Auteur |
Bericht |
|
FloriX |
Geplaatst: 21 Jan 2012 15:23 Onderwerp: Wie wil mijn game testen?
| |

Geregistreerd op: 22 Sep 2006 Berichten: 1463
|
Voor mijn opleiding heb ik net mijn eerste game in elkaar gezet. Aangezien ik deze moet opleveren zou ik graag hebben dat wat mensen het even spelen en feedback geven. De game is hier te vinden:
http://www.mediafire.com/?4h8ov9fr1dyrqq1
Hoop dat jullie het leuk vinden!  |
|
Terug naar boven |
|
|
the_dan |
Geplaatst: 21 Jan 2012 16:03 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 19 Aug 2009 Berichten: 6073
|
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 21 Jan 2012 17:10 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
Geregistreerd op: 18 Jan 2008 Berichten: 9765
|
Nou, mijn aanmerkingen:
• Ik vind de controls niet heel fijn, zo met F en spatie
• Kun je misschien duidelijk maken of kogels iets raken of niet? Want ze houden na een afstand ook op te bestaan, en ik meende eerst dat ik die turret dingen niet kon killen omdat ik niet doorhad dat ze zoveel kogels nodig hadden
• Het duurt aardig lang voordat je, na dat checkpoint ná die 'Ren' baas, weer een checkpoint krijgt. In combinatie met dat one hit kill lava moet je steeds best een stuk lopen om het nog eens te proberen. Hierna ben ik ook gestopt dus
Oké ik ben nog even doorgegaan tot dat stuk waar je steeds moet overspringen van bewegend geval. Dat soort dingen frustreren me eindeloos. Niet mijn soort spel (wist ik van tevoren) maar ik vind het tof gedaan.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Mafusto |
Geplaatst: 21 Jan 2012 18:27 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 31 Mei 2009 Berichten: 7006
|
Ik heb het leveltje doorgespeeld en heb een paar dingen die mij zijn opgevallen en suggesties:
- De sticky keys zijn irritant. Als ik een knop los laat blijft het poppetje nog 1/2 stappen doorgaan.
- Een "dood gaan"-animatie toevoegen voor de andere objecten. Het poppetje respawnt gewoon en de ren vijanden en de boss verdwijnen.
- Meer variatie in de vijanden.
- De vijand die op je af stormt, doet verder niks. Misschien is het leuk om het poppetje dan een paar stappen naar achteren te stoten.
- Vijanden respawnen niet als je dood gaat.
- Niet alle naalden doen hetzelfde. Je stoot op of je blijft staan. Ook als je gelanceerd wordt door een naald en je valt op dezelfde naalden gebeurt dat.
- Ik kwam twee keer achter de verticaal geplaatste naalden te zitten. Misschien kun je in plaats van het opspringen als je de naalden raakt vervangen door een paar invincible sprites.
- Plaats de checkpoints constanter. Als je onder de grond bent kom je weinig checkpoints tegen, boven de grond wordt je ermee doodgegooid.
- De donkere platformen zijn door de donkere achtergrond niet altijd goed te zien.
- Een kleine motionclip voor de boss zoals je ook bij het hoofd in het 'ren' gedeelte hebt is mooier dan de boss laten teleporteren.
|
|
Terug naar boven |
|
|
Codewarrior |
Geplaatst: 21 Jan 2012 18:40 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 03 Okt 2011 Berichten: 3190
|
Quick review:
+eigen gemaakte game
+gratis
-8 bit graphics in 2012
-irritante soundtrack
-controls sucken
-frustrerend moeilijk
-geen co-op of multiplayer
Gezers verdict: 2,3/10
Hoe heb je dit gemaakt? Wel mooi dat je zoiets kan.  |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 21 Jan 2012 19:10 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
Geregistreerd op: 18 Jan 2008 Berichten: 9765
|
Gezer schreef: | Hoe heb je dit gemaakt? Wel mooi dat je zoiets kan.  |
Mijn gok? In Flash...  |
|
Terug naar boven |
|
|
D: |
Geplaatst: 21 Jan 2012 19:13 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 02 Nov 2008 Berichten: 3461
|
Gezer schreef: |
-8 bit graphics in 2012
|
wat is daar mis mee, 8bit rules.
anyway, volgens mij is de muziek gejat want het 2e nummer was van street fighter.
heb het spel iig uitgespeeld en vond het hier en daar redelijk inelkaar zitten, maar het is allemaal erg onafgewerkt imo, en heeft originele 8bit muziek nodig en niet muziek van andere games. |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 21 Jan 2012 20:25 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
Geregistreerd op: 18 Jan 2008 Berichten: 9765
|
D: schreef: | Gezer schreef: |
-8 bit graphics in 2012
|
wat is daar mis mee, 8bit rules. |
Ik denk dat dat bij de grap hoorde. |
|
Terug naar boven |
|
|
FloriX |
Geplaatst: 22 Jan 2012 02:24 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 22 Sep 2006 Berichten: 1463
|
Is mijn eerste game, gemaakt met ActionScript en Flixel.
Bedankt voor de vele tips, zal der zeker het een en ander aan aanpassen!
En ja het is niet perfect is know, maar ben der wel heel trots op voor mijn allereerste game  |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 22 Jan 2012 13:07 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
Geregistreerd op: 18 Jan 2008 Berichten: 9765
|
En terecht. Dat ik alleen kritiek heb genoemd betekent natuurlijk ook niet dat dat mijn hele mening is. De basis zit goed in elkaar, het heeft gewoon nog wat kleine aanpassingen nodig.
Ik kan me overigens ook vinden in wat Mafusto zei over de spikes, dat werkt nogal apart en ik kwam bij de verticaal geplaatste spikes ook een keer vast te zitten inderdaad. |
|
Terug naar boven |
|
|
Ellentjeeah |
Geplaatst: 22 Jan 2012 16:41 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 23 Okt 2009 Berichten: 3196
|
Bij mij werkt het niet eens, als ik het opstart dan krijg ik een pop-up dat het niet kan ofzo. |
|
Terug naar boven |
|
|
the_dan |
Geplaatst: 23 Jan 2012 16:58 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 19 Aug 2009 Berichten: 6073
|
Ellentjeeah schreef: | Bij mij werkt het niet eens, als ik het opstart dan krijg ik een pop-up dat het niet kan ofzo. |
Same here |
|
Terug naar boven |
|
|
Codewarrior |
Geplaatst: 23 Jan 2012 17:37 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 03 Okt 2011 Berichten: 3190
|
the_dan schreef: | Ellentjeeah schreef: | Bij mij werkt het niet eens, als ik het opstart dan krijg ik een pop-up dat het niet kan ofzo. |
Same here |
Je moet DirextX11 hebben geïnstalleerd.
just kidding, open met IE/Firefox |
|
Terug naar boven |
|
|
FloriX |
Geplaatst: 23 Jan 2012 22:58 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 22 Sep 2006 Berichten: 1463
|
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|