Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina 1, 2 Volgende
|
Stammetje91 |
Geplaatst: 23 Jan 2012 16:30 Onderwerp: Final Fantasy VII: Advies welkom!
| |

|
Hey, ik had een vraagje voor de FFVII fans op de site. Ik heb de game jaren geleden gespeeld tot ongeveer einde disc 2, en heb vandaag besloten weer eens verder te spelen. Een probleempje: ik heb geen idee wat ik momenteel moet doen.
Mijn game is opgeslagen in Midgar sector 5/6, ongeveer dertig uur speeltijd en characters rond level 45/50. Volgens mij heb ik zo'n beetje alles van disc 2 gehad (volgens walkthrough) en zou ik nu dus de Midgar Underground in moeten. Ik weet alleen niet hoe ik daar nu zou moeten komen. Hoe kom ik weer in de Highwind om mezelf sector 8 in te parachuteren?
Alvast bedankt. Meer informatie kan ik momenteel even niet bedenken.
Edit:
Sterker nog. Na het zien van een videowalkthrough ben ik er vrij zeker van dat ik het gesprek met Caith Sith dat leid tot bovenstaande parachute-sprong into Midgar al gehad heb. =/
Edit 2:
Ik denk dat ik heb uitgevogeld waar ik in het verhaal zit. Ik weet zeker dat ik in de Forgotten City geweest ben toendertijd, dus moet ik momenteel waarschijnlijk Diamond Weapon verslaan. Nu nog uitzoeken hoe ik Midgar uitkom. Any help? Het is zo lang terug. 
Laatst aangepast door Stammetje91 op 23 Jan 2012 20:17; in totaal 4 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 23 Jan 2012 16:39 Onderwerp:
| |

|
iets specifieker is fijn, ik snap nog steeds niet waar je bent, je had dat game 12-13 jaar geleden al uit moeten spelen.
In de lange tunnel moet je volgens mij alleen maar naar het noorden lopen, naar het zuiden voor de W-Item materia die handig kan zijn.
IK GEEF JE EEN TIP
Als je op het eind een lange trap moet beklimmen, neem Barret mee in je team om een secret treasure te openen voor zijn ultimate weapong Missing Score.
die treasure staat ergens op de trap, voor dat je tegen Hojovecht |
|
Terug naar boven |
|
|
Stammetje91 |
Geplaatst: 23 Jan 2012 16:44 Onderwerp:
| |

|
Van jou had ik ook niet veel nuttigers verwacht dan: Je had hem twintig jaar terug al moeten uitspelen!!111oneone!
Ik heb het idee (na het lezen van een walkthrough) dat ik zo'n beetje alles wel heb gedaan van disc 2, maar dat ik alleen nog maar Midgar Underground in moet. Daarvoor dien je vanuit de Highwind Midgar in te parachuteren, maar mijn game staat al opgeslagen in Midgar. Ik weet niet hoe ik vanaf hier de Highwind in kan (of sowieso Midgar weer kan verlaten), aangezien ik vanaf het punt waar ik ben niet sector 8 in kan lopen.
Sorry voor de onduidelijkheid. Ik kan het niet veel duidelijker maken, aangezien ik zelf ook bijna geen idee heb.
Edit:
Het probleem is dus dat ik nog niet in die tunnel geweest ben. =/
Laatst aangepast door Stammetje91 op 24 Jan 2012 02:18; in totaal 2 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Codewarrior |
Geplaatst: 23 Jan 2012 16:57 Onderwerp:
| |

|
Citaat: | Van jou had ik ook niet veel nuttigers verwacht dan: Je had hem twintig jaar terug al moeten uitspelen!!111oneone! |
Lolz Ik heb de game ook nog niet gespeeld, vreemd genoeg enkel de games met even nrs: 4,6,8,10,12 (13 noem ik geen FF) |
|
Terug naar boven |
|
|
Stammetje91 |
Geplaatst: 23 Jan 2012 17:00 Onderwerp:
| |

|
Gezer schreef: | Citaat: | Van jou had ik ook niet veel nuttigers verwacht dan: Je had hem twintig jaar terug al moeten uitspelen!!111oneone! |
Lolz Ik heb de game ook nog niet gespeeld, vreemd genoeg enkel de games met even nrs: 4,6,8,10,12 (13 noem ik geen FF) |
Ik heb ook geen idee waarom ik een jaar of drie/vier terug er mee gestopt ben. Het zijn ook echt van die klote games om weer in te komen na zo'n lange tijd.
Edit:
Ik ben al blij als iemand me kan vertellen hoe ik ook al weer Midgar uitkom/de Highwind in kan. Dan zoek ik zelf wel uit hoever ik in het verhaal zit. |
|
Terug naar boven |
|
|
crono999 |
Geplaatst: 24 Jan 2012 11:47 Onderwerp:
| |

|
Wat doe je nou moelijk,begin gewoon opnieuw.  |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 24 Jan 2012 12:24 Onderwerp:
| |

