ook omdat ik veel om deze studio geef, meer dan pakweg Square-Enix, Atlus of Bethesda. Dat betekent nog niet dat ik alles moet pikken wat Bioware doet (en dat is iets dat veel mensen tegenwoordig doen). Als je een geliefd spel zoals Origins gaat veranderen in iets bijna helemaal anders, dan moet je niet verbaasd zijn dat mensen zich eraan ergeren. |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 15 Mrt 2011 17:22 Onderwerp:
| |

|
Natuurlijk, ik begrijp je volledig. Maar het lijkt alsof sommige mensen het verkeerd vinden en kwaad worden omdat ik, en vele anderen, de veranderingen t.o.v. de eerste Dragon Age goed vindt en Dragon Age 2 een leuke game vindt. |
|
Terug naar boven |
|
|
Deep_But_Stupid |
Geplaatst: 15 Mrt 2011 17:29 Onderwerp:
| |

|
Christian Vuye schreef: | Natuurlijk, ik begrijp je volledig. Maar het lijkt alsof sommige mensen het verkeerd vinden en kwaad worden omdat ik, en vele anderen, de veranderingen t.o.v. de eerste Dragon Age goed vindt en Dragon Age 2 een leuke game vindt. |
Het was anders nooit mijn bedoeling om mensen af te breken omdat ze DA2 verkiezen, ook al blijf ik jouw stelling over interactieve schaakborden enzovoort op de vorige pagina maar raar vinden. |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 15 Mrt 2011 19:21 Onderwerp:
| |

|
Hoezo?
Als je naar de film gaat, een meer passieve ervaring, wil je toch ook niet steeds door een enorme complexiteit geconfronteerd worden? Schaken is juist de tegenovergesteld 'entertainment-ervaring': een relatief complexe, maar ook ontspannende, ervaring. Daar komt mijn vergelijking van. |
|
Terug naar boven |
|
|
Deep_But_Stupid |
Geplaatst: 15 Mrt 2011 20:09 Onderwerp:
| |

|
Christian Vuye schreef: | Hoezo?
Als je naar de film gaat, een meer passieve ervaring, wil je toch ook niet steeds door een enorme complexiteit geconfronteerd worden? Schaken is juist de tegenovergesteld 'entertainment-ervaring': een relatief complexe, maar ook ontspannende, ervaring. Daar komt mijn vergelijking van. |
Jij hebt het misschien liever versimpeld (en dat respecteer ik, voor de duidelijkheid), maar anderen hebben graag een wat complexer spel. Ik vind het heel leuk om een heel uitgebreid systeem of uitgebreide verhaallijn te hebben dat je niet per se met het handje vasthoudt. Zoiets geeft voldoening of vinden anderen meeslepend.
Een minder diepgaand spel zoals pakweg Uncharted kan ook leuk zijn, maar uiteindelijk ben ik die spellen zo vergeten nadat ik ze heb uitgespeeld. Ik denk dan "Tja, het is een leuk spel" maar niet meer dan dat.
Wat jij zegt over films en schaken vind ik ook een beetje vreemd. We hebben het uiteindelijk over games en niet over films of schaken. WRPGs interactieve schaakborden noemen vind ik maar een heel ruwe, zelfs foutieve samenvatting. Dan kan je evengoed Mass Effect 2, Metal Gear Solid, Final Fantasy of eender welke verhaalgedreven game met een aardige hoeveelheid cutscenes een interactieve film noemen. Zo zwart-wit hoeft het niet te zijn.
Dit is trouwens een rasechte interactieve film: http://www.youtube.com/watch?v=QChtbVxvz_g&feature=related
Dat terzijde, als ik Baldur's Gate speel, heb ik nooit het gevoel dat ik Risk of schaken aan het spelen ben zoals jij beweert. Daar zit meer achter. Dat is gewoon een heel andere ervaring. |
|
Terug naar boven |
|
|
No'tje |
Geplaatst: 15 Mrt 2011 20:18 Onderwerp:
| |

|
Misschien val ik in de herhaling maar; Ik had het niet beter kunnen zeggen.  |
|
Terug naar boven |
|
|
elemeNt |
Geplaatst: 28 Feb 2012 16:23 Onderwerp:
| |

|
Ik vond geen DA2 topic dus dan maar hier! Vandaag de signature edition (PS3) gekocht, maar toch geen interesse in de dlc/online pass die erbij zit. Iemand interesse om dit over te nemen voor een klein prijsje of ruil?
Het gaat zo te lezen om:
- Black Emporium bonus content incl. Mabari Warhound
- Exiled Prince DLC
- Soundtrack |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5 |