|
WAAR in Midgar zit je, in sector 7?
of in de slums, of bij de plek waar je Tifa voor het eerst ontmoet, je kan overal terecht in Midgar als je de key hebt gevonden in CD1. |
|
Terug naar boven |
|
|
musthavethisgame |
Geplaatst: 24 Jan 2012 14:57 Onderwerp:
| |

|
Stammetje91 schreef: | Ik ben al blij als iemand me kan vertellen hoe ik ook al weer Midgar uitkom/de Highwind in kan. Dan zoek ik zelf wel uit hoever ik in het verhaal zit. |
Druk iniedergeval op select zodat alle directies aangegeven zijn, probeer dan alles uit tot je in de world map bent?
Heb je Diamond weapon al verslagen? En andere bosses in Midgar? |
|
Terug naar boven |
|
|
Stammetje91 |
Geplaatst: 24 Jan 2012 16:55 Onderwerp:
| |

|
dantekloon schreef: | WAAR in Midgar zit je, in sector 7?
of in de slums, of bij de plek waar je Tifa voor het eerst ontmoet, je kan overal terecht in Midgar als je de key hebt gevonden in CD1. |
Als je nou gewoon eens leest, dan weet je dat soort dingen. In mijn oorspronkelijke post (zonder edits) stond al dat mijn game stond opgeslagen in sector 5 (of 6, wist ik toen even niet meer zeker). Ongelofelijk.
musthavethisgame schreef: | Druk iniedergeval op select zodat alle directies aangegeven zijn, probeer dan alles uit tot je in de world map bent? |
Dankjewel! Dat is iets waar ik wat aan heb. Hopelijk. Was inmiddels ook opnieuw begonnen, waardoor ik dat weer uitgelegd had gekregen. Zal kijken of ik nu wel een uitweg weet te vinden.
Maar weet niemand uit z'n hoofd waar je tegen het einde van disc 2 Midgar kan verlaten? Het is zover ik weet geen verhaalgedreven stukje. =/
Edit:
Gevonden. Om een of andere reden ben ik gisteren niet dicht genoeg bij de poort gekomen om open te gaan. Echt wtf. Maar ik ben buiten en heb zojuist de parachute scene getriggerd. Slotje?
Laatst aangepast door Stammetje91 op 24 Jan 2012 17:10; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 24 Jan 2012 16:58 Onderwerp:
| |

|
jij bent echt ongelooflijk,
wat Musthave dus zij, had je zelf ook ff na kunnen gaan he
alles uitzoeken, luie. |
|
Terug naar boven |
|
|
Stammetje91 |
Geplaatst: 24 Jan 2012 17:11 Onderwerp:
| |

|
dantekloon schreef: | jij bent echt ongelooflijk,
alles uitzoeken, luie. |
Ik ga natuurlijk geen vragen stellen als ik zelf nog niets geprobeerd heb. Zo voor de hand ligt de functie van select ook niet na zo'n lange tijd.  |
|
Terug naar boven |
|
|
crono999 |
Geplaatst: 24 Jan 2012 17:19 Onderwerp:
| |

|
Probeer gamefaq.com eens of google.
Uit mijn hoofd weet ik het inderdaad niet,moest je niet dat shinra gebouw in ofzo? dan eindbaas doen en dat je dan via verhaal/filmpje vlucht uit midgar? |
|
Terug naar boven |
|
|
musthavethisgame |
Geplaatst: 24 Jan 2012 17:40 Onderwerp:
| |

|
dantekloon schreef: | jij bent echt ongelooflijk,
alles uitzoeken, luie. |
Select is dé knop die je bijna nooit gebruikt dus het ligt niet voor de hand. Ik kwam er zelf ook pas laat achter, en het is handig want bij FFVII is het soms erg lastig te zien wat nou een uitgang is en wat niet. |
|
Terug naar boven |
|
|
Stammetje91 |
Geplaatst: 24 Jan 2012 23:19 Onderwerp:
| |

|
Bedankt voor de hulp. Heb hem zojuist uitgespeeld. Niet verwacht dat het me zo makkelijk zou vergaan. Ok, misschien een beetje hulp van internet, maar dat kwam vooral doordat ik het materia systeem weer een beetje door moest krijgen. Vind het overigens ook een van de makkelijkste bosses in Final Fantasy. =/
Edit:
Slotje? |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 25 Jan 2012 12:05 Onderwerp:
| |

|
Stammetje91 schreef: | Bedankt voor de hulp. Heb hem zojuist uitgespeeld. Niet verwacht dat het me zo makkelijk zou vergaan. Ok, misschien een beetje hulp van internet, maar dat kwam vooral doordat ik het materia systeem weer een beetje door moest krijgen. Vind het overigens ook een van de makkelijkste bosses in Final Fantasy. =/
Edit:
Slotje? |
Makkelijkste bosses in een FF game, dat lieg je.
dat is na mijn mening Final Fantasy XIII-2 |
|
Terug naar boven |
|
|
D: |
Geplaatst: 25 Jan 2012 13:47 Onderwerp:
| |

|
dantekloon schreef: |
ik hoop dat je zelf de fout in deze post ziet anders ben je wel heel dom...
(en nee ik bedoel niet qua grammatica) |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 25 Jan 2012 14:03 Onderwerp:
| |

|
D: schreef: | dantekloon schreef: |
De grootste fout dat ik zie ben jij. |
|
Terug naar boven |
|
|
Stammetje91 |
Geplaatst: 25 Jan 2012 16:10 Onderwerp:
| |

|
D: schreef: | dantekloon schreef: |
Ben blij dat iemand anders het ook ziet. Word tijd dat bepaalde mensen eens een cursus Nederlands gaan meelopen op brugklas-niveau.
dantekloon schreef: | De grootste fout die ik zie ben jij. |
|
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 25 Jan 2012 17:08 Onderwerp:
| |

|
ik wordt ziek van jullie, dikke tering eikels hier bah, dat de redacteurs of wie dan ook hier fucking niks aan doen, wat een klote site is dit dan ook of niet. |
|
Terug naar boven |
|
|
musthavethisgame |
Geplaatst: 25 Jan 2012 17:31 Onderwerp:
| |

|
dantekloon schreef: | ik wordt ziek van jullie, dikke tering eikels hier bah, dat de redacteurs of wie dan ook hier fucking niks aan doen, wat een klote site is dit dan ook of niet. |
Waar moeten de mods wat aan gaan doen? Dat jij op alles en iedereen commentaar levert en butthurt reageert als mensen dat bij jou ook doen?
Maarja het wordt zoals Stammetje al zei, grootste tijd dat hier een slotje opkomt. |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 25 Jan 2012 18:31 Onderwerp:
| |

|
musthavethisgame schreef: | dantekloon schreef: | ik wordt ziek van jullie, dikke tering eikels hier bah, dat de redacteurs of wie dan ook hier fucking niks aan doen, wat een klote site is dit dan ook of niet. |
Waar moeten de mods wat aan gaan doen? Dat jij op alles en iedereen commentaar levert en butthurt reageert als mensen dat bij jou ook doen?
Maarja het wordt zoals Stammetje al zei, grootste tijd dat hier een slotje opkomt. |
dat ze elke keer lopen te kankeren op mijn Nederlands. |
|
Terug naar boven |
|
|
elemeNt |
Geplaatst: 25 Jan 2012 19:16 Onderwerp:
| |

|
dantekloon schreef: |
dat ze elke keer lopen te kankeren op mijn Nederlands. |
Snap jij het overgrote deel van je eigen posts dan als je ze terug leest? Sorry hoor, maar het is gewoon terecht dat je commentaar krijgt op je Nederlandse taal. Het gaat vaak veel verder dan hier en daar een taalfoutje of verkeerde woordkeuze, waar de meeste wel mee kunnen leven. |
|
Terug naar boven |
|
|
D: |
Geplaatst: 25 Jan 2012 19:45 Onderwerp:
| |

|
@dantekloon
ik zei toch dat het niet om de grammatica ging.
hoe kan hij nou 'liegen als hij makkelijkste baas zegt wat sephiroth betreft, jij bent volgens mij toch echt de enige hier die FF13-2 al uitgespeeld heeft.
dus haal je hoofd uit je reet en doe eens normaal ffs. |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 25 Jan 2012 22:26 Onderwerp:
| |

|
D: schreef: | @dantekloon
ik zei toch dat het niet om de grammatica ging.
hoe kan hij nou 'liegen als hij makkelijkste baas zegt wat sephiroth betreft, jij bent volgens mij toch echt de enige hier die FF13-2 al uitgespeeld heeft.
dus haal je hoofd uit je reet en doe eens normaal ffs. |
Nee ben niet de enigste die XIII-2 uitgespeeld heeft, Mr. Awesome is de 2de die hem heeft uitgespeeld.
hij heeft me duidelijk gemaakt hoe het verhaal in elkaar zit, dus goed opletten eigenlijk, het veraal gaat wel verder waar XIII zich ophield. |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 25 Jan 2012 22:52 Onderwerp:
| |

|
Hoewel het hier toch echt lijkt te gaan om een Final Fantasy VII-topic, zal ik toch maar even reageren. Ja, het klopt. Ik heb Final Fantasy XIII-2 uitgespeeld. En het klopt ook dat het verhaal zich afspeelt na de gebeurtenissen uit Final Fantasy XIII. Echter is het ook zo dat het niet direct na de gebeurtenissen uit dat spel is. Er zitten drie jaar tussen. Maar in alle eerlijkheid had iedereen die een beetje zoekt op internet dat kunnen weten...  |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina 1, 2 Volgende |